Jump to content

Bara stabilizatoare e46


Kyle

Recommended Posts

tre sa fii nebun sa dai 1000 euro pe asa ceva :) eu am dat 150 euro acum ceva timp, de aluminiu OMP, se potriveste perfect.

 

vezi ca sunt diferite pentru diesel sau benzina, si in functie de motorizari. ai grija ce cumperi sa ti se potriveasca <_< pe ce masina vrei sa pui?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din moment ce rolul acestei bări este de rigidizare a şasiului ĂŽn curbe, nu prea văd cum ar putea fi eficientă.

 

Eu am jucat tenis de performanţă şi am avut mai multe rachete din fibră de carbon.

Fibra de carbon este un material folosit pentru că este uşor nu pentru că este rigid sau foarte rezistent.

Chiar este elastic.

Am spart vreo două rachete din fibră de carbon, nu cred că aş fi putut să sparg o rachetă din fier.

 

Bara asta din carbon poate fi rezistentă doar dacă are un schelet metalic ĂŽnvelit ĂŽn fibră, şi ĂŽn acest caz ar fi numită impropriu din carbon.

 

Are un amic o astfel de bară din aluminiu pe un E36 şi o poţi ĂŽndoi cu mâna.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Eu stiu ca rolul acele"bare" este sa sporeasca rigiditatea la viteze mari nu in curbe, cred ca tot aici pe forum sau pe alt forum am citit, cu cat masina merge mai repede amortizoarele fata au tendinta de a se deplasa unul de celalat si de aia se pune bara respectiva. Daca gresec ignorati postul.
Link to comment
Share on other sites

de ce consideri asta pitbul ? eu unu am montat pe fata mai mult de frica ca de la suspensia sport sa nu "fuga" lateral oalele avand in vedere ca pe fata este si greutatea motorului ( mai exact sa nu se "cracaneze" ) Edited by 22WTF
Link to comment
Share on other sites

este adevarat ca sarcina cea mai mare se gaseste pe fata, dar in momentul in care tragi niste cerculete o sa inceapa sa ti se duca amortizoarele, asa cu bara asta eu zic ca e mult mai k si nu fortezi amortizoarele

si sigur influenteaza si la drum lung, in curbe

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

bara stabilizatoare -> pana si numele spune ca e pentru stabilitate. opreste torsionarea caroseriei dupa bunul plac. e pentru cine se da cu masina pe circuit sau il apuca de facut zig-zag pe magheru de exemplu; si daca se pune doar pe fata - trageti voi concluziile cam cat ajuta

se gasesc si originale, verificati pe bmwfans.info. de exemplu pentru masina mea, pe fata: http://bmwfans.info/original/E46/Cou/320Cd...51/ill-51_5992/

sau asa, cu o detaliere a ce inseamna http://yalastore.com/product/AC-Schnitzer-...6-M3-01-05.html

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

ma baieti eu va spun din experienta proprie ca bara asta face toti bani

am luat o groapa serioasa la 100 la ora si oala telescopului in partea de sus s-a deplasat 4 cm in interior cu deformarea aripei si a aripei interioare si mai multe

daca aveam aceasta bara nu se intampla nimic asa ca nu faceti ca mine si va zgarciti la bani ca poate aveti ginionul si platiti dupa aia de 20 30 de ori bani aia

Link to comment
Share on other sites

Merg la toate E46, mai putin M3.

Exista si pentru spate.

 

N-am, pentru ca nu am gasit ceva care sa imi placa momentan. Daca iti iei, cauta macar sa fie din aluminiu.

ai sa razi dar eu acum am una care a fost pe un M3 si e OEM, s-a potrivit p e r f e c t

Link to comment
Share on other sites

Ok, it's myth busting time. <_<

 

1. Bara despre care se vorbeste aici nu este stabilizatoare ci bara de rigidizare, sau "pe romaneste", strut bar / strut brace. Bara (barele) stabilizatoare sunt sub masina, la BMW pe ambele punti si au alt scop.

 

2. Bara de rigidizare n-are nicio treaba cu stabilitatea la viteze mari, ci in principal pe curbe luate in forta, cand asupra "oalei" amortizorului din exteriorul virajului actioneaza forte mari. Acest lucru se intampla si mai mult daca intri in viraj dupa sau in timpul unei franari puternice, astfel ca mare parte din greutatea masinii este transferata pe "oala" respectiva.

 

Explicatia pe larg:

Strut bar-ul "actioneaza" in doua moduri, in ambele cazuri prin rigidizarea masinii si distribuirii fortelor ce actioneaza asupra ei, in conditii de sarcina semnificativa:

 

 

1. comprimare

2. tensionare.

 

Situatia 1) se intalneste in cazul deplasarii pe directia inainte (deci nu neaparat in curbe), cand denivelarile carosabilului actioneaza prin intermediul suspensiei, asupra interiorului aripilor (unde amortizorul este fixata partea superioara a amortizorului). Amortizoarele fiind montate un pic oblic, exista o componenta orizontala a fortei ce apare in momentul trecerii peste o denivelare (ce comprima ansamblul arc/amortizor), exercitata direct asupra aripii. In timp, cel putin teoretic, aceste forte aplicate repetat, pot cauza apropierea capetelor amortizoarelor, afectand implicit geometria. In acest caz, strut bar-ul are rolul de a se opune acestei deformari.

 

Situatia 2) apare in curbele luate in forta. Intr-un viraj abordat "puternic", masa masinii este transferata pe de-o parte spre exteriorul virajului, iar pe de alta parte spre fata masinii. Asadar, roata fata de pe exteriorul virajului sustine cea mai mare parte a masei, la fel putand spune despre aripa interioara de pe partea respectiva. In acest caz, forta orizontala este aplicata spre exteriorul virajului (respectiv masinii), "tragand" amportizorul in exterior, deformand unghiul de cadere al rotii (camber), ceea ce afecteaza grav directia si tinuta de drum (sa retinem ca suntem intr-o situatie limita, deci este chiar grav). Strut bar-ul distribuie in acest caz forta respectiva asupra ambelor amortizoare/aripi interioare, rezultand forte mult mai mici pe fiecare dintre acestea, plus ca insasi alungirea (mica, dar exista) a barei reducand fortele.

 

Situatiile 1) si 2) combinate pe o perioada lunga de exploatare a masinii duc la "obosirea" metalului, putand duce (teoretic) la distrugerea sa. Putin probabil, totusi.

 

Acestea fiind zise, cred ca avantajele unui strut bar sunt clare, in special daca este combinat cu o suspensie sport si un sasiu rigid. Se spune ca montarea unui strut bar este unul din acele "best bangs for the buck".

 

Apropos... topicul asta este duplicat, vedeti http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=6209&st=0

 

3. Bara din aluminiu vs bara din otel: aluminiul este mai putin rezistent la caldura, deformandu-se mai repede decat otelul. Din pacate sub capota este destul de cald. Concluziile le trageti singuri. (Apropos... barele de la BMW sunt din otel - oare de ce?)

 

4. Bara "originala BMW" este cea mai buna. Ce pot sa zic decat "LOL", in primul rand pentru ca nu exista "bara originala BMW", la fel cum nu exista placute de frana BMW, amortizoare BMW, discuri de frana BMW si cam orice altceva in afara de tabla din care este facuta masina.

 

 

PS: bara de rigidizare are rost si drept dovada, orice masina de curse are asa ceva, unele avand un intreg cadru si nu doar o simpla teava, atat pe fata cat si pe spate.

Edited by alexrosiu
Link to comment
Share on other sites

Pentru o masina cu suspensie normala nu are nici un rost montarea ei.......in schimb daca s-au facut modificari la suspensie atunci e discutabil.......Ceea ce zice predecesorul la pct.2 cu transferul de masa in virajele luate in forta e "sf".....Daca masa s-ar putea transfera atunci cu siguranta ne-am putea teleporta de mult timp.....E adevarat ca se exercita niste forte acolo.....insa au fost studiate de BMW de n ori pana cand au scos pe piata modelul respectiv. Daca vreunul din voi a vazut o masina (nu neaparat BMW ) de generatie mai noua ( dupa 2000 an fabricatie , ca la cele vechi fenomenul e mult accentuat datorita coroziunilor aparute in timp ) sa spuna aici......
Link to comment
Share on other sites

Pentru o masina cu suspensie normala nu are nici un rost montarea ei.......in schimb daca s-au facut modificari la suspensie atunci e discutabil.......Ceea ce zice predecesorul la pct.2 cu transferul de masa in virajele luate in forta e "sf".....Daca masa s-ar putea transfera atunci cu siguranta ne-am putea teleporta de mult timp.....E adevarat ca se exercita niste forte acolo.....insa au fost studiate de BMW de n ori pana cand au scos pe piata modelul respectiv. Daca vreunul din voi a vazut o masina (nu neaparat BMW ) de generatie mai noua ( dupa 2000 an fabricatie , ca la cele vechi fenomenul e mult accentuat datorita coroziunilor aparute in timp ) sa spuna aici......

 

nu e vorba de suspensie normala sau standard..e vorba mai degraba de motoarele mari sau "grele" care datorita vibratiilor pot duce la desprinderea "oalelor" din contraaripi la solicitari mai serioase sa zicem...si astea nu ti le mai spun care sunt. Este adevarat ca si uzura in timp a caroseriei poate creste factorul de risc care duce la asta...indiferent de modelul de caroserie

In rest, aproape toate modelele mai noi au montate OEM strut bar...Probabil preventiv ca sa nu devina corectiv in timp.

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Ceea ce zice predecesorul la pct.2 cu transferul de masa in virajele luate in forta e "sf"

"Star Wars" este SF.

Ce zic eu acolo este fizica aproape elementara, care in conditii de circuit devine esentiala. Serios acum, tu chiar crezi ca intr-un viraj, masa masinii este uniform distribuita pe toate cele 4 roti? <_<

 

Sunt de acord ca in conditii de strada sunt relativ putine cazuri cand ai simti aportul la stabilitate a unui strut bar... dar de aici pana la SF e cale lunga.

Edited by alexrosiu
Link to comment
Share on other sites

Masa masinii e aceeasi si nu se distribuie diferit in functie de drum ( denivelari, curbe) .......In schimb , centrul de greutate, care greutate e o forta si se masoara in Newtoni( G= m * g ) , tinde sa se modifice datorita celorlate forte ce actioneaza in miscarea in timpul curbei ( centrifuga , centripeta........). Eu unul chiar merg sportiv , abordez viraje cu viteza.......Nici nu ma gandesc sa-mi montez una daca nu a fost prevazuta de fabricant.....chiar am incredere in inginerii care au proiectat-o si testat-o...Mai de graba cred ca putina elasticitate te tine pe drum intr-o curba abordata mai tare.......Aici intervine suspensia.....decat o bara de rigidizare mai bine recomand schimbarea suspensiei cand nu se mai incadreaza in parametrii. Chiar sunt curios cati dintre noi au facut un test de amortizoare.....Si eu credeam ca stau bine pana am facut un test si am descoperit ca sunt deja in "zona de atentie " ,cum a numit-o inginerul ce mi-a facut testul.....Am vazut si eu rezultatele fata vs spate ( cele de pe spate le-am schimbat acum vreo cateva luni ). Bara stabilizatoare face toata treaba intr-o curba...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.