Jump to content

316i '94 - temperatura/apa fierbe


Orvo

Recommended Posts

Am fost azi la service cu masina ca sa-mi fac franale pe spate pentru n-am trecut ITP-ul. Dupa ce am terminat cu franele am auzit un zgomot ciudat la motor, un fel de fasait. Se prelingea apa de pe capacul termostatului. L-am (l-au) desfacut si am vazut ca garnitura nu etansa bine si urechile capacului erau rupte, alea in care se agata termostatul. Am comandat capac (cotul ala de plastic) cu termostat si garnitura noua, dar ajunge doar peste vreo 2 zile. Am scos de tot termostatul, am etansat bine garnitura aia, am pus capacul inapoi, am completat apa, am aerisit de la aerisitorul de langa busonul de umplere cu apa si am lasat motorul sa se incalzeasca, sa vad ce si cum face. Am stat vreo 10 minute cu el la 2500 de ture, apa a urcat la normal si gata. Am zis ca pot sa merg cu ea asa pana vine termostatul nou. Dupa ce-am plecat insa, in trafic, pe caldura mare a inceput sa-mi fiarba apa. Am oprit imediat si am observat ca motorul era stropit cu apa din zona busonului de umplere. Am lasat sa se raceasca motorul (vreo 2 ore), am completat cu apa, am aerisit inca odata, cat de bine am putut si am mers vreo 20 de km fara probleme, temperatura la normal. Brusc a inceput sa urce iara, si asta se intampla seara pe la ora 22:30, deci nu ziua pe caldura. De data asta n-a mai stropit pe niciunde, se auzea insa un fasait (ca de aer comprimat care iese printr-o gaurica) de undeva din spatele motorului. N-am avut nici lumina prea buna, dar n-am reusit sa identific sursa zgomotului. De asemenea inca un lucru care trebuie mentionat (nu stiu daca are sau nu legatura cu fiertul): acul de la temperatura imi cade uneori in stanga de tot, ca si cum ar fi oprit motorul, dupa cateva secunde isi revine iarasi si urca la normal, sau peste - cum a fost cazul azi. Azi prima data cand a fiert apa s-a apris si becul rosu de apa. A 2-a oara am oprit inainte sa ajunge chiar la rosu, era oricum pe aproape.

 

Are cineva o idee despre ce poate fi vorba ?

Mentionez ca e vorbe despre o pisicuta din 07/94 motor 316i.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Problema rezolvata:

- termostat nou cu tot cu capac si garnitura

- visco-cuplajul (bi-metal) nou

- apa nu mai fierbe

 

Problema NErezolvata:

- acul de temperatura cade aleator si revine la fel de aleator. Atunci cand isi revine indica bine ...

Link to comment
Share on other sites

:twoup: garnitura de chiulasa

De ce erai asa sigur?

 

De multe ori se intampla la fel in service, termostatul este stricat sau radiatorul este foarte murdar iar mecanicii recomanda schimbare garniturii de chiulasa.

 

 

nu am fost sigur doar ca

 

De data asta n-a mai stropit pe niciunde, se auzea insa un fasait (ca de aer comprimat care iese printr-o gaurica) de undeva din spatele motorului. N-am avut nici lumina prea buna, dar n-am reusit sa identific sursa zgomotului.

 

Multumesc

 

 

si am mai avut patanie ca nu scapa apa doar iesea aer ca din compresor

 

asta m-a determinat sa scriu garnitura :D da ma bucur ca nu am avut dreptate :twoup:

 

 

Se pare ca si-a revenit si sonda de temperatura ... Sa fi facut figuri oare din cauza termostatului ? Dupa ce l-am schimbat a mai facut figuri vreo 10-15 km dupa care si-a revenit complet.

 

 

vezi poate e problema de contact :D la senzor

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Si eu ma bucur ca n-a fost garnitura. Acul a inceput iara sa cada. Din bord nu e ca l-am desfacut si am curatat toate contactele, am verificat mufele, etc. Problema e ca nu stiu cum sa ajung la sonda ca verific contactele si acolo ...
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
320i touring din 95. va rog sa-mi spuneti ce fel de termostaat trebuie sa iau. Ma refer la temperatura de lucru, ca la magazin am gasit la trei temp, ceva de genul 85grade , 87 si 92. cel de 92 grade este pentru motorul M52. Problema e ca nu stiu ce motor am. E de 2000 in 6 cilindrii VANOS 150 cp. dar tipul...? mentionez ca acum(adica vara) creste foarte greu temp. In 30 min. de mers la relanti avand caldura pornita abia a parasit acul zona albastra(afara erau cca. 15 grade) Cand motorul se incazeste acul se intepeneste in pozitie verticala.
Link to comment
Share on other sites

320i touring din 95. va rog sa-mi spuneti ce fel de termostaat trebuie sa iau. Ma refer la temperatura de lucru, ca la magazin am gasit la trei temp, ceva de genul 85grade , 87 si 92. cel de 92 grade este pentru motorul M52. Problema e ca nu stiu ce motor am. E de 2000 in 6 cilindrii VANOS 150 cp. dar tipul...? mentionez ca acum(adica vara) creste foarte greu temp. In 30 min. de mers la relanti avand caldura pornita abia a parasit acul zona albastra(afara erau cca. 15 grade) Cand motorul se incazeste acul se intepeneste in pozitie verticala.

 

http://www.realoem.com

 

introduci ultimele 7 caractere din serie si vezi exact ce si cum

Link to comment
Share on other sites

320i touring din 95. va rog sa-mi spuneti ce fel de termostaat trebuie sa iau. Ma refer la temperatura de lucru, ca la magazin am gasit la trei temp, ceva de genul 85grade , 87 si 92. cel de 92 grade este pentru motorul M52. Problema e ca nu stiu ce motor am. E de 2000 in 6 cilindrii VANOS 150 cp. dar tipul...? mentionez ca acum(adica vara) creste foarte greu temp. In 30 min. de mers la relanti avand caldura pornita abia a parasit acul zona albastra(afara erau cca. 15 grade) Cand motorul se incazeste acul se intepeneste in pozitie verticala.

M52 cod motor 206S3

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Am si eu o intrebare pentru cunoscatori.Masina nu prea imi dadea suficienta caldura si acul de la apa nu mi se ridica deloc...atunci am desfacut sa ma uit la termostat si am constatat ca acolo a mai fost umblat...termostatul nu avea nici o garnitura acolo...un prieten mia zis ca trebuia sa aiba,am luat termostatul si l-am fiert sa il verific...si nu e bun,asa ca nu l-am mai pus...am trecut mai departe si am facut aerisirea la instalatie,am bagat apa,am completat cu antigel si cand am plecat cu masina am constatat ca acul se ridica la 90 grade cum e normal...dar desi era pe treapta 2 la caldura...nu puteai sa stai in masina...transpirai...baga prea mult;)) am inchis caldura si temperatura a inceput sa creasca :) ,asa ca am fost nevoit sa deschid iarasi caldura ca sa revina acul la 90 grade...Acuma vreau sa va intreb care sunt efectele negative si problemele care vor aparea daca merg cu masina fara termostat,pana imi iau altul. <_< Edited by mozolici_hd
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.