Jump to content

Motor turbo pentru viitorul BMW M5


sos

Recommended Posts

Daca va place filosofia actualului BMW M5 (motor V10 aspirat, turatii de peste 8.000 rpm) ar fi bine sa cumparati unul acum. Sau cel putin unul din actuala generatie. Acesta pentru ca viitorul M5 se va alinia la politica de masuri impotriva poluarii asa ca va suferi niste "mici" modificari.

 

Surse din interiorul BMW au declarat ca viitorul M5 nu va mai avea acelasi motor V10 al actualei generatii, desi acum ceva timp au existat niste zvonuri conform carora propulsorul va fi pastrat, dar va primi un turbo. Se pare ca bavarezii au decis totusi ca nu pot face actualul V10 la un nivel la care sa polueze conform normelor anului 2012 - an in care isi va face aparitia urmatoarea generatie, asa ca au decis sa foloseasca un motor mai mic. Este vorba de V8-ul de 4,4 litri, biturbo, pe care il stim de pe modelul X6.

 

 

Ar fi pentru prima data cand un model M de strada foloseste un motor supraalimentat. In urma cu 2 ani, BMW a lasat deoparte traditia si a trecut la motoare turbo, pe benzina, dar acest lucru a fost caracteristic doar pentru gama "obisnuita" de masini a germanilor. Modelele "M" au scapat de motoare supraalimentate pana acum. M5-ul a primit un V10 de 5 litri, iar modelul M3 un V8 de 4 litri.

 

 

Viitorul M5, care va prelua motorul V8 de 4,4 litri biturbo, nu va fi se pare mai "soft" decat actualul model. In primul rand BMW nu-si permite sa scoata o masina mai slaba decat predecesoarea ei si al doilea rand, s epare ca au fost facute deja cateva teste si s-a ajuns la concluzia ca propulsorul poate ajunge relativ usor la un nivel de 530 CP.

 

sursa: http://www.sotto.ro/articol/Stiri/2192/Mot...rul-BMW-M5.html

Link to comment
Share on other sites

Viitorul M5, care va prelua motorul V8 de 4,4 litri biturbo, nu va fi se pare mai "soft" decat actualul model. In primul rand BMW nu-si permite sa scoata o masina mai slaba decat predecesoarea ei si al doilea rand, s epare ca au fost facute deja cateva teste si s-a ajuns la concluzia ca propulsorul poate ajunge relativ usor la un nivel de 530 CP.

Interesanta acesta utima afirmatie: Deci cineva cu actual X6 si-ar putea mari turbo ( sau Bi) pe masina si ar ajunge la 530 CP. Misto!

Link to comment
Share on other sites

Un Impreza il iei sa il modifici usor, un M5 il iei pentru ca e un pachet perfect de comfort si sportivitate. A mai circulat zvonul cu turbo, initial era vorba de un 5.5L V10 twin-turbo low pressure, daca la 335i chiar a fost o solutie revolutionara aici e cam greu sa treci de aerul de "me-too" avand in vedere ca supraalimentarea cu turbo e tendinta pietei de ceva vreme. "RS6 e biturbo, Mercedes-ul la fel, combustibilul setot scumpeste ... ce sa facem, o facem turbo".

 

Cat despre aspect, CGI-ul ala il arata prea "musculos", cred ca varianta reala va fi mai discreta.

Link to comment
Share on other sites

am citit anul asta sau acum 2 ani un articol cu presedintele M motorsport in care zicea clar ca atat timp cat el va fii directorul departamentului M nu va fii niciodata un M cu turbo si 4x4 ...

 

Sa speram ca nu va exista vreodata asa ceva.

 

 

si eu sper sa ramana ca si pana acum !!

 

mie imi place traditia, dar vad ca baietii au trecut pe turbo, bi-turbo :twoup:

Link to comment
Share on other sites

am citit anul asta sau acum 2 ani un articol cu presedintele M motorsport in care zicea clar ca atat timp cat el va fii directorul departamentului M nu va fii niciodata un M cu turbo si 4x4 ...

 

Sa speram ca nu va exista vreodata asa ceva.

 

 

si eu sper sa ramana ca si pana acum !!

 

mie imi place traditia, dar vad ca baietii au trecut pe turbo, bi-turbo :twoup:

 

Este foarte bine sa ofere cat mai multe optiuni pentru gama normala insa nu as vrea sa existe M-uri turbo sau mai rau - turbodiesel :twoup:

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

am citit anul asta sau acum 2 ani un articol cu presedintele M motorsport in care zicea clar ca atat timp cat el va fii directorul departamentului M nu va fii niciodata un M cu turbo si 4x4 ...

 

Sa speram ca nu va exista vreodata asa ceva.

 

 

si eu sper sa ramana ca si pana acum !!

 

mie imi place traditia, dar vad ca baietii au trecut pe turbo, bi-turbo :twoup:

 

Este foarte bine sa ofere cat mai multe optiuni pentru gama normala insa nu as vrea sa existe M-uri turbo sau mai rau - turbodiesel :twoup:

Vezi ca dieselul a castiga cursa de 24h de la Le Mans, asa ca ....poate nu e o idee rea.Sunt multi care vor o masina de oras si o fiara pe autobahn(nu includ asa zisele noastrea autostrazi)

Link to comment
Share on other sites

Diesel e combustibil pentru utilaje, nu pentru masini sportive. Faptul ca o masina e rapida nu inseamna ca e sportiva, pentru ca sportivitatea e sentimentul pe care il traiesti in spatele volanului si nu cat faci pana la suta. Plus ca am mai spus si altundeva, Audi si Peugeot castiga cu diesel-urile pentru ca aia e cursa de economie si aia 2 sau 3 concurenti ai lor sunt echipe de o mana de oameni cu sediile prin garsoniere, nu ca ar fi masinile alea prea rapide.

 

O masina sportiva e una cu un motor natural-aspirat de turatie mare si cu tractiune spate, orice abatere de la reteta asta e un compromis din diverse ratiuni. Pana acum divizia //M a mers pe drumul care trebuie, insa normele de poluare din ce in ce mai stricte impun folosirea supraalimentarii asa ca probabil de acum incolo motoarele vor include acest mic compromis. E simplu.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce sa zic traditie netraditie

dar azi m-am dat cu noul x6 cu twin turbo este altceva din ce trage din aia tage mai rau

am ramas surpins si asta in mod placut

asa este prietene trage ca naiba de bn!!!!!! :twoup: pt circotasi sa stiti ca pe m3 e92 baietii de la bmw vor pune si twin turbo[un fel de gtr va fi].de altfel motorul de pe x6 seamana fb cu cel de pe m3.se va duce cu puterea undeva la peste 500cp.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca e naspa motor turbo la BMW, cum zicea cineva aici e vorba de traditie, cu toate ca bmw a mai avut modele turbo 2002 parca nu mai stiu care, dar bmw prin asta se distingea, motoare aspirate foarte performante, si pentru aceiasi putere care o scotea bmw, concurentei ii trebuia turbo, nu sunt mecanic dar consider ca motorul aspirat e mai "performant" decat unul turbo, cuplul il ai de la turatii mult mai joase, si dezvolta puterea si cuplul mai liniar, mai progresiv.
Link to comment
Share on other sites

Ba este o idee foarte rea.

 

Cine vrea performante maxime trebuie sa plateasca.

 

de ce? daca e posibil sa platesti mai putin ce are?

Plus ca M-urile sunt masini de lux deci ideea de economie nu se aplica.

 

de ce sa nu se aplice? e interzis prin lege sa fie si luxos si mai ieftin? snobismul nu este sinonim cu luxul.

brooklands e mai ieftin ca phantom cu 100 de mii. in ce constau acesti 100 de mii concret, comparand de aproape cele doua masini?

 

presupunand ca eu imi permit o asemenea masina si doresc sa achizitionez una. le compar pe cele doua, amandoua sunt foarte frumoase... motoarele cam acceleasi puteri, luxul debordant in amandoua.. etc etc.

evident ca o aleg pe cea cu 100 de mii mai ieftina. si iata cum ideea de economie s-a aplicat.

 

 

 

... figuri: 10

... gandire: stai jos, 4!

Edited by Sini
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca e naspa motor turbo la BMW, cum zicea cineva aici e vorba de traditie, cu toate ca bmw a mai avut modele turbo 2002 parca nu mai stiu care, dar bmw prin asta se distingea, motoare aspirate foarte performante, si pentru aceiasi putere care o scotea bmw, concurentei ii trebuia turbo, nu sunt mecanic dar consider ca motorul aspirat e mai "performant" decat unul turbo, cuplul il ai de la turatii mult mai joase, si dezvolta puterea si cuplul mai liniar, mai progresiv.

Tare asta cu cuplul la turatii joase la motoarele aspirate.....

Link to comment
Share on other sites

Eu zic totusi ca motoarele supraalimentate reprezinta un pas normal in evolutia BMW! Cu ce putea sa mai vina pe M-uri, cu motoare V12...?

Mai ales acum cand se cauta motoare puternice, consumuri mici (ma rog in limitele decentei) si poluare redusa pe cat posibil!

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca e naspa motor turbo la BMW, cum zicea cineva aici e vorba de traditie, cu toate ca bmw a mai avut modele turbo 2002 parca nu mai stiu care, dar bmw prin asta se distingea, motoare aspirate foarte performante, si pentru aceiasi putere care o scotea bmw, concurentei ii trebuia turbo, nu sunt mecanic dar consider ca motorul aspirat e mai "performant" decat unul turbo, cuplul il ai de la turatii mult mai joase, si dezvolta puterea si cuplul mai liniar, mai progresiv.

Tare asta cu cuplul la turatii joase la motoarele aspirate.....

pai si nu e asa?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.