Jump to content

Nivel ulei motor


chriss

Recommended Posts

Am schimbat uleiul acum o sapt. Am pus 4litri si aveam nivelul cu 3-4milimetri peste semnul de maxim. Am mers asa vreo 100 de km (m-am gandit ca se mai duce prin filtru, etc), dar nu a scazut deloc. Am fost iar la service si am golit aprox 300ml (m-am gandit ca e suficient). Nu am masurat atunci ca nu aveam timp sa las motorul oprit sa se aseze. Am aj la srv si am masurat dupa 2 ore de stat (in soare). Nivelul era EXACT ca si inainte: 3-4mm peste maxim. Care-i faza?! O fi de la soare? Ma gandesc ca daca a stat masina in soare si e super fierbinte poate nu s-a racit uleiul, sau nush, s-a dilatat?! Care ar fi explicatia, si ce sa fac? Ca vreau sa fiu sub linia de maxim (asa ca sa dorm linistit)
Link to comment
Share on other sites

Da! Am mers chiar cuminte. Nu cred ca are vreo problema motorul. Am masurat nivelul si inainte de a o duce la service sa mai golesc. Deci singura explicatie ar fi ca a scos prea putin. Acei 3-4mm eu credeam ca reprezinta 2-3sute de ml, dar se pare ca nu e asa. Sau, cum am zis, o avea vreo legatura si temperatura (ca a stat masina in soare)
Link to comment
Share on other sites

Bai, nu ma speriati! Daca ar fi ceva la chiulasa nu cred ca ar sta acul de la temperatura fix pe mijloc, nu?

 

 

Nu te speria :twoup: ca nu cred ca ai de ce. Daca nivelul maxim depaseste cu 3-4 mm nu e nici o nenorocire, probabil ca in 2000-3000 km va ajunge unde doresti tu.

Link to comment
Share on other sites

xgoldmine: daca creste nivelu uleiului in baie.. din cauza chiuloasei , automat scade nivelu lichidului de racire..

 

Corect, deci aici ai o metoda sa vezi daca ai problema cu garnitura, urmareste nivelul lichidului de racire sa fii sigur. Daca ramane constant pe cateva sute de km nu ai de ce sa-ti faci griji.

 

300 ml reprezinta cca 5% din cantitatea de ulei din masina ta, deci trebuia sa se reflecte in nivelul de pe joja.

 

In principiu putin mai mult ulei peste maxim nu duce la probleme, insa daca observi ca nivelul tot creste, clar ai o problema si trebuie rezolvata pentru ca altfel vor aparea mai multe probleme printre care: iti va da afara din ulei pe la joja, uzura prematura a motorului si a pompei de ulei, temperarea motorului si de aici distrugerea mai multor componente interne.

 

Multa bafta si multi km fara probleme :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Am obs ca apa e ok. Adica: cand e motorul cald tzumburusul ala sta in sus aproape la maxim. Cand e motorul rece sta putin mai sus decat gatu recipientului. E asa de cand l-am completat (de vreo 2 sapt). Acu, m-am gandit la o chestie: Ala la service (cand am schimbat uleiul) mi-a ridicat`o cu un elevator d-ala: un stalp cu 2 brate cracanate. Adica nu din ala care are stalp si intr-o parte si in alta. Si din cauza asta, masina era un pic inclinata spre partea soferului. Eh, busonul de la ulei e orientat in partea cealalta, spre dreapta. Deci s-ar putea sa nu se fi scurs tot uleiul. Pt ca i-am pus 4 L si stiam ca atat trebe. Dar dak in ea a mai ramas juma de litru.. In fine, dar totusi de ce nu se vede acum nicio dif dupa 300ml scosi...
Link to comment
Share on other sites

buna observatie :twoup:

 

clar ca nu a iesit tot eu cand am schimbat uleiul am inclinat masina spre surub :D si am mai si asteptat pana ce nu a mai curs nimica (da stiu am rabdare) si am

 

bagat 7 litri si am mai luat un litru ca eram la jumatatea jojei :twoup: m-am si speriat

 

distanta intre minim si max e de un litru

 

post-2935-1214372250_thumb.jpg

 

asa ca mai scoate ca nu e bine sa ai peste max ulei

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Mai si eu am avut probleme cand am schimbat uleiul aproape de fiecare data, adica de vreo 5 ori. Am un 318 d 2002. Dupa fiecare schimb de ulei eu stau 2 ore cu o siringa si un furtun de perfuzie sa scot uleiul pus in plus de ceea ce se vrea a fi mecanic auto, astfel ca sa evit a 6a oara ceva asemanator la ultimul schimb am calculat cat intra, la mine undeva 4,3 L e exact la mijlocul jojei. Mentionez ca ma duc la reprezentanta seat pt schimbul de ulei, noi aici neavand service bmw, iar astia de la seat imi "sug" uleiul cu ceva aspirator, nu il lasa sa se scura pe sub ea, probabil e mai eficient sa-l lasi sa se scurga si de aqici sa existe o mica diferenta ca si cantitate ...

 

Oricum cand trebuie sa schimb uleiul nu dorm nopti inainte de frica avand in vedere experientele mele anterioare ... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Clauberty, din poza aceea eu am inteles ca tre sa masori nivelul la 1 minut dupa ce ai oprit motorul? Eu stiam ca tre sa il lasi 1-2 ore ca sa se adune tot in baie. O sa-i dau acum o cheie, o las 15-20 sec la relanti si apoi o las un minut si masor. Dar nu prea ma astept la o dif.

 

Remus ratiu, pe unde scoti uleiul? Pe la busonul pe unde se pune ulei? Hai ca seringa am (mi-am cumparat una mare, pt lichidul de servo), furtun gasesc la farmacie?

 

Inca o chestie: nush daca are leg cu faptul ca i-am schimbat uleiul si filtrele dar am obs o dif f mare la consum. Inainte sa schimb ceva imi lua in jur de 14. Acum sta undeva la 10. E adevarat ca eu nu prea merg prin aglomeratie mare (sa stau de 3-4 ori la semafor, etc), dar oricum mi se pare mic consumul. L-am obtinut cu benzina de 98 (rompetrol) dar si cu 95 (carerra 95 de la omv, care e la fel de ieftina ca una normala de 95)

Link to comment
Share on other sites

Clauberty, din poza aceea eu am inteles ca tre sa masori nivelul la 1 minut dupa ce ai oprit motorul? Eu stiam ca tre sa il lasi 1-2 ore ca sa se adune tot in baie. O sa-i dau acum o cheie, o las 15-20 sec la relanti si apoi o las un minut si masor. Dar nu prea ma astept la o dif.

 

acolo mai scrie si altceva

 

sa lasi motorul sa ruleze timp de 15 secunde cand el e la temperatura optima de functionare

 

temperatura de functionare optima = temperatura apei trebuie sa fie la juma :twoup: la mine daca verific cu meniul OBC e 87 de grade

 

deci uleiul trebuie sa fie cald ca sa patrunda in fiecare gaurica :twoup:

 

masina sa fie pe pe o suprafata plana

 

o lasi un minut sa stea si scoti joja stergi joja o bagi pana in capat o scoti si vezi cat e nivelul

 

eu fac masuratoarea dupa un drum prin oras sau afara -> sa ajunga motorul la temperatura optima de functionare

 

dar cauta un user manual pt bijuteria ta :D si vezi ce scrie acolo

 

la un e39 inainte de 2000 uite ce scrie post-2935-1214383080_thumb.jpg post-2935-1214383359_thumb.jpg post-2935-1214383376_thumb.jpg

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

na nu te supara pe mine :D io am vrut sa fiu cat mai precis :twoup:

 

pe la joja

 

pe la buson pana ce nimeresti tu gaurica pe unde urca uleiu :twoup: nu ca ma indoiesc de abilitatile tale :D

 

lasand gluma la o parte

 

cat e nivelu ?

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Prin gaurica pe unde se verfica , pe la joja pe acolo, trebuie sa fie cam pana la cot de lung, de la varful degetelor pana la cot asa, si ai grija sa nu-ti sara din varful siringii furtunelul pt ca te murdaresti tot, (done that) :twoup: .

 

La sfarsitul ultimei opreatiuni de genul asta am gasit tehnica cea mai buna, daca e furtunel din ala de perfuzie ai o chestie de cuaciuc care merge in varful siringii si se prinde foarte usor, lasa furtunelul bagat la locului lui si doar desprinzi siringa sa o golesti. eu initial scoteam tot, adica si furtunelul si goleam apoi bagam la loc si tot asa, iese mai multa murdarie asa ...

 

Succes. :twoup:

Edited by Remus Ratiu
Link to comment
Share on other sites

Sty mai ca nush cum e furtunelul tau. Al meu are la un cap un ac mai gros (care se baga in perfuzie). P-ala o sa-l dau jos. Mai are pe la jumate un picurator d-ala. Un cilindru asa pus pe furtun. Ma gandeam sa-l scot, dar cred ca il las ca are si o sita ca sa filtreze:P. In celalalt cap are un cauciuc maro si apoii un ac normal, de seringa.

 

Acu nu pot sa mesteresc ca sunt la srv si nu vreau sa-mi murdaresc cravata :twoup: O sa ma ocup diseara, va zic atunci c am reusit.

Link to comment
Share on other sites

Da ai dreptate. Intra foarte usor in seringa. Si eu o sa dau filtrul jos ca nu pot sa-l bag pe gaurica de la joja :twoup: (ca e chiar la capu` ala). Caterinca cu doctoriceala asta la masina: am cumparat si seringa si furtun de perfuzie. Ma intreb ce urmeaza? Comprese? :twoup:)
Link to comment
Share on other sites

Ok, am facut operatiunea. Foarte curat, nici un strop nu a curs. Am tras afara, in total (cu tot ce a scos si mecanicu`) juma de kil. Am adus nivelul sub linia de maxim. O sa-i urmaresc evolutia. Cred ca asta e explicatia, masina fiind putin inclinata a mai ramas juma de kil din uleiul vechi. Nu?

 

Am calculat ca juma de centimetru pe joja inseamna putin peste 500ml.

Link to comment
Share on other sites

ce va mai stresati :twoup:

 

la mine scrie in carte 6.5L....scot tot uleiul pe la busonul din baie(deci il scurg,nu io la un service).....si pun fix 6.5L si totul este la fix...adica la max nu mai sus nu mai jos...la voi nu inteleg ce nu iese... :twoup:

 

p.s. nu am patit niciodata sa am mai mult sau mai putin

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

ce va mai stresati :twoup:

 

la mine scrie in carte 6.5L....scot tot uleiul pe la busonul din baie(deci il scurg,nu io la un service).....si pun fix 6.5L si totul este la fix...adica la max nu mai sus nu mai jos...la voi nu inteleg ce nu iese... :D

 

p.s. nu am patit niciodata sa am mai mult sau mai putin

 

incearca macar o data sa inclini masina spre surub sau sa bagi un furun si cu o seringa sa scoti "tot" uleiul sa vedem atunci cat bagi :D ca daca doar il scurgi mai ramane cel putin juma de litru

 

eu am schimbat pe groapa si am ridicat masina de latura soferului si am ramas :twoup: cand am vazut ca a inceput sa curga ca din robinet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.