Jump to content

de ce se strica debitmetrul? care sunt factori?


kez86

Recommended Posts

Intrebare existentiala pentru mine :D poate ca si pentru alti :D de ce se strica debitmetrul? care sunt factori principali pentru care acesta nu mai functioneaza in parametrii normali? la mine spre exemplu fostul proprietar l-a schimbat acum cateva luni.... am mers cu el intre 5000-10000 km si surpriza... iarasi e busit. de ce? :twoup: care aveti idee postati poate il dovedim :twoup:
Link to comment
Share on other sites

imi cer scuze dc gresesc..dar asa stiu..explicatia care o am:filtrul de aer nu-si mai face treaba particulele nu mai sunt retinute cum trebuie,fluxul de aer e perturbat,debitmetrul se decalibreaza;particulele ating senzorul(din cunostintele mele e un fir) care e mentinut la o temperatura constanta de curentul care trece prin el;cantitatea de aer care trece e masurata prin temperatura senzorului,ce curent trebuie livrat ca sa-l mentina la temperatura x avand in vedere ca aerul il raceste;particulele nefiltrate se lipesc de senzor ,se carbonizeaza,cumva il murdaresc..de aia la modelele mai vechi se recurgea la curatarea lui cu spray de contact..
Link to comment
Share on other sites

Aproximativ cum zicea groza dan, atata ca "firu" tinut la temperatura constata este doar o referinta, firu ce se vede e un fir care masoara temperatura aerului care apoi este comparata cu cel cald.. deci cu alte cuvinte, depunerile de pe senzoru de temperatura, fac ca acesta sa nu citeasca corect temperatura...

 

post-6684-1213302336_thumb.jpg

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu sint mai multe lite in debitmetru (cel putin la Vag). Din cauza filtrului murdar pe aceste lite se depun mici particule de praf care le izoleaza.

De curatat nu se pot curata cu nici un spray de contact, jetul acestuia le-ar distruge instantaneu. O metoda pe care am testat-o eu (fara succes de altfel) ar fi curatirea cu abur, fara presiune. Am incercat la Golful pe care l-am avut mai demult dar n-a mers.

 

Credca Paul are dreptate, pica pur si simplu. Golful care l-am avut, schimbam filtrul de aer cam la 5mii km, am facut aproape 150 mii cu el si de aia tot a picat debitmetrul.

Link to comment
Share on other sites

Principiul de masurare este un pic diferit : se masoara curentul necesar pentru a mentine firul cald ( mai nou nu mai este fir ci un film metalic depus pe un suport ) la o temperatura constanta. Pe masura ce creste debitul de aer firul se raceste mai mult si e necesar un curent mai mare pentru a-i mentine temperatura data. Bineinteles se ia in calcul si temperatura aerului.

 

Debitmetrul nu cred ca se poate strica din cauza unui filtru de aer murdar. Oricat de murdar ar fi, tot nu trebuie sa lase sa treaca mizeria prin el, ca altfel se face praf si motorul. Daca filtrul e murdar se reduce debitul de aer ce trece prin el si motorul nu mai ajunge la performantele normale.

 

Debitmetrele cu fir aveau un sistem de autocuratire. La oprirea motorului calculatorul baga un curent mai mare prin fir, acesta se inrosea si impuritatile erau arse. La debitmetrele noi ( cu film ) s-a renuntat la sistem.

 

Curatarea cu alcool izopropilic nu are ce dauna la senzor. Dar nici nu cred ca ajuta.

Se pare ca nu se strica senzorul in sine ci circuitul electronic aferent senzorului.

Link to comment
Share on other sites

Daca folosesti filtrul de aer stock, pica la fel ca orice alt senzor, mai ales din motive de marketing.

 

Exista ipoteza conform careia filtrele sport, datorita faptului ca sunt unse cu un ulei special care ar ajunge pe senzor, ar cauza stricarea debitmetrului.

 

 

Problema este ca nu s-a reusit demonstrarea acestei ipoteze. :twoup:

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Cei din USA care folosesc intens filtrele de genul acesta, se pare ca au demonstrat ca ajunge "uleiul" ala cu care se da filtru la curatare direct pe debitmetru si tubulatura aferenta.. Se pare ca efectul asta il au toate filtrele "pe viata" Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

Proven to gain 4 - 10 horpower at the wheels?!

 

Esti de acord cu asta?

Dau cu spray pe debitmetrul si pac creste puterea? :twoup:

[/quote

 

Pai chiar daca este adevarat nu inseamna nimic 4-10cp.

Produsul insa nu lasa reziduuri pe senzorul de la debitmetru spre deosebire de WD40.Ma mir ca nu ai stricat debitmetrul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.