Jump to content

NEED HELP...bataie in pedala de frana si in volan


Recommended Posts

Am un ford mondeo din 2003 si am o problema la franare....la franare e la 80...90....simt o bataie in pedala dar si in volan....am echilibrat de n ori cauciucurile si tot asa face...s-a mai ameliorat ce-i drept..innainte facea si la viteza...cam de la 100 pana la 120...acum e mai bine dar tot face urat la frana....placutzele pe spate le-am schimbat cu unele de firma dar nu de la reprezentanta...pe fata au fost schimbate la reprezentanta...tot acolo mi-au spus ca ei nu cred sa fie de la discuri...eu m-au trimis la echilibrat...acum am fost la un service de roti super tare in baneasa (nu dau nume sa nu fac reclama dar e super cunoscut..sunt convis ca-l stiti) si mi-au echilibrat de 2 ori rotile...e mai bine dar nu au rezolvat situatia la frana cel putin e naspa rau....ei mi-au spus ca sunt doua posibilitati ori discurile ori cauciucurile...

Eu am cumparat jante aliaj si am pus cauciucurile de pe jantele vechi de tabla...acum cei de la service roti mi-au zis ca bat cauciucurile pe jante din cauza ca s-au deformat pe jantele vechi de tabla si acum pe jantele astea bune bat....

Intrebarea mea este: pot rezolva cu un set de cauciucuri noi aceasta bataie...totusi nu-mi vine sa dau atatia bani pe cauciucuri si sa am aceeasi bataie in pedala de frana....

Sau trebuie sa schimb discurile...dar la revizie de ce mi-au zis ca mai merg...desi le-am spus de bataie...?

Chiar nu stiu ce sa fac..need help..pareri avizate...poate ati intalnit aceeasi problema...

Ar mai fi o varianta...cand am schimbat placutele pe spate...am luat unele de la o firma oarecare de prin colentina...dar erau de firma totusi nu no name(nu-mi aduc aminte firma...remsa cred) ...atunci le-am schimbat impreuna cu tata si ce-i drept am avut probleme la unul din etrieri...nu stiam in ce sens se strange pistonajul....si l-am cam fortat..insa s-a remediat si am spus asta la revizia ulterioara la reprezentanta si eu au spus ca etrierul merge pe spate si ca nu ar fi nici o proble...ca daca era ceva se aprindea becul abs...acum nu stiu ce sa mai cred....sa bag bani in cauciucuri noi sau noi...(mentionez ca cele de pe maisna nu sunt chiar de aruncat) au carne ainca buna.

 

Si scuze ca postez desi un am bmw...dar chiar am nevoie de un sfat si am vazut ca ati mai avut asemnea probleme pe aici...poate imi spuneti cum ati rezolvat voi problema...mersi mult.

Link to comment
Share on other sites

da la sama am fost si au schimbat si pozitia rotilor pe maisna...le-au tot pus ba de pe spate in fata ba invers.....acum chiar nu stiu ce sa zic....din echilibrat s-a vazut totusi o ameliorare...pe de alta parte de ce nu mi-au zis aia de la reprezentanta ford din baneasa cand am fost la revizie ca doar le-am sus de problema....?

au zis ca nu ar fi din discuri...ca ar mai merge cu discurile asa sa nu le schimb....

Ce ma streseaza pe mine cel mai rau este ca nu stiu daca sa cumpar cauciucuri noi sau nu?

 

Astia de la sama oricum mi-au zis ca trebuiesc schimbate cauciucurile de pe masina ca cica bat....s-au deformat pe jantele de tabla care probabil au fost strambe si acum cand le-am pus pe jantele de aliaj care sunt perfecte...bat....

dar parca totusi nu-mi vine sa dau 15 milioane pe cauciucuri si sa-mi bata la fel....e un mare semn de intrebare....apropo daca e sa cumpar cauciucuri aveti si ceva sfaturi in sensul asta...undeva mai ieftin....marimea 205/55/r16

si inca o data multumesc pentru raspunsuri asa prompte mai ales ca nu fac subiectul clubului...raman dator.

Link to comment
Share on other sites

eu aveam trepidatii in volan de la placute ... nu pot sa'mi explic si daca cineva poate please do so .... am schimbat placutele zici ca am masina noua :blink:

 

pt vibratiile alea am schimbat si bucsi, voiam sa schimb si discuri ....

Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

Anul trecut in preajma sarbatorilor am mers in italia(aproape 2300 km cu un form mondeo).In romania ningea,austria ploaie si aproape de italia aveam aceeasi problema ca si tine la frana imi zbura volanul din mana si pedala facea ca nebuna(initial am zis ca am rupt ceva la directie).Am rezolvat la un service(schimbat placute si discuri)..nu am mai avut nici o problema la intoarcere :blink:
Link to comment
Share on other sites

o precizare de ultima ora....am mers acum cu masina spre casa...de la serviciu.....si am facut niste teste...sincer am impresia ca nu in pedala se simte...ci in volan......problema e cu volanul....are niste batai in volan foarte enervante....si acm chiar tind sa cred ca s-ar putea sa fie de la cauciucuri.....oricum ala de la sama mi le-a aratat acolo pe stand...si intradevar se vedea cu ochiu liber cum bate cauciucu'...deci clar..aia de la sama nu sunt nebuni..doar am vazut si eu cum bat ...parca bateau doar doua...ma rog...marea dilema ramane: poate sa bata volanul in halul asta de la cauciucuri( bate exact cum facea si cauciucu pe roata...asa stanga dreapta...asa si volanul se misca stanga dreapta in momentul franarii...si la viteza dar foate putin pe la 90 100 apoi se calmeaza si oricum mult mai usor ca la franare)....deci se poate ca , cauciucurile sa influenteze asa mutl...?

Si foarte important dragi mei pentru posesorii de diesel-uri...am alimentat asta seara de la omv cu motorina diesel alpine....are pe poma un fulg de zapada...e mai scump litrul cu o mie si ceva dar vreau sa zic ca se simte..parca era alta masina...trage super bine...asa ca va sfatuiesc sa incercati...chiar sunt curios daca mai sesizeaza cineva diferenta...go...

Link to comment
Share on other sites

si inca ceva...ma gandesc ca totusi data si odata schimb si cauciucurile alea asa ca investitia trebuie facuta......ma ajutati si pe mine cu ceva adrese...de unde imi pot lua gume noi si bune....am gasit spre exemplu..un site se numeste www.cauciucuridirect.ro...unde se poate face comanda direct din germania...sosesc in 10 zile am inteles....dar am gasit dunlop sp sport 2000E 205/55r16 cu 3 600 000....pretul cel mai mic de pana acum...nu stiu modelul de cauciuc cat de bun e...daca aveti si alte sugestii va rog sa-mi spuneti...multumesc .
Link to comment
Share on other sites

acum am vazut si invitatia...multumesc frumos Romulus...insa nu stiu daca serviciul imi permite...lucrez ca art director in publicitate ...cine e in domeniu cunoaste.....cu timpul e groaznic...prietenii stiu d c....

multumesc oricum si data viitoare poate vin...oricum mi-ar face super placere sa va cunosc personal...poate cand mai faceti intaniri prin bucuresti vin...asa mi-ar fi mult mai simplu....anuntati-ma daca e.

Link to comment
Share on other sites

si inca ceva...ma gandesc ca totusi data si odata schimb si cauciucurile alea asa ca investitia trebuie facuta......ma ajutati si pe mine cu ceva adrese...de unde imi pot lua gume noi si bune....am gasit spre exemplu..un site se numeste www.cauciucuridirect.ro...unde se poate face comanda direct din germania...sosesc in 10 zile am inteles....dar am gasit dunlop sp sport 2000E 205/55r16 cu 3 600 000....pretul cel mai mic de pana acum...nu stiu modelul de cauciuc cat de bun e...daca aveti si alte sugestii va rog sa-mi spuneti...multumesc .

57314[/snapback]

 

S-a discutat undeva pe forum despre cauciucuridirect.ro, insa nimeni nu comandase. E o firma in Timisoara care se ocupa, insa nu are adresa. Sa fi atent si sa te informezi bine, sa nu fie o teapa.

Link to comment
Share on other sites

salut

in mod sigur ai probleme cu discurile si fii atent si ce placute de frana folosesti

 

nu ai treaba cu cauciucurile, daca ar fi ele cauza ai avea bataie in volan fara sa actionezi frana

 

nu keltui inutil bani pe cauciucuri

 

mai verifica si aeriseste instalatia de frana , bataia in volan apare in momentul in care se creeaza o inegalitate stanga dreapta la franare, intre roti

 

succes

dan :blink:

Link to comment
Share on other sites

Raspunsul e si pentru oSerX!

 

Am patit si eu aceiasi chestie si era de la placute. De ce? Dupa ceva studiu m-am lamurit. Placutele astea nene sunt de mai multe feluri, si ar trebui sa le alegem cica in functie de cum folosim masina. Cauza e temperatura optima de functionare, sau mai bine zis cauza este ca nu prea sunt placute care sa franeze bine si la 50 grade si la 450 grade etc. Din acest motiv exista placute moi (de oras), placute dure (high-performance) si probabil si strutzo-camile adica placute intre si-intre. Plus ca niste placute moi pe un 330 se vor simti altfel decat pe un 316 (accelerari/franari mult mai dure la 330 din ratiuni... lesne de inteles).

 

Deci: am avut odata proasta inspiratie sa cumpar placute de altundeva decat de la dealer si fara sa ma documentez. Probabil ca daca as fi facut oricare din astea situatia era alta. Ei bine, am luat niste ATE dupa catalogul unora. Si dupa o vreme m-am trezit cu trepidatii ale volanului de ma apucau nervii. Da' de-alea ca era de mi-era frica ca se rupe ceva! Pana cand am constaa urmatoarele (COJOCARU27, daca ai aceleasi simptome e clar ca e vb de placute prea moi pe fata - alea pe spate nu prea au amestec oricum; schimba-le pe alea pe fata ori cu originale ori studiaza problema si vezi ce iei):

1. Fenomenul aparea la franari dure pe la 100-140kmh (citeste: depasiri necivilizate).

2. Buun, odata aparut, chiar daca incetineam imediat la 50kmh *nu disparea*. Se micsora frecventa trepidatiei insa, "se rarea".

3. Daca continuam sa merg civilizat 50kmh-80khm fara franari repetate dar evident cu franari pe ici pe colo, disparea dupa circa 5 minute.

 

Asta era tot. Treci din nou la punctul 1, apare din nou, etc.

 

Cauza: ajungeam la temp limita a placutelor alea nenorocite si se dopea maglavais de pe ele care se punea fix pe discuri. Pana nu se raceau cat de cat discurile si placutele nu se rezolva, dupa aia se curatau singure prin frecare si totul era ok din nou. Simplu ca buna ziua, nasol ca naiba. Am schimbat cu Textar de la dealer si basta, a disparut.

 

Placutele moi sut bune pentru masini usoare, circulatie in oras. Ai frana buna la temperatur scazute dar limita superiara e f scazuta. Placutele high performance, dure, sunt bune pentru pista, trebuiesc preincalzite (nu prea te opresi bine cu ele in oras, si mai si scartaie ca la balamuc), franeaza beton in conditii de utilizare barbara. Intre astea doua plaja de temperaturi poate fi acoperita pe un segment relativ fix in orice directie de alte tipuri. BMW eu zic ca le-a ales destul de bine (au existat notite TIS cu ceva trepidatii in volan, au rezolvat prin renuntarea la nus' ce alt producator si model de placute). In mod normal toti producatorii ar tb sa aiba din start o situatie optima, adica mergeti si cumparati de la dealer ce e recomandat pt masina daca nu sunteti experti. Eu nu sunt.

 

Nota: "brake rotor warping" se pare ca e un mit. Si au am suspectat discurile pana am citit ceva foarte convingator. Si se pare ca si adevarat, a fost suficient sa sch placutele!

Link to comment
Share on other sites

In primul rand vreau sa va multumesc pentru raspunsuri..chiar nu ma asteptam la un profesionalism in raspunsuri...pana acum e cel mai tare forum la care am user(credeti-ma parerea este obiectiva)...apoi in ceea ce priveste problema mea ...mchis....nu poate fi de la placute...tocmai alea pe fata le-am schimbat la reprezentantza...eu imi faceam probleme pentru alea pe spate care le-am laut din alta parte....dar daca zici ca spatele nu poate influenta....cade aceasta varianta cu placutele....

 

Ar mai fi in joc urmatoarele doua variante:

1. Datorita faptului ca am umblat pe la etrierul dreapta spate...cand am schimbat placutele nu am stiu exact cum sa imping pistonasul si in loc sa-l dau mai in spate ca sa fac loc placutzelor noi....si am cam fortat aici...am reusit performantza de a scoate de tot pistonasul afara.....oricum problema a fost remediata de catre un mecanic...care mi-a pus cilindrul la loc...ce-i drept nu stiu cum a facut asta si cat de bine....rezulta de aici ca s-ar putea sa fie varianta de care povestea dantim...franari inegale pe stanga dreapta...acum nu stiu daca poate influenta asa de mult etrierul dreapta spate ?

 

2. Varianta cu cauciucurile deformate pe jantele vechi si care mutate pe jante de aliaj noi....au bataie pe janta....

Ce-i drept aseara am fost si am alimentat si am prins si o portiune mai libera pe antiaeriana(e o strada din sectorul 5) si am facut ceva probe...dupa cate am simtit eu bataia e evidenta in volan...in pedala aproape ca nu am simtit nimic...poate eram eu obosit dar senzatia asta am avut-o....apoi....pana sa merg la sama aveam aceai bataie in volan si la mers normal pe la 80 ...90....au echilibrat ei rotile le-au mai mutat de pe spate pe fata...insa mi-au zis ca mare lucru un au ce sa faca caci doua dintre ele au bataie mare si degeaba le echilibreaza(aici eu am crezut ca vor sa-mi forteze mana sa cumpar cauciucuri noi..desi vedeam si eu bataia )......si acum bate mai putin la mers normal si apare mai tarziu pe la 100 120...si apoi dispare.....la viteza mai mare.....insa ce ma deranjaza cu adevarat este bataia din frana...care e mai acuta....

 

Finally: i am real confused...nici nu mai stiu ce sa fac...am un sentiment ciudat ca e de la cauciucuri....insa parca nu-mi vine sa arunc pe geam 500 de euro si sa am aceeasi bataie in volan...cred ca m-as sinucide:)

Multam.

Link to comment
Share on other sites

...mchis....nu poate fi de la placute...tocmai alea pe fata le-am schimbat la reprezentantza...

57495[/snapback]

Inteleg... Ca fapt divers si eu sunt adeptul ideii ca nu prea poate fi de la roti/cauciucuri, ar trebui sa se simta si la mers liniar fara frana. Oricum, tine-ne la curent cu solutia daca o gasesti, din de-astea invatam si noi.
Link to comment
Share on other sites

good .....smart thinking..m-am gandit si eu la asta insa nu prea stiu pe nimeni si un prea vad unde sa ma duc si sa cer un set de cauciucuri de proba...poate la reprezentanta...oricum o sa incerc....e cea mai buna chestie....o masina asemanatoare fara simptomele mele...iau cauciucurile le pun la mine si in mod normal nu ar mai trebui sa faca ...daca face clar discurile.....multam mult....revin cu concluziile.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.