Jump to content

Primul post, am si eu nevoie de ceva indicatii :)


maelstrom

Recommended Posts

Salut !

Scriu si eu primul post pe acest forum deoarece tocmai am achizitionat si eu un BMW.

 

Mai intai am sa scriu ceva despre masina. Este un E46 318i cu motor de 1.9L din 1999. Momentan am 148800 de km, dar ultima revizie e facuta la 125000 prin 2006. Tare mi-e frica sa nu fie dati km inapoi :twoup:. De motor nu pot sa ma plang, am facut si niste poze prin locul unde se toarna ulei in masina, pare sa fie in regula. Ceea ce ma deranjeaza insa la motor e ca oscileaza putin turatiile cand il pornesc. Dupa pornire timp de cateva secunde oscileaza turatiile intre 700-1000.

 

Alta problema ar fi un bum,buf,dum(ceva de genu) in spate, cand schimb viteza. Precizez ca acest lucru se intampla numai la primele 2 trepte, ocazional a 3-a. Din cate am inteles, ar fi ceva la flansa de cardan. Trebuie verificat de urgenta sau mai poate astepta aceasta problema ?

 

Am fost sa verific partea electrica si vreau sa zic ca nu prea mi-a detectat mai nimic. Ma gandesc ca o fi programul de vina, de ex, din cele 6 airbaguri, nu a recunoscut nici unul, despre abs si asc nimic. Mi s-a parut tare ciudat.

 

Am sa ma duc in alta parte sa fac o diagnoza ca la carte. In schimb mi-a dat o eroare la sonda lambda. Tipul de acolo a zis ca e posibil sa fie evacuarea, sa revin sapt viitoare sa verifice evacuarea si sa vada daca mai e eroarea.

 

Indicatorul de la placutele de frana imi sta deschis, insa masina se opreste destul de prompt. Am fost la un mecanic si mi-a zis ca placutele sunt ok, dar s-a uitat cam in fuga. Pot sa schimb doar senzorul? Nu ar tb sa fie probleme la franat daca placutele ar fi duse ?

Acum daca stau ma gandesc sunt ceva probleme la masina :|.

 

Am de gand sa schimb filtrele si uleiul, chiar daca in bord imi zice 24000 de km pana la inspectie. Sa fiu eu sigur.

Castrol SLX Pro 5w40 ce stiti, ar merge ? Din cate am vazut e BMW LL98. 4 litri - 140 de lei.

Iar cele 4 filtre : Aer - 27 lei(Uniflux),Ulei - 27lei(Mann),Carburant - 105 lei(Mann) si polen - 63 lei(Uniflux). Cele de polen si ulei mann erau dublu la pret. Trebuia sa fi luat tot mann ?

Si bujii NGK BKR6EK - 19 lei bucata. Inca nu le-am luat, dar sper sa fie made in Japan.

 

Cam atat. Am sa revin si cu alte informatii si nelamuriri.

Link to comment
Share on other sites

Salut !

 

Bine ai venit in club ! :twoup:

 

 

O prezentare mai ampla + poze poti face la sectiunea "Masina mea"...

 

Legat de "bum,buf,dum", se aude tare ? Ar putea fi flasa de la cardan...trebuie bagata masina pe un canal sau elevator si vazut.Nu este foarte grav, am un prieten cu masina exact ca a ta, care merge de cateva luni cu ea asa...insa nu poti stii cand te lasa.

 

Cel mai bine ar fi sa te duci la cineva care se pricepe sa lucreze cu un tester.Este cineva pe forum care face treaba asta (daca vrei iti dau pe pm numele lui), sau te poti duce la AB (Automobile Bavaria) sau Filaret pentru un test.

 

Stiu ca daca ai indicatorul de la placutele de frana aprins, mai poti merge ~2 000 km. Se poate cumpara separat senzorul...

 

Legat de inspectie, este recomandat sa o faci la 15 000 km, ci nu la 25 000 cum iti arata in bord, pentru ca in Romania este mai mult praf si benzina mai proasta decat in Germania sau alte tari "civilizate"...

Link to comment
Share on other sites

Merci !

Zgomotul mie mi se pare ca se aude tare(dar eu sunt cam paranoic in ceea ce priveste masina), insa am mai intrebat oameni care au mers cu mine cu masina si au zis ca nu aud nimic, de-abia dupa ce am insistat au zis ca au auzit. Ce se intampla cand se duce flansa ? Macar pot sa mai duc masina in service? Sau o sa fie nevoie de tractare ?

Eu sunt din Suceava, asa ca slabe sanse de AB sau Filaret. Depinde de unde e persoana de care zici, dar presupun ca tot din Bucuresti.

Daca totusi franele merg bine, ar trebui inlocuite placutele ?

De ulei ce stii ?

Edited by maelstrom
Link to comment
Share on other sites

@Andrei92: Ce-ti place sa scrii ce ai mai citit pe forum. :twoup:

 

@maelstrom: Oscilatia turometrului poate fi cauza de mai multi factori, vei afla sursa problemei daca pui masina pe tester.

O posibila cauza ar fi debitmetrul stricat..

 

Esti din Bucuresti?

 

Flansa de cardan trebuie schimbata fara intarziere, costa in jur de 250 - 300 Ron in functie de producator.

Nu stiu daca este valabil si la E46 insa la E39, insa am comparat 2 flanse, una Lemforder si una originala si una Boge si ambele aveau stantata sigla SGF.

 

Legat de testare...

Cel la care ai fost ori nu avea un program bun, ori nu stia sa-l foloseasca..

Cel mai bine ar fi sa-l eviti pe viitor.

 

Daca ai martorul de placute aprins in bord, ar trebui sa schimbi placutele odata cu senzorul.

 

Era mai bine sa cumperi doar filtre Mann.

Pretul dublu este motivat de calitate.

Filtrul de polen cu pret dublu era cu carbon activ..

 

Incearca sa faci reviziile la maxim 10 000 km, preferabil chiar sub 10 000 km.

Recomandarea este valabila daca circuli mai ales in oras.

 

L.E: Daca esti din Suceava, da-i un pm userului Duxter, este tot sucevean si stie un service foarte ok.

Placutele trebuie inlocuite.

 

Nu ar trebui sa astepti momentul in care flansa cedeaza.

 

Uleiul este bun.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

E bine daca a inteles ce a citit, si bine daca zice si altora, acuma problema e sa fie bine. :twoup:

Filtrul de polen cica are carbon activ. De acum data viitoare, deja am dat comanda. Reviziile am sa le fac sigur la 10 000.

Are vreo legatura sonda lambda cu oscilatiile de turatie ? Asa mi-a notat cel la care am facut un mic test(pot sa ii zic asa pt ca mi-a zis doar problemele la motor si una din ele nici nu stia ce inseamna), ca am o problema la sonda lambda. Unde as putea verifica evacuarea ? Tot pe un tester ?P

Placutele Ferodo sau Ate, care am inteles ca sunt de calitate buna, vin cu senzor sau tb achizitionat separat ?

Link to comment
Share on other sites

Nu e bine daca vorbesti din auzite pentru ca informatiile nu vor fi cele mai exacte.

Este altceva cand vorbesti din propria experienta, la asta ma refeream. :twoup:

 

Este cea mai buna hotarare sa faci reviziile cat mai devreme, in fond te scutesti de niste cheltuieli mult mai mari in caz ca pastrezi masina destul de mult.

 

Sonda lambda poate cauza oscilatiile, mergi la un alt tester.

Sonda lambda este pe evacuare, probabil ca la asta se referea..

 

Placutele vin fara senzor, trebuie cumparat separat insa pretul este modic, cateva sute de mii.

 

Placutele Ferodo nu sunt la fel de bune ca cele ATE.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Eu am masina exact ca a ta. Am pus 4 litri de ulei (asa mi-a zis toata lumea) si cand am masurat nivelul era cu 3-4milimetri peste semnul de maxim. Deci trebuie sa ma duc iar la service sa mai golesc 2-3sute de ml.

 

Exact acelasi sunet il am si eu la schimbarea vitezelor. Uneori daca stau pe loc cu motorul pornit, calc ambreiajul, bag a 1-a se aude sunetul. Daca o scot si apoi calc iar ambreiajul si o bag in viteza nu se mai aude. Sunetul revine daca incerc dupa ce misc un pic masina. Deci cred ca e vb de un mic joc p-acolo pe la cardan. Nu ma pricep f bine, dar eu o mai las asa. M-am obisnuit cu sunetul. Un mecanic mi-a zis ca nu e ceva f grav..

 

Eu am pus toate filtrele mann. Cel de polen nu l-am schimbat. Nu mi-o intra praf in gat pana o sa am bani si de el :twoup:

 

Mi nu mi se aprinde senzorul de placute, dar totusi as vrea sa le verific pt k m-am uitat eu un pic printre "spite" si mi se pare cam apropiat fierul ala (etrier parca?) de discul de frana; deci cred ca sunt destul de subtiri placutele..

 

Nu uita de ATF (lichidul de servo). Eu am vrut sa il schimb. Am tras cu o seringa mare din borcanas si am vz ca era rosu, frumos. Si nu l-am mai schimbat. Am completat doar, putin. De asemenea am completat cam 1L si la antigel.

Link to comment
Share on other sites

Si care ar mai fi ? Lichidul de transmisie?

As putea schimba lichidul de frana fara sa o duc in service? :twoup:

 

Iti recomand sa schimbi lichidul de servo, lichidul de frana, uleiul de motor, lichidul de racire (50% antigel si 50% apa distilata) si uleiul din diferential.

 

Uleiul de cutie nu se schimba decat daca este nevoie, nu exista un interval de schimb specificat de producator.

Daca doresti, il poti schimba.

 

Oscilatiile turatiei de relanti sunt date de senzorul de la axele cu came, cel din chiulasa.

Am intalnit 3 BMWuri cu oscilatia asta, si la toate 3 era defect acel senzor.

 

Sunt mai multe cauze posibile, un tester bun va arata exact problema.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Antigel tb sa pun destul de mult. de fapt am sa prepar tot lichidul de racire din nou.

Daca nu se aprinde senzorul atunci nu cred ca ar tb sa iti faci griji. Ce placute de frana ai ? Am auzit ca Ferodo e posibil sa scartaie.

Problema e identica. Nu e grav, dar sa nu se strice ceva, eu sunt mai precaut.

 

@Ciupanezu. Un tester iti bun iti zice absolut tot ?

Edited by maelstrom
Link to comment
Share on other sites

Un tester bun iti arata toate erorile electronice.

 

Insa afara tester-ului, cel care-l foloseste trebuie sa fie priceput.

 

Degeaba folosesti un soft bun daca nu esti in stare sa interpretezi codurile de eroare.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

De acord cu ce zice Ciupanezu legat de interpretarea testerului.

 

Daca pierzi lichid de racire nu astepta, ci completeaza cat mai repede si mergi la mecanic sa rezolvi..poti pune doar apa distilata daca nu ai de gand sa mergi mult (cateva zeci de Km)...vasul de expansiune e posibil sa die fisurat....e tipica treaba la e46.

La volksparts am vazut flansa cardan lemforder cu 170 RON pt 316i, dar probabil e la fel si la 318i.

 

Senzorul de la axa cu came iese la tester daca e dus..daca nu e defect n-are rost sa il schimbi.

Si la mine oscila turatia la relanti....dar muult mai putin dupa ce am schimbat senzorul de la axa cu came, bujiile, sonda lambda, valva pcv, care s-au dus pe rand (varsta). Acum mai face asa doar foarte rar....probabil de la benzina proasta.

Legat de Km: 23K Km in ultimii 2 ani (2006-2008) sunt direct proportionali cu 125K Km cei 7 ani de dinainte (1999-2006)....trebuia sa te intristezi daca vedeai 300 000 Km in 2006 :twoup:

Parca stiu ca 3.8 litri de ulei trebuie pusi....dar e bine sa iei 4 sau 5 ca sa ai de rezerva...nu se stie niciodata ce se poate intampla.

 

Reviziile fa-le la fiecare 10 mii de Km ca sa protejezi motorul pt ca e mai vechi si uzat (in general la masinile sh, nu al tau in mod special), si nu din cauza prafului excesiv din RO....Daca iei masina noua din Romania ai parte de acelasi praf si drumuri proaste, si reviziile nu le faci la 10 mii de Km, ci asa cum zice producatorul la intervale regulate de aproximativ 20 de mii de Km.

 

Citeste pe forum la sectiunea de Seria 3, si gasesti raspunsuri la mare parte din intrebarile tale, si poti vedea multe cazuri asemanatoare dar cu solutii total diferite...una trebuie sa se aplice si la tine.

Edited by cos
Link to comment
Share on other sites

@Andrei92: Ce-ti place sa scrii ce ai mai citit pe forum. :D

 

:twoup: ! NU scriu pentru ca imi place...am vrut doar sa-l ajut pe om...pe la ora cand a postat majoritatea userilor activi nu erau....e si normal..e duminica..

 

Te-a deranjat cu ceva ? Daca da, imi cer scuze :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Stai linistit, nu m-a deranjat deloc, chiar ma gandeam daca o sa raspunda cineva.

Am constatat ca sunt ceva piese de schimbat :twoup:. Of..

 

Si in seara asta am mai auzit ca e posibil sa nu se aplice taxa din iulie...lucru care este fenomenal pot sa zic. :twoup:) Ce hoti..

 

Adaug niste poze cu interiorul motorului(facute prin gaura unde se pune ulei.)

Un specialist sa-si dea cu parerea. :D

 

Legat de km, exact asa am calculat si eu, dar cine stie :|

post-11738-1214149734_thumb.jpg

post-11738-1214149760_thumb.jpg

post-11738-1214149781_thumb.jpg

Edited by maelstrom
Link to comment
Share on other sites

@Andrei92: Ce-ti place sa scrii ce ai mai citit pe forum. :D

 

 

Oare de la cine o fi invatat? :twoup:

Eu vorbesc din propria experienta sau din surse de unde m-am documentat.

 

@Andrei92: Ce-ti place sa scrii ce ai mai citit pe forum. :)

 

:D ! NU scriu pentru ca imi place...am vrut doar sa-l ajut pe om...pe la ora cand a postat majoritatea userilor activi nu erau....e si normal..e duminica..

 

Te-a deranjat cu ceva ? Daca da, imi cer scuze :twoup:

 

Nu m-a deranjat dar are rost sa scrii cam ceea ce scriu si eu?

 

E mai important sa ai o parere proprie. :D

Link to comment
Share on other sites

[...]dar are rost sa scrii cam ceea ce scriu si eu?

 

NU ! N-are rost...m-am gandit ca poate il ajut pe om oferindu-i informatia mai repde...

 

Dar, de-acum NU voi mai scrie ce scrii tu.... :twoup:

 

 

Maelstrom, nu stiu daca realizezi dar tocmai ai primit sfaturi de la doi copii, unul de 15 ani, celalalt de 20 de ani.

 

Mergi la reprezentanta, pe forum nu iti rezolvi problemele.

Link to comment
Share on other sites

Maelstrom, nu stiu daca realizezi dar tocmai ai primit sfaturi de la doi copii, unul de 15 ani, celalalt de 20 de ani.

Mergi la reprezentanta, pe forum nu iti rezolvi problemele.

 

Si acolo sa dau peste oameni de 40 de ani, dar cu minte de 15 ?

Prefer sa vorbesc si pe forum, dar totusi nu vreau sa se supere nimeni, ca vad ca atomsfera devine tensionata.

Vreau sa vorbim despre masini. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

OFF-TOPIC:

Si nu inteleg, de ce trebuie discreditat un tanar de 20 de ani? Poate ca stie mai multa mecanica decat unul de 40.

Observi ca am zis tanar, nu copil.

 

Eu sincer, stau pe forumul asta ca ma distrez copios, lumea se cearta in voie, scrii ceva, pac esti atacat, moderatorul urmareste si el cu interes cearta, o mai alimenteaza asa un pic, sa nu se termine si tot asa. Rad la greu.

DAR, gasesti si oameni de treaba, care te pot ajuta si cu care sa ai discutii inteligente.

 

ON-TOPIC:

Nu stiu ce am putea vedea din pozele acelea cu interiorul motorului. Adica, ma refer la faptul ca nu iti poti forma nici o parere despre cum e motorul. Mergi din nou la un tester sa vezi ce iti zice.

 

Testerele arata problemele, ideea e ca supermecanicii vietii habar nu au sa le citeasca. Dar cu oscilatul turatiei, eu stiu ca e din senzorul de pe axele cu came(ma rog, din propria experienta).

Link to comment
Share on other sites

[...]dar are rost sa scrii cam ceea ce scriu si eu?

 

NU ! N-are rost...m-am gandit ca poate il ajut pe om oferindu-i informatia mai repde...

 

Dar, de-acum NU voi mai scrie ce scrii tu.... :twoup:

 

 

Maelstrom, nu stiu daca realizezi dar tocmai ai primit sfaturi de la doi copii, unul de 15 ani, celalalt de 20 de ani.

 

Mergi la reprezentanta, pe forum nu iti rezolvi problemele.

 

Ai probleme de mentalitate...

 

Daca ai chef de polemica, scrie ce sfat gresit i-am dat, nu arunca vorbe in vant.

 

Sfatul tau este in mod sigur foarte util.

E usor sa dai astfel de sfaturi insa tu le-ai urma?

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.