Jump to content

Criza mondiala a petrolului ? Vine apocalipsa ?


DSF

Recommended Posts

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

DSF , e aiurea ce zici tu barilul in usa era in jur la 100 de $ pe vremea cand era 1,5 $ galonu de benzina adica 1,5$ 4 litri de benzina, acuma e undeva la 2 $ galonul, daca se dubleaza pretul barilului... vai nu, ajunge la 4 $ galonu de benzina, si tot e mai ieftin decat este acum in romania, asa ca eu zic sa fim sobri, pretul combustibilului in romania, urca artificial, in US inca V6-le este masina de jucarie si predomina V8-urile, asa ca eu zic ca prima data ii loveste pe ei si apoi pe noi.

 

Referitor la turcia, pai voi nu ati auzit la TV ? a crescut EURO, si suntem nevoiti sa crestem pretul combustibilului, dupa o saptamana scade EURO, si anunta iar, in urma scaderii monedei europeana s-au inregistrat pierderi insemnate, pe care le recupereaza prin ridicarea pretului combustibilului...

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

In Finlanda unde locuiesc benzina este peste 1.5 euro/litru. :twoup:

 

La fel ca in Germania...

 

Este trist ce se intampla... :twoup:

 

Din ce in ce mai trist...si din pacate pretul va continua sa creasca...

Link to comment
Share on other sites

Nu pridem noi in timpu vietii noastre, nici una nici alta, poope nu baga biodiesel in masina ta, iti roade toate garniturile, biodiesel e altfel , uita-te si la emisiunea top gear in care baga un 330d pe circuit 24 de ore cu biodiesel, si li se duc garniturile de la sistemul de alimentare, si explica si care este cauza, si eu de multe ori am fost tentat sa bag biodiesel, dar de fiecare data am scapat de "ispita"
Link to comment
Share on other sites

Hmm mie unuia mi se pare o furtuna intr-un pahar cu apa ...prea a crescut asa brusc pretul la nivel mondial ...e clar ca undeva trebuiesc astupate niste gauri barosane ..sau e nevoie de finantare in mai stiu eu ce razboi sau cercetare tot in domeniul armelor. Daca se ingroasa gluma trecem pe hidrogen sau ulei prajit :twoup: .... Apropo ce preturi sunt in Olanda la diesel/benzina?

 

1.60 - Benzina 98

1.5 - Benzina 95

1.5 - diesel

medie

Link to comment
Share on other sites

DSF , e aiurea ce zici tu barilul in usa era in jur la 100 de $ pe vremea cand era 1,5 $ galonu de benzina adica 1,5$ 4 litri de benzina, acuma e undeva la 2 $ galonul, daca se dubleaza pretul barilului... vai nu, ajunge la 4 $ galonu de benzina, si tot e mai ieftin decat este acum in romania, asa ca eu zic sa fim sobri, pretul combustibilului in romania, urca artificial, in US inca V6-le este masina de jucarie si predomina V8-urile, asa ca eu zic ca prima data ii loveste pe ei si apoi pe noi.

Pai ai dat argumentele chiar tu, la V8 -rile pe care le au, consumul e cel putin dublu ca in Europa, iar km pe care ii fac americanii sunt mult mai multi ( nu prea s-a auzit de autobuze si tramvaie pe la SUA).

Si mai rau este ca daca europenii tot fac eforturi de vreo 10 ani sa scada consumurile si sa creasca eficinenta motoarelor, pe americani ii doare la basca.

Daca in Europa creste pretul benzinei peste limita nesimtirii , dai BMW si iei Matiz, sau o motorina minuscula, in state dai V8 sau V6 si ce cumperi ? Aia au motoare de 1.4 pe masinile de tuns iarba. Pur si simplu nu exista alternativa reala pe piata americana ( diesel nu, motoare mici nu, numai tentative hibride de-alde Prius care am auzit ca halesc destul si fac suta sub 25 secunde). Si crede-ma ca au inceput si acolo oamenii sa se ingrijoreze cand vad pretul benzinei. Dar nu=i plangem noi pe americani !

 

Iar pretul a urcat in toata Europa rau de tot in ultimul an asa ca nu numai in Romania . In ianuarie 2007 in Olanda era 0.90 litru de motorina, acum e 1.5, si ti-am zis ca am vazut in weekend 2 euro in Franta benzina , de mi-a picat falca.

Link to comment
Share on other sites

Nu pridem noi in timpu vietii noastre, nici una nici alta, poope nu baga biodiesel in masina ta, iti roade toate garniturile, biodiesel e altfel , uita-te si la emisiunea top gear in care baga un 330d pe circuit 24 de ore cu biodiesel, si li se duc garniturile de la sistemul de alimentare, si explica si care este cauza, si eu de multe ori am fost tentat sa bag biodiesel, dar de fiecare data am scapat de "ispita"

 

 

nu bag man...nici vorba......ziceam pe viitoru omenirii....adika dezbateam viitoru...previziuni si de alea....orcum sunt destule filme cu imaginatie bogata....deci mio spun si eu...nici nu stiam ca exista biodisel care sa chiar mearga. ma gandeam ca e doar in faza de teste si asa. in fine sper sa nu apucam ce se vorbeste aici. vezi ca vineri e intalnire. citeste la intalniri topicu...

Link to comment
Share on other sites

DSF , e aiurea ce zici tu barilul in usa era in jur la 100 de $ pe vremea cand era 1,5 $ galonu de benzina adica 1,5$ 4 litri de benzina, acuma e undeva la 2 $ galonul, daca se dubleaza pretul barilului... vai nu, ajunge la 4 $ galonu de benzina, si tot e mai ieftin decat este acum in romania, asa ca eu zic sa fim sobri, pretul combustibilului in romania, urca artificial, in US inca V6-le este masina de jucarie si predomina V8-urile, asa ca eu zic ca prima data ii loveste pe ei si apoi pe noi.

 

Referitor la turcia, pai voi nu ati auzit la TV ? a crescut EURO, si suntem nevoiti sa crestem pretul combustibilului, dupa o saptamana scade EURO, si anunta iar, in urma scaderii monedei europeana s-au inregistrat pierderi insemnate, pe care le recupereaza prin ridicarea pretului combustibilului...

galonu nu mai e 2 $ de ceva ani buni...anu trecut aici9N.Y.) era 3,25$ galonu....azi e 4,30$...da mie mi se pare de ras pretul...de exemplu cu 40$ am facut plinu la o toyota Rav4...in conditiile in care pe sapt fac peste 0.000$...pai sa tot fac km ca sa simt gaura in buzunar cand bag benzina...

dar americanii sunt speriati de cresterea pretului la benzina...

Link to comment
Share on other sites

cei de la BMW s-au gandit deja la o alternativa:

 

Exista solutii, alternative......dar, nu se vrea o schimbare.

 

poate nu se vrea deocamdata...dar dupa scumpirile astea se va vrea cu siguranta!!!

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca sunt si doua motoare, nu doar doua rezervoare :twoup:

 

Oricum e bine ca noi avem rezerve proprii de petrol. Adica aveam ca acum noi le avem. OMV le exploateaza. Si noi platim benzina mai scump decat tari care nu au picatura de petrol...

Edited by mihaig
Link to comment
Share on other sites

Nu sunt doua motoare :twoup: ..este un singur motor cu doua module de admisie si alimentare...

unul pe hidrogen si unul pe benzina....doua seturi de injectoare.....

si doua calculatoare presupun ...ca timpii de benzina nu or fi aceeasi ca la hidrogen...

Link to comment
Share on other sites

Principalii consumatori de petrolaiurea sunt americanii...aia nu stiu sa faca motoare. Fac niste troace de v8 si 1 mil de cmc si degeaba.

da ma da vezi...in motoru ala daca pui jumate benzina jumate clor merge fara sa dea nici cel mai mic semn de opreala

in BMW daca pui o benzina usor mai dubioasa imediat pica injectoru,nu stiu ce sonda si se aprinde check engine

te-ai baga cu E39 sa parcurgi 5000km pe soselele alea prin deserturi non-stop prin calduri infernale fara sa ramai pe acolo sa te manance scorpionii?

un cadillac d'ala de 40 de ani parcurge distantele astea fara nici pb...

poate nu e cea mai relevanta comparatie...dar sper ca ai inteles ceva...cu toate ca nu cred

Edited by Tesio
Link to comment
Share on other sites

cei de la BMW s-au gandit deja la o alternativa:

 

parca pe prima pagina este scris care e costul hidrogenului "la pompa"...undeva cam de 7 ori mai mare ca al dizĂŁl-ului. Desigur, e o alternativa, la fel ca Âşi altele.

 

@ Tesio : sigur caddy-ul nu are nici o problema? defapt poate caddy-ul nu, dar altele da. in fine, asa cum se compara caddy-ul de 40 de ani trebuie comparat cu e39 de acum 40 de ani. Intr-adevar, judecand logic, probabil ca este mai mare in US numarul de masini mai vechi decat cele mai noi, sau care beneficiaza de tehnologii noi (si in mare ma refer la calculatoarele masinilor), si este la fel de probabil ca acestea sa fie mai robuste in functionare (masinile vechi). Iar aici ma bazez numai pe testele facute la Mythbusters pe un Caddy negru :twoup: . Si la fel ca in Ro, calitatea motorinei la pompa poate sa difere de la statie la statie, de unde si eventualele probleme care pot sa apara la un e39 in desert :D Oricum, un e39 Euro-spec va avea probleme :D

 

dealtfel, am mai spus ca ei fac acest amestec de 30'j dĂŁ ani, amestec pe care EU ĂŽl face de mai puĂžinĂŁ vreme. Acesta este unul din motivele pentru care costul carburanĂžilor este mai scazut la ei, dar nu principalul.

 

 

pe scurt, opinia me este ca atât timp cât mai existã petrol, preÞul acestuia va continua sã creascã pânã aproape de epuizare moment În care vor fi deja În vogã/pe val/cu infrastructura creatã aceste resurse alternative iar alegerea va fi clarã. E ca un fel de blue-ray vs. nu-mai-stiu vs. vhs vs. cd vs. dvd. In final va câºtiga varianta cu cele mai mici costuri de ÎnfiinÞare SAU cu cel mai bun randament.

 

Si intr-adevĂŁr, este un paradox real destul de naÂşpa ca noi sa fim ĂžarĂŁ producĂŁtoare Âşi preĂžul sĂŁ ne fie dictat, dar asta-i globalizarea....nevasta mea, e si a ta, si a lui, si a lor, dar mai puĂžine cazuri ĂŽn care este a noastra, si mai multe cazuri ĂŽn care este a voastrĂŁ. Ce bine ne va fi un UE :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Principalii consumatori de petrolaiurea sunt americanii...aia nu stiu sa faca motoare. Fac niste troace de v8 si 1 mil de cmc si degeaba.

da ma da vezi...in motoru ala daca pui jumate benzina jumate clor merge fara sa dea nici cel mai mic semn de opreala

in BMW daca pui o benzina usor mai dubioasa imediat pica injectoru,nu stiu ce sonda si se aprinde check engine

te-ai baga cu E39 sa parcurgi 5000km pe soselele alea prin deserturi non-stop prin calduri infernale fara sa ramai pe acolo sa te manance scorpionii?

un cadillac d'ala de 40 de ani parcurge distantele astea fara nici pb...

poate nu e cea mai relevanta comparatie...dar sper ca ai inteles ceva...cu toate ca nu cred

La benzinare nu prea pica injectoarele. :twoup:

 

Insa ai dreptate, o masina mai simpla este mai fiabila si mai robusta.

Insa este ca si cum compari un topor cu un ceas elvetian.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.