Jump to content

Ce este filtrul de particule?


kemy

Recommended Posts

Apropo de bulibaseala si confuzie - bag si eu batul prind gard; De fapt sunt nedumerit ce CO2. Ma asteptam ca masinile echipate cu filtru de particole (euro 4) sa emita mai putin co2. Din ce am observat pe mobile.de lucrurile stau invers.

 

Ma asteptam ca motorul euro 3 sa consume mai putin carburant - si lucrurile asa stau (are o piedica catalitica mai mica) dar nu sa elimine mai putin co2.

(pai ar fi mai "safe" o masina euro 3)

 

Acum ori eu nu am inteles nimic ori sunt datele din mobile.de trecute la repezeala.

 

Pentru comparatie am luat o masina din 2002 / 320D / 150 CP euro 3 si una din 2005 / 320D / 150 CP euro 4

 

Ghiciti care elimina mai mult co2. :twoup: :twoup:

post-9166-1215164518_thumb.jpg

post-9166-1215164528_thumb.jpg

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Apropo de bulibaseala si confuzie - bag si eu batul prind gard; De fapt sunt nedumerit ce CO2. Ma asteptam ca masinile echipate cu filtru de particole (euro 4) sa emita mai putin co2. Din ce am observat pe mobile.de lucrurile stau invers.

 

Ma asteptam ca motorul euro 3 sa consume mai putin carburant - si lucrurile asa stau (are o piedica catalitica mai mica) dar nu sa elimine mai putin co2.

(pai ar fi mai "safe" o masina euro 3)

 

Acum ori eu nu am inteles nimic ori sunt datele din mobile.de trecute la repezeala.

 

Pentru comparatie am luat o masina din 2002 / 320D / 150 CP euro 3 si una din 2005 / 320D / 150 CP euro 4

 

Ghiciti care elimina mai mult co2. :twoup: :twoup:

 

Eu am fost astazi la RAR si mi-a trecut pe carte valoarea CO2: BMW 320D, 1951 cmc, an fabricatie 2000, euro 3 - 152 g/km. Am de recuperat cam 2900 de ron de la stat. Luni sunt la ei cu actele.

Link to comment
Share on other sites

Nu am mers pana in 2000 dar ai dreptate - motorul din 2000 emite si mai putin co2 :twoup:

 

E vorba de motorul de 136 CP - pe mobile.de are exact cat spui tu 152 g/km

Motorul de 150 CP are mai mult 156 g/km

 

Eu nu mai inteleg nimic :twoup:

post-9166-1215167224_thumb.jpg

post-9166-1215167231_thumb.jpg

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

In primul rand as vrea sa le atrag atentia celor care raspund la intrebari pune de "colegii" nostri de pe forum ca ar fi mai bine sa se documenteze inainte sa scrie ceva, asta pentru a nu duce in eroare pe nimeni sau a denatura adevarul.

 

Baiatul a intrebat daca are filtru de particule, iar cativa ati raspuns ca daca este euro 3 clar nu are. Tin sa va contrazic si am si cum. Eu am un BMW 320D din martie 2003 (euro3) si are montat filtru de particule. Ieri am fost la RAR unde mi s-a completat in CIV mentiunea "filtru de particule" care influenteaza taxa de mediu nou intrata in vigoare la 1 iulie, in sensul ca aceasta este cu 25% mai mica. La fel s-a completat si emisia de CO2 (153g/km). Pentru mentiunea aceasta in CIV este necesar un act doveditor fiind suficient "brief-ul" masinii.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand as vrea sa le atrag atentia celor care raspund la intrebari pune de "colegii" nostri de pe forum ca ar fi mai bine sa se documenteze inainte sa scrie ceva, asta pentru a nu duce in eroare pe nimeni sau a denatura adevarul.

 

Baiatul a intrebat daca are filtru de particule, iar cativa ati raspuns ca daca este euro 3 clar nu are. Tin sa va contrazic si am si cum. Eu am un BMW 320D din martie 2003 (euro3) si are montat filtru de particule. Ieri am fost la RAR unde mi s-a completat in CIV mentiunea "filtru de particule" care influenteaza taxa de mediu nou intrata in vigoare la 1 iulie, in sensul ca aceasta este cu 25% mai mica. La fel s-a completat si emisia de CO2 (153g/km). Pentru mentiunea aceasta in CIV este necesar un act doveditor fiind suficient "brief-ul" masinii.

MULTUMESC MULT! Am fost la rar dar cei de la rar m-au intrebat doar ce vreau sa fac si am zis CO2 si mi l-au scris ai idee unde poate sa scrie daca am filtru de particule ca pt 25% mai mult mi-as mai face o data programare la RAR sa imi scrie si ala . Daca stii unde scrie te rog sa imi zici ! Multumesc :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Baiatul a intrebat daca are filtru de particule, iar cativa ati raspuns ca daca este euro 3 clar nu are. Tin sa va contrazic si am si cum. Eu am un BMW 320D din martie 2003 (euro3) si are montat filtru de particule. Ieri am fost la RAR unde mi s-a completat in CIV mentiunea "filtru de particule" care influenteaza taxa de mediu nou intrata in vigoare la 1 iulie, in sensul ca aceasta este cu 25% mai mica. La fel s-a completat si emisia de CO2 (153g/km). Pentru mentiunea aceasta in CIV este necesar un act doveditor fiind suficient "brief-ul" masinii.

 

Sa-nteleg ca se face o reducere daca ai si CO2-ul trecut si inca o reducere daca ai si filtru de particule. Spune-mi te rog la cat a ajuns taxa si din ce an este masina?

 

Pt. euro 3: La 6 ani taxa e ~ 1400 euro fara CO2 / ~ 1000 euro cu CO2 158 / 750 euro cu CO2 158 si filtru de particule?

Link to comment
Share on other sites

In primul rand as vrea sa le atrag atentia celor care raspund la intrebari pune de "colegii" nostri de pe forum ca ar fi mai bine sa se documenteze inainte sa scrie ceva, asta pentru a nu duce in eroare pe nimeni sau a denatura adevarul.

 

Baiatul a intrebat daca are filtru de particule, iar cativa ati raspuns ca daca este euro 3 clar nu are. Tin sa va contrazic si am si cum. Eu am un BMW 320D din martie 2003 (euro3) si are montat filtru de particule. Ieri am fost la RAR unde mi s-a completat in CIV mentiunea "filtru de particule" care influenteaza taxa de mediu nou intrata in vigoare la 1 iulie, in sensul ca aceasta este cu 25% mai mica. La fel s-a completat si emisia de CO2 (153g/km). Pentru mentiunea aceasta in CIV este necesar un act doveditor fiind suficient "brief-ul" masinii.

MULTUMESC MULT! Am fost la rar dar cei de la rar m-au intrebat doar ce vreau sa fac si am zis CO2 si mi l-au scris ai idee unde poate sa scrie daca am filtru de particule ca pt 25% mai mult mi-as mai face o data programare la RAR sa imi scrie si ala . Daca stii unde scrie te rog sa imi zici ! Multumesc :twoup:

 

Te referi unde scrie in actele de provenienta ? Daca acesta a fost intradevar montat pe masina cu siguranta exista ceva atasat la certificatul de inmatriculare. In CIV se va mentiona "filtru de particule" in campul destinat modificarilor.

 

Baiatul a intrebat daca are filtru de particule, iar cativa ati raspuns ca daca este euro 3 clar nu are. Tin sa va contrazic si am si cum. Eu am un BMW 320D din martie 2003 (euro3) si are montat filtru de particule. Ieri am fost la RAR unde mi s-a completat in CIV mentiunea "filtru de particule" care influenteaza taxa de mediu nou intrata in vigoare la 1 iulie, in sensul ca aceasta este cu 25% mai mica. La fel s-a completat si emisia de CO2 (153g/km). Pentru mentiunea aceasta in CIV este necesar un act doveditor fiind suficient "brief-ul" masinii.

 

Sa-nteleg ca se face o reducere daca ai si CO2-ul trecut si inca o reducere daca ai si filtru de particule. Spune-mi te rog la cat a ajuns taxa si din ce an este masina?

 

Pt. euro 3: La 6 ani taxa e ~ 1400 euro fara CO2 / ~ 1000 euro cu CO2 158 / 750 euro cu CO2 158 si filtru de particule?

 

Masina mea este din 2003 deci are intre 5 si 6 ani, Euro 3, emisia de CO2 fiind de 153g/km. Inainte taxa era de 1752 Euro, ieri am achitat taxa de poluare care a fost 795Euro (deci cam 2670 lei, calculat la cursul acela vechi pt euro).

In mod normal s-ar fi platit 1060 de euro, dar avand acest filtru de particule a fost mai mica cu inca 25%.

Link to comment
Share on other sites

Nu ai filtrul de particule. :twoup:

 

Dar s-ar fi putut monta ulterior contra cost?

 

Da.

 

Exista kit retrofit.

 

Am incercat o combinatie dar mi-a zis nenea ala de la RAR ca imi trebuie actele doveditoare ca am filtru altfel ne leaga pe amandoi asa ca m-am lasat pagubas...

Link to comment
Share on other sites

Tocmai azi am aflat ca actele doveditoare sunt pozele facute de ei, sub masina si in unele cazuri la sectiunea de service din idrive. Bineinteles asta daca masina a fost prevazuta din fabrica cu filtru de particule, asta scrie chiar in ordonanta. Pentru kit retrofit, nu am auzit nimic.
Link to comment
Share on other sites

Astazi un prieten a venit de la RAR (RAR Pitesti)si nu au vrut sa-i treaca filtru de particule in CARTE.Au zis ca nu are acte doveditoare.Stie cineva pe unde este trecut in actele din Germania sau daca este trecut pe undeva.Filtru are sigur pentru ca arata in Idrive si are si esapamentul drept. Edited by FANATIC
Link to comment
Share on other sites

Astazi un prieten a venit de la RAR (RAR Pitesti)si nu au vrut sa-i treaca filtru de particule in CARTE.Au zis ca nu are acte doveditoare.Stie cineva pe unde este trecut in actele din Germania sau daca este trecut pe undeva.Filtru are sigur pentru ca arata in Idrive si are si esapamentul drept.

Certificatul de conformitate este ok pt a dovedi. Ii mai zic unii certficat Euro 1. Acum cateva zile am fost eu si nu am avut nici o problema.

Edited by Dan Alex
Link to comment
Share on other sites

Se dau banii inapoi?Ca si eu vreu.Masina mea e euro4(dec.2004)si am platit aprox 1100 taxa.am ceva sanse sa primesc inapoi ceva?unde trebuie sa fac cerere.sau trebuie sa-i dau in judecata.

Si eu am Euro4 si am platit ca si tine si vo-i primii inapoi 3000RON :twoup:

Nu te grabii pt ca acuma ii nebunie...mai ii timp...

Numai bine...

Link to comment
Share on other sites

Astazi un prieten a venit de la RAR (RAR Pitesti)si nu au vrut sa-i treaca filtru de particule in CARTE.Au zis ca nu are acte doveditoare.Stie cineva pe unde este trecut in actele din Germania sau daca este trecut pe undeva.Filtru are sigur pentru ca arata in Idrive si are si esapamentul drept.

Certificatul de conformitate este ok pt a dovedi. Ii mai zic unii certficat Euro 1. Acum cateva zile am fost eu si nu am avut nici o problema.

Ai idee la ce rubrica scrie ?

Link to comment
Share on other sites

Astazi un prieten a venit de la RAR (RAR Pitesti)si nu au vrut sa-i treaca filtru de particule in CARTE.Au zis ca nu are acte doveditoare.Stie cineva pe unde este trecut in actele din Germania sau daca este trecut pe undeva.Filtru are sigur pentru ca arata in Idrive si are si esapamentul drept.

Certificatul de conformitate este ok pt a dovedi. Ii mai zic unii certficat Euro 1. Acum cateva zile am fost eu si nu am avut nici o problema.

Ai idee la ce rubrica scrie ?

M-am uitat si eu .. si nu am obs scris nimic,... cred ca se determina in functie de VIN si emisia CO2.

Link to comment
Share on other sites

Astazi un prieten a venit de la RAR (RAR Pitesti)si nu au vrut sa-i treaca filtru de particule in CARTE.Au zis ca nu are acte doveditoare.Stie cineva pe unde este trecut in actele din Germania sau daca este trecut pe undeva.Filtru are sigur pentru ca arata in Idrive si are si esapamentul drept.

 

deci daca esapamentul e in jos e fara filtru de particule, daca e drept cu filtru de particule? eu acum am venit de la RAR si mi-au zis ca n-am filtru de particule, masina mea e diesel euro 4 produsa in mai 2004. m-a luat in birou la el un sef pe-acolo si mi-a aratat in calculator, coupe-urile ca al meu nu au filtru de particule din fabrica, niciunul

 

pe de alta parte, daca mergeti la calculatorul de taxa de pe autovit, veti vedea ca da aceeasi diferenta de restituit, cu filtru sau fara...

Link to comment
Share on other sites

Astazi un prieten a venit de la RAR (RAR Pitesti)si nu au vrut sa-i treaca filtru de particule in CARTE.Au zis ca nu are acte doveditoare.Stie cineva pe unde este trecut in actele din Germania sau daca este trecut pe undeva.Filtru are sigur pentru ca arata in Idrive si are si esapamentul drept.

 

deci daca esapamentul e in jos e fara filtru de particule, daca e drept cu filtru de particule? eu acum am venit de la RAR si mi-au zis ca n-am filtru de particule, masina mea e diesel euro 4 produsa in mai 2004. m-a luat in birou la el un sef pe-acolo si mi-a aratat in calculator, coupe-urile ca al meu nu au filtru de particule din fabrica, niciunul

 

pe de alta parte, daca mergeti la calculatorul de taxa de pe autovit, veti vedea ca da aceeasi diferenta de restituit, cu filtru sau fara...

 

Ce legatura are filtrul de particule cu pozitia finala a esapamentului (in jos sau drept) ? Poate ne spune cine a avut ideea. Filtrul de particule nu este obligatoriu montat din fabrica, poate fi pus si dupa. Bineinteles odata cu montarea ulterioara trebuie sa ai si actele doveditoare (eu am avut ceva aditional la certificatul de inmatriculare, filtrul fiind montat de reprezentata BMW in Germania). Cine are nevoie pot sa ii spun mai multe ... dar nu incercati sa scoateti un filtru din "burta" din speranta ca "poate il am si eu pe masina" pentru ca nu va trece nici o reprezenta RAR asa ceva in cartea de identitate fara acte doveditoare.

La fel daca va minte cineva ca e acelasi lucru cu sau fara relativ la cuantumul taxei de poluare va asigur ca taxa este clar cu 25% mai mica pentru orice norma (euro 3 sau euro 4) atat timp cat acest fitlru de particule este mentionat in CIV.

Link to comment
Share on other sites

din ce-am citit eu despre filtru si taxa am inteles cam asa:..daca ai filtru de particule automat CO2 este mai mic, automat si taxa e mai mica, dar la restituirea taxel suma este mai mica decat la cele fara filtru...cu cat CO2 este mai mic si suma este mai mica...cu cat CO2 este mai mare pe carte cu atat suma este mai mare...diferenta intre 148 gr si 142 gr este de o suta si ceva de euro...sper ca ma intelegeti...stiu...este un exemplu ala'Vozganian:))
Link to comment
Share on other sites

Astazi un prieten a venit de la RAR (RAR Pitesti)si nu au vrut sa-i treaca filtru de particule in CARTE.Au zis ca nu are acte doveditoare.Stie cineva pe unde este trecut in actele din Germania sau daca este trecut pe undeva.Filtru are sigur pentru ca arata in Idrive si are si esapamentul drept.

 

deci daca esapamentul e in jos e fara filtru de particule, daca e drept cu filtru de particule? eu acum am venit de la RAR si mi-au zis ca n-am filtru de particule, masina mea e diesel euro 4 produsa in mai 2004. m-a luat in birou la el un sef pe-acolo si mi-a aratat in calculator, coupe-urile ca al meu nu au filtru de particule din fabrica, niciunul

 

pe de alta parte, daca mergeti la calculatorul de taxa de pe autovit, veti vedea ca da aceeasi diferenta de restituit, cu filtru sau fara...

 

Ce legatura are filtrul de particule cu pozitia finala a esapamentului (in jos sau drept) ? Poate ne spune cine a avut ideea. Filtrul de particule nu este obligatoriu montat din fabrica, poate fi pus si dupa. Bineinteles odata cu montarea ulterioara trebuie sa ai si actele doveditoare (eu am avut ceva aditional la certificatul de inmatriculare, filtrul fiind montat de reprezentata BMW in Germania). Cine are nevoie pot sa ii spun mai multe ... dar nu incercati sa scoateti un filtru din "burta" din speranta ca "poate il am si eu pe masina" pentru ca nu va trece nici o reprezenta RAR asa ceva in cartea de identitate fara acte doveditoare.

La fel daca va minte cineva ca e acelasi lucru cu sau fara relativ la cuantumul taxei de poluare va asigur ca taxa este clar cu 25% mai mica pentru orice norma (euro 3 sau euro 4) atat timp cat acest fitlru de particule este mentionat in CIV.

Ideea cu pozitia finala a evacuarii este doar ... la E60. Tot ca idee, ca te vad revoltat, la E60 esapamentul orientat in jos este clar E3 si nu are nici filtru de particule. Diferenta intre E3 si E4, specific ... la E60, este facuta doar de 2 filtre atasate pe evacuare, unul dintre ele fiind chiar filtrul de particule. Daca vrei sa intram in polemica cu treaba asta, ma retrag .... dar iti zic garantat ca asa este.

Link to comment
Share on other sites

Astazi un prieten a venit de la RAR (RAR Pitesti)si nu au vrut sa-i treaca filtru de particule in CARTE.Au zis ca nu are acte doveditoare.Stie cineva pe unde este trecut in actele din Germania sau daca este trecut pe undeva.Filtru are sigur pentru ca arata in Idrive si are si esapamentul drept.

 

deci daca esapamentul e in jos e fara filtru de particule, daca e drept cu filtru de particule? eu acum am venit de la RAR si mi-au zis ca n-am filtru de particule, masina mea e diesel euro 4 produsa in mai 2004. m-a luat in birou la el un sef pe-acolo si mi-a aratat in calculator, coupe-urile ca al meu nu au filtru de particule din fabrica, niciunul

 

pe de alta parte, daca mergeti la calculatorul de taxa de pe autovit, veti vedea ca da aceeasi diferenta de restituit, cu filtru sau fara...

 

Ce legatura are filtrul de particule cu pozitia finala a esapamentului (in jos sau drept) ? Poate ne spune cine a avut ideea. Filtrul de particule nu este obligatoriu montat din fabrica, poate fi pus si dupa. Bineinteles odata cu montarea ulterioara trebuie sa ai si actele doveditoare (eu am avut ceva aditional la certificatul de inmatriculare, filtrul fiind montat de reprezentata BMW in Germania). Cine are nevoie pot sa ii spun mai multe ... dar nu incercati sa scoateti un filtru din "burta" din speranta ca "poate il am si eu pe masina" pentru ca nu va trece nici o reprezenta RAR asa ceva in cartea de identitate fara acte doveditoare.

La fel daca va minte cineva ca e acelasi lucru cu sau fara relativ la cuantumul taxei de poluare va asigur ca taxa este clar cu 25% mai mica pentru orice norma (euro 3 sau euro 4) atat timp cat acest fitlru de particule este mentionat in CIV.

Ideea cu pozitia finala a evacuarii este doar ... la E60. Tot ca idee, ca te vad revoltat, la E60 esapamentul orientat in jos este clar E3 si nu are nici filtru de particule. Diferenta intre E3 si E4, specific ... la E60, este facuta doar de 2 filtre atasate pe evacuare, unul dintre ele fiind chiar filtrul de particule. Daca vrei sa intram in polemica cu treaba asta, ma retrag .... dar iti zic garantat ca asa este.

 

Salut ! Nu sunt revoltat si nici pe departe nu vreau sa intru in polemici, cred ca aici este un forum dedicat pasionatilor unei marci si sper ca macar aici sa se poata discuta liber si fara certuri aiurea. In primul rand am postat aici ca sa ajut si sa vin cu informatii corecte in sprijinul celor care au nevoie de ele.

Am inteles ideea despre pozitia evacuarii la E60 dar eu in discutia de sus am vorbit la modul general ... si daca mai citesti odata cu atentie am precizat ca poate fi montat filtru de particule si dupa (adica nu neaparat din fabrica). Asta inseamna ca si la un "E60 cu esapamentul orientat in jos" sa zicem poate fi montat un filtru de particule si chiar daca emisia trecuta in CIV este aceeasi oricum prin mentiunea "filtru de particule" beneficiezi de acea reducere, iar norma de poluare din cate stiu ti-o da emisia de CO2 nu acest filtru sau pozitia esapamentului. Legat de emisia de noxe, ca sa lamurim si cateva intrebari de mai sus, nu va fi trecuta diferit pe CIV daca este prezent filtrul de particule. O sa vedeti ca norma CO2 este aceeasi la doua masini Euro 3 sa zicem, una cu filtru si una fara, insa cea cu filtru va plati mai putin cu 25%. Aceste valori nu o sa vi le masoare RAR pe loc ... sunt deja specificate in actele de provenienta ale masinii si vor fi trecute exact ca acolo. Deci doua masini de aceeasi norma de poluare,cea "normala" (fara filtru) va avea trecuta in carte aceeasi emisie CO2 cu o masina dotata cu fitlru de particule, insa cea din urma plateste taxa de poluare mai mica. Daca exista cineva care are un e46 - 320diesel (euro 3) si poate sa ne spuna cat are trecuta valoarea CO2 in CIV ar fi un exemplu bun ... o sa va postez apoi actele mele scanate si o sa vedeti ca am aceeasi norma ca el insa avand filtru am platit cu 25% mai putin. Sper ca m-ai inteles ce am vrut sa zic acum ... si discutia era cu caracter general pentru toata lumea. Numai bine !

Edited by NSL_Doru
Link to comment
Share on other sites

Ce legatura are filtrul de particule cu pozitia finala a esapamentului (in jos sau drept) ? Poate ne spune cine a avut ideea.

 

de pe wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter

 

"A diesel particulate filter, sometimes called a DPF, is a device designed to remove diesel particulate matter or soot from the exhaust gas of a diesel engine. Wall-flow diesel particulate filters usually remove 85% or more of the soot, and can at times (heavily loaded condition) attain soot removal efficiencies of close to 100%. A diesel-powered vehicle equipped with functioning filter will emit no visible smoke from its exhaust pipe."

 

de aici se deduce usor ca un motor fara filtru de particule emana fumul ala pe care il vedem cu totii in spatele unei rabe vechi si pentru care esapamentul indreptat in jos ajuta la dispersarea lui in asfalt, pe cand unul cu fitru de particule nu mai emana (aproape) nimic deci esapamentul poate fi drept, ca la benzinare, pentru ca nu mai arunca fum in ochii si ventilatia celui din spate, de exemplu. oricum asta nu e un standard

 

din ce-am citit eu despre filtru si taxa am inteles cam asa:..daca ai filtru de particule automat CO2 este mai mic, automat si taxa e mai mica, dar la restituirea taxel suma este mai mica decat la cele fara filtru...cu cat CO2 este mai mic si suma este mai mica...cu cat CO2 este mai mare pe carte cu atat suma este mai mare...diferenta intre 148 gr si 142 gr este de o suta si ceva de euro...sper ca ma intelegeti...stiu...este un exemplu ala'Vozganian:))

 

ma, chestia asta mi-a spus-o si mie functionara de la administratie, cand am depus actele, dar n-am inteles logica... mi-a spus ca pe mine nu ma intereseaza sa am filtru de particule, ca daca as avea ar fi diferenta mai mica, deci as primi mai putini bani... daca eu am platit anul trecut 1,092.06 EUR iar acum pe mfinante.ro vad o taxa de 435.24 EUR fara filtru si 326.43 EUR cu filtru, rezulta de primit inapoi 656.82 EUR fara filtru si 765.63 EUR cu filtru....... Deci cum e pana la urma????

mentionez ca am diesel euro 4 fara filtru de particule

Link to comment
Share on other sites

Ce legatura are filtrul de particule cu pozitia finala a esapamentului (in jos sau drept) ? Poate ne spune cine a avut ideea.

 

de pe wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter

 

"A diesel particulate filter, sometimes called a DPF, is a device designed to remove diesel particulate matter or soot from the exhaust gas of a diesel engine. Wall-flow diesel particulate filters usually remove 85% or more of the soot, and can at times (heavily loaded condition) attain soot removal efficiencies of close to 100%. A diesel-powered vehicle equipped with functioning filter will emit no visible smoke from its exhaust pipe."

 

de aici se deduce usor ca un motor fara filtru de particule emana fumul ala pe care il vedem cu totii in spatele unei rabe vechi si pentru care esapamentul indreptat in jos ajuta la dispersarea lui in asfalt, pe cand unul cu fitru de particule nu mai emana (aproape) nimic deci esapamentul poate fi drept, ca la benzinare, pentru ca nu mai arunca fum in ochii si ventilatia celui din spate, de exemplu. oricum asta nu e un standard

 

din ce-am citit eu despre filtru si taxa am inteles cam asa:..daca ai filtru de particule automat CO2 este mai mic, automat si taxa e mai mica, dar la restituirea taxel suma este mai mica decat la cele fara filtru...cu cat CO2 este mai mic si suma este mai mica...cu cat CO2 este mai mare pe carte cu atat suma este mai mare...diferenta intre 148 gr si 142 gr este de o suta si ceva de euro...sper ca ma intelegeti...stiu...este un exemplu ala'Vozganian:))

 

ma, chestia asta mi-a spus-o si mie functionara de la administratie, cand am depus actele, dar n-am inteles logica... mi-a spus ca pe mine nu ma intereseaza sa am filtru de particule, ca daca as avea ar fi diferenta mai mica, deci as primi mai putini bani... daca eu am platit anul trecut 1,092.06 EUR iar acum pe mfinante.ro vad o taxa de 435.24 EUR fara filtru si 326.43 EUR cu filtru, rezulta de primit inapoi 656.82 EUR fara filtru si 765.63 EUR cu filtru....... Deci cum e pana la urma????

mentionez ca am diesel euro 4 fara filtru de particule

 

Am inteles ideea cu pozitia esapamentului. Oricum din ce citesc aici practic este valabil la masinile care au deja montat filtru de particule din fabrica. Ideea cu actele ce dovedesc prezenta acestui filtru pe masina este alta, pentru ca poti sa ai esapamentul si pe lateral daca in acte nu scrie negru pe alb (adica sa existe si sa fie omologat si trecut in CIV) nu poti beneficia de reducere. Legat de exemplul tau ... vei primi inapoi diferenta de bani intre ceea ce ai platit tu anul trecut si valoarea noii taxe care se calculeaza in functie de norma de poluare CO2. Bafta !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.