Jump to content

Consum 530d


Geme

Recommended Posts

  • 2 months later...
e60, dec 2003,218cp, 530d, 130miikm, 2 pers plus bagaj uzual, tg mures-targoviste si retur 5,9l/100km (computer bord). Aceiasi parametri tg mures-paris-coasta de azur si retur 6,1l/100km, autostrazi 80%, viteza max 205, medie autostrazi 140-150, media pe bord 97km/h pana la granita romaniei apoi scade la cca 70km/ora. Repetat europa de 3 ori ( cam cate 6000km dus intors) medie pe bord 6,1l/100km.
Link to comment
Share on other sites

Am uitat cateva detalii : model cutie automata ( condus exclusiv in mod automat), un singur sofer, 45 ani, barbat. Consum in oras nu pot aprecia deoarece nu conduc bmw-ul in oras dar baiatul meu (21 ani) conduce modelul anterior e39, 530d, 160miikm si in oras afisajul consum mediu oscileaza intre 10,5l/100km si 13-14l/100km.
Link to comment
Share on other sites

medie autostrazi 140-150, media pe bord 97km/h pana la granita romaniei apoi scade la cca 70km/ora. Repetat europa de 3 ori ( cam cate 6000km dus intors) medie pe bord 6,1l/100km.

pai aia din bord e viteza medie, nu impresia ca ai mers numai cu 140-150 km/h. Si oricum e respectabila media.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

din pacate, la costuri toti se uita in primul rand la consum. La BMW asta e cam ultimul pe lista la costurile totale care le ai cu unul. Sa nu uitam ca majoritatea le au SH, deci intretinerea e cu atat mai costisitoare.

Pana si la mine care e un model vechi si la care piesele sunt oarecum mai ieftine, fata de un e60 de exemplu, consumul e ultima grija si reprezinta o particica din ce ma costa masina asta, in conditile in care fac 1500 km/luna numai cu deplasatul la servici, fara alte drumuri. Sa fim seriosi, la cat costa un BMW intretinut corect, pana in motoare de v8 consumul e ultima problema, fie diesel fie benzina, mai ales in conditiile in care majoritatea le avem SH, si nu cumparate de noi si schimbate la 3-4 ani.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

DOMI: mie nu-mi e inidferent, daca dau 50 de lei pe 200 km sau 100 de lei pe aceeasi distanta... :) ,

 

De exemplu, dupa 2 ani de cand am masina, sa zicem ca imi cade turbina... fac un calcul, si daca in 2 ani bag 1200 de euro in reparatii... nu mi se pare exagerat... dar daca ma costa 100 de lei/100 km... poate ma intereseaza... ca pana la urma, nu doar intretinerea costa :lol:

Link to comment
Share on other sites

e 39 530d manual resoftat:

 

- mers normal - 11 %

- mers agresiv - 12 %

- autostrada...este irelevant ca daca il pun pe pilot la 130 km/h imi ia 5,7 si daca merg cu mai mult creste mult mai mult...este logic cu cat turezi cu atat se arde mai multa motorina...

 

Mai conteaza si motorina daca este buna o arde mai repede...daca este mai puturoasa o arde mai greu si tot asa

 

sai ai consum sub 10 % in bucuresti mi se pare o aberatie...

Edited by Mario Marius
Link to comment
Share on other sites

1200 de euro insemna acopera cam 24000 de km diferenta la consum de la 5% la 10%.. O turbina la 2 ani e cam mult :). Bineinteles daca faci 30k/ an e posibil sa merite.

parerea me e ca o schema logica de genul consum mic---->diesel---->costuri totale inclusiv mentenanta/km mici e valabila la orice marca in afara de BMW.

Motoarele diesel de la BMW sunt mult prea proaste si fitoase sa se potriveasca in ecuatia asta. Am inteles ca s-au mai corectat unele defecte de conceptie si proiectare la modelel recente, de dupa 2007, dar asta se va dovedi in timp.

Nu am nimic inpotriva motoarelor diesel in general, dar am foarte multe impotriva diesel-ului de la BMW. Suna bine alea in 6 cilindri, trag bine, pe hartie la cuplu si putere sunt peste Audi si Mercedes, dar sunt praf la fiabilitate si mentenanta.

De asta zic ca daca pune cineva niste costuri reale cu intretinerea, taxe si impozite, asigurari, isi da seama ca treaba nu e chiar asa simpla, mai ales la BMW.

Link to comment
Share on other sites

DOMI: nu fac scheme de calcul la consum... stiu doar ca daca am de mers la ski, ma costa 50 dus 50 intors...

Ma gandesc.. ca daca in 2 ani imi cade numa turbina, nu e asa grav, in mod normal altu nu mai cade turbina aia.., si cheltuieli de intretinere sunt si la benzinare... nu zic ca e foarte important consumul...

 

Dar tu ce zici ? nu e pacat sa ai 525i si sa consume cat 535i.. sau cat M5 e39? in oras ?

Link to comment
Share on other sites

DOMI: nu fac scheme de calcul la consum... stiu doar ca daca am de mers la ski, ma costa 50 dus 50 intors...

Ma gandesc.. ca daca in 2 ani imi cade numa turbina, nu e asa grav, in mod normal altu nu mai cade turbina aia.., si cheltuieli de intretinere sunt si la benzinare... nu zic ca e foarte important consumul...

 

Dar tu ce zici ? nu e pacat sa ai 525i si sa consume cat 535i.. sau cat M5 e39? in oras ?

 

asa este 525i nu iti ia sub 15 % in oras chiar daca la vale il lasi pe liber si il opresti. si mai degraba dai pana la 20 % - 20 si ceva si macar stii pentru ce dai :)

Edited by Mario Marius
Link to comment
Share on other sites

dar sunt praf la fiabilitate si mentenanta

 

Domi, am un e39 de care am "tras" cum n-am tras nici de Dacie, masina aia a mers pe unde doar tractoarele se incumeta :) , am bagat o caruta de bani in ea, INSA NU AM BAGAT BANI IN MOTOR, care are cam 200 si ceva de mii, caruia i-am schimbat uleiul cand mi-am adus aminte (cateodata imi aduceam aminte si-l schimbam la o luna dupa...ultimul schimb :lol: ), motor care a mers nu odata cu apa fierband in el, de care au tras multi, care a stat cu orele la relanti, ca-mi era teama sa nu moara bateria, care a ...tras praf cu ...tonele in el, in care am pus si motorina "de tir", care a mers de nenumarate ori cu 5 litri in rezervor de lene, care a stat in zona rosie a turometrului mai mult ddecat stau babele la coada la sfanta paraschiva, si, ce crezi? MERGE. N-are nici pe dracu, daca a picat ceva a picat...in zona, piese care exista si la benzina. Toata treaba cu intretinerea la diesel care e mai scumpa este doar un mit din punctul meu de vedere, insa cu o singura exceptie - vreti motoare fiabile, luati-le cat mai MARI.

Link to comment
Share on other sites

DOMI: nu fac scheme de calcul la consum... stiu doar ca daca am de mers la ski, ma costa 50 dus 50 intors...

Ma gandesc.. ca daca in 2 ani imi cade numa turbina, nu e asa grav, in mod normal altu nu mai cade turbina aia.., si cheltuieli de intretinere sunt si la benzinare... nu zic ca e foarte important consumul...

 

Dar tu ce zici ? nu e pacat sa ai 525i si sa consume cat 535i.. sau cat M5 e39? in oras ?

 

asa este 525i nu iti ia sub 15 % in oras chiar daca la vale il lasi pe liber si il opresti. si mai degraba dai pana la 20 % - 20 si ceva si macar stii pentru ce dai :)

525i din semnatura consuma cam 15, in Constanta am avut si 17, in Germania (orase mici) cam 12-13 .

Ai avut noroc, sau poate ai fost unic proprietar si ai avut grija de ea. Cu o floare nu se poate face primavara. Iti pot arat nenumarate cazuri de proprietari de BMW cu masini diesel cumparate noi , mentenanta la reprezentanta si praf la 50-100k. Oamenii s-au porcit cu reprezentante, unii au dat in judecata si cei care au stiut una alta si-au reparat masinile pe banii BMW sau ai dealerului autorizat. In special 320D si 520D de pana in 2002. iti dau un link cu zeci de de cazuri numai din Anglia. Insasi faptul ca BMW a platit macar partial pentru reparatii inseamna ca ca stiau ca exista o problema cu motorizarile diesel. Au fost probleme mari si cu restul motorizarilor, mult prea multe pentru cat costa unul. Si nu vorbesc aici de Romania, unde poti da vina pe praf, motorina proasta sau saracie si tepari.

Totul a inceput prin 97, cand s-a introdus pachetul de mentenanta ca optiune (toate reviziile si manopera in timpul garantiei erau moca ) si BMW trebuia prezentant ca o masina cost-free. Intervalurile mari de service erau un criteriu extrem de important al celor care cumparau flote, iar BMW stim cu totii ca a fost printre preferatele celor din middle management sau young executive.

In acel moment toate intervalele de mentenanta s-au dublat, uleiul in cutiile automate a devenit lifetime :lol: + gramda de bullshit de marketing. Nu am auzit ca in anul ala sa se fi produs vreo revolutie in motoarele diesel sau benzina, nici de vreun premiu nobel in chimia uleiurilor sintetice. ba din contra, a fost anul in care BMW a introdus celebrul Nikasil, un esec total.

Daca motoarele pe bezina simple si aspirate rezista mai bine la o mentenanta neglijata, si in loc sa duca 600k duc 400, la diesel turbo nu e chiar asa, ele pot pica si la 80k.

Pur si simplu pe BMW ii durea la basca de ce se intampla cu masina dupa 4 ani. Brandul era facut, boom-ul economic era prezent, din ce in ce mai multi si le permiteau de noi si sa le schimbe la 3-4 ani.

Iti spun ca mi-am facut temele si m-am documentat foarte mult. Nici eu nu am castigat la loto si conteaza costurile pe langa senzatiile oferite de o masina premium.

Link to comment
Share on other sites

dar sunt praf la fiabilitate si mentenanta

 

Domi, am un e39 de care am "tras" cum n-am tras nici de Dacie, masina aia a mers pe unde doar tractoarele se incumeta :lol: , am bagat o caruta de bani in ea, INSA NU AM BAGAT BANI IN MOTOR, care are cam 200 si ceva de mii, caruia i-am schimbat uleiul cand mi-am adus aminte (cateodata imi aduceam aminte si-l schimbam la o luna dupa...ultimul schimb :) ), motor care a mers nu odata cu apa fierband in el, de care au tras multi, care a stat cu orele la relanti, ca-mi era teama sa nu moara bateria, care a ...tras praf cu ...tonele in el, in care am pus si motorina "de tir", care a mers de nenumarate ori cu 5 litri in rezervor de lene, care a stat in zona rosie a turometrului mai mult ddecat stau babele la coada la sfanta paraschiva, si, ce crezi? MERGE. N-are nici pe dracu, daca a picat ceva a picat...in zona, piese care exista si la benzina. Toata treaba cu intretinerea la diesel care e mai scumpa este doar un mit din punctul meu de vedere, insa cu o singura exceptie - vreti motoare fiabile, luati-le cat mai MARI.

E 530, cumva???? :)

Link to comment
Share on other sites

Da, e 530.

 

PS - DOMI, intradevar, ce spui tu mai sus este de bun simt si corect. Intradevar, pot spune ca este sesizabila uzura la un diesel fata de benzina, manifestata mai ales in zgomotul motorului la rece, insa depinde cat te astepti sa mergi cu masina in cauza. Eu imi mentin opinia ca cel mai bun compromis este dieselul ala mare, dublu turbo.

Edited by ihearto
Link to comment
Share on other sites

Strict la subiect, in orasul in care traiesc masina pe care o conduc "papa" intre 14 si 16%.

Am resetat bc-ul pe o distanta de aproximativ 300 de km parcusi exclusiv in oras si consumul mediu afisat a fost de 14,2%.

Dintr-o medie de 100 de km parcursi in oras, ma invart pe distante scurte, cu opriri/porniri la 3-4 km sa spun. Fiind un oras mic de aproximativ 100.000 locuitori, reusesc sa scot o viteza medie peste 20 km/h in oras, dar chiar si asa 14-15% sunt cifrele de oras. Daca mi se permite comparatia, cealalata masina din familie - un Passat diesel, la fel automat, de 96kw papa 13-14% si el, dar trag setos de el si poate de aia se apropie la consum de e60. Precizez ca bmw-ul e verificat si rasverificat, iar in regim extraurban consuma intre 8-9% la viteze medii de peste 80km/h. Astea-s realitatile, e60-ul se "invarte" in jurul consumurilor relatate de vreo 25.000 de km, nu de ieri de azi.

Link to comment
Share on other sites

Da, e 530.

 

PS - DOMI, intradevar, ce spui tu mai sus este de bun simt si corect. Intradevar, pot spune ca este sesizabila uzura la un diesel fata de benzina, manifestata mai ales in zgomotul motorului la rece, insa depinde cat te astepti sa mergi cu masina in cauza. Eu imi mentin opinia ca cel mai bun compromis este dieselul ala mare, dublu turbo.

Depinde ce vrei sa faci, bineinteles. Sunt multe de spus despre "bulelile" de proiectare si mentenanta la un diesel BMW. Am avut unul, ce e drept in varsta dar zic eu ca sunt in tema. Un diesel mare e bun, numai ca isi pierde cumva scopul in oras. Din ce am vazut si am condus, la un diesel de 2.5 si peste se cam estompeaza diferenta de consum intre ceva similar pe benzina, ma refer la consumul in oras bineinteles. Ea exista in continuare, dar nu mai e asa mare. Ce e drept un diesel e si mai putin sensibil la talpa. ..

Oricum, raman la parerea ca un diesel BMW, si mai ales SH se justifica ca o alternativa financiara mai ieftina de la vreo 30-40k km pe an in sus. E cu totul alta mancare de peste cand il iei nou si il schimbi dupa 3 ani.

Ma obseadeaza putin chestia asta ca imi pare rau sa vad n-spe ragalii pe strada, cu oameni care fac un efort sa ia un BMW si se gandesc ca e diesel si isi permit sa il intretina ca o sa consume putin, iar apoi vezi solutii gen teava inox in loc de FAP, darmate, rupte, cu norii de fum in coada, jante de smecher si sarmele la cauciucuri pe afara si multe altele, pur si simplu nici nu au idee in ce se baga...

 

Scuze de off-topic, totusi cred ca nu suntem chiar off cu discutia asta pentru ca e vorba de costuri.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.