Jump to content

DIY: schimbare final stage resistor clima e46, piesa cu tepi, ariciul


at_b

Recommended Posts

Am avut si eu aceeasi problema la FSR si cum sunt un pic pasionat de electronica l-am desfacut si am constatat ca tranzistorii MOSFET care fac toata treaba erau arsi asa ca i-am inlocuit cu IRF3205, (5 lei bucata , de pe Maica Domnului) toata operatiunea a durat maxim o ora
Link to comment
Share on other sites

sunt in impas ...

 

ce am descoperit nu se potriveste cu pozele gasite aici, pe forum, sau pe net.

 

o sa atasez pozele cu stadiul in care am ajuns, in speranta ca obtin ceva suport din partea oamenilor cu mai multa pricepere (la demontat toti se pricep)

 

mentionez ca piesa este de la e39.

 

daca cineva caruia i-a reusit operatiunea are chef/timp sa ma ajute: 0752195105.

 

multumesc anticipat.

 

si inca 2 poze, poate ajuta ...

Link to comment
Share on other sites

cred ca doar ce a murit si piesa mea cu tepi. a dat ea semne de anul trecut, se mai oprea, a doua zi pornea si tot asa.

de vreo saptamana insa nu mai porneste deloc, adica pe afisaj imi arata ca functioneaza, insa ventilatorul nu porneste. inainte sa-mi comand piesa vreau sa va intreb : poate sa fie si alta cauza sau este 100% piesa cu tepi ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...

Am observat in ultima vreme ca nu mai merge ventilatorul la maxim...

Pana la jumatate, isi schimba turatia in functie de ce turatie aleg, dar dupa jumatate, are aceeasi turatie, nu urca..

Sa fie piesa cu tepi?

Masina este un e36, dublu climatronic.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

un prieten de-al meu are probleme la un E46 FL 2.0d fabr 2002 150 cai, mai exact avea consumator mare pe baterie si ramanea fara curent, a zis ca e piesa cu tepi, a schimbat-o cu una noua marca Febi bilstein, a zis ca din cauza asta este, ieri iar m-a sunat ca nu ii mai porneste masina. Inainte sa schimbe piesa cu tepi avea consum de 2 amperi sau miliamperi(nust cum e cu valorile astea exact), iar dupa ce a schimbat piesa respectiva si s-a dus sa verifice avea consum de 0,8-1A.

La tester i-a iesit eroare pe bujia 1 si 2(nu a apucat sa le schimbe), si mi-a zis ca de cand a schimbat piesa l-a tinut bateria la masina aproxiamativ 2 saptamani in care a mers asa cate putin in functie de necesitati in fiecare zi cu ea.

Totodata o chestie care mi s-a parut ciudata a fost ca atunci cand da la automat masina invarte foarte greu sau aproape deloc si in momentul ala se aprind si farurile xenon Oem(cat timp da la automat si nu porneste), in rest daca ii incarca bateria pe redresor(bateria a luat-o noua) sau daca ii da curent cu clesti porneste si merge fara probleme.

Ce imi recomandati sa verifice? multumesc

Link to comment
Share on other sites

un prieten de-al meu are probleme la un E46 FL 2.0d fabr 2002 150 cai, mai exact avea consumator mare pe baterie si ramanea fara curent, a zis ca e piesa cu tepi, a schimbat-o cu una noua marca Febi bilstein, a zis ca din cauza asta este, ieri iar m-a sunat ca nu ii mai porneste masina. Inainte sa schimbe piesa cu tepi avea consum de 2 amperi sau miliamperi(nust cum e cu valorile astea exact), iar dupa ce a schimbat piesa respectiva si s-a dus sa verifice avea consum de 0,8-1A.

La tester i-a iesit eroare pe bujia 1 si 2(nu a apucat sa le schimbe), si mi-a zis ca de cand a schimbat piesa l-a tinut bateria la masina aproxiamativ 2 saptamani in care a mers asa cate putin in functie de necesitati in fiecare zi cu ea.

Totodata o chestie care mi s-a parut ciudata a fost ca atunci cand da la automat masina invarte foarte greu sau aproape deloc si in momentul ala se aprind si farurile xenon Oem(cat timp da la automat si nu porneste), in rest daca ii incarca bateria pe redresor(bateria a luat-o noua) sau daca ii da curent cu clesti porneste si merge fara probleme.

Ce imi recomandati sa verifice? multumesc

 

 

eu as zice sa verifice si electromotorul.s-ar putea sa fure putin curent...parerea mea

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

La mine , nu schimba directia aerului indiferent pe ce as da.

Merge doar parbriz si picioare , poate fi tot de la faimoasa piesa cu tepi...?

Merci...

 

Final Stage Unit (piesa cu tepi) influenteaza decat mersul ventilatorului "in valuri" sau deloc, tu ai alta problema, probabil actionarea clapetelor..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am facut si eu astazi operatiunea cu relipitul si merge ceas. In schimb nu stiu daca toate piesele cu tepi au aceeasi structura. A mea era VALEO si am rezolvat cu relipitul acelor pini.

Pentru cei din IASI care nu vor sa se murdareasca sau nu au posibilitatea ii pot rezolva eu contracost.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am facut si eu astazi operatiunea cu relipitul si merge ceas. In schimb nu stiu daca toate piesele cu tepi au aceeasi structura. A mea era VALEO si am rezolvat cu relipitul acelor pini.

Pentru cei din IASI care nu vor sa se murdareasca sau nu au posibilitatea ii pot rezolva eu contracost.

Ai cositorit cei 6 pini ca aici in poza, asta e toata chestia? post-57640-0-03486100-1369849433_thumb.jpg

Edited by mario318ci
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Final Stage Unit (piesa cu tepi) influenteaza decat mersul ventilatorului "in valuri" sau deloc, tu ai alta problema, probabil actionarea clapetelor..

 

Adica daca eu am clima manuala si de cand am masina treapta 4 nu influenta turatia (adica mergea ca la treapta 3) iar acum din senin NU mai merge deloc (nu mai porneste ventilatorul aerotermei) INSEAMNA ca este "piesa cu tepi' ??? :goodjob:

Link to comment
Share on other sites

Ai cositorit cei 6 pini ca aici in poza, asta e toata chestia? post-57640-0-03486100-1369849433_thumb.jpg

 

Exact ca in poza si ai piesa ca noua. 5 luni mai tarziu si merge perfect.

Mentionez ca la mine piesa defecta se manifesta in felul urmator: Imi pornea aeroterma aleatoriu cu motorul oprit si fara cheie in contact, scadea si crestea turatia la ventilator de capul lui.

Practic piciorusele alea nu mai fac contact sau fac contact prost cu pcb-ul din cauza cositorului care e prea putin si probabil nu contine nici plumb.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Va rog daca se poate un raspuns.

E46 316i 105cp 1985 cc, fabricatie 2000.

 

La mine nu se mai invarte aeroterma, mi-a facut figura de dimineata. Cu 2 saptamani in urma mi-a mai facut figura asta si si-a revenit din senin. ( am verificat sigurantele, toate sunt bune). Panoul de clima functioneaza normal, numai ca nu baga nici urma de suflu, pe nicaieri.

 

Poate fi piesa cu tepi?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.