Jump to content

cauciucuri de vara pe zapada ?/


alina

Recommended Posts

ok.parerea mea.in nici un caz nu mergi cu cauciucuri de vara,iarna.si cel mai indicat ar fi la ce tara avem noi sa pui jante de tabla 15 sau 16 cu cauciucuri de iarna(de preferinta noi si nu cu profil aglomerat(adica cauciucul prea incarcat)adica sa fie cat mai goala suprafata de rulare ca sa poata intra profilul in zapada sa agate.alea sunt cele mai bune.ex dunlop sp winter sport ,sava mai are un super profil bun si ieftin :Ptestat anu trecut in nameti cei mai mari :blink:.acuma la jantele tale ...........sunt ok pe 18 sunt ok si pe 17.avantaj la 225 45 17 ai un picut de cauciuc mai mult.asta inseamna ca e un pic moale suspensia fata de 18.adica nu te omoara cand treci peste o linie de tramvai sau o groapa asa rau cum ar face o cauciucul pe 18.cu 18 castigi un look mai sport (ceea ce,cauta mai multi)stabilitate ceva mai buna decat pe 17 si un disconfort mai maricel decat alea pe 17.una peste alta cu cat mai mare cu atat mai bine(ca aspect si stabilitate)acuma prob este ca este diferenta destul de mare la pret intr e cauciucuri si jante 17 /18.dar daca asa a venit las o asa si bucurate de ele.ca multi nici nu viseaza la 18.dar daca esti speriata ca le spargi le strici sau altceva ............mai bine le vinzi decat s astai cu un stres pe cap.iti iei frumos pe 16 si ai terminat si cu grija lor si cu disconfortul........dar va lipsi ceva la masina.......nu va mai fi una super frumoasa va fi un alt bmw cu roti pe 16:PP si nici nu stiu cat de bine se potriveste 16 cu pachet de M.evit sa vb despre 15:P ca deja e nesimtire:PP soo pana la urma ia niste table de 16 si cauciucuri de iarna sava .si iesi super ieftin.si cuma a venit primavara pune 18 si iesi prin oras cu prieteni in spate si cu bass i in portbagaj te pierzi repede in peisaj si mergi cu 40 la ora.sa aibe invidiosi timp sa te injure ca ai bmw si roti pe 18:PP soo am terminat.de uitat nu am uitat nimic si nici nu uit:P Edited by INTERCEPTOR
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ok.parerea mea.in nici un caz nu mergi cu cauciucuri de vara,iarna.si cel mai indicat ar fi la ce tara avem noi sa pui jante de tabla 15 sau 16 cu cauciucuri de iarna(de preferinta noi si nu cu profil aglomerat(adica cauciucul prea incarcat)adica sa fie cat mai goala suprafata de rulare ca sa poata intra profilul in zapada sa agate.alea sunt cele mai bune.ex dunlop sp winter sport ,sava mai are un super profil bun si ieftin :Ptestat anu trecut in nameti cei mai mari :blink:.acuma la jantele tale ...........sunt ok pe 18 sunt ok si pe 17.avantaj la 225 45 17 ai un picut de cauciuc mai mult.asta inseamna ca e un pic moale suspensia fata de 18.adica nu te  omoara cand treci peste o linie de tramvai sau o groapa asa rau cum ar face o cauciucul pe 18.cu 18 castigi  un look mai sport (ceea ce,cauta mai multi)stabilitate ceva mai buna decat pe 17 si un disconfort mai maricel decat alea pe 17.una peste alta cu cat mai mare cu atat mai bine(ca aspect si stabilitate)acuma prob este ca este diferenta destul de mare la pret intr e cauciucuri si jante 17 /18.dar daca asa a venit las o asa si bucurate de ele.ca multi nici nu viseaza la 18.dar daca esti speriata ca le spargi le strici sau altceva ............mai bine le vinzi decat s astai cu un stres pe cap.iti iei frumos pe 16 si ai terminat si cu grija lor si cu disconfortul........dar va lipsi ceva la masina.......nu va mai fi una super frumoasa va fi un alt bmw cu roti pe 16:PP si nici nu stiu cat de bine se potriveste 16 cu pachet de M.evit sa vb despre 15:P ca deja e nesimtire:PP soo pana la urma ia niste table de 16 si cauciucuri de iarna sava .si iesi super ieftin.si cuma a venit primavara pune 18 si iesi prin oras cu prieteni in spate si cu bass i in portbagaj te pierzi repede in peisaj si mergi cu 40 la ora.sa aibe invidiosi timp sa te injure ca ai bmw si roti pe 18:PP soo am terminat.de uitat nu am uitat nimic si nici nu uit:P

57450[/snapback]

 

merci mult de tot ......... asa e , cu cele de 18 arata cel mai bine dar si simti toate pietricelele (nu poate si sa arate bine si sa ai confort super), chiar ieri am vazut una asemanatoare cu jante de 17 , deja e altceva parca ii lipseste ceva ma gandesc cum arata cu cele de 15,16 - nasol .........

la cum a nins azi dimineata abia am venit la birou , cred ca am venit cu 0,5 la ora :) glumeam.........

Link to comment
Share on other sites

merci mult de tot ......... asa e , cu cele de 18 arata cel mai bine dar si simti toate pietricelele (nu poate si sa arate bine si sa ai confort super), chiar ieri am vazut una asemanatoare cu jante de 17 , deja e altceva parca ii lipseste ceva ma gandesc cum arata cu cele de 15,16 - nasol .........

la cum a nins azi dimineata abia am venit la birou , cred ca am venit cu 0,5 la ora  :)  glumeam.........

57471[/snapback]

 

Astazi mi-am cumparat un set de cauciucuri, Dunlop Winter Sport M3, 205/60/15 in valoare de 13.000.000 lei. Ma pregatesc si eu pt intrunire :blink:

Link to comment
Share on other sites

merci mult de tot ......... asa e , cu cele de 18 arata cel mai bine dar si simti toate pietricelele (nu poate si sa arate bine si sa ai confort super), chiar ieri am vazut una asemanatoare cu jante de 17 , deja e altceva parca ii lipseste ceva ma gandesc cum arata cu cele de 15,16 - nasol .........

la cum a nins azi dimineata abia am venit la birou , cred ca am venit cu 0,5 la ora  :blink:  glumeam.........

57471[/snapback]

 

 

Atentie mare ....la 330 jantele de iarna trebuie sa fie MINIMUM de 17, nu merg de 16 si 15 ....dupa spusele celor de la reprez. BMW si tb latimea max. 225.

Link to comment
Share on other sites

si la mine in talon scrie 245/45 R 17 95W, la sau nu scrie nimic, la observatii nimic, in CI nimic..... si pe masina am 225/55R-16

57728[/snapback]

 

pai la tine nici in CV nu scrie de cele pe care le ai pe masina ? la mine cel putin scrie in CV , chiar daca in talon nu sant trecute dupa cate am inteles din cele relatate mai sus ,- e` ca nu e nici o problema daca nu sant in talon si sant in CV/

inseamna ca tu esti mai in neregula decat mine , deci, nu sant singura :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

si la mine in talon scrie 245/45 R 17 95W, la sau nu scrie nimic, la observatii nimic, in CI nimic..... si pe masina am 225/55R-16

57728[/snapback]

Nici eu nu am alte roti la rubrica de observatii din CI. In brief erau... Si la RAR sunt "ingineri" si "ingineri". Unii te baga-n belea de habarnisti ce sunt. Oi fi eu paranoic dar cand ies afara o sa iau si copia dupa brief-ul original - noroc ca am una.
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu am alte roti la rubrica de observatii din CI. In brief erau... Si la RAR sunt "ingineri" si "ingineri". Unii te baga-n belea de habarnisti ce sunt. Oi fi eu paranoic dar cand ies afara o sa iau si copia dupa brief-ul original - noroc ca am una.

57733[/snapback]

 

ha, interesant , sa-nteleg ca daca iesi din tara risti sa faci ceva cu masina si acea politie sa te i-a la intrebari referitor la pneuri si atunci ar trebuii sa faci dovada printr-o copie CIV de ex si in cazul in care nu sant trecute nici in CIV vei avea de-a face cu ei ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

ha, interesant , sa-nteleg ca daca iesi din tara risti sa faci ceva cu masina si acea politie sa te i-a la intrebari referitor la pneuri si atunci ar trebuii sa faci dovada printr-o copie CIV de ex si in cazul in care nu sant trecute nici in CIV vei avea de-a face cu ei  ?  :blink:

57736[/snapback]

Sincer habar n-am. Vaga mea banuiala e ca ar trebui sa fie OK daca e vb de dimensiuni trecute pe stalpul usii de la sofer (si asa e) care in mod normal listeaza dimensiunile omologate de producator pentru masina aia. Oricum, o sa iau copia dupa brief, de regula sunt mai incantati de documentele "lor" decat de astea ale noastre :)
Link to comment
Share on other sites

La chestiile astea niciodata nu o sa putem fi perfect in regula. Dar sunt prea marunte ca sa conteze. Daca un politist vrea sa iti dea amenda, iti poate da. Pe mine m-a oprit unul pentru ca m-a vazut facand din faruri pentru a averitza pe altii de radar. Si mi-a zis ca daca vrea, oricum imi poate da amenda, 2 exemple mi-a dat, nu aveam lipita rovigneta cu valabilitatea ITP-ului pe numar, si nu aveam cate un bec de rezerva pentru fiecare bec care il am la faruri si stopuri. Plus ca iti mai trebuie instinctor, plus o gramada daca e sa le luam asa.
Link to comment
Share on other sites

La chestiile astea niciodata nu o sa putem fi perfect in regula. Dar sunt prea marunte ca sa conteze. Daca un politist vrea sa iti dea amenda, iti poate da. Pe mine m-a oprit unul pentru ca m-a vazut facand din faruri pentru a averitza pe altii de radar. Si mi-a zis ca daca vrea, oricum imi poate da amenda, 2 exemple mi-a dat, nu aveam lipita rovigneta cu valabilitatea ITP-ului pe numar, si nu aveam cate un bec de rezerva pentru fiecare bec care il am la faruri si stopuri. Plus ca iti mai trebuie instinctor, plus o gramada daca e sa le luam asa.

57742[/snapback]

:blink: Asta cam asa e! Noroc ca e baieti buni politistii astia!
Link to comment
Share on other sites

nu este un subiect de dezbatere. folositi anvelope adecvate sezonului, preferabil doua seturi de roti. diferenta e enorma, de multe ori intre a circula si a nu circula.

57857[/snapback]

 

pentru mine a fost subiect de dezbatere deoarece dupa cum ai vazut mai sus eu nu faceam diferenta intre cauciuc de iarna si cauciuc de vara pentru ca iarna trecuta eu avand pe masina tot de vara (nestiind), si de aceea eram foarte contrariata de ce se agita lumea atat de mult sa-si schimbe pneurile daca masina tot asa se comporta si cu cele de vara ca si cu cele de iarna ........... :) , dar acum prin amabilitatea unora am inteles aproape tot ce e legat de pneuri (iarna-vara)........ :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
am din august Michelin Energy I3A sau ceva de genul ala...205-65-r15...si m-a prins iarna cu ele...aluneca dar ma descurc...mai joaca putin spatele la retrogradari.(doar daca sunt brutale) ...iar la frana pe gheata...nu exista frana :blink:..totusi nu cred ca merita banii pneurile de iarna deoarece sunt prea putine situatiile(in cazul meu cel putin) ..cand am de-a face cu cantitati uriase de zapada pe carosabil....si daca exista ..reduci viteza cu 10-15km/h in localitate si mai mult in afara..depinde si de drum...dar cel mai important e totusi soferul...pt ca daca ii dai blana la toate plecarile de pe loc...e normal sa patinezi....nu e bine nici sa pleci cu a doua..omori ambreiaju...cel mai bine e sa schimbi cat mai jos.cu cat viteza mai mare cu atat mai bine....regula generala pt iarna :) ....si inca ceva....degeaba iti pui cauciucuri de iarna daca cel din fata sau din spatele tau nu are (am patit si asta)....s-a intors o dacie de-a latu de pe contrasens de a trebuit sa ma sui pe trotuar sa nu ma loveasca...asa ca paziti-va si de altii....nu aveti numai grija voastra...eu raman la parerea ca rotile de vara...daca nu sunt tocite,uzate...merg si pe zapada
Link to comment
Share on other sites

am din august Michelin Energy I3A sau ceva de genul ala...205-65-r15...si m-a prins iarna cu ele...aluneca dar ma descurc...mai joaca putin spatele la retrogradari.(doar daca sunt brutale) ...iar la frana pe gheata...nu exista frana :blink:..totusi nu cred ca merita banii pneurile de iarna deoarece sunt prea putine situatiile(in cazul meu cel putin) ..cand am de-a face cu cantitati uriase de zapada pe carosabil....si daca exista ..reduci viteza cu 10-15km/h in localitate si mai mult in afara..depinde si de drum...dar cel mai important e totusi soferul...pt ca daca ii dai blana la toate plecarile de pe loc...e normal sa patinezi....nu e bine nici sa pleci cu a doua..omori ambreiaju...cel mai bine e sa schimbi cat mai jos.cu cat viteza mai mare cu atat mai bine....regula generala pt iarna :) ....si inca ceva....degeaba iti pui cauciucuri de iarna daca cel din fata sau din spatele tau nu are (am patit si asta)....s-a intors o dacie de-a latu de pe contrasens de a trebuit sa ma sui pe trotuar sa nu ma loveasca...asa ca paziti-va si de altii....nu aveti numai grija voastra...eu raman la parerea ca rotile de vara...daca nu sunt tocite,uzate...merg si pe zapada

65672[/snapback]

 

eu mi-am pus inapoi alea de vara de 2 sapt. (nu mai suportam capacele)

cu toate ca n-am prins deloc zapada, derapeaza rau de tot si pe asfalt la temperaturile astea. este vorba de compozitie si s-a mai discutat de mii de ori. fiecare o face pe riscul sau. eu ma duc incet in general si nu prea ies din oras, dar daca as avea de facut drumuri lungi, le-as pune imediat inapoi pe cele de iarna. diferenta e de la cer la pamant!

Link to comment
Share on other sites

uite ...stiu ca se zice ca astea de vara se intaresc sub 7 grade C ...dar eu am venit ieri 60 km din Brasov in Fagaras (dus intors) si pot sa spun ca am mers la fel de repede ca vara..cu maxime de 170km/h si in curbe cu 80-120km/h(depinde de curbe..oricum ..in regim de vara adica sustinut am condus) si nu am alunecat (inca sunt intreg)....dar depinde si de starea drumului....asta era asfalt uscat dar oricum se zice ca la -15 grade ..sau oricum la multe sub minus se face un fel de pelicula pe asfalt pe care aluneci..inca nu m-am intalnit cu ea....nush cum se comporta alea de iarna ca nu am avut niciodata....m-ar interesa asa ceva doar daca ar fi numai gheata pe sosele..alea de vara aluneca de zici ca nu exista pe gheata..pe zapada fac fatza daca stii sa conduci si stii sa simti masina sub tine.
Link to comment
Share on other sites

sunt chiar curios de avalansa asta de pneuri de iarna...pana acum cativa ani nu exista moda asta cu cauciucuri de vara , cauciucuri de iarna in Romania...sunt curios cum s-a modificat statistica in ceea ce priveste accidentele pe timp de iarna in ultimii 5 ani deoarece nush cine e mai predispus unui accident...un sofer care capata incredere in cauciucurile de iarna si care zice "merg tare pt ca am cauciucuri de iarna si nu alunec" sau unul care are gume de vara si merge incet deoarece stie ca aluneca si nu risca inutil....e un subiect de dezbatere si asta...daca stie cineva statistici sa posteze ca mi se pare destul de interesant.
Link to comment
Share on other sites

sunt chiar curios de avalansa asta de pneuri de iarna...pana acum cativa ani nu exista moda asta cu cauciucuri de vara , cauciucuri de iarna in Romania...sunt curios cum s-a modificat statistica in ceea ce priveste accidentele pe timp de iarna in ultimii 5 ani deoarece nush cine e mai predispus unui accident...un sofer care capata incredere in cauciucurile de iarna si care zice "merg tare pt ca am cauciucuri de iarna si nu alunec" sau unul care are gume de vara si merge incet deoarece stie ca aluneca si nu risca inutil....e un subiect de dezbatere si asta...daca stie cineva statistici sa posteze ca mi se pare destul de interesant.

65727[/snapback]

Moda asta cu cauciucuri diferite (vara/iarna) o sa o observi la masinile adevarate (vezi BMW, Mercedes, Audi, VW). Astea ies la vanzare cu doua randuri de roti - de vara si de iarna...cauciucurile de vara pe jante de aliaj si cauciucurile de iarna pe jante de otel (pot fi ma usor indreptate indoiturile jantei facute in gropile generate de gheata).

Si faza cu mersul cu viteza pe baza ca "merg tare pt ca am cauciucuri de iarna si nu alunec" e o gandire total gresita ( nu pentru tine, cosminbad :) ci pentru cel care gandeste asa). Eu cred ca si senile daca ti-ai pune tot derapezi la vitezele mari cu care suntem obisnuiti a merge pe timpul verii (vorbesc de vitezele in extraurban :) )

Si totusi, am mers cu o Skoda Octavia cu ABS/EBD si cine mai stie ce mecanisme/electronica mai avea pe la roti :) pe o gheata sticla si mi-a facut tipul asta care o conducea o demonstratie de m-a facut sa pun la indoiala al doilea aliniament al meu de mai sus :blink:

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

....nu aveam lipita rovigneta cu valabilitatea ITP-ului pe numar, si nu aveam cate un bec de rezerva pentru fiecare bec care il am la faruri si stopuri....

57742[/snapback]

 

 

mai sa fie ... eu am facut rar-ul si nu mi'au dat nici o vignieta deloc..... nimic ZERO ! nici nu credeam ca se mai dau ... :blink:

Link to comment
Share on other sites

pai vezi...nu am spus ca e o gandire corecta...dar din pacate asa gandesc multi...oricum....azi noapte ...3a.m ma intorceam dintr-un sat...(fusesem la un chef) si era doar gheata pe drum....gheata lucie cum spui tu....sunt doar vreo 3 curbe pana iesi in DN 1 si o panta de coborat.....in curbe se ducea unpic mai mult masina (cu astea de vara cred si eu)...dar controlabil si previzibil....in schimb inainte de panta am bagat a doua din a treia(nu puteam pune frana ca nu avea rost)si nu am tinut destul ambreiajul...dansa masina cu spatele de ziceai ca a innebunit...oricum controlabil si aia....sunt curios daca pe gheata ,pneurile de iarna au aderenta cat de cat...si daca as fi avut echipata masina cu d-astea ...ar mai fi dansat asa ...oricum...iarna asta nu mai pun roti de iarna ...e posibil ca in primavara sa pun masina la vanzare...tind spre ceva mai nou...om vedea....si mai e o treaba foarte naspa pe care o vad si la mine.....in Romania se circula prea repede pentru drumurile de aici...si pentru conditiile de trafic(Carute, pietoni,biciclisti)...va doresc la toti sa aveti grija..va salut din masina mea cu cauciucuri de vara :blink:
Link to comment
Share on other sites

pai vezi...nu am spus ca e o gandire corecta...dar din pacate asa gandesc multi...oricum....azi noapte ...3a.m ma intorceam dintr-un sat...(fusesem la un chef) si era doar gheata pe drum....gheata lucie cum spui tu....sunt doar vreo 3 curbe pana iesi in DN 1 si o panta de coborat.....in curbe se ducea unpic mai mult masina (cu astea de vara cred si eu)...dar controlabil si previzibil....in schimb inainte de panta am bagat a doua din a treia(nu puteam pune frana ca nu avea rost)si nu am tinut destul ambreiajul...dansa masina cu spatele de ziceai ca a innebunit...oricum controlabil si aia....sunt curios daca pe gheata ,pneurile de iarna au aderenta cat de cat...si daca as fi avut echipata masina cu d-astea ...ar mai fi dansat asa ...oricum...iarna asta nu mai pun roti de iarna ...e posibil ca in primavara sa pun masina la vanzare...tind spre ceva mai nou...om vedea....si mai e o treaba foarte naspa pe care o vad si la mine.....in Romania se circula prea repede pentru drumurile de aici...si pentru conditiile de trafic(Carute, pietoni,biciclisti)...va doresc la toti sa aveti grija..va salut din masina mea cu cauciucuri de vara :)

65990[/snapback]

La gheata nu conteaza ce cauciucuri ai...doar daca ai d-alea cu vidia/crampoane. Electronica de pe masina (Skoda) ii controla stabilitatea, cauciucurile cred ca nu aveau importanta.. :blink:

Cauciucurile de iarna au striatii mai multe in profilul de rulaj, pentru o aderenta (a se citi contact optim :) ) cu cat mai multa zapada in timpul mersului. Practic cred ca taie zapada cu toate minisantuletele alea si o antreneaza intr-o miscare controlata. Am vazut la un Audi un cauciuc atat de moale de bagai degetul in profilul ala ca intr-un burete (asa de feliat era cauciucul :) ) Cred ca daca puneai frana pe o sosea uscata, lasai un sfert din calea de rulaj pe jos :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.