Jump to content

Accelereaza cu greu peste 140km/h Help!


Recommended Posts

Salut, am un 318i din 99, 150 mii km la bord pe benzina si in ultmul timp a inceput sa imi faca o serie de probleme:

 

1.Cand pornesc de dimineata masina incepe un tacanit la motor ... dispare, cand apa ajunge la temperatura normala de functionare a motorului. Ce poate fi????

 

 

2.A doua problema am descoperit-o chiar ieri mergand pe autostrada.

De obicei merg pe autostrada cu 140 km/h constant si mai am momente cand depasesc si ii dau 150km/h,

eeee aveam 4000 de turatii, 140km/h si cand am incercat sa mai accelerez,

motorul se auzea cum urla de parca l-as fi turat in gol dar de acelerat abia abia nici gand sa ajunga pe la 150. :twoup:

 

Stie careva ce sa intamplat de nu mai vrea sa fie accelerata mai mult ????

 

 

Multumesc anticipat :twoup:

Link to comment
Share on other sites

1. Mã gândesc cã e din cauza uleiului...e prea gros, culbutorii fiind hidraulici, amorseazã mai greu.....trebuie sa pui un ulei mai subtire sau full sintetic....daca ai deja un lei sintetic, nu am altã idee....

2. Poate te-a lĂŁsat ambreiajul, discul mai precis...alteori, si la alte viteze, daca dai in ea brusc, nu face la fel ?

Link to comment
Share on other sites

1. Mã gândesc cã e din cauza uleiului...e prea gros, culbutorii fiind hidraulici, amorseazã mai greu.....trebuie sa pui un ulei mai subtire sau full sintetic....daca ai deja un lei sintetic, nu am altã idee....

2. Poate te-a lĂŁsat ambreiajul, discul mai precis...alteori, si la alte viteze, daca dai in ea brusc, nu face la fel ?

 

1. deci daca as schimba uleiul, ar disparea acel tacanit???? ultima data cand iam schimbat uleiul,

acum 5 mii de km iam pus castrol 10w40 pe motiv ca cei de la service imi zisera ca o masina cu peste 100 de mii de km ii trebuie un ulei mai gros ...

 

 

2.nu cred sa fie ambreajul, ca nu obisnuiesc sa scartii rotile inschimb ar

mai fi o chestie, cate odata cand o accelerez da nas ???

 

multam

Link to comment
Share on other sites

Poate că l-a ĂŽncins fostul proprietar, dacă dă ĂŽn nas cand dai ĂŽn ea, este aproape sigur că ambreiajul e dus....

Ănainte ce ulei ai avut ? poate nu ar stica să faci si o spălare internă la motor, dacă acum, vară fiind, nu urcă uleiul destul de repede....poate sunt ceva impurităţi ĂŽn motor....

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Poate cĂŁ l-a ĂŽncins fostul proprietar, dacĂŁ dĂŁ ĂŽn nas cand dai ĂŽn ea, este aproape sigur cĂŁ ambreiajul e dus....

Ănainte ce ulei ai avut ? poate nu ar stica sĂŁ faci si o spĂŁlare internĂŁ la motor, dacĂŁ acum, varĂŁ fiind, nu urcĂŁ uleiul destul de repede....poate sunt ceva impuritĂŁĂži ĂŽn motor....

 

Masina o am de un an de zile, Âşi i-am dat si mai mult de 150km/h si sa comportat foarte bine, simte-ai ca e masina, acuma nu mai vrea !!!

Cand am adus-o i sa pus ulei castrol 5w40.

Link to comment
Share on other sites

-ulei punei 5w/40 si eu cred ca s-a dus discul de ambreiaj(mergi cu masina si accelereaza brusc,daca turatia creste si viteza nu,e dus discul de ambreiaj)

 

ideea e ca, tusa asta seamana mai mult cu un lag... intre 1-4 secunde :twoup:

am patit sa accelerez si o ia usor iar abia dupa cateva secunde isi revine si merge cum ar trebui sa mearga !!!

Ce zici tot e ambreajul????

mersi frumos

Link to comment
Share on other sites

-din ce ai spus in primul post e aproape sigur discul de ambreiaj,dar fa-i un test in treapta a 5,mergi constant un pic si accelerezi la maxim,daca creste viteza proportional cu turatia nu ai probleme cu discul(vezi ca in treapta a 5 acul de la vitezometru,merge aproape paralel cu cel de la turometru,daca totul e in regula)
Link to comment
Share on other sites

Debitmetru, filtre....etc. Mergi la tester ca sa fi sigur.

 

Am fost la tester acum o luna in urma si mi sa spus ca debitmetru functioneaza la parametri normali !!!

Ultima data cand am facut revizia sa schimbat:

ulei

filtru ulei

filtru de benzina

filtru de aer

sau curatat injectoarele ca idee unul era un putin infundat

 

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

-din ce ai spus in primul post e aproape sigur discul de ambreiaj,dar fa-i un test in treapta a 5,mergi constant un pic si accelerezi la maxim,daca creste viteza proportional cu turatia nu ai probleme cu discul(vezi ca in treapta a 5 acul de la vitezometru,merge aproape paralel cu cel de la turometru,daca totul e in regula)

 

turometrul nu se ridica disproportional fata de vitezometru, ideea este ca se aude motorul cum urla si cu greu mai acelereaza ... am incercat sa ii dau o treapta mai jos si lafel ... accelera greu

Link to comment
Share on other sites

da .. asta se stie .. eu altceva intrebam. odata ce treapta este cuplata nu mai ai treaba cu ambreiaju... nu-i asa?

 

intr-adevar daca mergi turat si schimbi la 6000 de ex ai sanse mari sa tocesti discul de ambreiaj mai repede. dar si daca stai toata ziua in trafic desi cand pleci de pe loc nu te afli la turatii inalte daca faci treaba asta prea des tot grabesti uzura discului. oricum eu nu vad sa aiba legatura ambreiajul cu problema in cauza...

 

as vrea sa cred ca nu are motorul obosit dinainte sa cumpere masina. poate nu mai rezista la sarcina impusa de o viteza de peste 150 km/h

 

oricum daca ar fi obosit s-ar vedea si mai jos de 150.. sper sa nu fie cazul

 

am auzit tot felul de chestii referitor la M43 1.9 desi eu nu am avut probleme. am vandut masina la 143 mii si mergea superb

Edited by B.M.W.
Link to comment
Share on other sites

Guest lacusta

cred ca problema cu tacanitul la rece este dat de tacheti care se incarca greu cu ulei sau au uzura mai mare. incearca sa cureti motorul cu o solutie si daca tot face atunci ai nevoie de tacheti. folosirea unui ulei cu o vascozitate mai mica poate dauna la ungere prin faptul ca creeaza o pelicula prea subtire.

a 2 a problema nu cred ca este legata de ambreiaj daca pana la 140 km/h nu sesizezi nici o diferenta fata de acum cateva luni. este posibil sa fie ceva legat de ori de debitmetru, ori de valva de recirculare a gazelor de carter.

Link to comment
Share on other sites

B.M.W., discul de ambreiaj face legatura intre motor si cutia de viteze, care transmite catre roti....daca el e dus, nu se mai face legatura ferma acolo si motorul se tureaza cam in gol, polizand la ce a mai ramas pe disc...cand calci ambreiajul, rulmentul de presiune departeaza putin placa de presiune de volanta (e ceva de genul, cum e la capacele alea de tabla de la borcanele cu legume conservate.....cand apesi pe mijloc si face "poc", atunci se departeaza practic marginile....si intre volanta si disc fiind asezat discul de ambreiaj).....daca e prea uzat, nu poti nici sa scartai la pornire, pentru ca patineaza daca ii vine cuplu prea mare si cand o accelerezi brusc e la fel...patineaza, dureaza o secunda cred pana patineaza....

Deci, discul de ambreiaj se roteste tot timpul, odata cu volanta si placa de presiune...practic, el roteste axul din cutia de viteze, fiind in priza directa pe el si culisand putin, cand e in priza si cand e debraiat....

Link to comment
Share on other sites

Merci Dizlpower.

 

referitor la valva de recirculare a gazelor. mie mi s-a dus odata cand am fost la drum lung, si valva si furtunasul ala a "explodat" din cauza uzurii dar puteam sa merg cu cat vroiam eu. singura problema era ca tremura tare la relanti deci nu poate sa fie aia.

 

deja uitasem de debitmetru, este o cauza foarte posibila. avantajul este ca debitmetrul apare la tester deci nu mai sta asa

 

iar referitor la ulei .. da un ulei mai gros e recomandat. este exclus un ulei 30 la nr de km pe care ii ai. cel mai bine ii pui 40. plus ca 40 asigura ungere mai buna la solicitari extreme la turatii inalte.

Link to comment
Share on other sites

Eu am zis ulei mai subţire, pentru că amorsează mai uşor culbutorii, dacă te deranjează aşa mult ţăcănitul la rece....

Cât despre turat ĂŽn gol, personal sunt convins că e de la discul de ambreiaj, dar nu sunt cel mai ĂŽn drept să-mi dau cu părerea....când eşti ĂŽn pantă şi accelerezi, chiar ĂŽntr-o viteză inferioară ar trebui sa cam patineze discul şi deci, să se tureze ĂŽn gol....

 

Mergi şi vezi la mecanic cel mai bine, mâine poimâine o să pleci ĂŽn vreo plimbare cu bagaje şi ceva persoane ĂŽn plus şi o sa vezi că nu poţi urca dealurile mai abrupte....

 

p.s. nu văd cum ar putea să influenţeze debitmetru...dacă nu e ok debitmetrul, atunci nu trage (nu merge rotund poate), dar odata ce motorul e ĂŽn sarcină, nu văd cum s-ar tura ĂŽn gol altfel....

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.