Jump to content

sistemul de racire la bmw 525


Recommended Posts

Buna seara! As avea si eu o problema cu un opel omega achizitionat de curand. Are pe el montat din fabrica un motor de bmw 525 de 2.5 Tds, si am probleme cu sitemul de racire al motorului. Spre exemplu daca fac o tura cu el vreo 400 de metri imi ajunge la o temperatura de 110 grade, astazi chiar mi-a iesit fum din motor si imi este foarte frica sa circul in conditiile astea. Pana acum am reusit sa verific daca instalatia de racire este curata, am dat radiatoru jos, l-am curatat, am probat termocuplele sa vad daca merg, am schimbat termostatul, dar nu reusesc sa aflu unde anume este pozitionata pompa de apa. Daca stie cineva unde este va rog sa-mi raspundeti si mie. URGENT!!
Link to comment
Share on other sites

mersi mult de tot..dar se poate ca din cauza pompei de apa sa se incinga asa de rau motoru?..si inca o chestie..din cate am inteles pompa de apa are paletele alea din plastic..e posibil sa patineze alea pe axul pompei?...tin sa reamintesc ca termostatul imi declanseaza dar nu imi intra apa calda in radiator decat intr-un colt

 

Si as mai vrea sa stiu cum se da jos cureaua de pe toate fuliile alea?

Edited by vam_razvan
Link to comment
Share on other sites

Cureaua are un intinzator. Pui imbusul si apesi in jos, dupa care scoti cureaua. Paletele pompei de apa pot fi de plastic sau metal. Daca sunt de plastic exista posibilitatea, cand dai pompa jos, sa scoti multe bucatele si mici de palete.
Link to comment
Share on other sites

am aerisit si instalatia...am verificat si nivelul lichidului de racire...am schimbat pompa cu una noua pt ca cealalta era crapata...am schimbat si termostatul...mai am garnitura de chiulasa de schimbat si daca tot la fel face...pun ciocanu pe ea :twoup: ....chiar nu stiu ce sa-i mai fac si care ar mai putea fi cauza...am mai observat acum cand am aerisit instalatia ca mi se ingatuie si motoru...cul putin in prima faza cat a fost rece ca la 100 de grade ce sa mai simta...si in legatura cu garnitura de chiulasa, daca era ciupita pe undeva nu trebuia sa-mi bage apa in ulei sau invers?
Link to comment
Share on other sites

am aerisit si instalatia...am verificat si nivelul lichidului de racire...am schimbat pompa cu una noua pt ca cealalta era crapata...am schimbat si termostatul...mai am garnitura de chiulasa de schimbat si daca tot la fel face...pun ciocanu pe ea :twoup: ....chiar nu stiu ce sa-i mai fac si care ar mai putea fi cauza...am mai observat acum cand am aerisit instalatia ca mi se ingatuie si motoru...cul putin in prima faza cat a fost rece ca la 100 de grade ce sa mai simta...si in legatura cu garnitura de chiulasa, daca era ciupita pe undeva nu trebuia sa-mi bage apa in ulei sau invers?

 

in radiator intra apa ?

Link to comment
Share on other sites

cand deschide termostatul intra...dar nu se duce in tot radiatoru...decat acolo intr-un colt...de abia pe la 100 de grade se incinge tot radiatoru

 

ma eu il banuesc poate e infundat

 

si atunic degeaba baga pompa daca e gatuit el :twoup:

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

o fi infundat nu zic nu....dar de ce trebuie sa ajunga asha de repede pana la 92-94 de grade cand deschide termostatul....eu daca pornesc masiana si o las la relanti in maxim 15 minute deschide termostatul pt ca ajunge la 92 de grade...pe cand la ford cealalta masina pe care o am...nu pot sa o fac sa deschida termostatul nici mort...abia deschide pe canicula asta...si e forjata Edited by vam_razvan
Link to comment
Share on other sites

o fi infundat nu zic nu....dar de ce trebuie sa ajunga asha de repede pana la 92-94 de grade cand deschide termostatul....eu daca pornesc masiana si o las la relanti in maxim 15 minute deschide termostatul pt ca ajunge la 92 de grade...pe cand la ford cealalta masina pe care o am...nu pot sa o fac sa deschida termostatul nici mort...abia deschide pe canicula asta...si e forjata

 

ma da insa vb de alt motor/construcite alte materiale

 

revenind te-ai uitat pe furtune ai depunere mizerie pe interior

 

poate fostu baga apa de la robinet in instalatie :D

 

ajunge repede la temperatura mare pt ca debitul de apa prin galeriile din motor e mai mic datorita depunerilor si mai ales ca depunerile impiedica transferul eficient de caldura dintre peretii motorului si apa -> poate fi o cauza si bineteles tot datorita depunerilor se infunda si radiatorul

 

apa din vasul de expansiune e curata ?

 

cand e cald motorul termostat deschis.. . poti deschide capacul de la vasul de expansiune ? :twoup: ai mare grija sa nu te oparesti :twoup:

 

nu are voie sa dea pe langa

 

stringe de furtunul care intra si iese din radiator cu mana inainte de a desface capacul de la vasul de expansiune cand motorul e cald nu trebuie sa fie tari ca piatra

 

iarasi te intreb aerisirea ai facut-o corect cu caldura data la maxim turatie ventilator la minim ....

 

"edit"

legat de termostat eu stiu ca trebuie sa deschida mai repede

 

mai ai termostatul original citeste codul de pe el sa vezi daca pusca cu ce ai pus -> e tarziu daca deschide la 90

 

testeaza-l da nu lasa apa sa fearba si apoi sa bagi termostatul ci baga termostatul in apa si pe masura ce se ingalzeste el trbuie sa se deschida cate un pic asa o sa vezi daca agata sau nu

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

o fi infundat nu zic nu....dar de ce trebuie sa ajunga asha de repede pana la 92-94 de grade cand deschide termostatul....eu daca pornesc masiana si o las la relanti in maxim 15 minute deschide termostatul pt ca ajunge la 92 de grade...pe cand la ford cealalta masina pe care o am...nu pot sa o fac sa deschida termostatul nici mort...abia deschide pe canicula asta...si e forjata

 

ma da insa vb de alt motor/construcite alte materiale

 

revenind te-ai utat pe furtune ai depunere mizerie pe interior

 

poate fostu baga apa de la robinet in instalatie :D

 

ajunge repede la temperatura mare pt ca debitul de apa prin galeriile din motor e mai mic datorita depunerilor si mai ales ca depunerile impiedica transferul eficient de caldura dintre peretii motorului si apa -> poate fi o cauza si bineteles tot datorita depunerilor se infunda si radiatorul

 

apa din vasul de expansiune e curata ?

 

cand e cald motorul termostat deschis.. . poti deschide capacul de la vasul de expansiune ? :twoup: ai mare grija sa nu te oparesti :twoup:

 

nu are voie sa dea pe langa

 

stringe de furtunul care intra si iese din radiator cu mana inainte de a desface capacul de la vasul de expansiune cand motorul e cald nu trebuie sa fie tari ca piatra

 

iarasi te intreb aerisirea ai facut-o corect cu caldura data la maxim turatie ventilator la minim ....

nici un circuit nu are depuneri...furtunele nu se intaresc nici un pic...aerisirea am facut-o exact cum scrie acolo...apa din vasul de expansiune e perfect curata...cand motorul e cald, iar termostatul e deschis pot sa deschid capacul vasului de expansiune...are putina presiune dar nu se intampla nimic....insa aseara cand am aerisit cum scria acolo....mi-a ajuns temperatura la 100 de grade si intradevar mi-a dat toata apa din vasul de expansiune afara

Edited by vam_razvan
Link to comment
Share on other sites

o sa incerc sa cumpar si alt termostat sa vad daca mai face asha...cu toate ca eu l-am dat jos si parea a fi schimbat de curand...plus ca l-am bagat intr-un vas cu apa...si l-am incalzit pana pe la 95 de grade si a deschis

 

verifica codul pe original inainte de a cumpara altu

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=35

 

daca asta e motorul

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

ok...o sa verific...mersi mult...daca nici cu termostatul nu rezolv nimic...n-a mai ramas decat garnitura de la chiulasa nu?....sau ar mai putea fi ceva?

 

da, ala e motoru

 

 

eu zica ca daca e garnitura dusa se intaresc furtunele baga apa in ulei sau viceversa

 

schimba termostatul si daca tot asa se comporta :twoup: inainte de a ma da la garnitura as verifica radiatorul sa nu fie infundat

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Ceva de genul asta patesc si eu la masina: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=34209

Eu mai am sa dau jos radiatorul de apa si ala de AC si sa le curat bine si eventual sa mai schimb o data termostatul desi are 2 saptamani. In rest nu stiu ce sa-i mai fac. Masina nu facea figuri deloc pana sa-i schimb termostatul. Iar ala am vrut sa-l schimb pt ca toata lumea mi-a zis ca nu-i normal afara sa scada putin temperatura iar in oras sa stea fixa. Si l-am schimbat! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

azi am luat radiatorul de la desfundat...mi s-a spus ca a fost plin de piatra...l-am pus pe masina si tot la fel face....mai am sa scot termostatul si sa o las pe direct sa vad daca se mai incinge atunci....vreau sa va intreb daca ar putea fi si de la pompitza aia secundara (nu stiu exact cum ii spune)...am observat ca aia porneste cand am vreo 100 de grade
Link to comment
Share on other sites

azi am luat radiatorul de la desfundat...mi s-a spus ca a fost plin de piatra...l-am pus pe masina si tot la fel face....mai am sa scot termostatul si sa o las pe direct sa vad daca se mai incinge atunci....vreau sa va intreb daca ar putea fi si de la pompitza aia secundara (nu stiu exact cum ii spune)...am observat ca aia porneste cand am vreo 100 de grade

 

 

e daca radiatorul a fost plin de piatra si motorul e la fel eu iti recomand sa golesti instalatia si sa faci o spalare a instalatiei

 

o mica pietricica sa ajunga la termostat si il blocheaza

 

nu uita de surubul care e pe blocul motor pt a goli instalatia

 

nu stiu daca exista vre-o solutie care te poate ajuta sau cat de daunatoare poate sa fie insa un lucru e sigur din punctul meu de vedere trebe curatata instalatia

 

la mine e surubul 10 are si garnitura

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=10

 

presupun ca la tine e 12 & 13 garnitura

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=10

 

succes la curatat :twoup:

 

din pacate nu m-am inselat a bagat apa de la robinet :twoup:

 

nu stiu cate incredere ai tu in service dar eu te sfatuesc sa cauti pe net cum se face si sa mergi cu tema de casa facuta

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.