Jump to content

r1200gs reglajul suspensiei


mirrcea67

Recommended Posts

Mi-am luat de curand un R 1200 gs, 2004 cu 15000 reali la bord, dar iesind cu el in off road am constatat ca nu ma inteleg deloc cu el, dr-ul 800, la fel de grea, se descurca muuult mai bine, sper sa fie din cauza reglajului suspensiei, fata spate, pe care nu ma pricep sa o fac, am cartea ei, dar e in germana(fireste) si nu prea am ,,ochelarii de germana la mine) poate ma ajuta cineva... Multumesc anticipat !!!!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Mi-am luat de curand un R 1200 gs, 2004 cu 15000 reali la bord, dar iesind cu el in off road am constatat ca nu ma inteleg deloc cu el, dr-ul 800, la fel de grea, se descurca muuult mai bine, sper sa fie din cauza reglajului suspensiei, fata spate, pe care nu ma pricep sa o fac, am cartea ei, dar e in germana(fireste) si nu prea am ,,ochelarii de germana la mine) poate ma ajuta cineva... Multumesc anticipat !!!!

 

ai rezolvat cu reglajele alea ? eu ma tot joc cu ale mele de la Adventure si ale tale nu pot fi mult diferite ca principiu.... Daca nu ne descurcam cu asemanarile o sa-mi pun eu ochelarii de germana...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Nu prea, oricum am inteles ca motocicletele sunt cam la fel, difera pe ici pe colo, (capacitatea rez, cate ceva pe la suspensii, protectii, putzin design si cam atat) deci ar trebui ca reglajele sa fie cam la fel. Deci m-ar interesa doua extreme, autostrada (cel mai bun reglaj pt. o autostrada ca-n filme) si , fireste, cel mai najpa teren de care e in stare..., pe parcurs poate m-oi mai destepta... Multzam oricum anticipat !!!
Link to comment
Share on other sites

Nu prea, oricum am inteles ca motocicletele sunt cam la fel, difera pe ici pe colo, (capacitatea rez, cate ceva pe la suspensii, protectii, putzin design si cam atat) deci ar trebui ca reglajele sa fie cam la fel. Deci m-ar interesa doua extreme, autostrada (cel mai bun reglaj pt. o autostrada ca-n filme) si , fireste, cel mai najpa teren de care e in stare..., pe parcurs poate m-oi mai destepta... Multzam oricum anticipat !!!

 

 

pai eu iti spun cum e la mine si vezi daca fizic asa e si la tine

 

Pentru arcul FATA am pe mansonul arcului un inel dintat cu 5 trepte care sa strange sau se slabeste cu o cheie din trusa de scule standard /e ca un semiinel cu cioc care agata dintii inelului.

Pe asta o tin de obicei la 2 pe autostrada (1- slab de tot, 5 tare de tot). Prin tari ca Germania merg si cu 1 dar de obicei o las pe 2 ca nu stiu cand o iau pe campii :twoup:

Daca am pasager si eventual bagaje sau merg pe macadam mut pe 3-4

Daca intru in off-road pe 4-5

 

Pentru arcul SPATE pretensionarea se face de la butonul de "aragaz" de sub sa, pe dreapta.

La carte scrie ca un driver singur, la 85 kg, pe drum asfaltat sau macar drept trebuie sa dea intai la minim (spre Low) dupa care sa rasuceasca 10 ture spre High

Cu bagaje si pasager, tot pe drum asfaltat- la maxim (spre High)

Pentru off-road- la maxim (spre High)

 

Ambele reglaje in afara de efectule de rigidizare iti si ridica motorul cand dai spre High

 

mai ramane de reglat amortizarea (pe spate) care se face de la surubul cu canal de surubelnita in cap de la capatul inferior al amortizorului (de fapt ansamblu amortizor/arc). Reglajul amortizarii trebuie sa corespunda celui al arcului. Daca nu se potrivesc o sa cam dansezi

Pentru acelasi driver de greutate medie 85 kg. se rasuceste surubul la maxim spre H (Hard) si apio 1,5 ture inapoi (360+180 grade).

Cu bagaje - la maxim pe H

 

Te mai ajuti si cu presiunea in pneuri

 

Fata 2,2 bar singur; 2,5 bar cu bagaje si/sau pasager

Spate 2,5 bar singur; 2,9 bar cu bagaje si/sau pasager

 

Daca nu ai aceleasi device-uri de reglat ca mine imi poti scana si trimite paginile din manual sa vad ce ai

Daca da, sper ca ti-au fost de folos informatiile

Bafta

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Atentie: pentru off road, suspensia - atit fata cit si spatele - trebuie setata plecind de la moale!!!

 

In mod logic, ele trebuiesc reglate astfel incit sa poata "copia" terenul.

 

Ca atare, pe offroad - in functie de situatie - fata trebuie reglata pornind de moale catre tare; cu cit denivelarile sunt mai mari, cu atit cursa furcilor trebuie sa fie mai mare.

Aceasta lucru este posibil - repet, in mod logic - atunci cind suspensia este moale, adica arcul este detensioant.

 

Intr-adevar, in carte - gresala de traducere - este precizat ca fata trebuie sa fie tare cind se merge pe offroad! Total gresit si ilogic!

 

Daca fata este tare ... te zdruncina, indoaie si janta sau ... te da peste cap! E ca si cum ai lua o bordura, sau ... e ca la accident: cind intri frontal in ceva, daca roata fata nu trece de acel obstacol, esti aruncat de pe motocicleta!

 

Le-am spus celor de la Bavaria asta - au recunoscut ca este gresit - da' ... nici ca-i intereseaza sa transmita mai departe in Germania / clientului acest aspect.

Rusinos!

 

Asa am patit eu cind mi-am ridicat motocileta de la ei: fata era setata pe pozitia - 5 fiind cea mai tare - iar rotile erau umflate .... beton!

 

Personal - am 1,86m si 85kg - mi-am reglat suspensia mergind pe piatra cubica dintre Piata Victoriei si CH. se Gaulle, astfel:

-fata este la pozitia a doua - pornind de la moale spre tare.

-spatele:

a. pretensionarea arcului - 10 clickuri plecind de la soft spre hard

b. revenirea: din pozitia cea mai moale am invirtit surubelnita 180 de grade.

 

Precizez ca totdeauna merg cu topcaseul - Shad 52l - pe ea, si de fiecare data acesta cintareste cel putin 8kg.

 

In cazul meu aceste reglaje sunt ok.

 

La drum - merg doar pe sosea - in general o incarc si cu coburii in care pun destule; functie de situatie, suspensia spate o mai intaresc cu atitea clickuri cu cit este nevoie, iar revenirea o mai intaresc cam cu inca 90 de grade.

 

Parerea mea este ca reglajul suspensiei este ca si culturismul: nu exista o "reteta" anume ce trebuie urmata pentru a obtine cele mai bune rezultate; totul se face "de la caz la caz"!

 

Oricum, ma felicit ca nu mi-am luat-o cu ESA!

 

 

Toate cele bune,

 

Aurelian

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca, pentru GS si GSA nu e chiar asa de gresit.(ce-a recunoscut AB conteaza mai putin pentru ca pe baietii de la moto oricum enduro nu-i "pasioneaza") Si eu am fost insa la fel de contrariat cand am citit prima oara manualul. Mi s-a parut ca sfideaza bunul simt sa intaresti suspensia in teren accidentat. De fapt motorul asta este foarte greu pe fata si nu a fost gandit pentru hard enduro ci pentru macadam, forestiere si cel mult un vad uscat acolo, locuri unde poti sa mergi cu viteza destul de mare (50-140 km/h). Eventualele obstacole, rare pe drumuri de genul asta, si nici foarte agresive, sunt rezolvate destul de bine datorita inertiei mari a partii din fata a motocicletei. Adica la soc, practic ansamblul motor/carena ramane aproximativ la acelasi nivel pe verticala, iar roata se comprima in furca (in sus) simultan cu rotirea peste obstacol. Dupa ce trece de obstacol arcul se destinde si roata se lipeste iar de macadam. Socul in ghidon este recunosc, destul de mare, dar daca lucrezi si cu acceleratia si cu mutarea greutatii corpului fata/spate mai atenuezi efectul. Oricum prefer socul asta, situatiei neplacute, cand roata fata trece, iar imediat dupa, suspensia moale combinata cu franarea si cu socul dat de obstacol rotii spate spre inspre sus, roteste motocicleta inspre inainte si consuma toata cursa fata, aruncandu-te practic in cap. Daca iti mai si place sa sari cu "vaca" pe ici pe colo, suspensia moale e o garantie sigura pentru gat rupt. Stilul de mers de mai sus are si un nume: motocros :) . Ei merg asa, cu viteza mare si suspensii beton. Multi baieti, calareti pe "supozitoare" o sa zambeasca ironic la combinatia asta GS/motocros...

 

Bineinteles ca atunci cand intri pe zone cu obstacole mari, bolovani, catarari sau coborari mai tehnice unde nu viteza e principalul atu, suspensia trebuie inmuiata. Asta e de fapt enduro. GS(A) e excelenta catzaratoare dar la coborare trebuie atentie sporita (ambele tot din cauza rotii fata mai incarcata). Mai neplacut e cand o scapi pe jos si trebuie sa faci hill-recovery. Atunci chiar ti-ai dori un motor de 100 kg...

 

Cred ca, asa cum zici, in anumite limite, cel mai bun reglaj e ala care ne place noua.

 

De ex eu la drum lung pe asfalt, cu pasager si bagaje, deci cam 170 kg sarcina sunt multumit de suspensie pe spate si rebound date la max . Altii, nu ! Am un prieten care merge tot cu GSa dar cu cca 200 kg (e mai bine crescut ca noi) si care s-a plans ca ar mai fi avut nevoie de o rezerva de intarire. Pe niste drumuri proaste din tarile scandinave din cauza tangajului aveau simptome de rau de mare. Si-a pus pana la urma Ohlinsuri...

Link to comment
Share on other sites

Mircea,

 

Parerea mea este ca cel mai bine este sa te sui pe ea, si sa "surubaresti" pina cind simti ca suspensia iti confera comfortul de care ai nevoie - functie de drumul pe care mergi.

 

Acesta este un mare avantaj vis-a-vis de cele echipate cu ESA, unde ... "mergi pe mina lor", reglajele fiind si stricte, si limitate!

 

Eu asa am facut. Ba mai mult, acum trei saptamini cind m-am intors de la marea noastra draga, am taiat-o pe scurtatura.

 

Astfel, de la Vadu la Piatra - nume parca predestinat - este o portiune cam de 8 km de drum ... pietruit! Si e piatra, nu gluma - piatra de cale ferata!

 

Acolo m-am oprit si am inmuiat suspensia fata la maxim - la spate n-am umblat ca am mers doar in scaritze.

 

Exceptind praful - de care am avut parte din belsug, nu am avut nici o alta problema; ba chiar mi-a placut. Nu am avut nici o vibratie in ghidon, nu am simtit nici un discomfort.

 

Am fost chiar placut surprins de comportamentul cauciucurilor - sunt Metzeler de strada - pe un astfel de drum.

 

Atentia insa: presiunea in pneuri era "ca la carte" - citita de senzorii din roti, si nu facuta la vulcanizare!

 

Asa cum spunea confratele nostru mai sus, si eu am constatat acelasi lucru: (si) in cazul meu, cu cit e mai grea / incarcata, cu atit se aseaza mai bine la drum - pe sosea.

 

 

Toate cele bune,

 

Aurelian

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc mult la totzi... pererea care mi se pare un pic mai buna (nu ca celelalte nu ar fii, sa nu ma intelegeti gresit) e cea cu ,,surubaiala" si reglajul pt fiecare... nu eram foarte dumirit cum se realizeaza asta.. acum e totul clar... si am sa ma ,,jok" pana imi iese treaba buna si pt. dimensiunile mele ...(oarecum impresionante 1.82, 117kg :) ) bafta !!!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.