Jump to content

Probleme mari la o bujie si fisa ei


bucataru

Recommended Posts

:blink: :) :) :) :)

Salut,

 

Am un ursuletz e30 din '83, trecut de pe carburator pe injectie de 1 an, care mi-a facut o problema destul de dubioasa: am mers la drum lung cu 140 km/h, a mers ok, apoi am incetinit la 100km/h, cand deodata s-a lasat el singur la 90km/h. Desi am accelerat sa vad daca urca, n-a mai urcat, a ramas la 90km/h. Mi-am dat seama ca ceva e in neregula, am tras pe dreapta, am scos-o din viteza in timp ce incetineam si s-a oprit motorul din mers. Am deschis capota si am vazut cu stupoare ca a luat foc o fisa de la o bujie, a doua din stanga. Am dus-o la un atelier, am inlocuit toate bujiile, fisele, insa de atunci n-am mai depasit 100km/h, intentionat ca sa vad cum se comporta. Insa pot observa cum fisa de la aceeasi bujie incepe incet, incet sa se topeasca si ea. Mi-e frica sa ies cu el din Bucuresti sa nu imi ia foc la drum lung. Are cumva cineva vreo idee de ce ar putea sa fie stricat ca sa-mi faca asa ceva la aceeasi bujie, desi bujia a fost schimbata, de fapt le-am schimbat pe toate!!!...ca nu inteleg...poate fi ceva naspa la vreo bobina ceva, baga curent mai mult decat trebuie, poate fi delcoul naspa??

 

Multumesc, poate gasiti voi vreo explicatie, ca eu si un mester la care am fost n-am gasit nimic...

 

Peace! :)

Link to comment
Share on other sites

Cum adica "fisa de la aceeasi bujie incepe incet, incet sa se topeasca si ea" ?

 

 

In principiu o fisa se poate topi ca urmare a :

- este rutata prost si sta prea aproape de ceva fierbinte, de obicei galeriile de evacuare sau vreun cablu electric supraincalzit. In acest caz se poate topi izolatia . Desi ar trebui sa fie o izolatie siliconica, rezistenta la temperatura.

- este intrerupta in interior sau are izolatia defecta si apar descarcari electrice. In acest caz locul respectiv arata carbonizat.

 

Bobina de inductie sau delcoul nu pot face fisa sa se topeasca. Desi tensiunea este mare, curentul ce trece prin fisa spre bujie are o valoare extrem de redusa. Si nu poate duce la incalzirea fisei in nici un caz.

 

Oricum, daca cea dinainte ti-a luat foc era de calitate proasta. Fisele si cablurile de la bujii se fac dintr-un material ignifug si rezistent la temperatura.

Pune fise de calitate si verifica sa nu atinga de ceva fierbinte. Deasemenea sa fie bine fixate, sa nu frece de ceva metalic care le-ar putea deteriora izolatia.

 

Dar de ce nu ai mai incercat sa mergi peste 100 ? Viteza nu poate avea nici o legatura directa cu topirea fisei.

Link to comment
Share on other sites

Cum iti sunt garniturile de la evacuare? Ar trebui sa aiba o bucata mare iesita peste galerie, tocmai ca sa impiedice caldura sa ajunga la fise. De asemenea, fisele originale aveau elemente ceramice care protejau fisa de caldura excesiva. E foarte posibil sa fie cum zice Paul, sa se incinga foarte tare de la evacuare, pentru ca fisele sunt chiar deasupra galeriei.

 

In poza garniturile sunt cele doua table care sunt deasupra galeriei de evacuare (in poza e un motor M20, dar e valabil la toate motoarele).

post-116-1130689734_thumb.jpg

post-116-1130690022.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pai am schimbat toate bujiile, am schimbat si fisa aia care se carbonizase la capatul cu bujia (acolo a luat foc), am pus o fisa mult mai rezistenta, tot de BMW, adica nu prostii, adica e clara diferenta intre fisele celelalte si asta. Asta e mult mai dura si mai rezistenta, nu stiu exact din ce facut capatul care intra in bujie. In fine, tocmai de-aia zic ca se topeste incet-incet si fisa asta...cum privesti capul fisei care intra in bujie, nu inspre bujie, ci spre fir, acolo unde se uneste firul cu capul ala tare in care intra bujia...ala a inceput sa se topeasca...

 

Bujiile sunt super ok, fisele sunt super ok...deci nu e de la bujii sau de la fise...

Garniturile par ok, insa aia din stanga a fost putin strapunsa, deteriorata de foc, atunci cand a luat foc fisa, insa nu atinge nici o fisa...

 

Pana mea, nu stiu ce sa mai zic...sa vad cum stau cu cablurile...nu stiu ce-as putea sa mai verific...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.