Jump to content

10.000 euro disponibili pt TUNNING !


spoon

Recommended Posts

Am un BMW E46 330 D, pe afara are paket M Optik I si nu vreau sa-l schimb.

 

Dar in rest as vrea sa schimb tot ce pot in banii astia ca masina sa mearga foarte bine si binentzeles RPD.:twoup:)

 

Nu ma pricep prea bine la tunning asha cca astept parerile voastre pertinente si bazate . :twoup:

 

Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

Schimba evacuarea complet din motor, schimba-i franele, pune-i suspensie M si eventual un chip si aia e.

Ah, si sticker BMW Club si niste suporturi de numere BMW Club :twoup:

Edited by Emi
Link to comment
Share on other sites

vezi daca poti turbo mai mare+ resoftare ar trebui sa te duci spre 270 de cai...acum nush cat de recomandat este.

 

frane noi evident

 

ambreiaju nush cum o sa mai tzina la 330d cu mai multi caluti...

 

suspensie sport ..coboara garda...jante mai calumea

 

si te rugam sa nu faci kitschuri la exterior..deci fara portocaliu si verde reflectorizant :twoup:)

Link to comment
Share on other sites

Nu o sa gasesti documentatie prea multa despre modificari facute de altii, asa ca va trebui sa experimentezi pe pielea ta. Iti spun pentru ca si eu am tot un 330d si m-am documentat destul de serios in ultima vreme despre ce modificari ar fi posibile pastrand masina la fel de practica ca la inceput, si fara sa investesc sume aberante de bani.

 

Daca ai pachetul de suspensii sport din fabrica ti-as recomanda doar bara stabilizatoare spate de la M3 in locul celei pe care o ai, cea de pe fata e aproape la fel ca cea de M3 (25.8 vs 26mm) dar cea spate e mai moale (19 vs 21.5mm) si asta face 330d-ul mai subvirator. Daca nu ai pachetul sport (sau vrei mai multa sportivitate decat suspensia sport OEM) iti recomand un set de suspensii reglabile (coilovers), eu am V-Maxx care sunt OK insa sunt ajustabile doar pe inaltime (fara ajustare separata a amortizoarelor). Alte kituri de suspensii potrivite pentru E46 sunt Eibach Pro-Street, KW V1 sau Bilstein PSS, iar daca vrei performanta absoluta (cu pret pe masura) te poti uita la KW V2 sau chiar Bilstein PSS9 sau KW V3, kituri de competitie cu ajustari complexe. Evident, cu cat sunt mai dure te poti astepta la comfort din ce in ce mai redus, mai ales ca drumurile din Romania nu sunt chiar ca in palma, asa ca ultimele kituri nu le-as pune decat pe o masina "de weekend". Daca pui suspensii aftermarket sportive pe o masina fara pachetul sport din fabrica, iti recomand sa cauti si un kit de bari stabilizatoare (sway bars) pe masura, altfel doar o sa ai o masina incomfortabila fara imbunatatiri considerabile la tinuta de drum.

 

Franele lui 330d sunt destul de capabile, discurile fiind apropiate de dimensiuni de cele de M3 (325mm/300mm la 330d, 325mm/328mm la M3), insa neaparat ia-ti placute de frana foarte bune daca vrei sa sofezi in ritm alert pe drumuri montane virajate si sa nu te trezesti fara frane. Ajusteaza-ti stilul astfel incat sa nu folosesti frana mai mult decat e necesar, un upgrade de frane te-ar costa o bucata prea mare din suma ta ca sa merite asa ca e bine sa scoti tot ce poti din franele pe care le are deja masina.

 

La motor e cel mai delicat, in primul rand va trebui sa te asiguri ca totul e in stare foarte buna inainte sa te apuci de modificari. Reviziile la zi, ulei bun, fii sigur ca turbina nu are probleme, daca pornesti deja cu probleme nu o sa faci mare lucru. Modificarile, in ordinea in care le-as face eu sunt cam asa:

 

1. Chip-tuning. E cea mai simpla si mai consistenta modificare, iti poate creste puterea cu peste 20% si nu costa mult. Nu are efecte daunatoare, nu creste consumul sau uzura daca nu folosesti plusul de putere. Avand in vedere ca nu e singura modificare pe care o faci, iti recomand metoda celor de la Master Tuner cu piggyback programat pe dyno, care se poate ajusta dupa fiecare modificare ulterioara pentru a scoate maximul de putere.

 

2. Intercooler. Unul mai mare si mai putin restrictiv iti va da putere mai mare mai ales la viteza mica si un consum putin mai scazut, plus iti permite sa cresti presiunea turbinei si implicit puterea fara riscuri pentru motor. Va trebui sa scoti ventilatorul de la clima si sa il inlocuiesti cu doua mai mici, pentru a face loc intercoolerului.

 

3. Injectoare. Injectoarele in orice motor se dimensioneaza cu o marja de rezerva destul de ingusta, pentru a obtine eficienta maxima; daca sunt supradimensionate prea mult va lucra in sarcini prea mici in mod normal si nu se obtine atomizare buna a combustibilului. Ca sa cresti puterea mai mult vei avea asadar nevoie de injectoare mai capabile, insa urmeaza acelasi principiu si nu folosi injectoare prea mari. O capacitate de ~30% in plus e OK daca nu ai de gand sa schimbi organele interne ale motorului (lucru imposibil in bugetul tau).

 

4. Evacuare. Catalizatorul e elementul cel mai restrictiv al evacuarii, fie il elimini de tot si risti ca masina sa nu iti treaca testul de poluare la ITP (sau dai spaga), fie iei un catalizator "race", de care eu sincer nici nu am auzit sa existe pentru motorul asta :twoup:. Recomandabil e sa schimbi tot traseul de evacuare cu unul cu diametru ceva mai mare, raporteaza-te insa la cresterea de putere si nu pune cea mai groasa teava posibila.

 

Deasemenea va trebui neaparat sa schimbi ambreiajul, pentru cel stock nu va rezista la prea multe brutalizari cu un asa motor.

 

Daca faci totul cum trebuie o sa ajungi undeva in zona a 280-300CP, 700+Nm, 0-100Kmh sub 5.5s, cu alte cuvinte apropiat de M3 ca performante atat in linie dreapta cat si in viraje. Sau, ai putea sa vinzi masina si sa iei un M3 si ai rezolvat problema :twoup:.

Link to comment
Share on other sites

10x mane

 

id-ul meu djsashaclub

 

sa mai vb

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu o sa gasesti documentatie prea multa despre modificari facute de altii, asa ca va trebui sa experimentezi pe pielea ta. Iti spun pentru ca si eu am tot un 330d si m-am documentat destul de serios in ultima vreme despre ce modificari ar fi posibile pastrand masina la fel de practica ca la inceput, si fara sa investesc sume aberante de bani.

 

Daca ai pachetul de suspensii sport din fabrica ti-as recomanda doar bara stabilizatoare spate de la M3 in locul celei pe care o ai, cea de pe fata e aproape la fel ca cea de M3 (25.8 vs 26mm) dar cea spate e mai moale (19 vs 21.5mm) si asta face 330d-ul mai subvirator. Daca nu ai pachetul sport (sau vrei mai multa sportivitate decat suspensia sport OEM) iti recomand un set de suspensii reglabile (coilovers), eu am V-Maxx care sunt OK insa sunt ajustabile doar pe inaltime (fara ajustare separata a amortizoarelor). Alte kituri de suspensii potrivite pentru E46 sunt Eibach Pro-Street, KW V1 sau Bilstein PSS, iar daca vrei performanta absoluta (cu pret pe masura) te poti uita la KW V2 sau chiar Bilstein PSS9 sau KW V3, kituri de competitie cu ajustari complexe. Evident, cu cat sunt mai dure te poti astepta la comfort din ce in ce mai redus, mai ales ca drumurile din Romania nu sunt chiar ca in palma, asa ca ultimele kituri nu le-as pune decat pe o masina "de weekend". Daca pui suspensii aftermarket sportive pe o masina fara pachetul sport din fabrica, iti recomand sa cauti si un kit de bari stabilizatoare (sway bars) pe masura, altfel doar o sa ai o masina incomfortabila fara imbunatatiri considerabile la tinuta de drum.

 

Franele lui 330d sunt destul de capabile, discurile fiind apropiate de dimensiuni de cele de M3 (325mm/300mm la 330d, 325mm/328mm la M3), insa neaparat ia-ti placute de frana foarte bune daca vrei sa sofezi in ritm alert pe drumuri montane virajate si sa nu te trezesti fara frane. Ajusteaza-ti stilul astfel incat sa nu folosesti frana mai mult decat e necesar, un upgrade de frane te-ar costa o bucata prea mare din suma ta ca sa merite asa ca e bine sa scoti tot ce poti din franele pe care le are deja masina.

 

La motor e cel mai delicat, in primul rand va trebui sa te asiguri ca totul e in stare foarte buna inainte sa te apuci de modificari. Reviziile la zi, ulei bun, fii sigur ca turbina nu are probleme, daca pornesti deja cu probleme nu o sa faci mare lucru. Modificarile, in ordinea in care le-as face eu sunt cam asa:

 

1. Chip-tuning. E cea mai simpla si mai consistenta modificare, iti poate creste puterea cu peste 20% si nu costa mult. Nu are efecte daunatoare, nu creste consumul sau uzura daca nu folosesti plusul de putere. Avand in vedere ca nu e singura modificare pe care o faci, iti recomand metoda celor de la Master Tuner cu piggyback programat pe dyno, care se poate ajusta dupa fiecare modificare ulterioara pentru a scoate maximul de putere.

 

2. Intercooler. Unul mai mare si mai putin restrictiv iti va da putere mai mare mai ales la viteza mica si un consum putin mai scazut, plus iti permite sa cresti presiunea turbinei si implicit puterea fara riscuri pentru motor. Va trebui sa scoti ventilatorul de la clima si sa il inlocuiesti cu doua mai mici, pentru a face loc intercoolerului.

 

3. Injectoare. Injectoarele in orice motor se dimensioneaza cu o marja de rezerva destul de ingusta, pentru a obtine eficienta maxima; daca sunt supradimensionate prea mult va lucra in sarcini prea mici in mod normal si nu se obtine atomizare buna a combustibilului. Ca sa cresti puterea mai mult vei avea asadar nevoie de injectoare mai capabile, insa urmeaza acelasi principiu si nu folosi injectoare prea mari. O capacitate de ~30% in plus e OK daca nu ai de gand sa schimbi organele interne ale motorului (lucru imposibil in bugetul tau).

 

4. Evacuare. Catalizatorul e elementul cel mai restrictiv al evacuarii, fie il elimini de tot si risti ca masina sa nu iti treaca testul de poluare la ITP (sau dai spaga), fie iei un catalizator "race", de care eu sincer nici nu am auzit sa existe pentru motorul asta :twoup:. Recomandabil e sa schimbi tot traseul de evacuare cu unul cu diametru ceva mai mare, raporteaza-te insa la cresterea de putere si nu pune cea mai groasa teava posibila.

 

Deasemenea va trebui neaparat sa schimbi ambreiajul, pentru cel stock nu va rezista la prea multe brutalizari cu un asa motor.

 

Daca faci totul cum trebuie o sa ajungi undeva in zona a 280-300CP, 700+Nm, 0-100Kmh sub 5.5s, cu alte cuvinte apropiat de M3 ca performante atat in linie dreapta cat si in viraje. Sau, ai putea sa vinzi masina si sa iei un M3 si ai rezolvat problema :twoup:.

Link to comment
Share on other sites

Pentru inceput, se scrie tuning.

 

Dupa parerea mea este aberant sa investesti 10 000 euro intr-un 330d cand poti sa-l vinzi si sa-ti iei M3.

 

Un 330d modificat poate fi aproape la fel de rapid ca un M3 pe linie dreapta insa niciodata nu vei avea aceeasi fiabilitate, acelasi comportament in viraje si aceeasi calitate.

Link to comment
Share on other sites

Subscriu la ce a zis Ciupanezu, mai bine il vinzi, iar cu banii castigati + cei 10k euro, iti iei un M3

 

asa zic si eu si daca mai raman bani iti pui si un turbo pe m3 si gata.......dar o sa pape dublu fata de un 330d modificat

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
un 330d de 290 de cai ai sa fii surprins cat consuma....

 

la fel de surprins vei fi ce consum mic are m3...cel putin mie asa mi se pare pt ce masina e...

 

E36 M3 3.2 stiu cat consuma. 8.5 condus la 90-100 afara.

90-100? :) :)

 

 

sau 9-10.... ceea ce mi se pare k e putin....dak e cum zic eu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.