Jump to content

mufa debitmetru scoasa


Gully

Recommended Posts

Benzina proasta poate cauza detonatii, motorul trece in "limp home mode".

 

 

Parca exista senzori pentru detonatie pentru asa ceva, pentru a corecta avansul. :twoup:

 

Nu v-as recomanda. Debitmetrul se curata singur, ramanand incandescent cateva secunde dupa oprirea motorului, tocmai in scopul de a "arde" eventualele depuneri.

 

Practic modelele noi lucreaza la o temperatura suficient de mare pentru a nu mai fi nevoie de curatarea dupa oprirea motorului.

 

Oricum majoritatea debitmetrelor nu se strica datorita impuritatilor.Cel putin asa cred :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Benzina proasta poate cauza detonatii, motorul trece in "limp home mode".

 

 

Parca exista senzori pentru detonatie pentru asa ceva, pentru a corecta avansul. :twoup:

 

Daca te uiti la topicul unde am discutat de asta, o sa vezi ca scria acolo

 

- la 15 detonatii consecutive aprinderea e intarziata cu 10-20 de grade (motorul trage mult mai slab, consumul creste si mai mult, se aprinde "Engine check").

 

Exact la cazul asta ma refer acum.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Am si eu o problema legata de subiect.

 

Motorul este 318is M42, debitmetru de tip vechi cu clapeta (AFM nu MAF).

Se manifesta in felul urmator: In primele 5 minute (pana ajunge la un 30-40 grade) de la pornire merge perfect si apoi "da in nas" urat de tot, nu mai pot pleca de pe loc ba chiar nu se mai accelereaza nici pe loc. Daca scot mufa de la debitmetru merge relativ ok dar nu perfect.

 

Partea curioasa, pe tester (CARSOFT) nu da nici o eroare decat daca merg cu debitmetrul scos in acest caz da eroare de debitmetru evident si sonda lambda regulation (e normal cred pentru ca merge cu un amestec bogat). Sonda este schimbata recent Bosch originala.

 

Prima concluzie logica ar fi ca debitmetrul e de vina singurul lucru ciudat este ca in primele 5 minute merge perfect.

 

Ce am verificat pana acum:

 

- cotul de cauciuc de la admisie

- regulatorul de relanti + furtunele acestuia

- "valva" PCV - la motorul meu e practic doar un furtun

- valva de purjare a vaporilor de benzina (canister purge solenoid)

- senzorul de temperatura motor

- valva DISA e schimbata recent

 

M-am gandit si la ce e mai rau vreo fisura ceva dar mecanic motorul e in stare buna, nu consuma ulei, antigel etc. Cu toate astea am testat daca face presiune sau bolboroci in vasul de expansiune si e totul ok.

 

Astept sfaturi si de la cei care au avut probleme cu debitmetrul as vrea sa stiu daca la rece mergea ok sau nu.

Link to comment
Share on other sites

Eu am un 316i, m43 , "99, e46. Pe tester imi dadea sonda labmda, am schimbat'o cu una noua, bosch. Nici o reactie, nu puteam sa plec cu masina de pe loc, nu se tura, se balbaia, parca dadea rateri sau tragea aer fals. Am scos mufa de la debitmetru si spre surprinderea mea masina mergea perfect (si nu exagerez). Am cumparat un debitmetru nou (nu doar sezorul), cu toate ca pe tester nu dadea eroare de debitmetru, l'am schimbat si nici o schimbare.

Mi'a zis un amic sa verific furtunele dintre debitmetru si admisie, ca e posibil sa traga aer fals.

 

Oameni buni, ajutati'ma! pe tester nu da nimic, am schimbat debitmetrul cam degeaba, am mers de atatea ori la tester, nu pot sa'i dau de cap! Momentan merg cu mufa debitmetrului scoasa!

 

Drumuri bune!

Link to comment
Share on other sites

Eu am un 316i, m43 , "99, e46. Pe tester imi dadea sonda labmda, am schimbat'o cu una noua, bosch. Nici o reactie, nu puteam sa plec cu masina de pe loc, nu se tura, se balbaia, parca dadea rateri sau tragea aer fals. Am scos mufa de la debitmetru si spre surprinderea mea masina mergea perfect (si nu exagerez). Am cumparat un debitmetru nou (nu doar sezorul), cu toate ca pe tester nu dadea eroare de debitmetru, l'am schimbat si nici o schimbare.

Mi'a zis un amic sa verific furtunele dintre debitmetru si admisie, ca e posibil sa traga aer fals.

 

Oameni buni, ajutati'ma! pe tester nu da nimic, am schimbat debitmetrul cam degeaba, am mers de atatea ori la tester, nu pot sa'i dau de cap! Momentan merg cu mufa debitmetrului scoasa!

 

Drumuri bune!

 

Sa nu fie de la calculator...ia legatura cu userul ingineru` si vezi ce zice,si el avea cam aceeasi problema, a schimbat calculatorul si masina merge perfect la ora actuala.

Edited by Costin BMW
Link to comment
Share on other sites

Daca tot s-a reluat subiectul: stie cineva de unde se pot lua caracteristicile (mai ales curba de raspuns) a diferitelor modele de debitmetre?

Ma gandesc ca un adaptor, care sa permita functionarea cu un alt debitmetru, ar ajuta pe multi sa economiseasca niste banuti.

 

Da, este foarte interesant ce spui, uite aici un tip a studiat problema conversiei de la AFM la MAF dar se pare ca nu e asa de simplu:

 

http://bmw.e30tuner.com/articles_mafcon.php

 

Cristimm, e cam clar ce e la tine, debitmetru.

Partea proasta e ca unul nou sare de 1500 ron la modelul ala. Nu stiu de ce sunt mai scumpe alea decat astea mai noi..

 

Merci pentru parere, sper sa fie asta.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit cateva informatii despre modul de functionare si de diagnoza a MAF si VAF...Se gasesc cateva informatii destul de utile, mai ales despre principiul de functionare, care ar putea ajuta la o diagnoza home made (masurand tensiunea de iesire, si impedantele specifice pe fiecare pin)

h34.pdf

072006_04.pdf

Edited by dextercos320d
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
e o componenta electrica in cel mai rau caz... se poate strica datorita depunerilor pe pelicula aia metalica.. care masoara temperatura aerului... depuneri care nu mai dau valori reale.. Oricum ca orice componenta electrica alternanta de temperatura, cald/rece, nu face bine.. si cu timpul si piesele electrice gen condensatoare/rezistente nu mai au valorile standard... ce dracu nimic nu e vesnic ...

 

 

nu temperatura o masoara -> cantitatea de aer care trece si asta o face prin recirea unui senzor -> cu cat cantitatea de aer e mai mare cu atat raceste mai bine senzorul si viceversa

 

in rest cum ai spus tu apar depuneri pe senzor -> isi pierde sensibilitatea

 

insa se poate curata

 

http://www.louv.tv/cars/m5/MAF/

 

 

Acuratat cineva debitmetrul folosind metoda asta ? Ce rezultate ati obtinut ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Va salut,

 

Nu stiu sigur care este problema, si de aceea va intreb poate ma lamuriti.

(318i N42)

 

Dau sa pornesc, motorul rece, relantiul oscileaza, motorul tremura putin, scot mufa de la debitmetru si se calmeaza. Opresc motorul, pun mufa la loc, plec cu ea, pe drum masina are lag in acceleratie (o calc serios: accelereaza are un moment de pauza dupa care iar isi revine si accelereaza).

 

Ma opresc in drum spre casa 5min, o pornesc, nicio problema.

 

Ajung acasa, dupa o jumatate de ora vreau sa o mut din parcare, pornesc, relantiul oscileaza, masina tremura.

 

Trebuie un debitmetru nou?

 

Va multumesc pentru pareri.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Am scos si eu mufa astazi....singura diferenta pe care am putut s-o sesizez este ca atunci cand sunt pe loc cu motorul pornit in relanti si accelerez mai tatre,incepe sa intrerupa si sa oscileze(nu f tare); iar in mers trebuie sa accelerez mai tare pt a nu se opri motorul,altfel daca incerc sa plec de pe loc si am sub 1300rpm,da un pic in nas si mi se opreste motorul. Alta chestie: am motorul pornit in relanti si apas puternic acceleratia si apoi o eliberez imediat,in momentul cand acul turometrului isi revine,nu se mai opreste le 800rpm,ci coboara pana aproape de 0 dupa care isi revine si se stabilizeaza, + ca mai oscileaza cateva secunde. Ce-am mai observat: am pornit motorul si cu el pornit am pus mufa inapoi,deja s-a schimbat mersul motorului(parca mai silentios, si a scazut f putin din turatii),dupa asta am accelerat din nou...deja acul nu mai coboara spre 0,ci ramane ferm la 800rpm iar oscilatia nu mai exista. Banuiesc ca inca e bun debitmetrul,insa nu stiu care e treaba cu pornitul greoi cand e cald afara si/sau cand e motorul cald. Voi ce parere aveti?
Link to comment
Share on other sites

tot un 318i n42b20 am si eu si in ture pana in 2500-3000 imi trage in reprize mici(nu ma da in nas), dar totusi sesizabile. dupa 3000 trage f bine pana in limitare. de obicei merge destul de bine la ralanti, dar mai scade cate o sec-doua pana in 400 de ture. mi se mai intampla rar cand o pornesc sa nu stea bine in relanti, adica oscileaza aproape de oprire si daca o opresc si o repornesc imediat merge bine sau cand ma dau la ea mai tare...a 1a...a 2a si cand schimb rapid intr-a treia sau a patra cate-odata are un mic delay. bujiile si bobinele sunt noi noute, ar putea fi debitmetru?
Link to comment
Share on other sites

tot un 318i n42b20 am si eu si in ture pana in 2500-3000 imi trage in reprize mici(nu ma da in nas), dar totusi sesizabile. dupa 3000 trage f bine pana in limitare. de obicei merge destul de bine la ralanti, dar mai scade cate o sec-doua pana in 400 de ture. mi se mai intampla rar cand o pornesc sa nu stea bine in relanti, adica oscileaza aproape de oprire si daca o opresc si o repornesc imediat merge bine sau cand ma dau la ea mai tare...a 1a...a 2a si cand schimb rapid intr-a treia sau a patra cate-odata are un mic delay. bujiile si bobinele sunt noi noute, ar putea fi debitmetru?

 

 

iti recomand un tester :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.