Jump to content

Umflarea cu azot a pneurilor


mchis

Recommended Posts

Adica am vrut sa zic "umflarea" :blink:

 

Sincer mie mi se pare 75% gogoritza. Le-a umflat cineva cu azot si a vazut chestii nemaipomenite? Nici ieftin parca nu era cand mi-a facut unu o oferta...

 

Ia uite de ex ce zic astia de la auto-soft:

"Umflarea pneurilor cu azot constituie un mare avantaj: se evita supraincalzirea pneurilor, se reduc ciclurile de verificare a presiunii, jantele nu mai ruginesc, imbatranirea prematura a anvelopelor, avantaje pentru mediul inconjurator, cresterea prizei la drum a pneurilor."

Ce ziceti de "cresterea prizei la drum a pneurilor"? Ca de asta cu "avantaje pentru mediul inconjurator" ce sa mai zic...

Edited by Romulus
Link to comment
Share on other sites

Adica am vrut sa zic "umflarea"  :blink:

 

Sincer mie mi se pare 75% gogoritza. Le-a umflat cineva cu azot si a vazut chestii nemaipomenite? Nici ieftin parca nu era cand mi-a facut unu o oferta...

 

Ia uite de ex ce zic astia de la auto-soft:

"Umflarea pneurilor cu azot constituie un mare avantaj: se evita supraincalzirea pneurilor, se reduc ciclurile de verificare a presiunii, jantele nu mai ruginesc, imbatranirea prematura a anvelopelor, avantaje pentru mediul inconjurator, cresterea prizei la drum a pneurilor."

Ce ziceti de "cresterea prizei la drum a pneurilor"? Ca de asta cu "avantaje pentru mediul inconjurator" ce sa mai zic...

55403[/snapback]

 

Io am bagat azot in ale mele si vreau sa zic ca n-am mai facut presiunea de atunci (de prin luna mai) si nici nu am avut vreo problema sa piarda presiune sau sa se desumfle asa din senin... e adevarat ca am jante super si cauciucuri bune. De curiozitate o sa fac presiunea zilele astea sa vad daca au pierdut ceva...

Link to comment
Share on other sites

Io am bagat azot in ale mele si vreau sa zic ca n-am mai facut presiunea de atunci (de prin luna mai) si nici nu am avut vreo problema sa piarda presiune sau sa se desumfle asa din senin... e adevarat ca am jante super si cauciucuri bune. De curiozitate o sa fac presiunea zilele astea sa vad daca au pierdut ceva...

55431[/snapback]

 

Exact la fel si io din mai cauciucurile de vara, urmeaza sa le pun palea de iarna, 15.000 km fara absolut nici o problema.

Link to comment
Share on other sites

Io am bagat azot in ale mele si vreau sa zic ca n-am mai facut presiunea de atunci (de prin luna mai) si nici nu am avut vreo problema sa piarda presiune sau sa se desumfle asa din senin... e adevarat ca am jante super si cauciucuri bune. De curiozitate o sa fac presiunea zilele astea sa vad daca au pierdut ceva...

55431[/snapback]

 

Mda... Intre timp am mai citit pe ici pe colo, se pare ca avantaje teoretice are el ceva... O recenzie:

- gaz inert, teoretic variatii de presiune mult mai mici odata cu variatiile termice (ma refer in special la cele produse de rulare)

- risc redus de explozie

- inteleg ca Sama le face la 50klei/roata, n-am verificat

- rezultatele par a fi mai mult psihologice...

 

Personal consider ca e cam incomod - eu de exemplu variez presiunile destul de des, in Bucuresti stau cu 1.8/1.8 iar la drumuri afara cu 2.2/2.6 fata/spate (ratiunile: jante de 17" si suspensie sport, as cheltui prea mult pe piese si la dentist...) si o fac singur, cu compresorul si manometrul meu. Asa ca s-ar duce naibii tot azotul ala in scurt timp. Pentru cine sta cu presiunile constante poate fi interesant.

Link to comment
Share on other sites

Exact la fel si io din mai cauciucurile de vara, urmeaza sa le pun palea de iarna, 15.000 km fara absolut nici o problema.

55434[/snapback]

 

Parerea mea e ca nu are treaba lipsa "pierderilor" de presiune cu faptul ca e azot in pneu. Pe unde iese aerul (pori, jante cu buze deformate, valve stricate) banuiesc ca si azotul e tare fericit s-o ia la plimbare. Teoretic in mintea mea pana acum se leaga de presiune doar chestia cu temperatura...

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca nu are treaba lipsa "pierderilor" de presiune cu faptul ca e azot in pneu. Pe unde iese aerul (pori, jante cu buze deformate, valve stricate) banuiesc ca si azotul e tare fericit s-o ia la plimbare. Teoretic in mintea mea pana acum se leaga de presiune doar chestia cu temperatura...

55436[/snapback]

 

Aparent, moleculele de azot sunt de dimensiuni diferite si nu ies asa usor ca restul gazelor din aerul obisnuit. Dar nu sunt chimist... Poate gasim ceva mai multe pe net.

Link to comment
Share on other sites

Aparent, moleculele de azot sunt de dimensiuni diferite si nu ies asa usor ca restul gazelor din aerul obisnuit. Dar nu sunt chimist... Poate gasim ceva mai multe pe net.

55484[/snapback]

Ca sa fie valabila teoria asta, inseamna ca porul pe care il face un cauciuc sa fie mai mare decat molecula de oxigen, dar mai mic decat molecula de azot, astfel incat molecula de oxigen sa incapa prin el, iar cea de azot nu. Orice por sau alta gaura prin care ai putea pierde aer, este mai mare decat molecula ambelor gaze. Nici eu nu sunt chimist, dar explicatia ca molecula de azot e prea grasa sa paraseasca interiorul pneului si cea de oxigen e mai sprintena, nu mi se pare prea logica.

Link to comment
Share on other sites

ok de acord cu evita supraincalzirez pneului.dar ce faceti iarna cu azot??ca nu cred eu ca se mai incalzeste prea mult azotu pe zapada.si nu stiu cat de mult se incalzeste cauciucul cand mergi bara la bara pe magheru ,stefan cel mare sau prin tot bucurestiul.nu am zis ca e inutil dar nu vad dece nu as baga aer.parerea personala.doar asa de fitze....am azot in roti.........:PP
Link to comment
Share on other sites

ok de acord cu evita supraincalzirez pneului.dar ce faceti iarna cu azot??ca nu cred eu ca se mai incalzeste prea mult azotu pe zapada.si nu stiu cat de mult se incalzeste cauciucul cand mergi bara la bara pe magheru ,stefan cel mare sau prin tot bucurestiul.nu am zis ca e inutil dar nu vad dece nu as baga aer.parerea personala.doar asa de fitze....am azot in roti.........:PP

55503[/snapback]

 

Din cate am citit pana acum si eu as incadra-o la capitolul moft. Eram curios daca e cineva care sa zica da domne' am bagat azot, si e ceva miraculos - macar stiam ce pierd :blink:

Edited by mchis
Link to comment
Share on other sites

La noi unde poti sa mergi constant cu viteza mare, sa zici ca se incinge cauciucul si-ti creste presiunea-n roata?! :blink:

55525[/snapback]

 

Banuiesc ca asta ar fi justificarea (minimala) pentru mine. Dar poate daca as merge numai cu 200 la ora si peste... insa mi-a mai venit mintea la cap cu trecerea anilor!

Link to comment
Share on other sites

Ca sa incingi cauciucurile nu e nevoie sa mergi cu cine stie ce viteza. E suficient sa mergi si cu 50 Km, sau doar sa lasi masina un pic in soare.

 

Variatia de presiune este parca de 0.14 atm / 10 grade celsius.

La o modificare de temperatura de 30 grade presiunea variaza cam cu 0.42 atm, ceea ce nu e chiar putin.

Dar la fel de sensibil la temperatura este si azotul.

Se zice ca azotul protejeaza mai bine geanta si cauciucul. Si ca se pierde mai greu presiunea din roti.

Se zice ....

 

Tinind cont ca aerul contine oricum 78% azot e greu de zis ce face mai mult azot in anvelopa.

 

Uitindu-ma pe net am vazut ca si intre producatorii de anvelope parerile sint impartite.

Goodyear recomanda azot doar pentru anumite tipuri de anvelope folosite la camioane, pe cind Uniroyal avertizeaza ca se pierde garantia daca se foloseste azot.

 

Eu mi-am pus azot, ca e la moda. Dar nu vad nici o diferenta. Nici in bine nici in rau.

Link to comment
Share on other sites

O remarca gresita dar frecventa legata de azot este ca anvelopele umplute cu acest gaz si-ar schimba mai putin presiunea in functie de temperatura.

 

Adica ca azotul ar fi mai putin dependent de temperatura.

 

FALS.

 

Pe scurt, toate gazele se supun legii Gay Lussac.

Care spune cam asa :

La un volum constant presiunea si temperatura absoluta a unui gaz sint direct proportionale.

Deci ne referim la temperatura absoluta.

 

De exemplu avem o anvelopa umpluta cu un gaz aflat la presiunea de 2 atmosfere. Daca temperatura creste de la 20 celsius la 40 de grade celsius cu cat creste temperatura ?

 

2 atm. x ( 313K/293K) = 2.13 atm

Presiune creste cu 0.13 atmosfere.

 

O crestere de la 20 la 50 de grade ar creste presiunea cu 0.2 atm.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

O remarca gresita dar frecventa legata de azot este ca anvelopele umplute cu acest gaz si-ar schimba mai putin presiunea in functie de temperatura.

 

Adica ca azotul ar fi mai putin dependent de temperatura.

 

FALS.

 

Pe scurt, toate gazele se supun legii Gay Lussac.

Care spune cam asa :

La un volum constant presiunea si temperatura absoluta a unui gaz sint direct proportionale.

Deci ne referim la temperatura absoluta.

 

De exemplu avem o anvelopa umpluta cu un gaz aflat la presiunea de 2 atmosfere. Daca temperatura creste de la 20 celsius la 40 de grade celsius cu cat creste temperatura ?

 

2 atm. x ( 313K/293K) = 2.13 atm

Presiune creste cu 0.13 atmosfere.

 

O crestere de la 20 la 50 de grade ar creste presiunea cu 0.2 atm.

55552[/snapback]

 

Exact asta nu-mi aminteam!

 

Oricum, ca o nota referitoare la "influenta" variatiei cu temperatura asupra comportamentului masinii: cat timp se produce relativ uniform la toate patru (si nu prea ar fi motiv sa nu se-ntample asa) si in cantitati relativ mici (+- 0.2) atunci din punctul meu de vedere e OK.

Link to comment
Share on other sites

Din cate am citit pana acum si eu as incadra-o la capitolul moft. Eram curios daca e cineva care sa zica da domne' am bagat azot, si e ceva miraculos - macar stiam ce pierd  :blink:

55522[/snapback]

Pai iti zic eu atunci :)

Am bagat in cauciucurile de 3 masini diferite, 3 marci de cauciucuri diferite, 2 pe 15" si 1 pe 17", 2 pe jante de aliaj si 1 pe janta de tabla. Nu am vazut nici o diferenta, dupa un timp a trebuit sa le fac presiunea iar.

Link to comment
Share on other sites

Pai iti zic eu atunci :blink:

Am bagat in cauciucurile de 3 masini diferite, 3 marci de cauciucuri diferite, 2 pe 15" si 1 pe 17", 2 pe jante de aliaj si 1 pe janta de tabla.

55587[/snapback]

 

Se poate spune ca ai ales un esantion perfect de test :)

 

Pai iti zic eu atunci :)

Nu am vazut nici o diferenta, dupa un timp a trebuit sa le fac presiunea iar.

55587[/snapback]

 

Cu asta banuiesc ca vrei sa spui nu ca ai masurat doar presiunile, ci ca ai bagat din nou aer (ma rog, sau ce ai bagat)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.