Jump to content

DIY: schimbare final stage resistor clima e46, piesa cu tepi, ariciul


at_b

Recommended Posts

Sper sa reusesc sa detaliez destul de bine operatia, am facut-o singur, fara vro inclinare deosebita spre mecanica deci poate si oricine altcineva, doar sa aiba putina rabdare.

Imi cer scuze ca nu am facut poze dar nu ma pregatisem sa scriu un articol :twoup:

 

Piesa respectiva se schimba in momentul in care clima incepe sa faca figuri de genul ventilatorul merge in valuri, merge doar pe maxim, sau doar pe minim indiferent de ce arata afisajul, sau pur si simplu ventilatorul se tureaza cum vrea el.

 

ATENTIE: procedura respecta pasii care eu i am facut pentru un e46 cabrio, nu stiu cum e la restul modelelor dar nu cred sa fie diferit

 

Unelte necesare:

-surubelnita in cruce

-torx de 20 cu tija lunga

-grija si atentie

 

Pasi necesari:

-se demonteaza torpedoul desfacand cele 6 suruburi asezate unul dedesubt, doua pe laterale si 3 in rama de sus, sub capac. aveti grija sa nu desfaceti cele 4 suruburi care tin fata in loc de sub torpedo ca eu asa mi-am stricat iala :twoup: si am avut mari probleme sa aliniez fata la loc. pentru a scoate torpedoul din locas trebui tras putin inspre scaun pentru ca are niste cleme in partea de sus

-se scoate bucata de plastic din spatele torpedoului cea pe care e lumina pentru picioare pe partea dreapta. pentru a o scoate trebuie impinsa partea ei stanga cumva in spate pentru a se desface clema metalica aflata pe partea aceea.

-cautati pozitia fsr-ului. el se afla exact in spatele terminatiei conductei de aer pentru picioare, conducta destul de flexibila sa puteti lucra in jurul ei. piesa este partial acoperita de ceva actuator prins cu 2 suruburi torx, sus si jos

-desfaceti suruburile torx, slabiti piesa care acopera fsr-ul dar NU o scoateti de tot din locasul ei pentru ca are o tija metalica care o prinde de o alta componenta. veti avea loc destul

-scoateti vechiul fsr. ar trebui sa fie prins cu cleme, in cazul meu una singura, scoateti mufa, si scoateti fsr ul vechi. mufa are cleme pe 2 parti si e posbil sa fie destul de intepenita.

-asamblati totul la loc dar faceti o proba inainte sa montati torpedoul

-beti o bere rece rece :D

 

Scuze pentru eventualele greseli gramaticale, sper sa nu fi uitat nimic si sa fie de ajutor cuiva. Eu am avut cele mai mari probleme cu localizarea fsr ului.

Bafta

Link to comment
Share on other sites

Poza cu piesa veche si cea noua. Cea noua dupa cod am vazut ca este aceeasi ca pe seria 5 e39

O sa incerc sa mai pun poza mai detaliate cu ce mai pot, de exemplu localizarea suruburilor torpedoului daca e cineva interesat.

post-10324-1214307661_thumb.jpg

Edited by at_b
Link to comment
Share on other sites

Am aceeasi problema la climatronic trebuie inlocuita piesa cu tepi daca ai putea posta niste poze ti-as fi recunoscator.Am cumparat piesa si acum trebuie montata.fara aer e cam nasol pe vremea asta si cand porneste la maxim ma raceste de tot :twoup: e deranjants.Ms.
Link to comment
Share on other sites

Am gasit o poza cu locatia unde trebuie sa cauti FSR ul, conducta e flexibila si poti sa o dai mai jos si mai sus, sa lucrezi in jurul ei.

O sa fac putin mai tarziu o poza la locatia unde sunt suruburile torpedoului, dar ar trebui sa fie usor de gasit, unul dedesubt, doua pe laterale, in spatele pistonasului si panglicii care sustin fata torpedoului, trei in buza de sus, vizibile cand se deschide torpedoul.

Imi pare rau ca nu am facut poze in timpul procedurii

Multa bafta, e chiar usor de facut numai ca trebuie sa stai in pozitii incomode destul de mult.

 

a, o laterana o sa ti fie foarte de ajutor

post-10324-1214631797_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Am gasit o poza cu locatia unde trebuie sa cauti FSR ul, conducta e flexibila si poti sa o dai mai jos si mai sus, sa lucrezi in jurul ei.

O sa fac putin mai tarziu o poza la locatia unde sunt suruburile torpedoului, dar ar trebui sa fie usor de gasit, unul dedesubt, doua pe laterale, in spatele pistonasului si panglicii care sustin fata torpedoului, trei in buza de sus, vizibile cand se deschide torpedoul.

Imi pare rau ca nu am facut poze in timpul procedurii

Multa bafta, e chiar usor de facut numai ca trebuie sa stai in pozitii incomode destul de mult.

 

a, o laterana o sa ti fie foarte de ajutor

 

eu stiam ca ii spune FSU... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

:twoup:

critica constructiva :D

final stage resistor l-am vazut trecut mai pe toate site urile americane, de unde am avut si eu sursa de informatii pentru a ma incumeta sa il schimb singur, iar pe realoem este intradevar FSU, final stage unit: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...;fg=40&hl=7

stiu, si eu l-am schimbat in urma cu aprox. 1 luna...

m-a lasat exact in poarta service-ului cand m-am dus sa imi schimb filtrele si uleiul.

asta e, dragostea cere sacrificii ! :twoup:

bafta maxima!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Eu, la E46, am schimbat "Final Stage Unit" pentru cã nu mai sufla deloc, nici aer cald ºi nici aer rece. Am vãzut cã ventilatorul nu era alimentat ºi m-am gândit cã este de vinã piesa amintitã ºi aºa a fost.

 

Pentru schimbare, am deviat puÞin de la ce s-a spus pânã acum, astfel: am scos player-ul audio ºi clima ºi rama de plastic din spatele lor pentru a putea demonta conducta prin care vine aer "la picioare" În partea dreaptã, apoi am demontat parÞial actuatorul (motoraºul) din faÞa FSU, astfel am putut avea acces cât de cât normal pentru a o schimba.

Pentru a scoate unitatea de la climã trebuie tras de ea În faÞã ºi am folosit niºte chestii similare cu cele de scos playere audio, cu o micã umflãturã pentru a se agãÞa dupã marginile unitãÞii de la climã ºi a o putea trage În faÞã.

 

Ca sĂŁ mĂŁsor dacĂŁ ventilatorul este alimentat am scos filtrul de aer de la climĂŁ Âşi carcasa lui apoi placa din spatele carcasei. Ventilatorul este acoperit cu o carcasĂŁ prinsĂŁ cu douĂŁ cleme ĂŽn partea de jos Âşi un Âşurub sus, ĂŽn mijloc. DupĂŁ desfacerea clemelor Âşi a Âşurubului, carcasa ventilatorului se poate demonta dupĂŁ "ridicare" din alte douĂŁ cleme din partea de sus.

 

Din pĂŁcate nu am poze, operaĂžiunea am fĂŁcut-o ĂŽmpreunĂŁ cu un prieten ĂŽn garajul lui pentru cĂŁ afarĂŁ era prea frig, Âşi am uitat aparatul foto acasĂŁ :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Completari cu imagini la schimbarea piesei cu tepi.

 

Am patit-o si eu cu ventilatorul care nu mai mergea deloc.

Dupa ce am verificat sigurantele, am citit pe forum si asa am auzit de piesa cu tepi (FSU).

Am atasat cateva poze din timpul procesului de inlocuire.

In prima poza apar toate cele 3 module care au trebuit scoase pentru a ajunge la FSU. Numerele lor reprezinta si ordinea in care au trebuit demontate.

 

O precizare referitoare la modulul 3: ca sa iasa a trebuit impins in fatza in cazul meu (318i din 2002).

Asta e singura diferenta fata de descrierea foarte buna a lui at_b. (danke at_b !).

post-13262-1241598473_thumb.jpg

post-13262-1241598488_thumb.jpg

post-13262-1241598500_thumb.jpg

post-13262-1241599191_thumb.jpg

Edited by adintu
Link to comment
Share on other sites

@adintu

cu placere

 

o precizare, glovebox-ul poate fi scos tot odata, nu trebuie sa fie dezasamblat. Scoti suruburile de pe laterale si cele din "tavan" si iese cu totul. E mult mai usor asa. Eu nu am mai reusit sa il aliniez pe al meu dupa ce l-am dezmembrat prima oara

Link to comment
Share on other sites

....la mine e foarte anemic atat aerul cald cat in special cel rece si imi baga foarte incept pe gurile de pe centru,ma gandesc serios sa inlocuiesc si eu Fsu ca poate in felul asta imi rezolv si eu problema.Multumesc celor care au contribuit la descrierea procedurii de dezasamblare.
Link to comment
Share on other sites

salut.am si eu o problema si vreau sa va cer sfatul clima imi face figuri baga aer rece in "suturi" ca sa zic asa, iar astazi mi-a crescut apa pana la rosu si nu mai tragea masina delok,am lasato putin am mers apoi cu ea si din cand in cand mai crestea apa,apoi scadea si tot asa,am fost la un electrician si mi-a spus k trebuie sa schimb elecro-ventilatorul cu totul k e dus ....k merge numai cand vrea el si k el cauzeaza problemele si la clima.pe seara am iesit iar cu masina si nu am mai avut probleme.totul a mers normal,am forjato destul de mult sa vad dak ii mai creste apa si nimic.merge k inainte(in afara de aerul conditionat care se chinuie cand il deschid) oare sa fie mufa despre care spuneti voi sau chiar trebuie schimbat electro-ventilatorul? k e in jur de 15 mil unul nou :-s si nu prea as vrea sa dau banii degeaba.astept sfaturi
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Foarte bun topicul. Dar piesa asta, totusi, ce face de fapt? Regleaza turatia ventilatorului in functie de gradele din masina? Sau ce?

Am citit ca tot ea ar fi de vina pentru sunetul ala de frunze uscate la ventilator. Chiar asa e? Sau eu chiar am frunze p-acolo? Ca nu m-as apuca de demontat degeaba.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.