Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Anvelope normale sau run-flat?


catala

Recommended Posts

Salut!!! Am un BMW e60 si am pe el anvelope Bridgestone Potenza run-flat. Am lovit o gropa maricica si pe fata o anvelopa pur si simplu mi-a pleznit si mi=a facut o galma uriasa. Azi am facut pana cu acea anvelopa. Mai vreau sa mentionez faptul ca pe mine ma deranjeaza foarte mult rigiditatea acestor anvelope. Voi ce ma sfatuiti sa pun pe masina sa merg tot pe run flat sau normale? Ce parere aveti de marca GT Champiro HPX? Anvelopele mele sunt 245/45/R17.
Link to comment
Share on other sites

singurul dezavantaj evident este pretul. orice anvelopa se poate rupe-n doua in functie de groapa aferenta. exista si cazuri in care rupi janta si anvelopa nu are nimic.

la e60 personal recomand sa ramai la run flat. este vorba de mase mai mari, forte mai mari iar in caz de pana diferentele de comportament sunt majore de la un anumit nivel al vitezei in sus.

 

iar faptul ca nu trebuie sa schimbi roti in caz de pana si poti sa mergi pana la vulcanizare este priceless. (pe autostrada nu e prea placut sa schimbi roti si sa treaca toti pe langa tine cu 130+ la ora)

Edited by mmneg
Link to comment
Share on other sites

oricum este decizia ta.

dar trebuie sa stai si sa pui in balanta avantajele si dezavantajele, iar daca faci asta sunt sigur ca balanta va fi in favoarea celor run-flat.

 

iar la dimensiuni de 17" chiar nu mi se pare atat de grav. 245/45 combinat cu masa mare a masinii iti asigura suficient talon pentru confort.

 

personal merg cu 235/35/19 XL (extra load) pe a masina de 1180kg si ma descurc fara foarte mari probleme

 

 

iar cu gropile tine si de sofer :twoup:

Edited by mmneg
Link to comment
Share on other sites

Run flat folosesti? Da:) m-ai atins un pic cu gropitele. Nu a fost vina mea mergeam pe un drum necunoscut si nu mi-a dat faza scurta un nesimtit care imi venea din sens opus. Am dat direct in ea fara sa schitez nimic. O sa incerc anvelope normale sa vedem cum se comporta si la anu le schimb:P.
Link to comment
Share on other sites

pe a mea nu am pus run flat pentru ca nu se justifica investitia. este atat de mic talonul incat in caz de pana masina coboara foarte putin iar anvelopa este ranforsata suplimentar. pentru regimul in care utilizez masina nu era necesar + ca masina este fwd si compacta

 

sa zicem ca am experienta destul de vasta de pe multe alte masini.

Edited by mmneg
Link to comment
Share on other sites

Da! Dar au mai multe dezavantaje. Asta e parerea mea. Sa mai ascultam si alte pareri.

 

Sunt mai rigide si mai zgomotoase.

 

Insa banuiesc ca te intereseaza mai mult siguranta decat confortul.

 

Daca nu mergi des cu viteze foarte mari, poti trece la pneuri normale fara riscuri.

Link to comment
Share on other sites

Da ai dreptate doar pe autostrada sau un drum f bun poti da viteze f mari. Am cimandat normale GT Champiro HPX. Sunt medii ca pret si ca Firma zic eu sa vad cum se comporta Luni imi ajung acasa. Daca merg cu ea pe pana asa 30 km are ceva ca oricum arunc anvelopa aia run flat sa le montez la o volcanizare performanta?
Link to comment
Share on other sites

Pai daca iti pui RFT , orcum nu poti sa mergi cu viteze mari deoarece simti fiecare denivelare mica fix in ficat. Chiar si pe A2 !

 

Nici chiar asa. :twoup:

 

Am mers pe A1 cu un 330i cu RFT-uri si am prins si 180 km/h.

 

Nu am avut probleme...

 

Daca merg cu ea pe pana asa 30 km are ceva ca oricum arunc anvelopa aia run flat sa le montez la o volcanizare performanta?

 

Poti sa mergi pe pana, nu-i nici o problema.

 

Mergi la Sama Service sa le montezi.

Pentru RFT-uri exista un aparat special pentru dejantat.

 

Probabil ca pneurile nu le vei mai folosi insa ar fi pacat sa-ti strice jantele pe la vreo vulcanizare de cartier...

Link to comment
Share on other sites

Pai daca iti pui RFT , orcum nu poti sa mergi cu viteze mari deoarece simti fiecare denivelare mica fix in ficat. Chiar si pe A2 !

 

Nici chiar asa. :twoup:

 

Am mers pe A1 cu un 330i cu RFT-uri si am prins si 180 km/h.

 

Nu am avut probleme...

Am mers azi pe A1 cu viteze intre 160 si 220 si n-am simtit nimic la ficat. E drept ca masina e ceva mai zgomotoasa, dar nu ma deranjeaza.
Link to comment
Share on other sites

Pai daca iti pui RFT , orcum nu poti sa mergi cu viteze mari deoarece simti fiecare denivelare mica fix in ficat. Chiar si pe A2 !

 

Nici chiar asa. :twoup:

 

Am mers pe A1 cu un 330i cu RFT-uri si am prins si 180 km/h.

 

Nu am avut probleme...

Am mers azi pe A1 cu viteze intre 160 si 220 si n-am simtit nimic la ficat. E drept ca masina e ceva mai zgomotoasa, dar nu ma deranjeaza.

 

Ehh...poate oi avea eu ficatul mai sensibil, mie mi se pare A1 e extrem de proasta chiar si pt pneurile normale, de aceea mi s-a parut periculos sa merg cu peste 200! Pe A2 e singurul loc unde mentin viteza asta, insa acolo stiu fiecare curba si fiecare "rampa de lansare" din dreptul podeturilor!

 

Per total RFT-urile castiga pt siguranta si stabilitate in cube, insa iti distrug masina, mai ales daca iei vreun canal sau vreo groapa mai sanatoasa prin Bucuresti!

 

Ai facut bine ca ai trecut pe pneuri normale, din pacate, mai avem pana cand sa putem merge linistiti si confortabil cu RFT-uri, pe la noi!

 

@Ciupi: Ale mele nu aratau nici pe jumatate uzate, insa flancurile se uzasera ca dintii unui fierastrau si se simtea foarte foarte putin la mana chestia asta. De aceea faceau un zgomot ca de rulment distrus, intre 80-120 km/h. Ca urmare, am schimbat 2 rulmenti pe fata aiurea (la recomandarea Specialistilor BMW de la Filaret) ! Zgomotul se amplifica cu fiecare groapa/canal mai sanatos luata!

Edited by tiberiuenache
Link to comment
Share on other sites

Pai daca iti pui RFT , orcum nu poti sa mergi cu viteze mari deoarece simti fiecare denivelare mica fix in ficat. Chiar si pe A2 !

 

Nici chiar asa. :twoup:

 

Am mers pe A1 cu un 330i cu RFT-uri si am prins si 180 km/h.

 

Nu am avut probleme...

Am mers azi pe A1 cu viteze intre 160 si 220 si n-am simtit nimic la ficat. E drept ca masina e ceva mai zgomotoasa, dar nu ma deranjeaza.

 

Ehh...poate oi avea eu ficatul mai sensibil, mie mi se pare A1 e extrem de proasta chiar si pt pneurile normale, de aceea mi s-a parut periculos sa merg cu peste 200! Pe A2 e singurul loc unde mentin viteza asta, insa acolo stiu fiecare curba si fiecare "rampa de lansare" din dreptul podeturilor!

 

Per total RFT-urile castiga pt siguranta si stabilitate in cube, insa iti distrug masina, mai ales daca iei vreun canal sau vreo groapa mai sanatoasa prin Bucuresti!

 

Ai facut bine ca ai trecut pe pneuri normale, din pacate, mai avem pana cand sa putem merge linistiti si confortabil cu RFT-uri, pe la noi!

 

@Ciupi: Ale mele nu aratau nici pe jumatate uzate, insa flancurile se uzasera ca dintii unui fierastrau si se simtea foarte foarte putin la mana chestia asta. De aceea faceau un zgomot ca de rulment distrus, intre 80-120 km/h. Ca urmare, am schimbat 2 rulmenti pe fata aiurea (la recomandarea Specialistilor BMW de la Filaret) ! Zgomotul se amplifica cu fiecare groapa/canal mai sanatos luata!

Am trecut pe normale si le-am si montat. Sunt mult mai confortabile si mai ieftine. Multumesc celor care si-au spus parerea.

Link to comment
Share on other sites

Mai e o problema, stiu ca e60 are standard pe 17 marimea 225/50, banuiesc ca talonul asta este raportat la greutatea masinii.

Eu am runflaturi acum si sincer nu recomand la nimeni. Cu un profil de 7 mm am luat un damb pe autostrada soarelui la 220 km si a pierdut presiunea.

Pana am redus, deja iesea fum din ea. :twoup:.

Una peste alta au si avantaje ... nu s-a simtit nici o diferenta din momentul pierderii presiunii si pana am oprit.

Edited by Dan Alex
Link to comment
Share on other sites

In cam toate emisiunile despre auto.. nu lauda foarte tare run flat-urile.. apropo de roata de rezerva.. de 1 an nu am nici o pana... uite ca cineva cu runflat e obligat sa le schimbe.. NOROC-u e mai important ca rotile runflat sau nu :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Daca circuli numai pe sosele cum sunt cele din DE, apoi RFT-urile sunt exceptionale! Ofera un confort decent, siguranta maxima si mai mult spatiu in portbagaj. Insa pt Romania, este o tehnologie prea avansata care se loveste cap in cap cu proasta calitate a soselelor.

 

Sunt sigur ca daca acest tip de anvelope ar fi putin mai accesibile ca pret, mai usor de gasit pe stoc si soselele mai de nasul lor, apoi numarul de accidente ar fi cu siguranta ceva mai mic!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eu am RFT Bridgestone Potenza 245/40 R18 si mi se pare ca-s prea tari totusi.....ma gandesc sa trec, pe spate la 275/35 R18 normale si sa ma dotez cu un spray de pana, de calitate.....a incercat cineva spray-urile astea ? eu am auzit lucruri extrem de pozitive despre un anumit tip de spray, cu care umflase cineva o roata, dar nu`si mai aminteste exact marca spray-ului, ramamanand sa fac eu cercetari si probe in acest sens......

 

Daca se simte diferenta clara intre rft si normal, trec pe normal fara sa clipesc....explozie nu fac nici astea normale tubeless, daca sunt in stare buna....

 

 

l.e.: pana a se inventa anvelopele runflat, nu era sigur sa mergi cu viteza mare ?......

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.