Jump to content

Apa clocotita


Recommended Posts

N-am crezut ca o s-o vad p-asta vreodata dar iata ca mi s-a intamplat ...

Eram in minunatat mamaia in care parcurgi 2 km in 10 ore si nu stiu daca mergeam de 20 min cand vad abur de sub capota si *bip* becul ala galben care se aprinde cand tre sa completezi apa/antigel ... nu am observat daca s-a aprins si cel de la temperatura, am tras pe dreapta am ridicat capota iesea abur ca la nebuni, pe sosea erau toti cei 7-8 litrii de antigel/apa din instalatie ... am lasat-o sa se raceasca si am deschis surubu ala de plastic care e cel mai inalt punct al instalatiei , nu s-a auzit nimic n-a iesit apa nu nimic prin urmare am deschis si busonul de la apa si dupa ce s-a racit de tot am turnat 1 litru de apa care s-a scurs tot sub masina :twoup: ... acuma ce cred eu ca s-a intamplat: s-a incins motorul , ventilatorul nu a pornit de loc(mi-am dat seama dupa ce am tras pe dreapta ca nu s-a auzit deloc) , apa a fiert si a plesnit vreun furtun pe dedesubt... masina momentan este in parcare ma duc sa o iau mai tarziu si ma voi duce maine la service cu ea...

Acuma nu stiu la ce sa ma astept, garnitura de chiulasa, motor calat (doamne fereste), pompa de apa, termostat sau electrocupla de la ventilator sau doar un simplu furtun ... nici nu vreau sa ma gandesc

Link to comment
Share on other sites

Cel mai prost lucru sa patesti asa ceva in concediu sau in alt oras decat unde stai!

Sper sa nu fi crapat decat furtunul ala!

 

 

una din cauze poate fi furtunul ala gros care pleaca de sus din vasul de expansiune ..la mine efectiv s-a rupt din cotul ala de plastic si curgea in disperare ..eu am simtit miros de antigel si am oprit imediat..nu e f scump ..in jur de 200 ron parca ..nu cred ca ai calat motor sau altceva mai grav ....Vezi maine pe lumina !.oricum nu erai in forja ..mergeai incet

 

ps ..TAU omul e din Ct oricum ,relativ aproape de casa

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

N-am crezut ca o s-o vad p-asta vreodata dar iata ca mi s-a intamplat ...

Eram in minunatat mamaia in care parcurgi 2 km in 10 ore si nu stiu daca mergeam de 20 min cand vad abur de sub capota si *bip* becul ala galben care se aprinde cand tre sa completezi apa/antigel ... nu am observat daca s-a aprins si cel de la temperatura, am tras pe dreapta am ridicat capota iesea abur ca la nebuni, pe sosea erau toti cei 7-8 litrii de antigel/apa din instalatie ... am lasat-o sa se raceasca si am deschis surubu ala de plastic care e cel mai inalt punct al instalatiei , nu s-a auzit nimic n-a iesit apa nu nimic prin urmare am deschis si busonul de la apa si dupa ce s-a racit de tot am turnat 1 litru de apa care s-a scurs tot sub masina :twoup: ... acuma ce cred eu ca s-a intamplat: s-a incins motorul , ventilatorul nu a pornit de loc(mi-am dat seama dupa ce am tras pe dreapta ca nu s-a auzit deloc) , apa a fiert si a plesnit vreun furtun pe dedesubt... masina momentan este in parcare ma duc sa o iau mai tarziu si ma voi duce maine la service cu ea...

Acuma nu stiu la ce sa ma astept, garnitura de chiulasa, motor calat (doamne fereste), pompa de apa, termostat sau electrocupla de la ventilator sau doar un simplu furtun ... nici nu vreau sa ma gandesc

 

 

o nimica toata............

 

termostat nou, lichid de racire si eventual vascocuplaj nou.....

 

se mai intampla.

Link to comment
Share on other sites

acum am ajuns acasa, am ales sa o aduc la o ora mai tarzie pentru ca in mamaia e nebunie pana la 12 noaptea, oricum a fost un drum cu cateva peripetii minore, a fost si putin hilar tinand cont ca ma tras un prieten cu un mercedes adica a fost putin injositor dar asta e viata, vorba unui prieten : "Shit happens every day... daca nu esti constipat"

acum mi-am adus aminte ca intr-o zi am parcat masina si exact inainte sa opresc motorul a pornit ventilatorul, am incuiat masina m-am dus la magazin am stat cel putin 5-7min si cand m-am intors el tot mergea si a mai mers inca 2-3min... nu cred ca e tocmai normal sa mearga 10 min dupa ce am oprit motorul...

 

@b-69-tau ... din fericire eram destul de aproape si din pacate nu sunt in concediu, maine trebuia sa ma duc la munca dar ... asta e

 

@myxage ... eu din pacate nu am simtit nici un miros pur si simplu am vazut un nor mic de fum alb si am auzit bipaitul din bord si becul de la apa ... si da mergeam foarte incet pentru ca eram in coloana, nu cred ca aveam mai mult de 5km/h...

 

@cos ... am observat si eu pe forum ca exista foarte multe threaduri cu probleme asemanatoare, in special la seria 3

 

@wind316 ... nu ma mirat cand am patit-o acum 5 ani cu batrana mea dacie in aceeasi statiune minunata in aceeasi coloana infinita de masini... dar sincer nu ma asteptam sa patesc asa ceva si cu asta ... adica daca acum 5 ani cand trageam eu pe dreapta cu dacia sa mai completez apa oprea si un bmw in spatele meu cu aceeasi problema cred ca ma bufnea putin rasul... ma rog poate mentalitatea de roman e de vina :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu de seria 5 cu probleme radiatoare..seria 3 cu problema la vasul de expansiune, etc.

Astia de la BMW sunt cam nesimtiti...racirea e la fel de importanta ca si lubrifierea.

Daca ti-a curs imediat inseamna ca se poate vedea rapid cauza..Dar daca e vasul de expansiune spart e posibil sa fi fost din cauza presiunii acumulate pt ca n-a mai deschis termostatul (de exemplu), asa ca tre sa verifici cu atentie tot.

De obicei motorul se incinde mult mai tare in coloana decat la mers in afara oraslui.

Link to comment
Share on other sites

la prima vedere vasul de expansiune spart ... 215 ron si vine maine dimineata, ramane de vazut maine care a fost cauza exacta a supraincalzirii... alti bani alta distractie

 

 

s-a spart vasul ...a pierdut apa ..si s-a supraincalzit motorul ..cam asta e motivul

 

Bine ca ai vazut la timp si ai oprit !

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

am luat masina azi din service pana la urma s-a dovedit a fi doar vasul spart

Vas - 229 ron

Manopera - 74

am scapat ieftin zic eu acuma tre sa o urmaresc cateva zile, mi-au pus apa deocamdata in caz ca se mai intampla sa fiarba si daca in 3-4 zile nu se intampla nimic o sa ma duc sa-mi puna antigel si apa

Link to comment
Share on other sites

au pus apa de la robinet din cate stiu eu nu eram langa masina si nici nu m-au sunat sa ma intrebe...

cand au montat vasul nu l-au bagat bine in radiator si aseara am mers 10 min cu masina si cand am oprit iar apa pe jos si abur pe acolo pe la imbinarea aia temperatura era la mijloc ... m-am dus azi dimineata la ei l-au pus la loc a fost totul ok am fost la munca apa a stat la jumate dar acuma in drum spre casa cu 500 metri pana sa ajung, apa a urcat vertiginos spre rosu, am tras pe dreapta am ridicat capota si nimic adica nu a apucat sa fiarba ... am pornit iar , am accelerat de 2 ori pe loc si iar a inceput sa creasca temperatura ... in conditiile in care afara nu e foarte cald iar traficul foarte lejer , deci nu stiu ce sa mai cred, poate garnitura de chiulasa e ciupita... are cineva idee cat costa garnitura si manopera ?

daca ar fi termocupla sau altceva electronic apar pe diagnoza ? ca ma duc sa-i fac si un test poate ma elucideaza ...

Edited by buuuu
Link to comment
Share on other sites

srry de double post nu merge edit ....

cam care ar fi simptomele la garnitura de chiulasa arsa ? apa in ulei sau invers ? fum pe toba ?

si inca o chestie pe care am uitat sa o mentionez este ca nu mai porneste AC-ul ... facea niste figuri si inainte de treaba asta dar acuma nu mai porneste deloc...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
srry de double post nu merge edit ....

cam care ar fi simptomele la garnitura de chiulasa arsa ? apa in ulei sau invers ? fum pe toba ?

si inca o chestie pe care am uitat sa o mentionez este ca nu mai porneste AC-ul ... facea niste figuri si inainte de treaba asta dar acuma nu mai porneste deloc...

Ai facuto?Si la ce service in constanta ca am si io aceeasi problema :)

Link to comment
Share on other sites

cam care ar fi simptomele la garnitura de chiulasa arsa ? apa in ulei sau invers ? fum pe toba ?

 

LipsĂŁ de putere, urcĂŁ temperatura apei, apĂŁ ĂŽn ulei, scade nivelul lichidului de rĂŁcire.

 

pana la urma nu a fost garnitura ... dar trebuie sa schimb electrocupla care vine numai cu tot cu ventilator (aprox. 17milioane), pentru ca ventilatorul nu mai porneste de nici un fel ... cica una din cauze ar putea fi ca in momentul in care s-a spart vasul a sarit apa incinsa pe el , ma rog...

 

vasul l-am schimbat la un service "de cartier" unde cunosc pe cineva iar cu electrocupla am fost la un electronist pe langa kaufland ... oricum la bavaria nu ma mai duc in viata mea .... ultima oara am plecat fara cric de acolo

 

sper sa nu aveti problemele care le-am avut eu de cand mi s-a spart vasul pentru ca eu unul am crezut ca scot 2 litrii de benzina si ii dau foc ...

 

sa ma tineti la curent ca sunt curios ce ati rezolvat...

Link to comment
Share on other sites

Dar pana la urma ai constatat ce a cauzat presiune asa mare in vasul de expansiune?

 

Astazi o duc si eu sao verific peste tot, desi nu cred ca o sa ii dau asa repede de cap pentru ca pareri am auzit 1001: pompa de apa, _chiulasa_, garnitura de _chiulasa_, senzor de temperatura, termostatul (desi l-am schimbat marti), radiator apa etc...

 

Daca mai puteti posta cei care ati avut asa problema si ati rezolvat, v-as fi recunoscator :)

Edited by alex mihalciuc
Link to comment
Share on other sites

Dar pana la urma ai constatat ce a cauzat presiune asa mare in vasul de expansiune?

 

Astazi o duc si eu sao verific peste tot, desi nu cred ca o sa ii dau asa repede de cap pentru ca pareri am auzit 1001: pompa de apa, _chiulasa_, garnitura de _chiulasa_, senzor de temperatura, termostatul (desi l-am schimbat marti), radiator apa etc...

 

Daca mai puteti posta cei care ati avut asa problema si ati rezolvat, v-as fi recunoscator :)

 

 

mari posibilitati ar fi sa numai lucreze termostatul cum trebuie... :) daca nu iti ceda vasul...aveai radiatorul semicurbat...

Link to comment
Share on other sites

buna ziua,

 

am si eu aceeasi problema la un bmw 316 compact din 95/11 ...

Astazi am observat niste apa cum se scurgea din radiator repede...

M-am dat mai aproape sa vad am deschis capota si am observat ca era fiarta tare, am plecat la un service si cel de acolo mi-a spus ca e de la garnitura de _chiulasa_ ... eu nu prea cred, ventilatorul mi se invarte dar nu-mi mai baga nici caldura inauntru ceea ce pare sa fie de la termocupla...

Oare de ce s-or fi stricat asa repede ca de dimineata n-avea nimic.

 

Am bagat niste apa cand am observat cum se scurgea si se poate sa fie si de la aia , mi-e sa nu fi intrat apa la garnitura de _chiulasa_

 

astept si eu niste sugestii de la voi!

 

thx.

Link to comment
Share on other sites

am intrebat pe toata lumea pe unde am fost ce a putut sa cauzeze cresterea de presiune si am primit raspunsuri de genul : "E facut din plastic de proasta calitate" (vasul) , " E problema tipica pentru seria 3" etc. nimic concret
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.