Jump to content

Problema cu ABS


Recommended Posts

Salutare tuturor de pe forum. Va rog sa ma scuzati ca deschid un topic nou dar nu am gasit raspunsuri pentru problema mea. Am un Bmw E39 520i. Merge foarte bine sunt multumit de ea, dar am o problema veche pe care nu am reusit sa rezolv. Nu functioneaza ABS si ASC. Am fost la un servis si sau uitat cu testerul lor si miau zis ca e problema la rulmentul fata stanga. Am comandat rulmentul am schimbat si nimic Abs-ul nu functioneaza. Am mers inapoi miau zis ca senzorul fata stanga e de vina. Am comandat am schimbat si nimic. Numai stiu ce sa fac nu vreau sa mai platesc 50Ron la fiecare testare care nu da nimic sigur ce o fii stricat. Am verificat firele nu se vede ca ar fii rupti sau sifonati undeva, mi se pare totul ok. Dac aveti idei ce poate sa fie de vina va rog sami scrieti.

Cu stima ...

Link to comment
Share on other sites

Mergi undeva si vezi daca functioneaza senzorul de ABS. E nevoie de un osciloscop pentru asta.

 

Daca nu ai osciloscop o poti lua din aproape in aproape. Verifici cablajul de la senzor pana la calculatorul de ABS - cu un aparat de masura, nu ochiometric. E posibil sa se fi ros pe undeva firele. Daca firele sunt OK si daca senzorul este corect montat, atunci probabil senzorul este defect.

Link to comment
Share on other sites

Am patit si eu asa ceva(E39, diesel), dar la mine nu mergea nici kilometrajul, nici consumul instant. La tester mi-a iesit senzorul stanga spate. Am inteles ca ala este defect daca nu-ti merge si kilometrajul, nu numai abs-ul si asc. Cred ca daca era ala pe fata, nu ar fi trebuit sa ai probleme cu asc-ul, nu? E vorba de tractiunea pe spate, nu fata.Sa nu fi interpretat baietii gresit rezultatul la tester, unde ai fost. Ai fost in mai multe locuri si au toti aceeasi treaba? Edited by vlh
Link to comment
Share on other sites

Scoate senzorul vinovat si verifica sa nu aiba pilitura metalica pe suprafata de citire.

 

Aceeasi pb. am avut-o la fostul si nu am rezolvat-o nici dupa schimbarea ambilor rulmenti + senzori. Cand functiona, cand nu si la fiecare test imi spuneau sa schimb senzorul dreapta fata :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Senzorul de la roata ce fel de senzor este? Este pe baza de senzor HALL?

 

Daca e senzor HALL va trebui verificata si partea dinspre roata, adica sa nu fi cazut sau sa se fi deformat partea de la roata care reprezinta pentru senzorul HALL referinta. Asta se poate intampla de la o groapa ceva...

Link to comment
Share on other sites

Am cumparat senzor nou si cu ala tot asa face arata pe tester ca senzorul este de vina.

 

Se pare ca ai schimbat si rulmentul pe partea respectiva.

Senzorul ar trebui sa aiba 2 fire.Verifica daca ai tensiune si masa, semnalul nu iti poti verifica decat cu osciloscopul.Verifica sa nu fie intrerupte firele intre

computer si senzorul de la roata si cam asta este.Daca totul este ok, este defect computerul.

Pentru a fi 100% sigur pune altul de proba de la alta masina.Din atatia membri pe acest forum poate se gaseste cineva sa ti-l imprumute.

Link to comment
Share on other sites

Senzorul ar trebui sa aiba 2 fire.Verifica daca ai tensiune si masa, semnalul nu iti poti verifica decat cu osciloscopul.Verifica sa nu fie intrerupte firele intre

computer si senzorul de la roata si cam asta este.Daca totul este ok, este defect computerul.

 

Senzorul comunica prin curent? Isi moduleaza curentul absorbit de la computerul de ABS si astfel comunica?

 

Daca la fiecare rotatie sau la mai multe rotatii isi modifica curentul absorbit, atunci cu osciloscopul nu va vedea nimic ! Decat tensiunea care vine de la computerul ABS. Trebuie sa suspende masina pe cric si sa invarta de roata ca sa vada un semnal dreptunghiular !

Link to comment
Share on other sites

Exista multe tipuri de senzori. Chiar senzori care au la baza acelasi principiu sunt alimentati sau comunica diferit. Sunt doar senzori sau pot fi si cu electronica pe ei. Pot avea interfata digitala sau analogica. Pot avea si microcontroler pentru a putea comunica pe un protocol mai putin vulnerabil la interferente. Exact ce foloseste BMW-ul ca si senzor, comunicare sau protocol pt determinarea vitezei de rotatie a unei roti nu stiu. De asta am si intrebat...

 

In functie de cat de complex este senzorul va trebui sa miste sau nu de roata! Sunt aproape convins ca trebuie totusi sa miste de roata pentru a vedea un semnal pe osciloscop. Altfel va vedea o dreapta.

 

De ex: La usi, la E60 sunt senzori HALL. Daca pui osciloscop nu vezi nimic decat o dreapta. Va trebui sa inchizi si sa deschizi usa pentru a vedea semnal pe osciloscop.

 

Citeste cum functioneaza un senzor magnetorezistiv.

 

P.S. Sunt inginer electronist si proiectez circuite pt. industria de masini de cativa ani...

Link to comment
Share on other sites

P.S. Sunt inginer electronist si proiectez circuite pt. industria de masini de cativa ani...

 

Nu are legatura cu ce te ocupi, ideea era ca se poate verifica semnalul unui senzor magnetorezistiv cu osciloscopul.

 

 

Exista multe tipuri de senzori.

 

Nimic mai adevarat, insa aici discutam despre un senzor de ABS montat pe un BMW E39. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Eu intreb de senzor, de felul cum comunica cu calculatorul si imi zici sa citesc despre senzori. Intreb inca ceva de senzor imi zici ce masina e. Incercam sa avem o discutie mai tehnica sau cel putin legata de senzori. In fine, sa revenim la subiect...

 

Va trebui sa invarti de roata pentru a vedea un semnal pe osciloscop.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nebuneala. Aztazi am fost din nou la un tester si acuma a iesit ca e problema la speed sensor fata dreapta. Pana acuma era problema pe partea stanga unde am schimbat rulmentul si senzorul acuma e problema la partea dreapta. Numai stiu ce sa fac sa cumpar iarasi un senzor pe partea dreapta sau habar nu am.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.