Jump to content

viteza bord/GPS


Airhead

Recommended Posts

acum vreo doua saptamana am facut un drum pana la Calarasi si am avut si o bucata buna de autostrada. am avut si GPS-ul si am observat ceva interesant, de care sigur stiti.

acul pe bord era la 220 km/h, dar pe GPS imi arata doar 210 sau 213 km/h. am observat si la viteze mai mici, dar diferenta era mai mica, cu cat urcam, cu cat diferenta era mai mare.

si intrebarea mea este de unde totusi diferenta asta, eu tind sa cred mai mult GPS, pare mai exact, sa fie ceva din fabricatie facut intentionat sa circuli cu mai putin decat crezi sau iti arata indicatoarele ?

chestia asta este buna si la radar, ai 70, cand defapt ai 65 si ai scapat cu mai putine puncte. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

in ultimul timp din cate am citit si vazut pe la tv diferenta de kilometraj este "aprobata" de constructor. mai pe romaneste incepand de la 40km/h apare diferenta de viteza cu -2km/h si "creste" pana la valoarea de apx -10km/h la 200 km/h. nu stiu cat de exacte sunt cifrele insa asa a ajuns informatia si la mine din sursele mentionate mai sus. eu spre ex am mers pe autobahn in apropiere de Passau cu 232km/h in al meu 320ci/150cp/2000.viteza data de constructor fiind cred eu si cea reala adica 218km/h. se mai deschise-se un topic cu viteza sidiferentele din bord dar a degenerat in alte subiecte. daca te ajuta :

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=34243

Link to comment
Share on other sites

Nu este o supriza ca bordul nu arata viteza reala.

 

Eroarea este destul de mica la viteze mici si creste la viteze mari.

 

Dupa parerea mea, viteza constructiva din talon este viteza maxima pe care masina in cauza o poate atinge fara modificari tehnice.

Link to comment
Share on other sites

in ultimul timp din cate am citit si vazut pe la tv diferenta de kilometraj este "aprobata" de constructor. mai pe romaneste incepand de la 40km/h apare diferenta de viteza cu -2km/h si "creste" pana la valoarea de apx -10km/h la 200 km/h. nu stiu cat de exacte sunt cifrele insa asa a ajuns informatia si la mine din sursele mentionate mai sus. eu spre ex am mers pe autobahn in apropiere de Passau cu 232km/h in al meu 320ci/150cp/2000.viteza data de constructor fiind cred eu si cea reala adica 218km/h. se mai deschise-se un topic cu viteza sidiferentele din bord dar a degenerat in alte subiecte. daca te ajuta :

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=34243

citisem si eu topicul respectiv, dar vorbeau de cu totul altceva.

Link to comment
Share on other sites

Deci daca masina care "prinde" mai mult decat scrie in cartea tehnica ... inseamna ca are erori in bord?

Eu nu prea cred asta .. sincer!

Viteza trecuta in cartea tehnica e viteza la care poti ajunge indiferent de conditiile de utilizare ... adica ..accelerat normal .. ajungi la viteza respectiva.

Daca accelerezi mai puternic .. si stii sa iti exploatezi puterea motorului .. ajungi la viteze mai mari decat scrie in cartea tehnica.

Link to comment
Share on other sites

Fals.

 

Viteza maxima constructiva este viteza maxima, nu o poti depasi fara modificari.

 

Poti sa verifici aceasta eroare daca vei compara viteza de pe un GPS sau accelerometru cu viteza din bord.

Nu prea cred ..

Stii cum e .. o masina invatata sa fuga .. fuge .. iar o masina care a fost codusa domestic ... daca vei incerca sa o inveti sa fuga .. trebuie sa ii schimbi motorul :twoup:

 

Am patit-o eu de cateva ori ..

 

Atunci cum iti explici ca... daca pleci normal .. si accelerezi pana la 3500 rot/min ... schimbi treapta .. ajungi la viteza maxima constructiva...

Daca accelerezi puternic ... schimbi pe la 5000 ... ajungi la o viteza mai mare decat cea constructiva?

Eroare?

Nu cred!

Link to comment
Share on other sites

Pai ce legatura are schimbatul treptelor?

 

Poti sa schimbi mai jos dar intr-un final vei ajunge la viteza maxima constructiva, intr-adevar mai greu decat daca ai schimba la turatii inalte.

Nu este nevoie sa schimbi la zona rosie ca sa ajungi la peste 200 km/h.

 

Viteza maxima constructiva este cea trecuta in talon, bordul este irelevant in acest caz.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Pai ce legatura are schimbatul treptelor?

 

Poti sa schimbi mai jos dar intr-un final vei ajunge la viteza maxima constructiva, intr-adevar mai greu decat daca ai schimba la turatii inalte.

Nu este nevoie sa schimbi la zona rosie ca sa ajungi la peste 200 km/h.

 

Viteza maxima constructiva este cea trecuta in talon, bordul este irelevant in acest caz.

Bun atunci explica-mi ...urmatorul fapt:

 

Cu BMW-ul ... acceleram normal... si ajungeam undeva pe la 218 ... era maximul pe care il putea prinde masina ..

Acceleream puternic... schimbam rapid treptele si ajungeam la 240 fara probleme ...

 

Alta:

Pe autobanda.... pe pilot automat .. ajungea la 220 ...

Condusa in forta .. ajungea la 240 (cam 238 ca dupa imi taia acceleratia) iar daca aveam vantul in spate .. ajungeam si mai sus...

Link to comment
Share on other sites

240 km/h cu E39 520i?

 

Iti dai seama ca nu aveai atat in mod real.

Eu sunt convins de asta .. dar... nu am sistem GPS de masurare a vitezei .. asha ca .. ce scrie pe bord .. e lege :twoup:

Dar revenind... cum explici fenomenul?

Toata lumea stie ca atunci cand o calci ... ajungi la viteze mai mari decat atunci cand mergi normal .. :twoup:

Erori? Eu nu prea cred.

Edited by Black Soul
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca tu nu ai nicio notiune de cum functioneaza un motor de spui balivernele astea...CUm poti sa spui ca daca accelerezi violent ajungi la o viteza mai mare decat atunci cand ai schimba la 3500rpm??? :D Ajungi mai repede la o anumita viteza daca schimbi in 5000rpm,e normal doar motorul pe benzina e facut sa traga sus in ture,dar viteza maxima e aceeasi chiar daca schimbi la 1500rpm ,chiar daca schimbi pe rosu.

 

Cat despre cum e invatata o masina sa mearga,asa va merge,iar ma faci sa rad :D :D Adica o masina care toata viata ei a fost la "reisari" fuge mai tare decat una relativ scoasa din fabrica? :)

 

 

 

Iti dai seama ca nu aveai atat in mod real.

Eu sunt convins de asta .. dar... nu am sistem GPS de masurare a vitezei .. asha ca .. ce scrie pe bord .. e lege :P

Dar revenind... cum explici fenomenul?

Toata lumea stie ca atunci cand o calci ... ajungi la viteze mai mari decat atunci cand mergi normal .. ;)

Erori? Eu nu prea cred.

Cred ca nu ai gps ca nu vrei tu,vrei sa crezi ca masina ta fuge 240,iti convine postura :twoup: :twoup:

Link to comment
Share on other sites

"Cat despre cum e invatata o masina sa mearga,asa va merge,iar ma faci sa rad :twoup: :D Adica o masina care toata viata ei a fost la "reisari" fuge mai tare decat una relativ scoasa din fabrica? :D "

Nu ai inteles nimic .. nu am zis ca fuge mai tare .. dar o masina second . care nu a fost alergata .. nici nu o sa alerge ...

 

Referitor la a doua remarca .. da da da :D :twoup:

Link to comment
Share on other sites

De ce?Care e diferenta intre o masina second care nu a fost alergata deloc si una noua scoasa din fabrica?Vorbim bineinteles de partea mecanica,repectiv motorul.

Nu ... vorbim de o masina second care nu a fost alergata deloc ..

Daca incerci sa o faci sa alerge .... ii spargi motorul ... pe probate.. .eu am patit asta la 3 masini .. o calibra, un alfa rom si un volvo.

Calibra a fost luata de la un tip... care zicea ca a alergat-o ..:D

Eu am reusit sa o alerg de la Alexandria la Buc de 2 ori... si Bucuresti Brasov 1 singura data ... la intoarcere i-am spart motorul :twoup:

 

Masina care a fost alergata .. va alerga ..

Si cand zic alergata .. a nu se intelege forjata ... doar condusa sportiv .. fara a-ti bate joc de ea ...

 

Asta e unul din motivele pentru care "masina" nu se imprumuta.

 

@Ciupanezu: Pe fizica :twoup:

O masina care e exploatata in regim sport de noua isi formeaza altfel de uzura pe pistoane, camasi .. etc (motor in general) decat una condusa lent ..

Edited by Black Soul
Link to comment
Share on other sites

Pai daca motorul cedeaza asta denota proasta intretinere si uzura excesiva.

 

@Ciupanezu: Pe fizica blink.gif

O masina care e exploatata in regim sport de noua isi formeaza altfel de uzura pe pistoane, camasi .. etc (motor in general) decat una condusa lent ..

 

Lucrurile nu stau asa.

 

O masina intretinuta corespunzator careia i s-au facut reviziile la timp va merge cel putin la fel de bine ca una condusa sportiv.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

De ce?Care e diferenta intre o masina second care nu a fost alergata deloc si una noua scoasa din fabrica?Vorbim bineinteles de partea mecanica,repectiv motorul.

Nu ... vorbim de o masina second care nu a fost alergata deloc ..

Daca incerci sa o faci sa alerge .... ii spargi motorul ... pe probate.. .eu am patit asta la 3 masini .. o calibra, un alfa rom si un volvo.

Calibra a fost luata de la un tip... care zicea ca a alergat-o ..:D

Eu am reusit sa o alerg de la Alexandria la Buc de 2 ori... si Bucuresti Brasov 1 singura data ... la intoarcere i-am spart motorul :twoup:

 

Masina care a fost alergata .. va alerga ..

Si cand zic alergata .. a nu se intelege forjata ... doar condusa sportiv .. fara a-ti bate joc de ea ...

 

Asta e unul din motivele pentru care "masina" nu se imprumuta.

 

@Ciupanezu: Pe fizica :twoup:

O masina care e exploatata in regim sport de noua isi formeaza altfel de uzura pe pistoane, camasi .. etc (motor in general) decat una condusa lent ..

Si pe experienta ... la mine ... de regula .. o masina care rezista in prima luna de cand am luat-o .. va rezista in continuare .. :D

Link to comment
Share on other sites

Tu nu intelegi anumite chestii....si dai exemple de tot rasu' si te si contrazici singur "Calibra a fost luata de la un tip... care zicea ca a alergat-o ..smile.gif

Eu am reusit sa o alerg de la Alexandria la Buc de 2 ori... si Bucuresti Brasov 1 singura data ... la intoarcere i-am spart motorul bashwall.gif

 

Masina care a fost alergata .. va alerga .. " va alerga pana la alexandria si inapoi si de la bucuresti la brasov,ca inapoi iei alfa romeo...

 

Deci calibra aia careia i-ai spart tu motoru' a fost a unuia ca tine,care ii placea sa o "alerge"(cel probabil fara ulei,fara motor incalzit etc...).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.