Jump to content

Azot vs Aer in pneuri


mahabidi

Recommended Posts

  • 1 month later...

BMW nu recomanda umflarea cauciucurilor cu azot!

 

 

Totusi daca clientii unii clienti doresc sa umfle cauciucurile cu azot pot sa foloseasca si azot.

Informatia este oficiala. (SI inflating tyres with nitrogen N2, all series).

Link to comment
Share on other sites

Ieri am reparat un cauciuc, la un service de roti excelentdin toate punctele de vedere. Baitul care mi-a reparat roata a fost extrem de atent si a lucrat excelent din toate punctele de vedere, spalare roata, gasire spartura, demontare, reparare, lipire, montare, echilibrare, curatat suprafetele de montaj butuc roata si roata, uns prezoanele foarte putin doar pe filet, stins uniform, strins definitiv dinamometric - NOTA 10

La sfirsit am avut urmatorul dialog:

 

Baiatul: Doriti sa umflu roata cu azot?

Eu: Nu. BMW nu recomanda azot si chiar nu este cazul. Stii cit azot este in aer?

Baiatul: 78% azot restul oxigen si altele.

Eu: Corect, deci chiar n-are rost daca e chiar atit de mult azot azot in aer, azotul se foloseste doar la avioane.

Baiatul: Da, dar azotul are moleculele mai mari si se pierde mai greu presiunea.

Eu: Nu, chiar nu este asa, moleculele de azot si oxigen sunt cam la fel si chiar n-are importanta in cazul asta (problema este reala dar la hidrogen care difuzeaza in timp chiar si prin metal).

Baiatul: Stiu dar noi intrebam clientii, sunt unii care platesc oricit. Era o vreme in Constanta, acum 2 ani pentru 4 roti umflate cu azot ceream 400.000 lei (40 RON) si aveam clienti. Aveam un sef care-i convingea si le lua 'banul si ei erau foarte multumiti.

Eu: Stiu clientul nostru stapinul nostru.

Baiatul: Facem orice ca sa fie multumiti.

 

Dupa asta amindoi am fost multumiti, eu de lucrare si el de "multumirea mea" (obicei balcanic).

Link to comment
Share on other sites

Baiat educat :) . Bine ca nu ti-a zis ceva de genul :

"Azotul mentine aceeasi presiune in anvelopa,nemodificanduse in functie de temperatura."

"Pneurile umflate cu azot sunt mai rigide, deoarece azotul se comprima mai putin"

Link to comment
Share on other sites

Diferenta dintre caldurile specifice aer-azot este de sub 4%, intre conductivitatile termice la fel.

Gazul care umple anvelopa repreiznta un procent neglijabil din masa totala a rotii, densitatea la o atmosfera fiind ~1.2kg/mc.

Din astea rezulta ca faza cu incalzirea mai lenta pica cu succes.

Toate gazele sunt guvernate de P*V=niu*R*T - variatiile de presiune cu temperatura sunt tot cam alea.

Chestia ca simti denivelarile mai bine si ca masina accelereaza ceva mai bine este (cel mai probabil) o smecherie a celor ce furnizeaza azot - baga o presiune ceva mai mare.

 

P.S.

Este posibil ca tachetii sa nu iti mai bata daca in momentul in care se umflau cauciucurile motorul functiona si a avut loc o scapare de azot din butelie (la conectare/deconectare), astfel motorul aspirand aer sarac in oxigen a suferit de un fel de "betie a adancurilor" si a uitat de el, implicit si sa mai bata din tacheti. :) :) :twoup:

O a doua explicatie ar fi daca tachetii erau ai altei masini (nu se precizeaza clar) sau ai conducatorului auto. :( :D :)

Imi cer scuze Mihai dar nu m-am putut abtine.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Eu chiar nu va inteleg, de ce vorbiti in necunostinta de cauza?

Zilele trecute am umflat personal pneurile cu azot la un opel astra cabrio cu jante pe 17 talon mic.

Diferente au fost prezente cum am iesit din vulcanizare si ma refer doar la comportamentul suspensiei ( nu ma intereseaza celelalte avantaje).

Before : 1.8atm aer iar azot :2.2atm. Pot spune ca la azot s-a redus mult efectul acela de suspensie saltareata (masina are balon de 40 si suspensie sport) - e clar ca amortizarea s-a imbunatatit, totodata trancanelile plafonului metalic s-au redus simtitor.

 

Asa ca nu vorbiti doar sa va aflati in treaba. Nici eu nu stiam cu ce se mananca azotul in pneuri pana nu l-am testat personal.

Edited by flavius.paul
Link to comment
Share on other sites

Da, asta cam asa e, masina cu azot se aseaza mai bine pe sosea. Se pare ca azotul se distribuie mai uniform in pneu, nu mai are tendinta de a se aglomera asa cum face aerul simplu si pneul se invarte mai rotund, nu mai sare la fiecare rotatie. Oricum , si aerul se aseaza mai bine dupa ce se incalzeste pneul, diferenta se simte doar la inceput.
Link to comment
Share on other sites

Testat personal pe acel opel ( si eu eram sceptic), daca erai din Iasi, te luam sa vezi ...mergeam din nou la vulcanizare, bagam aer, o tura de hartoape ale Iasi-ului, ne intorceam, puneam azot si refaceam din nou turul. (cunosc masina de 1.5 ani - stiu exact cum se comporta inainte).

 

A fost genul de diferenta pe aer ca si cum ai cobori de la 2.8atm la 2.0atm.

 

Dar ...depinde de suspensie/cauciucuri, un amic cu un e39 jante pe 16'' nu simte nimic - penttru ca masina oricum are suspensia extrem de soft in comparatie cu rigiditatea opelului care te zgaltaia in toate partile.

 

Complet adevarata si faza cu pastrarea presiunii constante (are senzori in jante) - tot timpul a fost 2.2 (rulare rece/cald). Pe aer avea fluctuatii de pana la 0.4atm in aceasta perioada.

 

Eu la 320d cu jante pe 18 si balon 40 abia astept sa imi pun azot - dar mai intai sa imi gasesc gumele potrivite.

Edited by flavius.paul
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut azot +un gaz special (nu mi-a spus ce fel de gaz este ,cel de la vulcanizare a spus ca este secret) ,am o pisica 318i care batea 0-100 km/h cam in 12 sec pe cesurile de bord, vreau sa impartasesc cu voi ce minune s-a intamplat dupa ce am bagat azot in loc de aer(nu am bagat eu ci domnu' de la vulcanizare, mie mi-a fost frica nici macar nu am fumat langa el in timpul operatiunii) :

 

-masina pleaca la ralanti chiar si cu treapta II

-simt orice denivelare la nivel de volan...da nu in sensul rau ,cu alte cuvinte simt mai bine masina

-consumul a scazut cu1% in oras

-am scor 10 sec 0-100

-franeaza mult mai eficient

-iar viteza maxima 250km/h pe probate

-numai bat tachetii

-etc.

Am spus la inceput ca este vorba de un gaz mai special combinat cu azotul...vecinul meu cand a aflat de performantele masinii mele mi-a spart toate rotile ,si din pacate vulcanizarea a dat faliment si ,baiatu(vulcanizatorul) a fost asasinat in ferentari...deci gazul secret s-a dus in mormant cu el. :)

Wow! Asta este cel mai interesant post care l-am citit pana acum pe forum. Teoria conspiratiei. :ninja:

Link to comment
Share on other sites

Wow! Asta este cel mai interesant post care l-am citit pana acum pe forum. Teoria conspiratiei. :ninja:

 

offtopic

Daca observi acolo, multe din cele sesizate se puteau foarte usor detecta ca fiind asemanatoare cu minunile facute de innobilarea motorului.

Acum eu cred ca era azot amestecat cu metabond sau duralube in stare gazoasa...

Link to comment
Share on other sites

Pai macar bascalie sa facem, ca ce mai putem zice cand faci niste afirmatii de-a dreptul halucinante?

 

Indiferent de ce gaz bagi in pneu, fie el aer, azot sau orice altceva, presiunea va varia identic o data cu cresterea temperaturii.

 

Era mult mai bine sa citesti topicul de la inceput si sa vezi explicatiile.

 

Sau puteai sa faci o cautare pe google, sa te convingi ca este adevarat ce s-a afirmat pe topic si, chiar daca nu intelegi fenomenul, macar sa-l accepti asa cum e si sa nu mai spui chestii de genul : "Complet adevarata si faza cu pastrarea presiunii constante (are senzori in jante) - tot timpul a fost 2.2 (rulare rece/cald). Pe aer avea fluctuatii de pana la 0.4atm in aceasta perioada".

Link to comment
Share on other sites

Heliu nu gasim pe undeva?!

De plictiseala mai luam o gura si vb ca in desene animate,mai umflam cateva baloane si le dam drumul in aer...

Am avut si eu azot si n`am stiu...cam un an de zile asa!

Apoi am bagat aer...same shit!

Link to comment
Share on other sites

 

Oare asemenea aberatii se invata la Andrei Saguna din C-ta : "variatia de presiune in fct de temperatura este mai mica" ?

Toate gazele, indiferent de natura lor, au aceeasi variatie a presiunii in functie de temperatura.

 

Asta de unde o mai fi : Pentru cei care umfla cu aer anvelopele se recomanda verificarea presiunii saptamanal.

Bine macar ca ne lasa saptamanal si nu ne pune sa verificam zilnic presiunea.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...655&hl=azot

 

Atunci explica-mi si mie de ce in cazul practic testat pe masina in cauza cu senozri in pneuri, pe aer am variatii de presiune intre rece si cald, iar pe azot variatiile sunt nesemnificative?

Link to comment
Share on other sites

Nu am ce sa explic, fizica este cat se poate de clara. Absolut toate gazele au aceeasi variatie a presiunii in functie de temperatura. Nu exista niciun gaz care sa se abata de la regula asta!

Oricum, banalul aer pe care-l respiram, contine deja vreo 78% azot.

 

Pentru explicatii, reiau un post mai vechi :

O remarca gresita, dar frecventa legata de azot este ca anvelopele umplute cu acest gaz si-ar schimba mai putin presiunea in functie de temperatura.

 

Adica ca azotul ar fi mai putin dependent de temperatura.

 

FALS!

 

Pe scurt, toate gazele se supun legii Gay Lussac. Care spune cam asa :

La un volum constant, presiunea unui gaz este direct proportionala cu temperatura absoluta a acelui gaz.

Deci ne referim la temperatura absoluta.

 

De exemplu, avem o anvelopa umpluta cu un gaz aflat la presiunea de 2 atmosfere. Daca temperatura creste de la 20 de grade celsius la 40 de grade celsius, cu cat creste presiunea?

 

2 atm. x ( 313K/293K) = 2.13 atm

Presiunea creste cu 0.13 atmosfere daca anvelopa se incalzeste cu 20 de grade celsius.

 

O crestere de la 20 la 50 de grade ar creste presiunea cu 0.2 atm.

Indiferent de gaz!

Link to comment
Share on other sites

Am vrut sĂŁ-mi pun azot Âşi eu, la un moment dat. BĂŁiatul de la vulcanizare mi-a spus cĂŁ la maÂşini diesel cu cutie manualĂŁ nu se recomandĂŁ azot. A zis cĂŁ azotul meritĂŁ folosit doar la benzinare care au motoare de minim 6 cilindri...
Link to comment
Share on other sites

Am vrut sĂŁ-mi pun azot Âşi eu, la un moment dat. BĂŁiatul de la vulcanizare mi-a spus cĂŁ la maÂşini diesel cu cutie manualĂŁ nu se recomandĂŁ azot. A zis cĂŁ azotul meritĂŁ folosit doar la benzinare care au motoare de minim 6 cilindri...

 

Senzationala explicatie!!! :LMAO: A si argumentat-o???

Link to comment
Share on other sites

eh...explicatia e foarte simpla...este bine stiut ca toate bmw-urile cu 4 cil sunt de fapt opel...si la opel nu merita sa pui azot in pneuri deoarece nu e bun de liniute care maresc temperatura pneului si implicit a gazului din pneu; astfel, creste substantial presiunea din pneu - fapt care duce la o marire a circumferintei pneului - astfel se reduce drastic aderenta (la opel nu se folosesc suspensii sport reglabile...) si pericolul de accident creste proportional... :D
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.