Jump to content

Filtru polen OEM sau nu?


Beriba

Recommended Posts

Din cate stiu conteaza ce fel de filtru pui,cu carbon sau nu.Pe aparatul de clima este butonul de recirculare care are 2 pozitii.Prima este iun cerculet cu un A la interior iar a doua este un cerculet simplu.Daca nu ma insel asta inseamna ca la prima ai recircularea aerului cu filtrare Activa iar a 2-a pozitie recirculare si atat.Ori degeaba dai recirculare cu filtrare activa daca nu ai filtru cu carbon activ.
Link to comment
Share on other sites

Eu nu am sesizat vreo filtrare a mirosurilor la filtrul cu carbune activ. Poate filtreaza mai bine praful sau polenul sau ceva similar, dar nu mirosul. Daca afara miroase a porci sau a fum, la fel miroase si in masina.

 

 

totul depinde de cat de repede apesi butonul recirculare ..

 

in schimb eu nu am intels cum functioneaza recircularea automata cand ar trebui sa comute imediat pe rec fara sa mai apesi nimic

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

In pozitie normala iti introduce aer proaspat, filtrat prin filtrul de polen si-l evacueaza prin aerisirile aflate in portbagaj.

La recirculare, iti recircula aerul din masina ( fara sa-l mai filtreze ) si normal ca nu trage mirosuri din afara. Dar nici nu scapi de cele din masina :) .

 

Nu existe recirculare activa. Cred ca te referi la activarea automata a recircularii, dar asta e cu totul altceva.

 

totul depinde de cat de repede apesi butonul recirculare ..

 

in schimb eu nu am intels cum functioneaza recircularea automata cand ar trebui sa comute imediat pe rec fara sa mai apesi nimic

Pai daca apesi recircularea filtrul nu mai conteaza.

 

Exista un senzor care masoara calitatea aerului si poate comuta automat pe recirculare. Eu nu l-am vazut in actiune.

Link to comment
Share on other sites

Posibil sa ai dreptate dar acel buton ,de fapt ,are 3 pozitii: prima si cea normala atunci cand nu este nici un led aprins pe el si atunci intr-adevar vine aer curat de afara( :) sau mai putin curat) ,celelalte 2 pozitii fiind descrise mai sus.Ce inseamna acel A incercuit? Edited by ro_jamess
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu conteaza ce fel de filtru pui,cu carbon sau nu.Pe aparatul de clima este butonul de recirculare care are 2 pozitii.Prima este iun cerculet cu un A la interior iar a doua este un cerculet simplu.Daca nu ma insel asta inseamna ca la prima ai recircularea aerului cu filtrare Activa iar a 2-a pozitie recirculare si atat.Ori degeaba dai recirculare cu filtrare activa daca nu ai filtru cu carbon activ.

 

daca ar fi asa cum zici tu nu ma deranjeaza. eu nu folosesc recircularea..

 

am observat ca filtrul nou e alb pe cand cel vechi e cenusiu (banuiesc ca acesta era carbon activated)

Edited by B.M.W.
Link to comment
Share on other sites

eu la E90 am schimbat microfiltrul/filtru polen, este unul mare de vreo 60 cm, mai este si un altul ?

asta m-a costat 50 lei, si cred ca era mann, si parca era alb.

intreb deoarece imi apare ca si lucru de schimbat in vreo 3 luni si nu am reusit sa il resetez ca si interval.

Link to comment
Share on other sites

Am intrebat ce masina ai fiindca este posibil sa fie putin diferite comenzile la clima in functie de modelul ce il detinem.La e46 320 cu primul trip de climatronic,comenzile sunt altfel fata de cum le-ai descris tu iar functia de" recirculare automata" se activeaza manual.Bine ca am intrebat fiindca vorbeam impreuna dar ne intelegeam separat,modelele de clima fiind diferite :) Edited by ro_jamess
Link to comment
Share on other sites

acel A incercuit inseamna recirculare automata doar cand senzorul depisteaza noxe in aer. iar cerculetul simplu inseamna recirculare manuala.

filtrul carbon activ ... cica ar reduce aburirea geamurilor si ar reduce mirosul de gaze de esapament. faza cu aburirea geamurilor am simtit-o .. dar cealalta nu.

Link to comment
Share on other sites

incercati sa va uitati la filtrul de polen saptamanal si o sa constatati ca arata la fel de negru ca si cel vechi de 10 000 km ....eu il suflu saptamanal ba chiar l-am spalat si apoi l-am uscat ....am ajuns la o concluzie de fiecare data este plin de mizerie si praf ....oare ce se gaseste in filtrul de polen al celor din irak daca la noi e ca si cum am circula cu masina pe acolo .. Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Am intrebat ce masina ai fiindca este posibil sa fie putin diferite comenzile la clima in functie de modelul ce il detinem.La e46 320 cu primul trip de climatronic,comenzile sunt altfel fata de cum le-ai descris tu iar functia de" recirculare automata" se activeaza manual.Bine ca am intrebat fiindca vorbeam impreuna dar ne intelegeam separat,modelele de clima fiind diferite :)

Functiile sunt similare. Tu ce intelegi prin functia de" recirculare automata" se activeaza manual ?

 

La toti se activeaza manual aceasta functie. Adica o selectez eu manual si sistemul trece in mod automat. Ceea ce inseamna ca baga aer proaspat si comuta pe recirculare doar cand detecteaza ceva aer naspa afara. Dupa ce trece aerul ala naspa revine pe bagare de aer proaspat.

Link to comment
Share on other sites

La toti se activeaza manual aceasta functie. Adica o selectez eu manual si sistemul trece in mod automat. Ceea ce inseamna ca baga aer proaspat si comuta pe recirculare doar cand detecteaza ceva aer naspa afara. Dupa ce trece aerul ala naspa revine pe bagare de aer proaspat.

 

 

Mai sus spuneai ca nu ai vazut ca ar lucra acel sensor (de calitate a aerului)....

 

Exista un senzor care masoara calitatea aerului si poate comuta automat pe recirculare. Eu nu l-am vazut in actiune.

 

Acest senzor poate sa fie defect la tine.

 

 

 

Iar in legatura cu actiunea filtrului de carbune activ de care scrii intr/un post de al tau ...

 

Eu nu am sesizat vreo filtrare a mirosurilor la filtrul cu carbune activ. Poate filtreaza mai bine praful sau polenul sau ceva similar, dar nu mirosul. Daca afara miroase a porci sau a fum, la fel miroase si in masina.

 

...ori este "consumat", ori nu este ermetic fixat in lacasul sau. Din cate stiu, are o margine de burete, care, prin fixarea filtrului in lacasul sau, acesta (buretele), presat fiind, asigura etanseitate. Parca E39 are doua astfel de filtre, daca nu ma insel; am vazut la un coleg de forum, cand si le/a schimbat.

Edited by CC23298
Link to comment
Share on other sites

Mai sus spuneai ca nu ai vazut ca ar lucra acel sensor (de calitate a aerului)....

 

Iar in legatura cu actiunea filtrului de carbune activ de care scrii tot intr/un post de al tau ...ori este "consumat", ori nu este ermetic fixat in lacasul sau.

Daca eu nu am vazut ca lucreaza nu inseamna neaparat ca nu lucreaza, poate n-am fost eu suficient de vigilent :).

 

De fapt eu am intentionat sa zic ca nu am vazut sa comute efectiv. Probabil nu era suficient de imputit aerul de afara ca sa comute pe recirculare. Daca s-a inteles altceva, mea culpa.

 

Filtrul este bine fixat si curat, insa cum te gandesti tu ca un amarat de carbune activ ar putea opri orice miros? Din cate am auzit moleculele care genereaza mirosul sunt mititele si nu cred ca se intepenesc in filtrul de carbon.

Link to comment
Share on other sites

Acum nu te gandi ca la mine in masina miroase a laborator NASA, chiar daca am ionizator auto :) .

 

Normal ca sunt mirosuri care trec si altele care nu trec, per total sunt multumit de actiunea filtrului cu carbon. Din exemplele date de tine (porci si fum), cand trec pe langa un camp pe care s/au imprastiat ingrasaminte naturale, mirosul acestora nu trece prin filtru, in schimb la fum, senzorul AUC isi face treaba.

 

Carbonul activ "absoarbe" moleculele organice, responsabile de mirosuri urate, nu le retine prin simpla "filtrare" mecanica. Asa se explica si "consumarea" sa intr/un interval de timp relativ scurt.

 

 

LE: Ar trebui sa auzi, totusi, cum se "inchide" ventilatia masinii. Este acel sunet pe care il auzi cand treci manual pe recirculare. Se inchid clapetele de acces (dinspre exterior) ale aerotermei. Dar stii si tu asta. :)

Edited by CC23298
Link to comment
Share on other sites

Faza cu recircularea automata e mai mult o poveste, la orice masina care avea sistemul asta in climatizare nu am sesizat sa functioneze, asta chiar in spatele camioanelor, unde fumul era gros si trebuia clar sa functioneze. Daca imi spune cineva ca probabil senzorul era defect, atunci senzorul ala e o mare pacaleala, daca e stricat cam la majoritatea masinilor.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.