Jump to content

Problema motor, "suierat ciudat"


Recommended Posts

Masina este un 318d din 2002 e 46. De cand a venit vara si merg cu geamul deschis ma deranjeaza la culme si ma sperie in aceeasi masura un sunet pe care il face motorul si care evident nu e un sunet normal :D . Problema a aparut de ceva vreme insa mergand cu geamul inchis nu am auzit cat de rau face. :twoup:

 

Mai mentionez ca masina mea pierde lichid de racire, si am fost la o diagnoza , trebuie schimbata pompa apa si alte piese de pe acolo, mi-au zis de la service ca din cauza asta pierd antigel. Eu completez o data la 1 - 2 luni cu vreo 200 ml. :)

 

Sunetul este ca un suierit, ca si cum niste curele nu fac contact bine, sau ca si cum se pierde aer(sau se trage) ... :twoup: se aude mai bine cand accelerez, cand sta la relanti nu e asa puternic, insa creste pe parcurs ce creste turatia, se aude rau si inainte de a ajunge la 2000 ture, m-am gandit sa nu fie turbina. Nu stiu ce sa zic. :P

 

Partea buna e ca nu face tot timpul, in sensul ca parchez masina iar dimineata cand plec la serviciu face tot timpul , dupa ce o parchez la birou si sta 3 ore daca merg undeva in oras, 90% din cazuri nu mai face sunetul ala, si cu putin noroc in ziua aia nu mai face, insa a 2 a zi dimineata face sigur.

 

Nu stiu ce poate sa aiba, am filmat si cu camera de la telefon poate stie cineva ca are animalutul ....

 

Prima oara cand am auzit era prin octombrie, insa facea foarte rar, de atunci tot mai des pana la situatia de fata. :D

 

Evident ca am sa merg cu masina in service insa eram curios de parerile de pe aici de multe ori mult mai pertinente decat prin serviceurile de la noi. :D

 

Nu ma lasa sa upload filmuletul ;)

 

 

http://w16.easy-share.com/1700507422.html

 

in link e filmuletul

Edited by Remus Ratiu
Link to comment
Share on other sites

Pentru inceput, schimba curelele. Suiera pt. ca sunt uzate si s-au largit, iar intinzatorul e la max. si pur si simplu, nu mai are ce intinde.

Alta varianta, de suiera, ar putea fi o rola sau pompa de apa blocata. Alternatorul si servo banuiesc ca-ti sunt bune.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e sa incepi prin a schimba pompa si implicit curelele daca tot trebuie schimbata.Nu e asa de scumpa si sa vezi apoi daca mai face.Poate sa fie rulmentul gata si huruie , huruitul creste odata cu turatia exact ca la roata.Eu zic ca e un inceput.bafta
Link to comment
Share on other sites

Nu se vede filmuletul.

Avem si eu un suierat pe la 2000rpm. Foarte tare imi placea de el :twoup:. Era de imbinarea dintre evacuare si motor, chiar inaninte de racordul flexibil. Au fost stranse suruburile si s-a rezolvat.

Imi cam pare rau dupa el ca imi placea, dar si afuma un pic pe la motor pe acolo.

Uita-te la minutul 2:47. Asa se auzea la mine.

 

 

Spor.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca trewbuie rezolvata mai intai problema cu pierderea de lichid de racuire, care contine glocol (o substanta care are un anumit procent de lubrifiere = elimina partial frecarea).

Este posibil ca pierederea sa se produca in zona curelelor si, corarborat cu temperatura ambianta din anumite zile, s-o "ajute" pe una din ele sa lunece putin = atat cat sa produca zgomotul ciudat perceput de tine. Suspecta, cred ca este cea de la comresor, care banuiesc ca in perioada rece nu a fost pornit, iar acum, fiind cald, ai pus-o la treaba...

Multa bafta !

Link to comment
Share on other sites

Cred ca trewbuie rezolvata mai intai problema cu pierderea de lichid de racuire, care contine glocol (o substanta care are un anumit procent de lubrifiere = elimina partial frecarea).

Este posibil ca pierederea sa se produca in zona curelelor si, corarborat cu temperatura ambianta din anumite zile, s-o "ajute" pe una din ele sa lunece putin = atat cat sa produca zgomotul ciudat perceput de tine. Suspecta, cred ca este cea de la comresor, care banuiesc ca in perioada rece nu a fost pornit, iar acum, fiind cald, ai pus-o la treaba...

Multa bafta !

Ce-i ala glocol? Care frecare o elimina? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Mersi de sfaturi, am fost la un mecanic si a zis si el ca de la curele, acum la cata incredere am eu in mecanici ... deci astept sfaturi, alea le schimb oricum in 2 sapt ca plec acum in concediu dar cand ma intorc schimb tot ( pompa apa si alea alea printre care si curele astea :twoup: )
Link to comment
Share on other sites

Cred ca trewbuie rezolvata mai intai problema cu pierderea de lichid de racuire, care contine glocol (o substanta care are un anumit procent de lubrifiere = elimina partial frecarea).

Este posibil ca pierederea sa se produca in zona curelelor si, corarborat cu temperatura ambianta din anumite zile, s-o "ajute" pe una din ele sa lunece putin = atat cat sa produca zgomotul ciudat perceput de tine. Suspecta, cred ca este cea de la comresor, care banuiesc ca in perioada rece nu a fost pornit, iar acum, fiind cald, ai pus-o la treaba...

Multa bafta !

Ce-i ala glocol? Care frecare o elimina? :twoup:

 

 

Cred ca a vrut sa scrie ,,glicol" si are dreptate: Daca pompa curge si antigelul ajunge pe curea aceasta patineza si poate duce la un scartait suparator.

Link to comment
Share on other sites

Mersi de sfaturi, am fost la un mecanic si a zis si el ca de la curele, acum la cata incredere am eu in mecanici ... deci astept sfaturi, alea le schimb oricum in 2 sapt ca plec acum in concediu dar cand ma intorc schimb tot ( pompa apa si alea alea printre care si curele astea :twoup: )

Daca ai gaze de ardere in instalatia de racire e treba grea. Pompa de apa o schimbi inutil.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Cred ca trewbuie rezolvata mai intai problema cu pierderea de lichid de racuire, care contine glocol (o substanta care are un anumit procent de lubrifiere = elimina partial frecarea).

Este posibil ca pierederea sa se produca in zona curelelor si, corarborat cu temperatura ambianta din anumite zile, s-o "ajute" pe una din ele sa lunece putin = atat cat sa produca zgomotul ciudat perceput de tine. Suspecta, cred ca este cea de la comresor, care banuiesc ca in perioada rece nu a fost pornit, iar acum, fiind cald, ai pus-o la treaba...

Multa bafta !

esti avocat, asa-i? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Si eu am un fluierat de la motor dar nu am reusit sa identific de la ce e.

La mine se aude tot timpul cand o calc, dupa 5000rpm pana schimba inferior. Curelele si intinzatoarele le am schimbat deci nu ar tb sa fie de la ele.

Vro idee?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Si eu cred ca e de la pompa de apa...probabil ca joaca putin si fulia...nu pierzi lichid de racire ? poate se prelinge si lichid de racire pe fulie si, implicit pe curea....

 

Un mecanic bun iti spune daca e pompa sau nu....

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

salut!am si eu o problema destul de enervanta,atunci cand schimb vitezele se aude ca si cum ar respira motoru sau cva de genu.asta se intampla atunci cand schimb vitezele la turatie mica,daca schimb peste 3 mii nu se mai aude nimic.cam ce credeti ca poate fi? 320d 2001 pun si un filmulet(nu am cu masina mea) ca sa vedeti cum se aude cand schimb :

 

ms pt ajutor!Andrei

Link to comment
Share on other sites

role/curele sunt proaspat schimbate, lichid nu pare sa piarda, s-a uitat mecanicul la fuliile de la pompe si alternator si intr-adevar cea de la pompa de apa era cea care nu parea sa se invarta perfect, dar a zis ca nu e concludent ca ar avea ceva neavand nici un joc sezisabil doar un usor harsait

 

/edit, multumesc pentru idei, la viitoarea revizie, probabil o sa schimb si pompa de apa preventiv

Edited by at_b
Link to comment
Share on other sites

salut!am si eu o problema destul de enervanta,atunci cand schimb vitezele se aude ca si cum ar respira motoru sau cva de genu.asta se intampla atunci cand schimb vitezele la turatie mica,daca schimb peste 3 mii nu se mai aude nimic.cam ce credeti ca poate fi? 320d 2001 pun si un filmulet(nu am cu masina mea) ca sa vedeti cum se aude cand schimb :

 

ms pt ajutor!Andrei

 

Se aude ca si cum ai avea blow-off valve? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

role/curele sunt proaspat schimbate, lichid nu pare sa piarda, s-a uitat mecanicul la fuliile de la pompe si alternator si intr-adevar cea de la pompa de apa era cea care nu parea sa se invarta perfect, dar a zis ca nu e concludent ca ar avea ceva neavand nici un joc sezisabil doar un usor harsait

 

/edit, multumesc pentru idei, la viitoarea revizie, probabil o sa schimb si pompa de apa preventiv

Nu e pompa de apa si nu e nimic grav, am avut si eu problema dar nu-mi amintesc. Pompa o schimbi inutil

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.