Jump to content

cauciucuri de vara pe zapada ?/


alina

Recommended Posts

acel test este pentru alt tip de cauciuc (sau nu conteaza marimea, latime etc) ???

57191[/snapback]

Banuiesc ca daca ai mari latimile (195, 205, 215, 225 etc) *in principiu* ierarhia nu s-ar schimba prea tare. Evident, in functie de profil se pot modifica caracteristicile odata cu marirea latimii. Nu uita ca in general e bine sa alegi latimi mai mici iarna (205?). Eu personal nu ascult sfatul asta (am tot 225 pe iarna) dar baze teoretice are. Motivul pentru care prefer tot 225 este ca iarna merg cam maxim 15% *pe zapada*, si prefer sa am si frane si stabilitate buna pe asfalt (aici cu cat mai late cu atat mai bine).
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

acel test este pentru alt tip de cauciuc (sau nu conteaza marimea, latime etc) ???

57191[/snapback]

Si am uitat - restul (inaltime etc) nu prea influenteaza comportamentul la suprafata de contact. Teoretic un cauciuc mai scund e mai rigid, dar eu zic ca practic poti sa ignori inaltimea si sa iei ce vrei - zic sa ignori nu in sensul de a lua 225/60/R18 de exemplu, ci ca poti sa-ti iei jante mai mici daca vrei pt iarna - asta in cazul in care alegi sa iei roti cu totul si nu doar anvelope. Daca iei alte latimi sau dimensiuni de jante ai grija sa fie le fel cu ce ai acum ca raza a rotii.

 

La 235 / 40 R17 de ex:

235 (mm) * 0.40 + (17 inches) = 525.8 mm

 

Orice iei calculeaza asta si incearca sa cazi cat mai aproape (in principiu +- max 20 mm, si asta e cam mult) de cele cu care au venit masina in original (cam trebuie sa fie pe aproape cu alea din talon).

Edited by mchis
Link to comment
Share on other sites

daca ai mari latimile (195, 205, 215, 225 etc) *in principiu* ierarhia nu s-ar schimba prea tare

57196[/snapback]

cel mai probabil. insa dispar majoritatea competitorilor listati in pagina indicata si ramin doar citiva (Pirelli, Michelin, Dunlop, Bridgstone, Goodyear - eventual unii mai mici).

Link to comment
Share on other sites

cel mai probabil. insa dispar majoritatea competitorilor listati in pagina indicata si ramin doar citiva (Pirelli, Michelin, Dunlop, Bridgstone, Goodyear - eventual unii mai mici).

57200[/snapback]

Si asta spune cate ceva :blink: Or fi si probleme de imagine a marcii, dar si de tehnologie zic eu.
Link to comment
Share on other sites

acel test este pentru alt tip de cauciuc (sau nu conteaza marimea, latime etc) ???

57191[/snapback]

Cum dimensiunile cauciucurilor variaza mult, e imposibil sa se faca teste pentru toate tipologiile. Si aceste teste sunt informative (pentru ca probabil intr-un fel se comporta un pneu pe o masina si altfel pe alta masina - nu vorbesc de acelasi tip de masina) iti dau o impresie despre acel cauciuc. Destul de apropiata de realitate. In plus ii mai intrebi pe prietenii tai de pe forum, iti mai dau ceva informatii (ala nu ca il am eu si nu imi place, asta da ca il am eu...) si asa poti lua decizia corecta (dar vezi sa o iei repede, ca trece iarna :blink: )

Link to comment
Share on other sites

cel mai probabil. insa dispar majoritatea competitorilor listati in pagina indicata si ramin doar citiva (Pirelli, Michelin, Dunlop, Bridgstone, Goodyear - eventual unii mai mici).

57200[/snapback]

As mai adauga Goodrich si Vredestein si cred ca lista e aproape completa

Link to comment
Share on other sites

mda , asa e ......... as mai avea o gramada de intrebari referitoare la 330 -ul meu dar nu stiu prea bine in termeni tehnici explicatia ( si cea pe care o primesc de la ei nici eu nu o inteleg pentru a o putea expune mai departe), pentru a ma intelege ce are si a putea primi un raspuns corect  ...........

un service imi spune una , celalalt imi spune alta ........... sant total confuza............

de ex. uni spune-au ca trebuie sa schimb bujiile neaparat , ceilalti ca nu trebuie decat la 80.000 km .......... la unii erau 20 euro buc , la ceilalti 65 euro buc .......

trebuie sau nu trebuie ? ........ eu oricum le-am schimbat pentru siguranta ........

de ex . in acest moment masina mea face ca toti dracii ......... un zgomot groaznic care se pare ca este de la telescop, cica ar avea un rulment ??? habar n-am, dar au insistat sa-l mai las asa pentru a mai verifica ei nu stiu ce si ca o sa mai vada peste 2-3 saptamani , asigurandu-ma totodata ca nu se va intampla nimic chiar daca in astea 2-3 sapt mai fac 2-3000 km..............

asa ca iti ca dai seama ce e in capul meu referitor la BMW....... :blink:

57185[/snapback]

Te cred. Mai intreaba-ne si pe noi :) ca nu ne suparam prea tare, am mai zis. Astea cu zgomote nu prea se pot diagnostica de la tastatura (pe forum), treb sa mergi la service. Incearca sa-ti gasesti pe cineva de acolo cu care sa te pui bine (nu glumesc, da-i un ciubuc...) macar sa stii ca nu-ti fac paguba (=chestii inutile). Asta daca nu merge cu "hai, uite, nu ma pricep, arate-mi ce destept esti" - ar tb sa meaga si asa... Iti inteleg principiile, normal ar fi sa nu treb asa ceva, dar astia ne tzepuiesc si pe noi barbatii daca nu suntem atenti, banuiesc ce-o fi in capul lor cand vad o femeie in service.

Piese - poate iti explica cineva ce e cu ETK (de la www.realoem.com). Poti sa afli acolo toate preturile, ele sunt in USD dar numeric sunt cam aceleasi si la noi in EUR, +- 15% aprox. Si asa te prinzi daca vor sa te faca. Hai, cine da cu realoem-ul?

Link to comment
Share on other sites

este inadmisibil ........... am un ghinion fantastic de cand am BMW-ul asta ........ asta presupune ca trebuie schimbat ............

57158[/snapback]

Alina,stai calma!O sa vezi cum,in urma ajutorului primit de pe forum,inveti incet incet niste cuvinte noi,care ,pronuntate la locul potrivit(service-ul)vor face minuni.

Si eu sunt femeie,conduc un bmw si am dat bani buni aiurea prin service,numai din cauza asta!

Dar ultima oara cand am fost la service si am pronuntat "bieleta stabilizatoare",scuzandu-ma totodata pentru nepriceperea mea(multumesc wlf!-parca el mi-a raspuns atunci-) am castigat respectul mecanicului,care mi-a spus ca cine stie de bieleta asta nu e chiar nestiutor! :blink:

Tot ce stiu despre masina mea,de pe forum stiu.

Scuze pentru off topic!

Link to comment
Share on other sites

Alina,stai calma!O sa vezi cum,in urma ajutorului primit de pe forum,inveti incet incet niste cuvinte noi,care ,pronuntate la locul potrivit(service-ul)vor face minuni.

Si eu sunt femeie,conduc un bmw si am dat bani buni aiurea prin service,numai din cauza asta!

Dar ultima oara cand am fost la service si am pronuntat "bieleta stabilizatoare",scuzandu-ma totodata pentru nepriceperea mea(multumesc wlf!-parca el mi-a raspuns atunci-) am castigat respectul mecanicului,care mi-a spus ca cine stie de bieleta asta nu e chiar nestiutor! :)

Tot ce stiu despre masina mea,de pe forum stiu.

Scuze pentru off topic!

57238[/snapback]

 

merci mult pentru incurajare , sant total dezorientata si in acelasi timp si un pachet de nervi :blink: pentru ca nu ma pricep la mai nimic, sa bag cheia in contact sa alimentez si altceva nu ma interesat pentru ca banuiam ca avem si noi ceva specialisti si de altfel nu credeam ca o sa ajung sa am atatea probleme cu un BMW care este destul de nou (tocmai de aceea eu sant de principiu sa cumperi o maisna noua si mai mult de 3 ani sa nu o tii tocmai pentru a nu aparea problemele si a avea tot timpul o masina de ultima generatie ), sper sa reusesc si eu acelasi lucru ca si tine dar sigur am sa pun accent de acum incoclo...... si apropos, chiar adineauri ma uitam in talon (asta referitor la pneuri) si am constatat ca eu am alte dimensiuni pe masina nu ceea ce scrie in talon ........... :)

 

merci,merci .........

Link to comment
Share on other sites

ce se poate intampla daca circul cu cauciucurile de vara si iarna ( mai bine zis pe zapada) ?? eu tot asa de bine alunec si cu gumele de vara ca si cu cele de iarna , e totusi tractiune spate si cred ca indiferent de cauciucuri de alunecat tot alunec ...... hm  :blink:  , habar n-am la ce ajuta cauciucurile de iarna eu sincer iarna trecuta nu am simtit nici o diferenta ..........

56887[/snapback]

 

 

eu nu am schimbat caucicurile in nici o iarna.......si ma descurc foarte bine.....de ex...de revelionu trecut am fost la predeal cu bmwu....roti pe 17 gume F1 :)

 

probleme apar mai tot timpu..nu plec de pe loc ...etc... :)

Link to comment
Share on other sites

In cartea de identitate te-ai uitat ce penuri sunt omologate?

 

In talon mai e o rubrica, ceva mai jos. Nici acolo nu sunt trecute?

 

Daca nu sunt trecute, e vina celui care a inmatriculat masina.

57241[/snapback]

 

Romulus,

sincera sa fiu nu m-a interesat ce scrie in cartea tehnica atata timp cat avem reprezentante BMW - ma prezint la ei - le cer sa-mi schimbe de ex. pneurile si ei imi pun altceva , nu stiu daca asta este o problema dar la mine in talon scrie ca-mi trebuie pneuri de :

225/45R17 ; si la mine pe masina sant de 225/40R18 ............. ei nu trebuiau sa stie ce fel de dimensiuni sa-mi puna?? mai ales ca talonul sta la ei cat masina e in service si scrie cat se poate de clar si citet- trebuia sa vin eu sa le spun de care ?? ............... hai mai ca e groaznic cu service-urile noastre, sant de ultima speta .......... si mai ales - ma vad ca sant femeie si ar trebui sa gandeasca ca nu ma pricep ............. la naiba cu ei ....

Link to comment
Share on other sites

Ai si nu ai dreptate.

 

Masina se omologheaza in primul rand cu pneurile standard si pe urma vine lista cu cele optionale. Cele de 18" sunt convins ca sunt optionale si SUNT trecute in cartea de identitate.

 

Vinovat de pe lipsa din talon este cel care a inmatriculat masina. Dealerul ti-a pus pe masina rotile care le-ai cerut.

Link to comment
Share on other sites

Ai si nu ai dreptate.

 

Masina se omologheaza in primul rand cu pneurile standard si pe urma vine lista cu cele optionale. Cele de 18" sunt convins ca sunt optionale si SUNT trecute in cartea de identitate.

 

Vinovat de pe lipsa din talon este cel care a inmatriculat masina. Dealerul ti-a pus pe masina rotile care le-ai cerut.

57244[/snapback]

 

hm ........ masina am cumparat-o si am adus-o eu direct din deutschland cu pneurile din fabrica(masina fiind noua la data cumpararii) , in momentul in care mi-au schimbat pneurile eu nu le-am spus absolut nimic pentru ca banuiam ca-mi pun aceleasi tipuri de pneuri care sant pe masina , eu dealtfel nici nu stiam ca se potrivesc alt fel de pneuri de ex cele de 18 ...

din ceea ce-mi spui sa-nteleg ca si talonul e gresit la acest BMW ???

atunci OUT scrie pe el ............. cu toate sant in neregula ........ :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pai ai schimbat si jantele?!? Ca altfel, pneurile sunt IDENTICE cu ce ai avut original pe masina.

 

Nu cred ca ai schimbat jantele, corect?

57249[/snapback]

 

acum chiar ca nu mai inteleg nimic .........

225/45/17 e totuna cu 225/40/18 ??? :blink:

ce legatura au jantele ??? alea nu le-am schimbat niciodata ..........

Link to comment
Share on other sites

Cine a inmatriculat masina?

57255[/snapback]

 

masina mi-au inmatriculat-o cei care au facut importul .......

hai sa-ti spun ce-mi scrie in CIV :

225/45/17 - fata -spate

alte anvelope : 225/40/18

255/35/18

 

si in talon dupa cum ti-am mai spus :225/45/17 si la observatii :mentiuni in cartea de identitate

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.