Jump to content

Motor turbo pentru viitorul BMW M5


sos

Recommended Posts

Ba este o idee foarte rea.

 

Cine vrea performante maxime trebuie sa plateasca.

 

de ce? daca e posibil sa platesti mai putin ce are?

 

Pentru ca ce care cumpara astfel de masini nu cauta un diesel ci cauta senzatii maxime.

 

Nu vor sa aiba autonomie mai buna, consum mai mic si sa faca economie ci cauta performante si senzatii maxime.

 

Plus ca M-urile sunt masini de lux deci ideea de economie nu se aplica.

 

de ce sa nu se aplice? e interzis prin lege sa fie si luxos si mai ieftin? snobismul nu este sinonim cu luxul.

brooklands e mai ieftin ca phantom cu 100 de mii. in ce constau acesti 100 de mii concret, comparand de aproape cele doua masini?

 

Nu intelegi ideea.

Cand cumperi o masina de 100 000 euro, costurile de intretinere, taxele, reparatiile sunt atat de scumpe incat nu mai conteaza consumul.

O astfel de masina este cumparata cu inima nu cu capul.

 

presupunand ca eu imi permit o asemenea masina si doresc sa achizitionez una. le compar pe cele doua, amandoua sunt foarte frumoase... motoarele cam acceleasi puteri, luxul debordant in amandoua.. etc etc.

evident ca o aleg pe cea cu 100 de mii mai ieftina. si iata cum ideea de economie s-a aplicat.

 

Aici se aplica mai mult ideea de ignoranta.

 

Un Rolls Royce este masina de lux suprema, nu poate exista comparatie cu o alta masina.

 

Eu zic ca e naspa motor turbo la BMW, cum zicea cineva aici e vorba de traditie, cu toate ca bmw a mai avut modele turbo 2002 parca nu mai stiu care, dar bmw prin asta se distingea, motoare aspirate foarte performante, si pentru aceiasi putere care o scotea bmw, concurentei ii trebuia turbo, nu sunt mecanic dar consider ca motorul aspirat e mai "performant" decat unul turbo, cuplul il ai de la turatii mult mai joase, si dezvolta puterea si cuplul mai liniar, mai progresiv.

Tare asta cu cuplul la turatii joase la motoarele aspirate.....

pai si nu e asa?

 

Nu.

Cuplul mare la turatii joase este o caracteristica a motoarelor supraalimentate.

Link to comment
Share on other sites

Ba este o idee foarte rea.

 

Cine vrea performante maxime trebuie sa plateasca.

 

de ce? daca e posibil sa platesti mai putin ce are?

 

Pentru ca ce care cumpara astfel de masini nu cauta un diesel ci cauta senzatii maxime.

 

Nu vor sa aiba autonomie mai buna, consum mai mic si sa faca economie ci cauta performante si senzatii maxime.

 

Plus ca M-urile sunt masini de lux deci ideea de economie nu se aplica.

 

de ce sa nu se aplice? e interzis prin lege sa fie si luxos si mai ieftin? snobismul nu este sinonim cu luxul.

brooklands e mai ieftin ca phantom cu 100 de mii. in ce constau acesti 100 de mii concret, comparand de aproape cele doua masini?

 

Nu intelegi ideea.

Cand cumperi o masina de 100 000 euro, costurile de intretinere, taxele, reparatiile sunt atat de scumpe incat nu mai conteaza consumul.

O astfel de masina este cumparata cu inima nu cu capul.

 

presupunand ca eu imi permit o asemenea masina si doresc sa achizitionez una. le compar pe cele doua, amandoua sunt foarte frumoase... motoarele cam acceleasi puteri, luxul debordant in amandoua.. etc etc.

evident ca o aleg pe cea cu 100 de mii mai ieftina. si iata cum ideea de economie s-a aplicat.

 

Aici se aplica mai mult ideea de ignoranta.

 

Un Rolls Royce este masina de lux suprema, nu poate exista comparatie cu o alta masina.

 

Eu zic ca e naspa motor turbo la BMW, cum zicea cineva aici e vorba de traditie, cu toate ca bmw a mai avut modele turbo 2002 parca nu mai stiu care, dar bmw prin asta se distingea, motoare aspirate foarte performante, si pentru aceiasi putere care o scotea bmw, concurentei ii trebuia turbo, nu sunt mecanic dar consider ca motorul aspirat e mai "performant" decat unul turbo, cuplul il ai de la turatii mult mai joase, si dezvolta puterea si cuplul mai liniar, mai progresiv.

Tare asta cu cuplul la turatii joase la motoarele aspirate.....

pai si nu e asa?

 

Nu.

Cuplul mare la turatii joase este o caracteristica a motoarelor supraalimentate.

 

 

 

Da dar la turbo nu ai lag-ul respectiv?, la un motor aspirat puterea creste liniar.

Link to comment
Share on other sites

Faza inteligenta pe care au facut-o cei de la BMW, este ca au pus doua tubine.

O turbina mica => nu ai lag si apoi pe masura ce turatiile cresc, o turbina mare.

Aceasta combinatzie ducand la o comportare liniara a motorului, asemanatoare motoarelor normal aspirate.

Edited by ciprycus
Link to comment
Share on other sites

Faza inteligenta pe care au facut-o cei de la BMW, este ca au pus doua tubine.

O turbina mica => nu ai lag si apoi pe masura ce turatiile cresc, o turbina mare.

Aceasta combinatzie ducand la o comportare liniara a motorului, asemanatoare motoarelor normal aspirate.

 

Motorul este twin-turbo si nu bi-turbo, are doua turbine mici, fiecare deservind 3 cilindri.

 

Nu.

Cuplul mare la turatii joase este o caracteristica a motoarelor supraalimentate.

 

Te contrazic din mai multe puncte de vedere, in primul rand afirmatia nu e generala pentru ca exista multe tipuri de supraalimentare si fiecare se comporta diferit. In al doilea rand, supraalimentarea cu turbine e tocmai din aceea care ofera din ce in ce mai multa putere pe masura cresterii turatiilor, pana unde permite sistemul de limitare a presiunii. Asta inseamna ca un motor turbo va oferi din ce in ce mai mult cuplu odata cu cresterea turatiilor, fapt foarte evident la motoarele turbo foarte impinse - vezi attachment, motorul BMW 1.5L turbo folosit in F1.

 

De ce masinile de strada turbo ofera totusi cuplu mare destul de devreme ? Pentru ca turbinele alese sunt mici raportat la cilindreea motorului si isi ating presiunea maxima destul de devreme, pana in jumatatea plajei de turatie. Daca turbinele ar face fata, curba de cuplu ar creste intr-un mod asemanator cu cea de la motorul de F1.

 

Motorul de pe 335i e o capodopera a tehnicii din punct de vedere al implementarii supraalimentarii, suprapresiunea e minima (ridicand puterea cu doar 10% fata de motorul NA) si foloseste doua turbine foarte mici, capacitatea maxima e atinsa devreme si inertia turbinelor e foarte mica. Astfel reuseste sa produca mult cuplu devreme si sa aiba turbo-lag mic, oarecum necaracteristic pentru un motor turbo.

post-7984-1216119459_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

brooklands e mai ieftin ca phantom cu 100 de mii. in ce constau acesti 100 de mii concret, comparand de aproape cele doua masini?

 

vezi cĂŁ le confunzi. :twoup: brooklands e bentley, iar phantom e rolls royce. Âşi noi, sunt cam la acelaÂşi preĂž. poate chiar mai scump brooklands-ul (ĂŽn jur de 400k). :twoup:

 

 

Întotdeauna luxul s-a plãtit. aºa e normal, nu e snobism. ºi pe mine mã enerveazã pârnãile astea de maºini, gen continental GT ºi flying spur, parcã-s fãcute pt parveniÞi, care habar n-au de fapt ce inseamnã bentley, κi cumpãrã doar pt nume, da' vor unul mai ieftin. politica vw, ce sã-i faci..... cine cunoaºte marca, ºtie ca bentley-ul autentic, e arnage, azure ºi brooklands.... pânã ºi RR se prostesc, scot un fel de baby rolls.....

 

ºi acum on topic, nu mã deranjeazã faza cu protecÞia mediului, dacã eºti bogat, ºi ai bani, nu Înseamnã ca eºti scutit de obligaÞia asta moralã.... am vãzut pe e92, cã existã opÞiunea de a se opri motorul la semafor automat, ºi asta nu atât pt consum, ci cât pt mediu.... dar bineÎnÞeles, Þãranul român, frustrat din loganu' lui, râde de tine dacã aude la semafor ca Þi s-a oprit motorul.....

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca ce care cumpara astfel de masini nu cauta un diesel ci cauta senzatii maxime.

 

Nu vor sa aiba autonomie mai buna, consum mai mic si sa faca economie ci cauta performante si senzatii maxime.

ne vorbeam de consum... ci de ideea de performante in general raportate la preturi care la unele marci pot fi mai mari iar la altele mai mici.

 

 

Nu intelegi ideea.

Cand cumperi o masina de 100 000 euro, costurile de intretinere, taxele, reparatiile sunt atat de scumpe incat nu mai conteaza consumul.

O astfel de masina este cumparata cu inima nu cu capul.

din nou nu este vorba de consum. ci de banii pe care ii platesti pt "performante maxime".

 

Aici se aplica mai mult ideea de ignoranta.

 

Un Rolls Royce este masina de lux suprema, nu poate exista comparatie cu o alta masina.

 

asta in acceptiunea ta. mie nu mi se pare RR suprem fata de bentley sau maybach.

 

 

 

vezi cĂŁ le confunzi. :twoup: brooklands e bentley, iar phantom e rolls royce. Âşi noi, sunt cam la acelaÂşi preĂž. poate chiar mai scump brooklands-ul (ĂŽn jur de 400k). :twoup:

nu le confund. cred ca ai inteles tu gresit.

brooklands este 200.000 lire sterline adica 350.000 euro in timp de phantomul este 450.000

Link to comment
Share on other sites

vezi cĂŁ le confunzi. :D brooklands e bentley, iar phantom e rolls royce. Âşi noi, sunt cam la acelaÂşi preĂž. poate chiar mai scump brooklands-ul (ĂŽn jur de 400k). :twoup:

nu le confund. cred ca ai inteles tu gresit.

brooklands este 200.000 lire sterline adica 350.000 euro in timp de phantomul este 450.000

 

brooklands

 

 

pai compari lubeniÞã cu curu' gãinii. brooklands e un coupe de la bentley, iar phantom e o limuzina de la rolls royce. intr-adevar, brooklands, e fãcut pe platforma RR silver seraph, adicã predecesorul phantom-ului, deci un model mai vechi. e normal sã fie oarecum mai ieftin. ºi mai ceva, Întotdeauna bentley-ul a fost mai ieftin ca ºi rolls-ul.

 

iar penalu' ãla de maybach, de nou, e mai scump ca un phantom. ºi e chiar penal, are bord de S-klasse, adicã maºinã care acum o iei ºi cu 15000. aici chiar e diferenÞã NEJUSTIFICATà de preÞ. da' asta se vede la valoarea În timp, adicã la maybach scade mult mai repede preÞul, de aceea un maybach e mai ieftin ca un phantom de aceeaºi vechime. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
De fapt va fi un motor 4.8 Twin-Turbo V-8 pt M5 care are la baza pe cel de pe X6. Asa ajungandu-se la cei 530 CP.

 

Ma rog, sunt barfe...vom vedea! Abia astept F10... :)

 

Sper sa fie turbo...nu are rost sa mai avem preconceptii in legatura cu lag-ul cand au reusit sa faca motoare turbo fara lag (vezi 335i). Si cuplu maxim de la o mie si ceva de ture...va fi fenomenal.

Link to comment
Share on other sites

@razvanfatu: Ideea este cĂŁ un motor diesel aspirat nu te impresioneazĂŁ cu nimic, toate avantajele provin de la supraalimentare.

 

@Sini: Nu Ăži se pare dar este. :)

 

Marca Rolls-Royce pretinde cĂŁ produce cea mai bunĂŁ maÂşinĂŁ din lume, originea acestei afirmaĂžii fiind RR Silver Ghost.

Cred cã este o afirmaÞie cât se poate de adevãratã, cel puÞin În privinÞa limuzinelor.

Link to comment
Share on other sites

ca sa evolueze trebuie sa puna turbo... altfel o sa ajunga ca shi americanii care fac motoare de 8.000cmc cu 350 de cai.

nu stiu pe cine o sa deranjeze faptul ca nu polueaza la fel de mult sau sa o sa consume mai putin. sau poate o sa deranjeze faptul ca o sa aiba cuplu mai mare? da... numai dezavantaje cu turbo... cine vrea traditie... sa isi cumpere un M mai vechi si gata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.