Jump to content

cauciucuri de vara pe zapada ?/


alina

Recommended Posts

ce se poate intampla daca circul cu cauciucurile de vara si iarna ( mai bine zis pe zapada) ?? eu tot asa de bine alunec si cu gumele de vara ca si cu cele de iarna , e totusi tractiune spate si cred ca indiferent de cauciucuri de alunecat tot alunec ...... hm :blink: , habar n-am la ce ajuta cauciucurile de iarna eu sincer iarna trecuta nu am simtit nici o diferenta ..........
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

pe mine ma intereseaza sa nu alunec si sa ma pot opri la timp , cu cauciucurile de vara nu m-am putut opri decat in bordura la fel si cu cele de iarna .... eu cred ca depinde foarte mult de puterea motorului si mai ales de tractiune .... :blink: ma irita faptul ca unii nici macar nu isi misca masinile din garaj pentru ca au cazut 2 fulgi si nu au cauciucuri de iarna , daca sant driveri super strong atunci cred ca nu depinde asa mult de cauciucuri (vara sau iarna)......... :)
Link to comment
Share on other sites

Un cauciuc nu poate face minuni, ci doar sa imbunatateasca situatiile. Daca ar merge vara sanie si iarna caruta, nu s-ar mai fi inventat amandoua.

Un cauciuc de iarna o sa te scoata din zapada mai usor, o sa scurteze distanta de franare, etc. Asta nu inseamna ca l-ai pus si te arunci in troiene. Daca pe zapada nu ai simtit nici o diferenta intre un cauciuc de zapada si unul de uscat, ori era de calitate proasta cel de zapada, ori le-ai testat in conditii extreme, in care nici ala de zapada nu a facut fata :blink:

Link to comment
Share on other sites

Un cauciuc nu poate face minuni, ci doar sa imbunatateasca situatiile. Daca ar merge vara sanie si iarna caruta, nu s-ar mai fi inventat amandoua.

Un cauciuc de iarna o sa te scoata din zapada mai usor, o sa scurteze distanta de franare, etc. Asta nu inseamna ca l-ai pus si te arunci in troiene. Daca pe zapada nu ai simtit nici o diferenta intre un cauciuc de zapada si unul de uscat, ori era de calitate proasta cel de zapada, ori le-ai testat in conditii extreme, in care nici ala de zapada nu a facut fata :)

 

 

nu contest ceea ce-ai spus dar nu mi se pare o diferenta prea mare intre cele de vara si cele de iarna , cel putin asta e parerea mea sau ..... ma rog probabil nu am facut eu alegerea cea mai buna referitor la marca cauciucului :) ... as vrea sa vad in test 2 bmw unul cu cauciucuri de iarna unul cu cauciucuri de vara .... pe zapada :blink:

Edited by alina
Link to comment
Share on other sites

si eu vreau sa particip la o astfel de joaca .........  :blink:

56936[/snapback]

esti cuminte? ca daca da, poate te chemam si pe tine :) serios acum, cel mai bine ar fi cu masina mea. ca daca merg la Paltinis cu cauciucurile de vara, si o sa le am acolo si pe cele de iarna, o sa vezi diferenta pe aceeasi masina.

Link to comment
Share on other sites

Si eu mi-as dori ca unul sau altul sa poata sa vina sa vada teste live pe 2 BMW-uri,cu cauciucuri de iarna si de vara.Important e todeauna cat profil au si de care unele sunt bune pe uscat altele pe ploaie sau gheata sau zapada testele sunt atat de diferite incat eu personal recomand cauciucuri de iarna todeauna chiar pe uscat sub +7C.Nu e importanta numai tractiunea sau franarea si tinuta de drum daca o masina ramane stabila de asta zic cine poate venii vreodata in Germania ma ofer personal sa fac anumite teste interesate direct pe circuitul de la BMW cu gheata zapada si pe uscat si sunt curios atunci ce impresie are unul sau altul.
Link to comment
Share on other sites

Si eu mi-as dori ca unul sau altul sa poata sa vina sa vada teste live pe 2 BMW-uri,cu cauciucuri de iarna si de vara.Important e todeauna cat profil au si de care unele sunt bune pe uscat altele pe ploaie sau gheata sau zapada testele sunt atat de diferite incat eu personal recomand cauciucuri de iarna todeauna chiar pe uscat sub +7C.Nu e importanta numai tractiunea sau franarea si tinuta de drum daca o masina ramane stabila de asta zic cine poate venii vreodata in Germania ma ofer personal sa fac anumite teste interesate direct pe circuitul de la BMW cu gheata zapada si pe uscat si sunt curios atunci ce impresie are unul sau altul.

57081[/snapback]

Mama ce tare! Esti in Munchen? Sa nu mai faci invitatii, ca eu chiar o sa vin...Se poate vedea fabrica?

Link to comment
Share on other sites

pe mine ma intereseaza sa nu alunec si sa ma pot opri la timp , cu cauciucurile de vara nu m-am putut opri decat in bordura la fel si cu cele de iarna .... eu cred ca depinde foarte mult de puterea motorului si mai ales de tractiune ....  :blink:  ma irita faptul ca unii nici macar nu isi misca masinile din garaj pentru ca au cazut 2 fulgi si nu au cauciucuri de iarna , daca sant driveri super strong atunci cred ca nu depinde asa mult de cauciucuri (vara sau iarna)......... :)

56891[/snapback]

Alina,

- Ai comparat cauciuc de asfalt (atentie, prin "de vara" unii inteleg "mixt") cu cauciuc de zapada (again, *de zapada*, sa fie vandut de producator ca atare, "snow", "winter", "pilot alpin" etc)? As fi curios sa ne spui marcile si tipurile cu care ai avut experientele respective care te-au condus la concluzia ca nu e nici o dif.

- Le-ai comparat in conditii identice? Te intreb asta fiindca e cam greu sa o faci, dar de asemenea eu cam greu sa nu faci diferenta. Atentie, gheata in principiu iese din discutie, cred ca nici nu te-ai gandit la asta. Si fii temperata in analiza, nu te astepta sa mergi cu cauciucuri de zapada pe zapada ca si cu alea de asfalt pe asfalt ca nu asta e ideea :)

- Grad de uzura? Cauciucurile de zapada sunt destul de sensibile la uzura. Dupa 15.000km eu zic ca aderenta pe zapada se diminueaza puternic (depinde si de la model la model, dar in general alea mai bune se comporta asa pentru ca au un material ff moale pe primii milimetri care asigura tocmai aderenta ff buna pe zapada.

- De asemenea, vezi ca nu toti fac cauciucuri de zapada ff bune. Nu profilul spune totul - adica poate sa arate ca alea de tractor si sa nu faca doua parale. Daca vrei sa alegi intreaba pe forum si poti sa afli pareri de la altii, vezi pe tirerack.com ca au de asemenea "rating" foarte detaliat, si nu in ultimul rand (ai zis ca vrei comparatii!) vezi ca atunci cand se apropie iarna toate revistele *serioase* (sorry, cele romanesti sunt *excluse*, ia ceva strain) au teste comparative extrem de detaliate cu accelerari, stabilitate in curbe, distante de franare etc.

 

Eu zic ca nu are rost sa pui la indoiala superioritatea cauciucului de zapada fata de cel de asfalt *pe zapada*. Asta chiar e un produs care nu a fost dezvoltat "de moft". Ideea e insa ca odata cu venirea iernii treb sa schimbi si stilul de condus. Eu cu cauciucuri de asfalt (Pirelli P5000 de ex) nu puteam sa urc pante, ieseam din curbe, de multe ori nu puteam pleca de pe loc. Zau ca n-are rost :)

 

Ca sa inchei, sunt 3 cauciucuri de iarna pe care eu le-as cumpara cu ochii inchisi: Michelin Pilot Alpin, Bridgestone Blizzak si Nokian Hakaapeliita, poate chiar in ordine inversa. Si nu m-as arunca la marci alde Sava, Barum, Kormoran... etc... etc. Am avut si de-alea cand nu aveam bani de ceva mai bun si nu mai vreau :) Acum am Dunlop SP Winter Sport si sunt bunicele (tocmai am venit de la Predeal, le recomand si pe astea dar pe locul 4 la snow traction, stau mai bine insa la asfalt, pe mine ma avantajeaza). Aoelu cat am scris - scuze. Bafta, vezi cu cine te compari :)

Edited by mchis
Link to comment
Share on other sites

eu cred ca facea comparatie pe o portiune cu gheata, inainte de o bordura. copii, derdelus, d'astea. unde nici cel de zapada nu prea facea fata. dar daca traim pina acolo, data viitoare cind merg(em) in germania, mi-ar placea TurboMann sa particip la asa o joaca (cum ii zicea Alina) pe circuitul BMW.
Link to comment
Share on other sites

Alina,

- Ai comparat cauciuc de asfalt (atentie, prin "de vara" unii inteleg "mixt") cu cauciuc de zapada (again, *de zapada*, sa fie vandut de producator ca atare, "snow", "winter", "pilot alpin" etc)? As fi curios sa ne spui marcile si tipurile cu care ai avut experientele respective care te-au condus la concluzia ca nu e nici o dif.

 

 

Eu zic ca nu are rost sa pui la indoiala superioritatea cauciucului de zapada fata de cel de asfalt *pe zapada*. Asta chiar e un produs care nu a fost dezvoltat "de moft". Ideea e insa ca odata cu venirea iernii treb sa schimbi si stilul de condus. Eu cu cauciucuri de asfalt (Pirelli P5000 de ex) nu puteam sa urc pante, ieseam din curbe, de multe ori nu puteam pleca de pe loc. Zau ca n-are rost :blink:

 

 

 

 

-Pirelli- sant cauciucurile care sant la ora actuala pe masina , nu as putea sa-ti spun daca sant numai de vara sau mixte , asta chiar nu stiu :)

si tot Pirelli au fost si cele de iarna cu care nu am simiti nici o diferenta , cu care tot asa de greu plecam de pe loc sau tot asa greu ma opream, exact ca si cu cele de vara , de aceea am un mare semn de intrebare :)

sa lase de dorit calitatea cauciucului ?? firma producatoare ??

sau experienta mea de condus BMW tractiune spate , cutie automata ???

Link to comment
Share on other sites

-Pirelli- sant cauciucurile care sant la ora actuala pe masina , nu as putea sa-ti spun daca sant numai de vara sau mixte , asta chiar nu stiu  :blink:

si tot Pirelli au fost si cele de iarna cu care nu am simiti nici o diferenta , cu care tot asa de greu plecam de pe loc sau tot asa greu ma opream, exact ca si cu cele de vara , de aceea am un mare semn de intrebare  :)

sa lase de dorit calitatea cauciucului ?? firma producatoare ??

sau experienta mea de condus BMW tractiune spate , cutie automata ???

57128[/snapback]

Cand ai timp uita-te putin la cauciucurile de pe masina, vezi ca pe ele trebuie sa scrie (imediat dupa marca=Pirelli in cazul tau) si tipul. Daca ne spui asta o sa ne dam seama imediat ce ai pe masina. Ar fi perfect daca ai putea sa afli acelasi lucru si despre alea de iarna. Nu de alta, dar daca-ti vom putea da o explicatie banuiesc ca ne vei crede cu mai mare tragere de inima :)

Faptul ca ai cutie automata pentru tine pe zapada e in principiu un lucru bun. Multi soferi pierd aderenta la debreieri prea bruste etc. Tu nu trebuie decat sa inveti (asta daca nu stii deja) sa fii finutza cu acceleratia.

Link to comment
Share on other sites

Cand ai timp uita-te putin la cauciucurile de pe masina, vezi ca pe ele trebuie sa scrie (imediat dupa marca=Pirelli in cazul tau) si tipul. Daca ne spui asta o sa ne dam seama imediat ce ai pe masina. Ar fi perfect daca ai putea sa afli acelasi lucru si despre alea de iarna. Nu de alta, dar daca-ti vom putea da o explicatie banuiesc ca ne vei crede cu mai mare tragere de inima :)

Faptul ca ai cutie automata pentru tine pe zapada e in principiu un lucru bun. Multi soferi pierd aderenta la debreieri prea bruste etc. Tu nu trebuie decat sa inveti (asta daca nu stii deja) sa fii finutza cu acceleratia.

57129[/snapback]

 

hm :blink: ........... interesant va fi daca vei intelege ce tip de cauciuc este, din ceea ce-ti voi relata eu mai jos ... :)

 

Pirelli - PZERO ROSSO

E4 - Treadwear 220 ; Temperature AA ; 225/40/18; 92y

 

mai scrie mai multe pe el daca trebuie iti scriu tot .........

sper sa ma intelegi ca nu ma pricep si cei de la reprezentanta nu ma ajuta decat sa-mi i-a banii aiurea si nici macar nu isi fac treaba

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.