Jump to content

Presiune pneuri


chriss

Recommended Posts

Eu am cauciucuri de iarna, desi e mijlocul verii. Nu pot sa le schimb mai curand de 2-3 luni. Am o nelamurire: Ce presiune bag in ele? La usa soferului scrie ca pt cele de iarna trebuie o presiune mai mare. Sa bag presiune mai mare pt ca sunt de iarna, desi conditiile (temperatura) sunt de vara? Sau sa bag presiune ca pt cele de vara, pt ca desi ele sunt de iarna, e cald afara.
Link to comment
Share on other sites

Poti sa bagi si azot daca vrei!

 

Si, inainte sa rada carcotasii, ideea e urmatoarea:

 

Gumele de iarna se incalzesc mult mai mult vara la rulare pe temperaturi de vara, asa ca azotul ajuta, nu se incalzeste pe interior...

Edited by Tien
Link to comment
Share on other sites

Poti sa bagi si azot daca vrei!

 

Si, inainte sa rada carcotasii, ideea e urmatoarea:

 

Gumele de iarna se incalzesc mult mai mult vara la rulare pe temperaturi de vara, asa ca azotul ajuta, nu se incalzeste pe interior...

 

 

corect .. cea mai buna solutie in cazul tau .. gume de iarna vara este azotul

Link to comment
Share on other sites

Azot? In roti? N-am mai auzit. Si unde pot sa bag? Ca banuiesc ca nu la orice vulcanizare..

 

Si inca ceva. Pe ele scrie ceva cu "T". In fine, nu mai stiu exact, dar stiu ca am verificat mai demult si sunt cu viteza maxima 190km/h. Avand in vedere ca nu sunt chiar noi, e chiar asa stricta limitarea asta? Adica, daca merg cu 180 tre sa stau cu grija? Sau la vreo depasire sau ceva daca vreau sa ma duc la 200?

Link to comment
Share on other sites

Poti sa bagi si azot daca vrei!

 

Si, inainte sa rada carcotasii, ideea e urmatoarea:

 

Gumele de iarna se incalzesc mult mai mult vara la rulare pe temperaturi de vara, asa ca azotul ajuta, nu se incalzeste pe interior...

 

corect .. cea mai buna solutie in cazul tau .. gume de iarna vara este azotul

 

culmea eu am optat pt azot in roti si cand am verificat presiunea dupa 3 luni de mers am realizat ca intr-una din roti aveam 1.5...azotul asta mi era recomandat si pt a nu pierde presiunea din roti...

acuma depinde si de service...

Link to comment
Share on other sites

Si inca ceva. Pe ele scrie ceva cu "T". In fine, nu mai stiu exact, dar stiu ca am verificat mai demult si sunt cu viteza maxima 190km/h. Avand in vedere ca nu sunt chiar noi, e chiar asa stricta limitarea asta? Adica, daca merg cu 180 tre sa stau cu grija? Sau la vreo depasire sau ceva daca vreau sa ma duc la 200?

 

Spuneti-mi ceva de asta ca plec maine-poimaine la mare si vreau sa stau linistit :twoup:

Link to comment
Share on other sites

azot poti baga de la orice vulcanizare mai de doamne ajuta.. eu stiu una prin zona brancoveanu daca te ajuta cu ceva.

indicele ala .. f sau t sau y .. ca e in n-spe mii de feluri e indicele de viteza care il suporta cauciucul.. indicat este sa nu il depasesti prea tare .. oricum din cate stiu nu poate sa faca mare lucru decat sa vibreze putin masina din cauza lui ... altceva nu cred k se poate intampla

Link to comment
Share on other sites

De reÞinut este faptul cã oxigenul din aerul folosit tradiÞional la umflarea roÞilor atacã În timp cauciucul ºi janta ºi scurteazã durata de viaÞã a anvelopei.

 

Azotul este folosit În mod obiºnuit la umflarea anvelopelor de avion, ale maºinilor de curse ºi autovehiculelor de teren, având numeroase avantaje faÞã de umflarea cu aer.

 

Azotul nu reacÞioneazã cu cauciucul, nu reÞine apa care duce la formarea ruginii ºi rãmâne În anvelopã mai mult timp. Aceasta Însemnã cã roÞile vor menÞine presiunea constantã mai mult timp, durata de viaÞã a anvelopelor va creºte ºi condiÞiile de conducere se vor ÎmbunãtãÞi.

 

De asemenea, azotul nu formeazã amestecuri inflamabile În interiorul anvelopei, minimalizându-se riscul exploziilor.

 

Indicele de viteza reprezinta viteza maxima la care o anvelopa poate transporta sarcina mentionata ca indice de sarcina. Eu iti recomand sa ramai in jurul vitezei indicate de indicele de viteza. Ce ti-e ca mergi cu 10 km in plus sau in minus?

Link to comment
Share on other sites

Trebuie ca instalatia cu ajutorul careia iti umfla rotile sa fie conectata la o butelie cu azot. De obicei sunt niste recipienti (butelii) subtiri si inalti. Se recomanda montarea unor capacele de culoare verde sau albastre pe valve, pentru a indica faptul ca in interiorul pneurilor se afla azot. Se mai trezesc unii baieti prin benzinarii, din dorinta de a face un ciubuc, sa regleze presiunea din roti in timp ce esti la casa sa platesti, umflandu-le cu aer, ceea ce nu e prea indicat.
Link to comment
Share on other sites

Pneurile se umfla exact la presiunea care este trecuta pe stalp. Indiferent ca e iarna sau vara. Desi nu e deloc indicat sa mergi vara cu pneuri de iarna.

Cat despre azot ... e frectie la un picior de lemn. Daca vrei sa te simti mai confortabil baga azot, dar nu ajuta cu nimic. Oricum aerul din atmosfera contine 78% azot. Daca nu faci vacuum ca sa scoti tot aerul inainte de a baga azot, tot degeaba bagi. Cat despre faptul ca azotul nu intretinere arderea e util doar in domeniul aviatic.

Link to comment
Share on other sites

Ce scrie despre azot pe www.carbibles.com
So does it make a difference to drivers in the real world? Well consider this; The air you breathe is already made up of 78% nitrogen. The composition is completed by 21% oxygen and tiny percentages of argon, carbon dioxide, neon, methane, helium, krypton, hydrogen and xenon. The kit that is used to generate nitrogen for road tyres typically only gets to about 95% purity. To get close to that in your tyres, you'd need to inflate and deflate them several times to purge any remaining oxygen and even then you're only likely to get about 90% pure nitrogen. So under ideal conditions, you're increasing the nitrogen content of the gas in the tyre from 78% to 90%. Given that nitrogen inflation from the average tyre workshop is a one-shot deal (no purging involved) you're more likely to be driving around with 80% pure nitrogen than 90%. That's a 2% difference from bog standard air. On top of that, nitrogen inflation doesn't make your tyres any less prone to damage from road debris and punctures and such. It doesn't make them any stronger, and if you need to top them up and use a regular garage air-line to do it, you've diluted whatever purity of nitrogen was in the tyres right there. For $30 a tyre for nitrogen inflation, do you think that's worth it? For all the alleged benefits of a nitrogen fill, you'd be far better off finding a tyre change place that has a vapour-elimination system in their air compressor. If they can pump up your tyres with dry air, you'll get about the same benefits as you would with a nitrogen inflation but for free.
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parerea lui io's, ce sa le mai schimbi lasa-le asa vine frigul indata, apoi prin februarie ia-ti o pereche de vara si sa le tii pana la februarie viitor apoi iar de iarna si tot asa. Cei care au zis ca trebuie 2 seturi de anvelope una de vara si una de iarna si terbuie schimbate la maxim 2 ani vorbesc prostii. :twoup: multa bafta cu azotul Edited by Cosm1n
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.