Jump to content

Miros ciudat clima


maelstrom

Recommended Posts

Un ghid bunicel pentru eliminarea mirosului neplacut se afla aici: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/AC/smell.htm

Eu nu m-am aventurat in desfacerea torpedoului, am ales calea de acces mai la indemana <_<.

 

Pasii de mai jos sunt valabili pentru E46, dar s-ar putea sa va ajute in a va ghida si pentru alte modele:

- se da jos filtrul de polen si carcasa acestuia (1, 4 si 6 din schema asta http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=64&fg=10 sau pozele de la 2 la 6 din topicul asta - http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=149523)

- majoritatea ghidurilor am vazut ca se opresc aici cu explicatiile si sfatuiesc proprietarii sa pulverizeze in spatele firewall-ului ; o sa aveti acces mult mai facil la evap si posibilitatea de a curata toata instalatia daca desfaceti si peretele inferior al carcasei (piesa 3 - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=64&fg=10 sau poza 9 din topicul amintit anterior)

- odata eliminat peretele, aveti acces direct la intreaga tubulatura si instalatie de AC/clima (piesa 1 - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...g=64&fg=35)

- pasul asta e optional, dar nu va rapeste decat maxim 10 min: se scot trimurile si se extrag gurile de ventilatie laterale si cea centrala; atentie, cea centrala este dificil de declipsat din bord si mai apoi de eliminat cablul actionat de rotita centrala; eu le-am eliminat pentru a curata tubulatura din interiorul bordului dar mai ales praful depus pe gurile de ventilatie;

- se porneste motorul cu clima oprita, ventilatia la putere minima si temperatura maxima. O sa observati deschiderea celor doua clapete laterale ale piesei amintite anterior; eu am folosit spray-ul asta - http://www.conexdist.ro/index.php?page=produse&id=1052, dupa ce anterior incercasem ClimaExpert si Wynn's (aici recunosc ca nu l-am folosit corect); am pulverizat in etape spuma in interiorul carcasei, pastrand un pic si pentru tubulatura din interiorul masinii (in care am pulverizat dupa ce m-am asigurat ca gurile de ventilatie sunt protejate cu carpe, astfel incat eventualul lichid sa nu se scurga in instalatia electrica - radio/panou de sigurante).

- am oprit masina si am lasat solutia sa isi faca efectul pentru cca 15 min

- am pornit din nou motorul si AC-ul pe ventilatie maxima pentru alte 10-15 min... ; in acest timp am curatat gurile de aerisire cu o solutie pe baza de alcool;

- dupa aerisire, m-am asigurat ca totul e uscat si nu au existat scurgeri de lichid si am montat totul la loc (din nou mare atentie la gura de ventilatie centrala).

 

O sa revin si cu ceva poze, trebuie sa le recuperez de pe telefonul altcuiva. Sper ca am fost destul de explicit, totusi... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din ce auzisem eu, este suficient sa pulverizezi spray de curatare doar in gurile de admisie, cu ventilatia la turatie maxima. Oricum, de mirosit nu miroase praful sau canalele de aer, ci o bacterie care se dezvolta pe evaporatorul de AC. Acolo trebuie sa ajunga spuma din spray.

Dupa ce pulverizezi bine spray si dupa ce spuma este absorbita, se trece clima pe recirculare tot la turatie maxima, se inchid usile si se lasa sa mearga asa vreo 15 minute. Dupa asta se aeriseste bine masina, spray-ul miroase cam ciudat.

Link to comment
Share on other sites

Nici n-am zis ca de vina e tubulatura sau praful... p-alea le-am curatat pentru ca am vrut eu <_<. Scopul pentru care am desfacut toata carcasa filtrului a fost sa ajunga o cat mai mare cantitate de solutie la evap... Nu stiu cum e la E39, dar la E46 nu prea nimeresti gurile de admisie din spatele firewall-ului nici daca stii pe unde sunt pozitionate - nu mai vorbesc de cineva care schimba filtrul pentru prima oara :). Spatiul este destul de ingust si nu ai nici vizibilitate...

 

http://lax.war3.com/Car/M3/SparkPlug-DIY-JPEG/DSC_2746.jpg

 

Oricum ati face-o, asigurati-va ca solutia ajunge unde trebuie, altfel riscati sa o pulverizati degeaba...

Link to comment
Share on other sites

@bobo : Stai asa ca nu mai inteleg nimica! @dumi zicea ca pulverizezi spray-ul dupa filtrul de aer de la motor. Tu in poza vad ca arati ca trebuie bagat pe la busonul de ulei <_< .

Care e varianta corecta ? Pe la admisie sau pe la ulei ? :)

Link to comment
Share on other sites

Mda, e a nu stiu cata oara cand imi zic ca mai bine stateam in banca mea cu explicatiile... Uneori chiar nu se merita.

 

Imi cer scuze ca la ora 2 noaptea am ales o poza ce produce "confuzie". Sper ca editarea sa inlature "confuzia" pentru eventualii useri interesati.

post-1921-1242712147_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

E ca si cand ai sta cu rahatul in casa si ai da cu spray de camera sa acoperi mirosul. Solutia este sa elimini sursa, nu sa acoperi doar mirosul.

 

Trebuie curatat evaporatorul, acolo se dezvolta bacteria aia puturoasa. Si asta nu se poate face cu parfum de camera.

Link to comment
Share on other sites

Iata cateva sfaturi pe care le-am primit acum 2 ani de la un nene specialist in instalatii de clima....

1.Dupa ce opriti clima mai lasati cel putin 30 secunde sa mearga ventilatia normala pentru a elimina aerul "tratat" din sistem.

2.Nu opriti si clima si motorul in acelasi timp...

Acum explicatii pot fi dar eu am respectat aceste sfaturi si nu imi miroase chiar deloc....

Link to comment
Share on other sites

E ca si cand ai sta cu rahatul in casa si ai da cu spray de camera sa acoperi mirosul. Solutia este sa elimini sursa, nu sa acoperi doar mirosul.

 

Trebuie curatat evaporatorul, acolo se dezvolta bacteria aia puturoasa. Si asta nu se poate face cu parfum de camera.

 

 

Cred ca ai confundat cu un odorizand asemanator doar ca aspect. Daca te uiti la filmulet, asta face un fel de fumigatie, patrunzand si in sistemul de ventilatie si eliminand si microorganismele responsabile cu mirosul.

Link to comment
Share on other sites

Mda, e a nu stiu cata oara cand imi zic ca mai bine stateam in banca mea cu explicatiile... Uneori chiar nu se merita.

 

Imi cer scuze ca la ora 2 noaptea am ales o poza ce produce "confuzie". Sper ca editarea sa inlature "confuzia" pentru eventualii useri interesati.

 

Trecand cu vederea bascalia lui Paul :) , sa stii ca mie chiar mi-au fost de folos pozele postate de tine - nu am avut ocazia sa dau jos filtrul de polen pana acum. Deci multam! <_<

 

In alta ordine de idei, eu am luat spray-ul asta de la grozadan, insa nu am apucat sa vad ce poate. Revin cu impresii dupa ce apuc sa il folosesc...

 

Link to comment
Share on other sites

Am vazut/auzit la mai multa lume ca zice ca pornesti ventilatia pe minim, day cu spray si apoi pui pe maxim. Eu mi-am luat un spray de la Wurth si acolo cred ca scrie destul de clar:

Se introduce sonda pe gurile de ventilatie din bord, cu clima si ventilatia oprite si se pulverizeaza.

 

Eu asa am facut. Fiind cald afara, banuiesc ca solutia respectiva s-a evaporat in 10-15 minute. Dupa intervalul asta, am pornit clima, cu ventilatia pe o treapta mica. Am lasat sa mearga asa cam 1 minut, dupa care am dat pe maxim. A scazut temperatura pe 16 grade, ventilatia in maxim si reciurcularea aerului. Am lasat asa pana am fumat o tigara, apoi am dezactivat "MAX" si am tot redus treptat din turatia ventilatorului. Peste cateva ore, cand am plecat cu masina, se simtea mirosul solutiei respective, miros care a persistat in masina vreo 2 zile. Apoi mirosul a disparut. Si cel al solutiei, si mirosul acela de la clima.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am un E36 din 96 motor 1.6i cu clima.

Am un miros ciudat la aer fara A/C.Cand pornesc A/C nu mai miroase.Am schimbat filtru de polen,am folosit si 2 spray`uri de curatare:

"Wurth" cred ca se numea unu am bagat jumate in locul unde se afla filtru de polen.Nu a disparut mirosul.A doua zii am bagat jumate pe unde arata si BoBo in poza sub stergatoare.Tot nu a disparut mirosu.Am luat si unu ClimaExpert cred ca se numea care l-am lasat in masina cu ventilatia la maxim si reciclare.Tot n-a disparut mirosu.

Help me <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Si la mine mirosul nasol se simtea numai la ventilatie nu si la AC. Am urmat intructiunile lui Bobo, fara pasul suplimentar descris de el - am desfacut tot pina am ajuns la clapetele laterale si am pulverizat in carcasa un spray pe care am dat 35 ron si care a venit si cu un tub prelungitor de vreo jumate de metru (foarte ajutator). Mirosul a disparut - sper sa nu mai reapara :)
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

La mine cand dau drumul la AC intra un miros de ulei incins aproximativ 10secunde dupa care mirosul dispare.Stie cineva de la ce este?Am avut ceva scurgeri de ulei pe la filtrul epurator care s-au rezolvat.Sa fie oare din cauza faptului ca a mai ramas ulei pe acolo si cand se incinge motorul mirosul sa treaca prin filtru de polen si apoi in instalatie?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

astazi mi-am curatat si eu instalatia de climatizare. am folosit un spray winn's airco fresh.

am demontat filtrul de aer si carcasa si am pulverizat cu furtunelul cand pe partea stanga cand pe dreapta a ventilatorului de clima. am respectat instructiunile producatorului , adica se seteaza clima pe aer rece (nu conditionat), se da la temp. min (16 C) si se pune ventilatorul la maxim. aerul trebuie sa vina de afara nu sa recircule. pe acest spray airco fresh scrie ca se poate folosi de 2 ori, eu insa l-am consumat pe tot intr-o singura utilizare sa fiu sigur. dupa ce am terminat operatia aerul care vine are un miros ciudat (nu ca inainte de bacterii, ci parca a motorina arsa ceva gen) poate o fi de la spray. o sa urmaresc cum se comporta in urmatoarele zile. si sub masina vreau sa spun ca a picurat f putin, cred ca majoritatea s-a scurs in scut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.