Jump to content

Ce motorina folositi ?


Myx

ce motorina folositi!  

1850 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 1 month later...

Idea cred ca este sa nu folosim aditivi aftermarket pt ca pot contine metale care dauneaza grav la DPF.Aditivii din motorina de la statie sunt ok la fel ca si ala de la BMW.La mine pe buson scrie NO aditive si max B7 sa pun.Masina e din 2010 si aia in Germania deja aveau standardul B7.In ce tara de cacat traiesc......am pus si eu intrebarea asta si in statii sunt doar idioti. Doar la Rompetrol am primit aparent raspunsuri mai inteligente......cica ei baga minimul de bio dar cum plm la o pompa pe o parte este scris B0 si pe partea opusa scrie B7.Pompele trag din acelasi rezervor. Eu ce bag?

Am bagat eu B0 si nu am simtit nimic.......aparent mie mi se pare ca cel mai bine merge cu aia de la Luk.......toti zic ca Luk merge bine la tractoare si combine......si sunt nebun si sa nu mai bag.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Mol Evo, cu foarte mici exceptii (in concedii afara), insa 95% doar Evo si noua Evo Plus. Dupa 150000km facuti in Romania, un injector a luat-o razna. Filtrele de motorina nu au stat mai mult de 20000km pe masina. Cred ca toti vand aceeasi mizerie de combustibili, aditivata sau nu...
Link to comment
Share on other sites

am un coleg de 67 de ani care baga benzina de 98 de la Lukoil pe loganul turbo de 0.9 :)

 

el zice ca face treaba buna avand grija de masina cu combustibil de 98, insa din cate stiu, combustibilul de la Lukoil este cel mai prost de pe piata.

 

ba mai mult, a plecat in concediu si si-a luat o canistra de 20 de litri in portbagaj pt ca pe drum nu gasea lukoil iar la celelalte benzinarii era mai scumpa :)

 

astia te omoara pe strazi, oamenii care merg cu 90kmh, care sunt depasiti de tot ceea ce ii inconjoara si care sunt incapabili de a se lepada de metehnele comunismului

Edited by edit
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

alimentat in trecut cu Lukoil Ecto Super , dar dupa ce am vazut ce se aduna in admisie, am renuntat la motorina lor...

 

ultimele plinuri:

 

OMV MaxxMotion... mers legal, reactie foarte buna la accelerare, consum bun

 

Shell VPower si ARAL Ultimate (nu in Ro)... realimentare, se simte imediat saltul evolutiv, chiar si masina "se bucura" iar raspunsul la acceleratie este exact cum te astepti...

 

Petrom extra... alimentat pe rezerva cu diferenta sesizabila imediat (in minus, ca de-aia e diferenta), reactie cam puturoasa la accelerare, consum usor crescut

 

Rompetrol EfixS 55... refacut plinul (tot pe rezerva) in Ro, masina si-a recapatat "nervul", dar consumul s-a diminuat foarte putin...

 

pentru definitivarea optiunilor personale, as mai incerca si MOL EvoDiesel Plus, desi inteleg ca, mai nou, MOL se aprovizioneaza din rafinariile Lukoil, dar si Petromidia.

 

asa ca deocamdata, dintre motorinele romanesti, doar OMV MaxxMotion si Rompetrol EfixS 55 imi inspira ceva ce seamana a combustibil performant, gen Shell Vpower sau ARAL Ultimate.

 

:popcorn:

Link to comment
Share on other sites

alimentat in trecut cu Lukoil Ecto Super , dar dupa ce am vazut ce se aduna in admisie, am renuntat la motorina lor...

 

ultimele plinuri:

 

OMV MaxxMotion... mers legal, reactie foarte buna la accelerare, consum bun

 

Shell VPower si ARAL Ultimate (nu in Ro)... realimentare, se simte imediat saltul evolutiv, chiar si masina "se bucura" iar raspunsul la acceleratie este exact cum te astepti...

 

Petrom extra... alimentat pe rezerva cu diferenta sesizabila imediat (in minus, ca de-aia e diferenta), reactie cam puturoasa la accelerare, consum usor crescut

 

Rompetrol EfixS 55... refacut plinul (tot pe rezerva) in Ro, masina si-a recapatat "nervul", dar consumul s-a diminuat foarte putin...

 

pentru definitivarea optiunilor personale, as mai incerca si MOL EvoDiesel Plus, desi inteleg ca, mai nou, MOL se aprovizioneaza din rafinariile Lukoil, dar si Petromidia.

 

asa ca deocamdata, dintre motorinele romanesti, doar OMV MaxxMotion si Rompetrol EfixS 55 imi inspira ceva ce seamana a combustibil performant, gen Shell Vpower sau ARAL Ultimate.

 

:popcorn:

 

Pai Petrom Extra este identica cu cea normala de la OMV, doar ca este mai scumpa.

 

"SpecificaĂžie de livrare SF – 39

 

MotorinĂŁ Extra / OMV Diesel

1. Domeniu de aplicare

1.1 Prezentul standard stabileÂşte cerințele Âşi metodele de ĂŽncercare pentru motorina auto utilizatĂŁ la vehiculele cu

motoare diesel proiectate sã funcÞioneze cu motorinã auto care conÞine pânã la 7 % (V/V) esteri metilici ai acizilor graºi.

Pe piaĂža internĂŁ carburantul se va livra sub denumirile comerciale: ”Motorina Extra”, “OMV Diesel“."

 

Mai multe detalii gasiti aici https://www.petrom.ro/services/downloads/00/petrom.ro/1522139097083/specificatie-de-livrare-motorina-extra-sf-39

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Aceeasi mizerie!

 

Am alimentat de la 5 statii (si firme) diferite, orase diferite. Aceeasi motorina de proasta calitate.

 

In Austria motorina e albastruie, usor tulbure si uleioasa.

In Romania motorina e incolora si consistenta ca apa!

WTF?

 

Sa mai vorbesc de putere si consum? Evident ca nu are rost!

Sa mai vorbesc de masurarea corecta a cantitatii la unele pompe? !"§$%%&/&/(

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Pana acum cateva zile, bagam motorina normala de la Petrom, iar zilele trecute am facut un plin cu OMV MaxxMotion Performance Diesel. Pot sa spun ca inca de a doua zi am observat ca motorul se aude mai bine, a si scazut putin consumul, iar vibratiile la relanti s-au redus destul de mult. N-as fi crezut daca nu experimentam chiar eu!
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Rompetrol - Efix S

 

Am ajuns la Rompetrol dupa urmatoarele teste, facute pe aceiasi masina(2009 - Opel Astra 1.7 CDTI, cumparata in 2011 la 54k km)

 

Efectuat revizie(toate filtrele + ulei) la masina:

2011 - masina diesel 54k km - alimentat timp de 12 luni ~9k km, doar de la OMV, simpla sau MaxxMotion, filtru de motorina negru.

 

Efectuat revizie(toate filtrele + ulei) la masina:

2012 - aceiasi masina diesel, acum 63k km - alimentat timp de 12 luni ~11k km, doar de la Mol, simpla sau EvoDiesel, filtru de motorina gri spre negru.

 

Efectuat revizie(toate filtrele + ulei) la masina:

2013 - aceiasi masina diesel, acum 75k km - alimentat timp de 12 luni ~10k km doar de la Rompetrol, simpla sau EfixS, filtru de motorina curat.

 

Marca filtrelor a fost aceiasi(MAN), acelasi mecanic, aceiasi masina, acelasi regim de mers, aceleasi drumuri.

 

 

Testat pe toate masinile diesel de atunci incoace, BMW(M47 si N47), cu EfixS se incalzeste motorul mai repede(observat iarna), mai silentios, urca mai rapid in ture, consum foarte ok vs MaxxMotion si EvoDiesel.

Link to comment
Share on other sites

Legat de calitatea motorinei, din punct de vedere al combustiei, nu simt nicio diferenta oriunde as alimenta, alimentez doar la firme cunoscute gen,OMV,MOL, Petrom, Rompetrol, Lukoil,Pertener rompetrol

ordinea este aleatorie, ca si impuritati in motorina, depinde foarte mult de cat de curate sunt bazinele statiei, si spun asta deoarece am in apropiere o statie din cele enumerate mai sus, si alimentez 99% de acolo, asta din comoditate,(ma dau si cu un buldoexcavator, iar seara la intoarcerea acasa fac plinul pentru a doua zi), pana acum un an si jumatate cand au facut niste interventii majore la bazine, cand schimbam filtrul de motorina era groaznic de mizerabil, aproape negru, de la acea interventie cand schimb filrul de motorina nu imi vine sa cred cat de curat este, mai ca nu imi vine sa il schimb :), oricum il schimb la fiecare 500 de ore, aproximativ 3500L alimentati in maxim 3luni

Edited by 318i-GPL
Link to comment
Share on other sites

Posibil sa fie si asta o cauza. Insa nu am alimentat doar de la o singura statie niciodata, de obicei circul de la plin la plin iar dupa ce se aprinde becul, ma duc la cea mai apropiata benzinarie.

 

Acum 7-8 ani cand lucram intr-o statie OMV din Cluj, in fiecare dimineata la 5 scoteam un raport cu, calitatea motorinei din fiecare rezervor si se trimitea la OMV-Petrom Bucuresti un raport(se verifica inclusiv daca exista apa in combustibil, pana la un nivel de 0.000x (nu mai stiu exact in ce se masura)).

A fost un caz cand am inchis un rezervor, a venit cisterna, l-a golit si a dus combustibilul inapoi la rafinarie.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 4 weeks later...

dupa un drum de peste 2.000 km (doar pauza de somn), revin cu pareri despre motorina (alimentez numai cu sortimentul plus):

in Ucraina am alimentat cu WOG, ceva gen Petrom la noi - mi se pare ordinara ("not great, not terrible" pt cine a vazut "Cernobil":) )

in Romania am facut un plin cu Rompetrol 55, cea B0 - motorul mi se pare mai ragusit, de "tras", trage la fel.

 

in Germania am alimentat cu Shell VPower - imi vine sa umplu masina de canistre sa aduc acasa ... nici nu pot sa descriu cum (nu) se mai aude motorul si cum imi fuge masina de sub fund cand ating doar pedala de acceleratie si cum urca in turatii. Mi se pare incredibil. Cata bataie de joc la adresa consumatorului roman... Iar pretul pt VPower, acelasi ca alte branduri cu sortimentul premium, sau cum il mai numesc ei... (1.66 euro litrul in Germania si Austria)

 

in Romania am mai alimentat OMV, Petrom si MOL - nu simt absolut nici o diferenta.

 

Intre Rompetrol si OMV/Petrom/Mol simti vreo diferenta? Eu obisnuiam sa alimentez de la Mol si de aproximativ 6 luni am trecut la Rompetrol 55 B0 exclusiv dar nu simt nici o diferenta. In schimb, intre OMV si Mol am simtit, cu benzina (pe atunci aveam benzina) de la OMV era mai "moarta" masina iar cu cea de la Mol mai "vie".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Naiba stie, dar BMW-ul din dotare pare imun la diferentele de motorina.

Am avut inainte un Astra diesel ...poi ala reactiona mai rau ca o femeie frustrata daca ii schimbam motorina - țĂŁcĂŁnea, urla, tragea sau nu tragea ...era o intreaga poveste ! BMW-ul nu are mofturi - de oriunde bag, premium sau normala, ca uit sau nu sa pun adaos ulei 2T, el le stie pe ale lui - acelasi sound, aceeasi manifestare.

Totusi din obisnuinta folosesc Mol (motorina normala) si in cazuri urgente sau lene, Luk. Nu am sesizat nici o diferenta intre cele doua desi Opelul stramba din nas la Luk, chiar cu sortimentul premium Ecto.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.