Jump to content

E36 318IS COUPE


scara_211084

Recommended Posts

Salut!

 

De vreo 2 luni sunt posesor de E36 318IS COUPE an de fabricatie 1997.De cand l-am cumparat, am observat ca atunci cand trec peste o gura de canal , sau peste un hop ceva, la o viteza de peste 60 km/h masina mea are tendinta sa sara lateral, mai bine spus sa te scuture un pic , o senzatie destul de neplacuta.Am fost cu ea la un service, si am gasit bucsile de la bascula , alea mari uzate.Buun..le-am schimbat, si ce e drept nu sare de spate asa rau, dar tot sare..Ideea e ca am pe spate arcurile tari, rigide.M-am uitat la ele , sunt negre , si au 3 dungi albastre pe ele...I-am facut pe o rampa de ITP contactul cu solul, si a rezultata spatele 78 %, in conditiile in care limita inferioara e 50%.Care e problema totusi? Ce ar mai trebui sa schimb?A mai patit cineva asa ceva?

Oarecare probleme apareau si atunci cand treceam peste pietris pe sosea,(strat destul de consistent) pur si simplu ai impresia ca te scutura, se misca lateral scurt si brusc.

O alta completare, asa cum am mai spus, tare pe spate, 4 persoane si abia se lasa un pic caroseria.

Ce sa ii fac sa nu ma mai scuture???

La acest model se face si geometria spate?sau doar fata??

 

 

Multumesc anticipat!

 

Toate bune!

 

Catalin

Edited by scara_211084
Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

De vreo 2 luni sunt posesor de E36 318IS COUPE an de fabricatie 1997.De cand l-am cumparat, am observat ca atunci cand trec peste o gura de canal , sau peste un hop ceva, la o viteza de peste 60 km/h masina mea are tendinta sa sara lateral, mai bine spus sa te scuture un pic , o senzatie destul de neplacuta.Am fost cu ea la un service, si am gasit bucsile de la bascula , alea mari uzate.Buun..le-am schimbat, si ce e drept nu sare de spate asa rau, dar tot sare..Ideea e ca am pe spate arcurile tari, rigide.M-am uitat la ele , sunt negre , si au 3 dungi albastre pe ele...I-am facut pe o rampa de ITP contactul cu solul, si a rezultata spatele 78 %, in conditiile in care limita inferioara e 50%.Care e problema totusi? Ce ar mai trebui sa schimb?A mai patit cineva asa ceva?

Oarecare probleme apareau si atunci cand treceam peste pietris pe sosea,(strat destul de consistent) pur si simplu ai impresia ca te scutura, se misca lateral scurt si brusc.

O alta completare, asa cum am mai spus, tare pe spate, 4 persoane si abia se lasa un pic caroseria.

Ce sa ii fac sa nu ma mai scuture???

La acest model se face si geometria spate?sau doar fata??

 

 

Multumesc anticipat!

 

Toate bune!

 

Catalin

unghiul se face fata spate si rigida pe spate asa este, pui 200kg si se lasa max 1cm

Link to comment
Share on other sites

Ok!

Multumesc pentru raspuns, dar de la ce sa ma scuture?asta e problema mea cea mare...a mai patit cineva asa??

singura explicatie ar fii unghi nasol in combinatie cu amortizoare nasoale, io am patito dar amortizoarele erau praf

Link to comment
Share on other sites

Gata ...s-a rezolvat...problema era la geometria spate, mai exact paralelismul...A fost reglata cum trebuie si acum merge foarte bine.

Multumesc,

Topicul se poate inchide!

 

Salut esti din bucuresti? daca da unde ai facut geometria? ca trebuie sa ma duc si eu si nu stiu unde.

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Sunt din Ploiesti, dar geometria o poti face cam la orice service...sau cel putin in Ploiesti sunt ateliere specializate pe geometrii.

Eu am intalnit o alta "problema". Mai multi "meseriasi" imi spuneau ca pe spate nu am nici o articulatie reglabila, si ca nu se poate face geometria.Ei bine , se face ...se slabesc suportii de la bucse si cu un levier se aduc pe pozitia corecta. Asa ca ai grija pe mainile cui o lasi..:twoup:

 

Toate bune!

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Sunt din Ploiesti, dar geometria o poti face cam la orice service...sau cel putin in Ploiesti sunt ateliere specializate pe geometrii.

Eu am intalnit o alta "problema". Mai multi "meseriasi" imi spuneau ca pe spate nu am nici o articulatie reglabila, si ca nu se poate face geometria.Ei bine , se face ...se slabesc suportii de la bucse si cu un levier se aduc pe pozitia corecta. Asa ca ai grija pe mainile cui o lasi..:twoup:

 

Toate bune!

 

eu stiu ca se poate face oriunde, dar problema este sa nu ajung undeva si sa se uite aia crucis pe spate sa i-a la ghicite suruburile de reglaj

Link to comment
Share on other sites

La fel am patit eu cu ghicitul...dar mi-a facut geometria un tip care a lucrat la Bavaria, la service, si a stiut exact ce si cum...Si in tot timpul asta eu am stat langa el, asa ca incerc sa iti explic...

Geometria spate presupune paralelismul si caderea rotii.

Daca e vorba de E36, paralelismul se regleaza din suportii bucselor mari, de la bascula, suportii care sunt prinsi pe caroserie. Din desenul acela, piesa 17 e suportul in cauza care tine bucsa nr 4. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=30

Se slabesc cele 3 suruburi ale suportului, si cu un levier se muta pe pozitia corecta, se tine cu levierul pe pozitie si se strang suruburile.Asa se procedeaza pentru ambele roti.

Caderea, cel de-al doilea reglaj , se face din surubul 10, care tine bucsa 3, din aceeasi schema de mai sus.Explicatiile sunt valabile doar pentru geometria spate.Pe fata, e totul simplu, clasic.

Alt lucru important, eu inainte de geometrie am verificat sa nu am jocuri la bucsi, articulatii.

Sper sa iti fie de ajutor aceste randuri!

 

Toate bune!

Link to comment
Share on other sites

La fel am patit eu cu ghicitul...dar mi-a facut geometria un tip care a lucrat la Bavaria, la service, si a stiut exact ce si cum...Si in tot timpul asta eu am stat langa el, asa ca incerc sa iti explic...

Geometria spate presupune paralelismul si caderea rotii.

Daca e vorba de E36, paralelismul se regleaza din suportii bucselor mari, de la bascula, suportii care sunt prinsi pe caroserie. Din desenul acela, piesa 17 e suportul in cauza care tine bucsa nr 4. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=30

Se slabesc cele 3 suruburi ale suportului, si cu un levier se muta pe pozitia corecta, se tine cu levierul pe pozitie si se strang suruburile.Asa se procedeaza pentru ambele roti.

Caderea, cel de-al doilea reglaj , se face din surubul 10, care tine bucsa 3, din aceeasi schema de mai sus.Explicatiile sunt valabile doar pentru geometria spate.Pe fata, e totul simplu, clasic.

Alt lucru important, eu inainte de geometrie am verificat sa nu am jocuri la bucsi, articulatii.

Sper sa iti fie de ajutor aceste randuri!

 

Toate bune!

 

ok multumesc - sunt cu ochi pe ei :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Sunt din Ploiesti, dar geometria o poti face cam la orice service...sau cel putin in Ploiesti sunt ateliere specializate pe geometrii.

Eu am intalnit o alta "problema". Mai multi "meseriasi" imi spuneau ca pe spate nu am nici o articulatie reglabila, si ca nu se poate face geometria.Ei bine , se face ...se slabesc suportii de la bucse si cu un levier se aduc pe pozitia corecta. Asa ca ai grija pe mainile cui o lasi..:twoup:

 

Toate bune!

 

eu stiu ca se poate face oriunde, dar problema este sa nu ajung undeva si sa se uite aia crucis pe spate sa i-a la ghicite suruburile de reglaj

incearca AUTOSOFT este undeva prin spate la mall vitan

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Sunt din Ploiesti, dar geometria o poti face cam la orice service...sau cel putin in Ploiesti sunt ateliere specializate pe geometrii.

Eu am intalnit o alta "problema". Mai multi "meseriasi" imi spuneau ca pe spate nu am nici o articulatie reglabila, si ca nu se poate face geometria.Ei bine , se face ...se slabesc suportii de la bucse si cu un levier se aduc pe pozitia corecta. Asa ca ai grija pe mainile cui o lasi..:twoup:

 

Toate bune!

 

eu stiu ca se poate face oriunde, dar problema este sa nu ajung undeva si sa se uite aia crucis pe spate sa i-a la ghicite suruburile de reglaj

incearca AUTOSOFT este undeva prin spate la mall vitan

numai lucruri rele am auzit de astia

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Sunt din Ploiesti, dar geometria o poti face cam la orice service...sau cel putin in Ploiesti sunt ateliere specializate pe geometrii.

Eu am intalnit o alta "problema". Mai multi "meseriasi" imi spuneau ca pe spate nu am nici o articulatie reglabila, si ca nu se poate face geometria.Ei bine , se face ...se slabesc suportii de la bucse si cu un levier se aduc pe pozitia corecta. Asa ca ai grija pe mainile cui o lasi..:twoup:

 

Toate bune!

 

eu stiu ca se poate face oriunde, dar problema este sa nu ajung undeva si sa se uite aia crucis pe spate sa i-a la ghicite suruburile de reglaj

incearca AUTOSOFT este undeva prin spate la mall vitan

numai lucruri rele am auzit de astia

cer fel de lucruri rele? ca io aveam de gand sa le fac o vizita

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.