Jump to content

Fum alb la pornirile reci


Recommended Posts

Salut!

Am un prieten care detine un 318D din 2003 adus de o luna din Germania si astazi am sesizat impreuna o problema. Dat fiind faptul ca asteapta data de 1 iulie, pentru a profita de taxa mai mica masina nu a mai pornit-o de cateva zile (nu mai are numere valabile). A pornit masina si a lasat-o fara sa accelereze timp de 10-15 minute timp in care ne-am invartit pe acolo. Dupa cele 10-15 min a accelerat motorul pana pe la 2-3 mii de rpm. Masina a inceput sa scoata fum alb, i-am dat o tura de bloc cu cateva accelerari pe plaja cuplului, dupa care ne-am uitat si masina nu mai scoate pic de fum.

Masina merge perfect, are consumabilele schimbate si motorina Euro5 MOL, ce poate fi in neregula?

Poate fi de la faptul ca a tinut-o mult timp la relanti? Daca porneste la rece si pleaca imediat nu scoate fum deloc, sau cel putin nu se vede.

Link to comment
Share on other sites

Nu-i indicat sa tii masina la relanti mult timp. La relanti motorul se incalzeste mult mai greu si este de stiut ca un motor care merge sub temperatura normala de functionare se uzeaza mai repede.

Nici ungerea nu-i grozava, la relanti presiunea uleiului este mai scazuta, deci ulei in rampa mai putin.

Link to comment
Share on other sites

ti-a scos fum alb imediat dupa ce ai pornit-o sau numai la accelerare? eu stiam ca fumul alb e destul de grav, indica probleme la turbina...care o sa se duca.

 

Scoate fum alb numai dupa ce a a stat mult timp la relanti dupa pornirile reci, daca pleci cu ea de pe loc sau o accelerezi nu mai scoate. In cazul asta masina a fost pornita fara sa fie atinsa acceleratia timp de 10-15 minute, apoi a fost accelerata usor si a inceput sa scoata fum alb. S-a mers cu masina 300 m dupa care nu a mai scos nimic. Ce alte simptome mai are o turbina pe duca?

Edited by CatalinE
Link to comment
Share on other sites

pai asta ar cam fi primul simptom. partea proasta cu turbina e ca face urat cand se duce, adica masina pierde tot uleiul pe care il baga prin turbina si esapament si risti sa calezi motorul daca nu opresti imediat ce a bubuit turbina. eu zic sa o verfici totusi...sa nu ai emotii
Link to comment
Share on other sites

pai asta ar cam fi primul simptom. partea proasta cu turbina e ca face urat cand se duce, adica masina pierde tot uleiul pe care il baga prin turbina si esapament si risti sa calezi motorul daca nu opresti imediat ce a bubuit turbina. eu zic sa o verfici totusi...sa nu ai emotii

 

O sa-i spun omului sa mearga cu ea la Filaret.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
pai asta ar cam fi primul simptom. partea proasta cu turbina e ca face urat cand se duce, adica masina pierde tot uleiul pe care il baga prin turbina si esapament si risti sa calezi motorul daca nu opresti imediat ce a bubuit turbina. eu zic sa o verfici totusi...sa nu ai emotii

 

O sa-i spun omului sa mearga cu ea la Filaret.

 

 

Daca nu ai schimbat si filtru epurator nu-ti fa griji deocamdata....du-te intai si-l schimba pe ala si daca tot o sa scoata fum atunci e belea......

mie imi scotea la rece ca la o locomotiva....l-am schimbat si nu mai scoate gram de fum ...nici la rece, nici la cald :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema am uvut-o si eu la masina. Eu am un e39 525d, din 2000 si in unele momente la cald, deci dupa ce mergeam cu ea, daca o lasam la ralanti, incepea sa scoata fum alb. E drept nu scotea gros, dar scotea. Repet la "talpa" nu avea nicio treaba, dar cum o lasam in ralanti, mai precis imobilizata cu frana de mana, dupa cateva minute scotea fum alb.

Am fost cu ea la tester, (la un super meserias din Suceava) nicio problema la motor, dar mi-a zis omul ca de vina ar fi EGR-ul, altul mi-a zis ca epuratorul; eu am facut altceva: am dat jos valva EGR, am curatat-o, si de atunci nu am mai avut probleme.

Mentionez ca saraca valva, mai avea putin si se infunda cu totul, de altfel am observat ceva funingine si in galeria de admisie, dar asta o s-o rezolv mai tarziu. Nu pot confirma daca si-a revenit imediat dupa ce am curatat valva, sau daca a fost pura coincidenta, cert este ca nu mai scoate fum alb, totodata tin sa multumesc si user-ului "ciupanezu", caruia ii sunt dator moral pt informatiile oferite. Baiatul asta chiar se pricepe, si datorita lui am aflat foarte multe despre BMW.

Daca prin ceea ce am relatat, poate fi ajutat pe cineva, m-as bucura foarte mult!

Link to comment
Share on other sites

Nu, nu era dimineata, era in miezul zilei si cald afara, sa fie vreo doua luni de atunci...

Am vorbit cu un amic de-al meu de la un service local (destul de bine cotata unitatea service), si mi-a confirmat si el, ca atunci cand au o masina pe elevator, mai ciocanesc (cu scule potrivite probabil) sistemul de evacuare pt desprinde funiginea depusa in interior, si uite asa una cu alta se aduna, si pana la urma se rezolva problemele cu fumul :twoup:

Edited by ciprian10
Link to comment
Share on other sites

Filtrul epurator sigur nu l-a schimbat, nici macar nu stia de existenta lui. EGR-ul se schimba sau se curata? Este piesa 11 de aici?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=40

 

La masina mea (320d) vreau sa-i schimb filtrul epurator, am masina de 4-5 luni si nici pana acum nu am avut timp sa il schimb, insa am vazut seara in oras in lumina farurilor cu xenon aflate in spatele meu fum, in rest nu se vede.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Se poate schimba, dar nu cred ca are rost. Cel mai bine e s-o cureti, iar daca e uzata rau o schimbi, totusi nu vad ce uzura ar putea avea aceasta valva... Daca te apuci de curatat, sau o duci la service, o sa fii surprins de ceea ce se poate depune in interiorul valvei. Iar daca vrei s-o curati tu, da-i cu "search" pe forum, pt ca era un ghid DIY, despre curatarea EGR-ului. Totodata tin sa multumesc pe aceasta cale, celor ce contribuie pe forum, cu astfel de materiale gen DIY. Edited by ciprian10
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.