Jump to content

BMW 330d - REVIZIE


CosminBC

Recommended Posts

Salutare! Ca proaspat posesor de 330d touring, adus saptamana trecuta din DE, am cateva intrebari. Model E46, 05/2005, 150kw, 15900euro, 90.000 km, scaune electrice, navigatie etc. De kilometraj nu sunt ferm convins ca e cel real, dar pot spune despre motor urmatoarele. Am facut test 80-120 in a 4-a si a 5-a si la timp a iesit cum trebuie. Inainte sa o cumpara am facut o diagnoza la o reprezentanta BMW si am gasit urmatoarele erori:

DIS:

Basissystem CD52.0 V52.01.01

DIS Programme V 54.0 (13/01)

ger

0 Germany

 

ZKE- 6C LIN-BUS: keine Antwort Fahrerspiegel - statischer Fehler - Fehlerhauftigkeit 31

- Spiegelverstellung Fahrersite B5116_46002

DDE- 4232 Gluhkerze Zylinder 3, Ansteuerung - Unterbrechung - Fehler momentan nicht vorhanden - Fehler wurde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

- Gluhsteurung B1362_D5GSG

SZM- 15 Unterspannung Sitzheizung - momentan nicht vorhanden - Fehlerhaufigkeit 1

- Sitzheizung links B5203_00005

- Sitzheizung rechts B5203_0006

Din test am inteles ca exista o problema la bujia incandescenta din cilindrul 3.

Mentionez ca in Germania am schimbat la un ATU, filtru aer, polen, motorina(vreo 2 sau trei, inclusiv pe sub masina), ulei(castrol edge 0-30w), filtru ulei. Exista la pornirea la rece o oarecare variatiei a turatiei la relanti de 40-50rpm cred, care se stabilizeaza in 30 de secunde. Cand motorul e cald (89C verificat cu functiile TEST), variata relantiului e 747-753( e in regula ??). Consumul l/h fara AC e de 0.7, fara a varia. La modulul 14 de test, dupa ce am facut diagnoza nu mai apare nici o valoare.

Parametri care vi i-am spus sunt buni ? Ce ar fi bine sa ma schimb? Ce inseamna erorile din test ?

Ma gandeam la urmatoarele sa schimb urmatoarele:

- duza epurare gaze(filtru epurator e acelasi lucru?cat costa?)

- curatare EGR ( cum se face si cat costa )

- baterie

- furtunase retur motorina, furtun vacum turbo

- lichid frana, freon racire, ulei servo, curele

- bujia de p cilindrul 3

Ar putea exista probleme la injectoare ? Cum imi pot da seama ?

Consumul mediu cu AC 70 afara, 30 oras e 7.5.

Astept opiniile voastre

Edited by CosminBC
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa faci un test de injectoare.

 

In mod normal, ar trebui sa schimbi toate bujiile, sunt consumabile pana la urma. :twoup:

 

Filtrul epurator costa in jur de 150-200 Ron.

 

Din moment ce abia ai cumparat masina, iti recomand sa schimbi curelele, rolele si intinzatoarele, si toate fluidele.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Eu am fost la DORMAG pt verificare de injectoare, si cu ajutorul unui laptop conectat la computerul masinii si cu motorul pornit a verificat presiunea din injectoare sau cum lucreaza ele acolo.

Apoi am facut un curatat de injectoare (1 ora a durat) si am repetat testul anterior, rezultatele fiind aceleasi, parametrii ramanand la fel ca inainte de curatare.

In schimb am simtit o oarecare imbunatatire la demaraj si la viteza maxima.

Inainte blana fugea 210km/h pe ceas si dupa curatare fuge 225km/h pe ceas.

Pentru o viata cat mai lunga a injectoarelor cat si pt o functionare cat mai corecta ei recomanda o curatare a injectoarelor la fiecare revizie.

 

Este vorba de e46 320d 150 caluti

Edited by 20cm
Link to comment
Share on other sites

care a fost modalitatea de curatare a injectoarelor?

 

 

ruleaza masina cu o solutie speciala ...se alimenteaza direct la conducte

 

da si cica iti strica pompa de injectie la un nr de curatari cu solutia aia..o fi adevarat? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Vrei sa-ti descriu cum se face testul de injectoare?

 

Daca se poate ti-as fi recunoscator.

Ce aparate se folosesc, ce parametrii se urmaresc, chestii de genul asta...

Vorbim despre injectoare common-rail.

 

Exista 2 variante..

 

Prima ar fi testerul insa nu este o modalitate prea exacta..

 

A doua varianta:

 

Se face un racord la returul de motorina de la injectoare, adica se leaga daca sunt 6 cilindrii, 6 furtune de aceeasi lungime care sa dea la celalalt capat in niste eprubete gradate.

Se porneste motorul si astfel de se vede cat baga pe retur, adica in care eprubeta se aduna mai multa motorina comparativ cu celalalte.

 

Insa un amic a patit in felul urmator...

Toate injectoarele bagau la fel pe retur si masina mergea in 5 pistoane.

Ca sa-si dea seama, a scos mufa de la fiecare injector.

La cel stricat nu se intampla nimic atunci cand scotea mufa... Cand scotea la celalalte mergea si mai prost motorul.

 

care a fost modalitatea de curatare a injectoarelor?

 

 

ruleaza masina cu o solutie speciala ...se alimenteaza direct la conducte

 

da si cica iti strica pompa de injectie la un nr de curatari cu solutia aia..o fi adevarat? :twoup:

 

Dupa parerea mea, poti sa strici injectoarele cu mult inaintea pompei de injectie prin aceasta modalitate.

 

Nu am incredere in astfel de solutii minune..

Normal ar fi sa testeze injectoarele, sa indice care dintre ele este stricat si dupa curatare sa faca iar testul ca sa se vada schimbarea in bine.

 

Din moment ce se merge pe incredere, e doar praf in ochi.

Link to comment
Share on other sites

Exista 2 variante..

 

Prima ar fi testerul insa nu este o modalitate prea exacta..

 

A doua varianta:

 

Se face un racord la returul de motorina de la injectoare, adica se leaga daca sunt 6 cilindrii, 6 furtune de aceeasi lungime care sa dea la celalalt capat in niste eprubete gradate.

Se porneste motorul si astfel de se vede cat baga pe retur, adica in care eprubeta se aduna mai multa motorina comparativ cu celalalte.

 

6 furtune de aceeasi lungime? :twoup:

Pai daca sunt furtune de diferite lungimi difera cantitatea de motorina care trece prin ele? :twoup:

Cat "baga" pe retur?Care este limita aprobata de BMW AG,daca exista asa ceva?

Testerul nu este o modalitate exacta?Ai idee ce verifica testerul in raport cu injectoarele?

Tu nu te plictisesti de toate ineptiile pe care le debitezi? :D

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

 

Prima ar fi testerul insa nu este o modalitate prea exacta..

 

Testerul nu este o modalitate exacta?Ai idee ce verifica testerul in raport cu injectoarele?

eu am schimbat 3 injectoare deoarece testerul intr-o pagina A4 zicea, umezeala care are o valuare prea mare pe injectorul 1,3,4 si apareau niste valori...umeltzaltz sau ceva :twoup:

 

 

le-am schimbat cu unele originale BMW AG group cumparate de la reprezentanta din Banesa ,made in Turkey, insa nu am simtit nici o diferenta...le-am schimbat pentru linistea mea...la momentul erorilor aveam 2 bujii arese si pornea greu...(le-am schimbat pe toate 4)...dar nici probleme nu am mai avut cu masina de atunci

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Testerul nu este o modalitate exacta?Ai idee ce verifica testerul in raport cu injectoarele?

 

Atata timp cat cel care interpreteaza testerul nu este foarte bine pregatit, ca sa nu zic incompetent, testerul nu este cea mai exacta modalitate.

 

Testerul indica in ce parametri merg injectoarele in functie de niste senzori.

De exemplu debitul fiecarui injector, presiunea in rampa, etc.

 

Tu nu te plictisesti de toate ineptiile pe care le debitezi? :twoup:

 

Ai putea sa incerci sa vorbesti mai civilizat.

 

Acesta nu este un forum de experti in testere sau fosti sau viitori mecanici, este un forum de pasionati.

 

Daca am posibilitatea sa invat ceva nou sunt chiar bucuros..

 

Replicile acide nu sunt deloc constructive.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

@CosminBC nu inteleg de ce vrei sa schimbi ???

 

- baterie ( e slaba bateria? )

- furtunase retur motorina, furtun vacum turbo

- freon racire ( eu stiam ca asta se completeaza, nu se inlocuieste...dar poate cine stie :))

 

Din moment ce abia ai cumparat masina, iti recomand sa schimbi curelele, rolele si intinzatoarele.

 

ce curele, ce role ce intinzatoare? de la distributie? (nu este pe lant? )

Edited by SPW
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.