Jump to content

Reglaj frana de mana E46


Recommended Posts

OK, am citit cum s-ar regla frana de mana la E46. Acum, intrebare pentru cei ce au mai facut asta, cum iti dai seama in ce sens sa invarti rotitza dintzata (prin gaura de la prezon) pentru a o strange (vreau sa spun pentru a apropia tamburii de interiorul discului)?

 

Inteleg ca difera pe stanga versus dreapta, banuiesc ca o exista un mod sa-ti dai seama fara a o lua in cele 2 sensuri pana la capat (adica trial-and-error)...

Link to comment
Share on other sites

OK, am citit cum s-ar regla frana de mana la E46. Acum, intrebare pentru cei ce au mai facut asta, cum iti dai seama in ce sens sa invarti rotitza dintzata (prin gaura de la prezon) pentru a o strange (vreau sa spun pentru a apropia tamburii de interiorul discului)?

 

Inteleg ca difera pe stanga versus dreapta, banuiesc ca o exista un mod sa-ti dai seama fara a o lua in cele 2 sensuri pana la capat (adica trial-and-error)...

55399[/snapback]

 

Hmm... Nimeni? Hai sa pun aici ce am gasit eu ca trebuie facut, poate se prinde cineva ce vrea sa zica propozitia care pe mine m-a dat pe spate:

 

=================

Well, if it's anything like a 1998 5 series (in fact most cars in

existence). First, put back the leather. You are only supposed to tighten

the pads themselves (the cable tightening is secondary, and unneccessary).

So, jack up one of the rear corners and chock all of the other wheels

because you need to take off the handbrake and put the car in N. Now, I

should mention you will need 2 things to do the fix- a flat head

screwdriver (the one in the kit will work (that's what I used) but it will

need cleaning with Lexol afterwards), and a flashlight. With the wheel off

turn the rotor until one of the wheel bolt holes is at the bottom. Shine the

flashlight in the hole and move the rotor back and forth slowly until you

see a shiny cog with the teeth facing towards you. Now face the front of the

car and decide which way you have to pry the cog to turn it right (each side

is different). Do this until you can't do it anymore. Now back off 12 clicks

(that's BMW spec for the 5 series, looking back on it I should have done 11

clicks). Put back on the wheel and go to the other side and repeat.

=================

 

Ceva idei?

Link to comment
Share on other sites

Pai e foarte simplu. Nu ii stii pe americani ca la ei si cand insurubezi un bec e o adevarata istorie.

 

E doar vorba de felul in care invarti, adica daca esti la roata din dreapta normal ca daca invarti in sensul acelor de ceasornic, ar insemna sa invarti spre portabagaj. Daca esti la roata din stanga, invartind tot in sensul acelor de ceasornic, invarti spre botul masinii. Ceva de genul.

Link to comment
Share on other sites

Pai e foarte simplu. Nu ii stii pe americani ca la ei si cand insurubezi un bec e o adevarata istorie.

 

E doar vorba de felul in care invarti, adica daca esti la roata din dreapta normal ca daca invarti in sensul acelor de ceasornic, ar insemna sa invarti spre portabagaj. Daca esti la roata din stanga, invartind tot in sensul acelor de ceasornic, invarti spre botul masinii. Ceva de genul.

55528[/snapback]

 

:blink:

Cum vine asta ? Spre botul masinii si spre portbagaj ???

Acea piesa de care se invirte pentru reglaj are axa perpendiculara pe axa rotii, si este pozitionata in partea inferioara a tamburului. Deci singurele directii in care poate fi invirtita ar fi "in sus" si "in jos" :).

 

Piesa 4 din poza : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...768&hg=34&fg=30

 

Ideea e ca daca o desurubezi ( parca :) ) frina se stringe.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

:blink:

Cum vine asta ? Spre botul masinii si spre portbagaj ???

55532[/snapback]

 

 

N-are legatura botul si portbagajul. Am vrut doar sa subliniez chestia cu acele de ceasornic, dar e mult mai simplu de inteles daca o iei ca si pe roata de la masina.

Daca e vorba de sus, jos , atunci e clar ca pe o roata dai in sus, iar pe cealalata in jos, pentru ca tot principiul acelor de ceasornic il aplici.

Link to comment
Share on other sites

N-are legatura botul si  portbagajul. Am vrut doar sa subliniez chestia cu acele de ceasornic, dar e mult mai simplu de inteles daca o iei ca si pe roata de la masina.

Daca e vorba de sus, jos , atunci e clar ca pe o roata dai in sus, iar pe cealalata in jos, pentru ca tot principiul acelor de ceasornic il aplici.

55538[/snapback]

 

Si daca ai ceas digital ? :blink:

Later edit :

Reglajul e simplu. Trebuie invirtit in sensul in care roata incepe sa se blocheze. Cind nu se mai poate invirti se slabeste cu 12 dinti.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Si daca ai ceas digital ?  :blink:

Later edit :

Reglajul e simplu. Trebuie invirtit in sensul in care roata incepe sa se blocheze. Cind nu se mai poate invirti se slabeste cu 12 dinti.

55540[/snapback]

 

Si pe roata cealalta invarti in sensul invers in care ai strans-o pe prima. Asta era ideea. Doar vorbim de ce a subliniat mchis.

Link to comment
Share on other sites

adika mi'e un pic cam neclar.....

 

cand trag frana de mana nu se actioneaza asupra placutelor de pe spate ??? sau au alt sistem de franre ? ca nu mai inteleg ?!

55547[/snapback]

 

Nu !

Frana de mana nu are legatura cu placutele .

Placutele pot fi actionate doar hidraulic, de frana de serviciu.

Dupa cum se vede si in schita, frina de mina are 2 saboti si actioneaza pe interiorul discului de frana de pe spate.

Link to comment
Share on other sites

cred ca si eu trebuie sa o reglez...

 

la mine scartzaie... si trebuie sa trag serios de dumneaei ca sa aiba efect. adica daca trag si face click numai de 4-5 ori, masina nu sta in loc. era sa o pleznesc cand am luat-o din cauza asta. oare s-o jucat proprietarul anterior cu ea de ii asa de slaba?

Link to comment
Share on other sites

Si daca ai ceas digital ?  :blink:

Later edit :

Reglajul e simplu. Trebuie invirtit in sensul in care roata incepe sa se blocheze. Cind nu se mai poate invirti se slabeste cu 12 dinti.

55540[/snapback]

 

Asta am priceput si eu, insa nu stiu daca simti "imediat" infranarea (adica la primele clickuri) sau de-abia la al 12-lea (a mea o reglez ca nu prea mai prinde, asa ca bag mana-n foc ca e cu mai mult de 12 ecart), cand daca o ai luat-o invers din greseala o sa insemne ca treb sa parcurgi 24 inapoi cel putin, ma rog, intelegi ce vreau sa spun, poti sa intri intr-o faza de-aia cam fuzzy :)

 

Speram sa fie cineva care sa zica moshule la roata stanga dai in jos, la dreapta in sus (ok, poate-o fi mura-n gura). Pana la urma bag sama ca la mine o sa fie pe incercate - imediate ce o reglez postez sensurile ca sa nu mai rataceasca si altii.

Link to comment
Share on other sites

oare s-o jucat proprietarul anterior cu ea de ii asa de slaba?

55563[/snapback]

 

Din cate am vazut eu e suficient sa pleci cu frana trasa de cateva ori. Si oricum se depreciaza in timp, se pare ca reglarea e o operatiune care ar tb sa se faca la una dintre inspectii.

Link to comment
Share on other sites

Din cate am vazut eu e suficient sa pleci cu frana trasa de cateva ori. Si oricum se depreciaza in timp, se pare ca reglarea e o operatiune care ar tb sa se faca la una dintre inspectii.

55570[/snapback]

dar nu ti-e mai simplu s-o reglezi din interior de la maneta? Stingi sau slabesti piulitele alea de acolo, dupa cum ai nevoie. Ideal ar fi s-o faci pe un stand de frinare, dar merge si fara.

Link to comment
Share on other sites

dar nu ti-e mai simplu s-o reglezi din interior de la maneta? Stingi sau slabesti piulitele alea de acolo, dupa cum  ai nevoie. Ideal ar fi s-o faci pe un stand de frinare, dar merge si fara.

55601[/snapback]

 

Banuiesc ca o fi, n-am desfacut inca pe la levier, dar am inteles ca asta ar fi faza a 2-a, intai la saboti si dupa aia (daca e cazul) la levier. Oricum mersi mult, o sa ma uit si acolo!

Edited by mchis
Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca o fi, n-am desfacut inca pe la levier, dar am inteles ca asta ar fi faza a 2-a, intai la saboti si dupa aia (daca e cazul) la levier. Oricum mersi mult, o sa ma uit si acolo!

55604[/snapback]

e prima miscare care se face la BMW inspection. La maneta se umbla mai intii. Tragi de pielea aia din partea din spate in sus si apar cele 2 suruburi. Sabotii astia nu prea se tocesc si mecanismul lor are oricum o compensare automata la uzura si nu ar trebui in mod normal sa umbli deloc acolo la roti. Plus de alta e mult mai usor din interior si ai o plaja foarte larga de reglaj.

Link to comment
Share on other sites

e prima miscare care se face la BMW inspection. La maneta se umbla mai intii. Tragi de pielea aia din partea din spate in sus si apar cele 2 suruburi. Sabotii astia nu prea se tocesc si mecanismul lor are oricum o compensare automata la uzura si nu ar trebui in mod normal sa umbli deloc acolo la roti. Plus de alta e mult mai usor din interior si ai o plaja foarte larga de reglaj.

55607[/snapback]

 

Hmm... Dupa explicatiile tale cred ca o trec pe asta ca faza 1. Multam!

Link to comment
Share on other sites

ma bg si eu :)

dupa ce am citit si eu prin forum,m-am apucat sa scot burduful si sa ma ocup de cele 2 piulite(mie imi tinea la ultimul dinte frana de mana) si sa vedeti surpriza!!!

A MERS,am reusit si sunt tare feritit ...multam baietilor care au inceput :) :blink:

Link to comment
Share on other sites

ma bg si eu  :)

dupa ce am citit si eu prin forum,m-am apucat sa scot burduful si sa ma ocup de cele 2 piulite(mie imi tinea la ultimul dinte frana de mana) si sa vedeti surpriza!!!

A MERS,am reusit si sunt tare feritit ...multam baietilor care au inceput :)  :blink:

55843[/snapback]

Si eu am reglat-o aseara. Am studiat si problema cu rotita dintata care se strange printru=o gaura de prezon. Concluziile mele sunt urmatoarele:

 

1. Intai am desfacut o roata, dupa ca am cautat un sfert de ora rotita dintata (ma asteptam sa o gasesc in zona de jos (adica pe la ora 6) cand colo ea e pe la ora 2... Nu are nici o legatura cu alea 12 clickuri,dupa ce o strangi trebuie sa slabesti vreo 4 maxim. Asa o fi la mine, doar nu stiu. Problema cu sensul e falsa din aceasta cauza, "intepenirea" se simte imediat la 1-2 dinti rotiti. Oricum am avut impresia ca nu am umba unde trebuie, asa ca am incercat sa retaurez pozitia rotitei.

 

2. Am trecut la levierul franei de mana. Am strans piulitele in asa fel incat in pozitie 0 sa nu am joc aproape deloc. Rezultatul este ca intr-adevar "strange" mult mai bine (nu prea pot sa plec de pe loc cu frana trasa 4-5 dinti=maxim) si ca incepe sa tina la al 2-lea dinte. S-a scurtat cursa insa, deci probabil ar fi trebuit sa mai strang putin la roti si doar sa echilibrez la levier...

 

Poate altadata! Oricum acum frana macar tine, ca nu o fi cursa prea lunga, asta e.

Link to comment
Share on other sites

Astia de la BMW zic ca la frina trebuie sa prinda de la al 3-lea dinte si la al 7-lea sa intepeneasca definitiv. Echilibrarea se face tot de la levier. Sfatul meu e sa-i lasi la piulitele de la levier un mic joc (0.5-1mm)

56919[/snapback]

Da, cred ca le-am strans prea tare. Mersi de info cu 3/7!
Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Numai mecanici care isi dau cu parerea...Nu trebuie sa demontezi jumatate de masina sa reglezi frana de mana.

Nu are compensator,ca daca avea nu se deregla.Nu va mai dati cu parerile cum crerdeti ca se procedeaza,k omul incearca si mai strica si altele sau nu face nimic,doar pierderee de timp.

Procedti astfel:

 

1-asiguri rotile pe fata cu cale sau pietre (in diagonala fata de roata la care lucrezi)pentru ca reglajul il faci cu masina scoasa din viteza

2-ridici roata pe spate

3-scoti un prezon

4-orientezi gaura prezonului in dreptul etrierului ,intre ora 2-4 orientezi gaura de la prezon cu o lanterna luminezi pana vezi rotita dintata

5-tragi frana de mana la 3-4 pinteni

6-cu o surubelnita dreapta misti de jos inspre sus(varful surubelnitei) sa apropii ferodourile de tambur.Dai invers se departeaza.cand nu mai poti invarti roatainseamna ca e reglata.

7-lasi frana de mana jos si vezi daca se invarte usor roara.daca da pui prezonul lasi masina jos si te muti la a 2 roata.

Treaba de 20 de min la ambele roti.Succes,pt mai multe informatii pm

Edited by silver84
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.