Jump to content

imi permit sa intretin un BMW?


Cosmin Man

Recommended Posts

Salut

 

Pe scurt, povestea mea, apoi inttrebarile.

Numele meu este Cosmin, am 27 de ani, sunt din Cluj. Maine, 19 iulie, ma insor.

Momentan conduc un matiz.

Pe an fac cca 20.000 de km cu masina personala, am si masina de servici cu care fac restul.

Venitul lunar net 1000 de euro, plus vreo 300 nevasta, deci total 1300.

Nu am rate.

 

Am fost saptamana trecuta la o nunta unde am avut ocazia sa ma dau cu un 320d e46 al unui prieten, 150 de cai. M-am virusat. Rau de tot. Vreau BMW. Nu il vreau ca sa fac impresie (remember, maine ma insor), il vreau pentru comfortul si sportivitatea pe care o are, si pentru incredibila rezerva de putere in depasiri (cel putin in comparatie cu matizul...).

 

M-am gandit la un 318i din 2003, cu 143 de caluti. Mai slb nu vreau, mai puternic nu ma intereseazza, atat datorita consumului cat si taxelor. Sunt genul de om practic, care nu vrea sa aiba 3000 de cmc si sa nu ii foloseasca decat de 3 ori pe an. Consider ca un 318i m-ar "coafa" de minune, mai ales ca fac ccam 20.000 de km pe an cu el; consider ca diesel nu se justifica.

 

intrebarile mele:

1- imi permit sa intretin un bmw? nu stiu exact care sunt costurile, unii spun ca iti trebuie o caruta de bani, altii ca nu... As vrea pareri de la posesori.

 

2- in 10.000 de euro, am sanse sa il gasesc in Gemania? Sa fie euro IV si cu 143 de cai, Km pana in 170.000 din 2003? Ma gandesc ca 30.000 km pe an sunt rezonabili pt un benzinar in Germania, nu? Asta sa fie pretul acolo; taxa lu' peste separat. Ma gandesc ca 500 de euro cheltuielile de adus masina aici sunt suficiente; sau nu? Cam care este costul daca apelez la cinev care se ocupa cu asta, sa mi-o aduca a comanda?

Dotari: as vre cu 6 viteze, cutie manuala, geamuri electrice, eventual comenzi pe volan si iarasi eventual trapa. In rest... Dumnezeu cu mila :twoup:

 

Per total, ma gandesc sa ies la un 11.000, hai 11.500 MAX. Am sanse?

 

Va multumesc, si imi cer scuze daca am postat aiurea.

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Pe scurt, povestea mea, apoi inttrebarile.

Numele meu este Cosmin, am 27 de ani, sunt din Cluj. Maine, 19 iulie, ma insor.

Momentan conduc un matiz.

Pe an fac cca 20.000 de km cu masina personala, am si masina de servici cu care fac restul.

Venitul lunar net 1000 de euro, plus vreo 300 nevasta, deci total 1300.

Nu am rate.

 

Am fost saptamana trecuta la o nunta unde am avut ocazia sa ma dau cu un 320d e46 al unui prieten, 150 de cai. M-am virusat. Rau de tot. Vreau BMW. Nu il vreau ca sa fac impresie (remember, maine ma insor), il vreau pentru comfortul si sportivitatea pe care o are, si pentru incredibila rezerva de putere in depasiri (cel putin in comparatie cu matizul...).

 

M-am gandit la un 318i din 2003, cu 143 de caluti. Mai slb nu vreau, mai puternic nu ma intereseazza, atat datorita consumului cat si taxelor. Sunt genul de om practic, care nu vrea sa aiba 3000 de cmc si sa nu ii foloseasca decat de 3 ori pe an. Consider ca un 318i m-ar "coafa" de minune, mai ales ca fac ccam 20.000 de km pe an cu el; consider ca diesel nu se justifica.

 

intrebarile mele:

1- imi permit sa intretin un bmw? nu stiu exact care sunt costurile, unii spun ca iti trebuie o caruta de bani, altii ca nu... As vrea pareri de la posesori.

 

2- in 10.000 de euro, am sanse sa il gasesc in Gemania? Sa fie euro IV si cu 143 de cai, Km pana in 170.000 din 2003? Ma gandesc ca 30.000 km pe an sunt rezonabili pt un benzinar in Germania, nu? Asta sa fie pretul acolo; taxa lu' peste separat. Ma gandesc ca 500 de euro cheltuielile de adus masina aici sunt suficiente; sau nu? Cam care este costul daca apelez la cinev care se ocupa cu asta, sa mi-o aduca a comanda?

Dotari: as vre cu 6 viteze, cutie manuala, geamuri electrice, eventual comenzi pe volan si iarasi eventual trapa. In rest... Dumnezeu cu mila :twoup:

 

Per total, ma gandesc sa ies la un 11.000, hai 11.500 MAX. Am sanse?

 

Va multumesc, si imi cer scuze daca am postat aiurea.

 

daca-ti luai o nevasta care facea si ea macar 1000 / luna ca si tine, aveai sanse :twoup: , cred ca acum e cam tarziu sa te razgandesti asa ca...

- ia-ti 318 i, desi cel din 2003 nu are 143 ci vreo 125 cp din cate stiu eu

- gasesti la banii aia in germania, insa nu are eur4 ci eur3 - deci taxa de poluare va fi mare la inmatriculare - parca 1000 eur

- nu insisita pe cutia de 6 e super ok si cea de 5 viteze.... cred ca oricum pe 318i nici nu exista de 6 trepte

- gasesti la 11000 cu siguranta in germania

- uita-te totusi si in romania, s-ar putea sa gasesti ceva bun si aici

 

bafta multa si, per total, daca nu ai alte obligatii (chirie, rate casa, etc) te descurci cu banii - poate mai si avansezi in scurt timp

Link to comment
Share on other sites

posesor 320d e46 din 2004 150 cai

 

bani bagati in masina:

 

- subwoofer + statie - aprox 200 eur

- alarma - aprox 300 eur

- oglinzi furate si nerecuperat bani casco - aprox 170 eur

- casco (300 eur pe trimestru) - daca se poate considera cheltuiala

- schimbat bucsi, mi se parea ca se aude un cloncanit - aprox 150 eur

- schimbat placute frana - aprox 280 eur

- cauciucuri iarna - aprox 300 eur

 

Cam astea sunt cheltuielile, poate mai omit ceva, dar este minor. Masina o am de anul trecut vremea asta si am mers cu ea 90% prin romania. Sunt extrem de multumit de masina si o recomand.

 

PS: CASA DE PIATRA ..... macar in avans, daca maine te insori

Edited by Nicky_Santoro
Link to comment
Share on other sites

trebuie sa te gandesti ca ce o sa inceapa sa pice e din cauza km destul de multi(am vazut ca te uiti pana in 170k km) in rest nu e o masina scumpa de intretinut, vezi ca este o diferenta ff mare intre 318 si 320 (primul fiind in 4 cilindri respectiv 6) ,diferenta care se simte si la condus iar la consum e insesizabil, ca si taxe diferenta e mica .Vezi ca da dependenta marca si in curand o sa te uiti si pt viitoarea sotie :twoup: dupa unul

CASA DE PIATRA :twoup:

Link to comment
Share on other sites

posesor 320d e46 din 2004 150 cai

 

bani bagati in masina:

 

- subwoofer + statie - aprox 200 eur

- alarma - aprox 300 eur

- oglinzi furate si nerecuperat bani casco - aprox 170 eur

- casco (300 eur pe trimestru) - daca se poate considera cheltuiala

- schimbat bucsi, mi se parea ca se aude un cloncanit - aprox 150 eur

- schimbat placute frana - aprox 280 eur

- cauciucuri iarna - aprox 300 eur

 

Cam astea sunt cheltuielile, poate mai omit ceva, dar este minor. Masina o am de anul trecut vremea asta si am mers cu ea 90% prin romania. Sunt extrem de multumit de masina si o recomand.

 

PS: CASA DE PIATRA ..... macar in avans, daca maine te insori

 

 

cred ca ai vrut sa spui ron :twoup: ...nu de alta,dar il speriem pe om

 

eu zic ca intretinerea nu e scumpa la e46

 

motorul pe 318i facelift,varianta dupa 09.2001 este de 143 cai valvetronic.2003 stiu ca e euro4

 

pentru primul bmw este foarte bun...pe urma o sa devii addicted si o sa vrei mai mult :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Pe scurt, povestea mea, apoi inttrebarile.

Numele meu este Cosmin, am 27 de ani, sunt din Cluj. Maine, 19 iulie, ma insor

 

maine este ziua mea....sa ai casa de piatra de maine incepand...zic ca poti sa il intretii....lejer merge......piese grele nu are ce sa pice plus ca la banii tai iaei unu bun din germania care e ingrijit si asa...plus ca moptorizarea nu e de forja si prin urmare gasesti cu motor mmenajat...........bafta la cautare...PS....si eu is tot din cluj...........dieselu cum adica nu se justifica???? aici nu am inteles eu/......

Link to comment
Share on other sites

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDeta...amp;tabNumber=2

 

ce zici de asta?arata super marfa .. are si optiuni (xenon, scaune incalzite, comenzi pe volan, etc) ... si costa si vreo 9 mii ; apropo, vad ca are si jante marfa... deci daca il iei si mai bagi o mie 2 maxim sa zic ca il faci super beton

 

aaa sa nu uit.. are si PDC spate :twoup:

Link to comment
Share on other sites

...........dieselu cum adica nu se justifica???? aici nu am inteles eu/......

 

Nu se justifica in ideea ca 20.000 pe an nu sunt forte multi km, si la diesel cu cat e mai "umblat" cu atat e mai susceptibil sa ii cada cate o piese mai importanta (turbina, injectoare etc). Asta unu la mana.

Doi la mana, am condus masini atat pe benzina (inclusiv cu motor de 6.000 cmc, in USA), cat si motorina. Nu zic, cel pe motorina consuma mai putin, are cuplu etc. Dar motoarele cu balls sunt cele pe benzina, parerea mea. Americanii au o vorba: "the only engine that worths is a V8". V8 -ul asta a devenit legenda la ei.... si e pe benzina:). De fapt, nu stiu ce argument mai tare pot sa aduc decat ca imi plac benzinarele :twoup:. Si acum tanjesc dupa sunetul de V8 in 6000 de ture...

 

Daca as gasi in banii astia un 320i euro IV l-as lua pe ala, cat ca e mai mare motorul, dar sincer consider ca pentru inceput imi ajung 143 de cp. Mai incolo, om vedea. Cert e ca dupa 15 minute cu un BMW m-am hotarat ca vreau si eu unul... Cine stie ce se intampla dupa un an, doi cu BMW :twoup:

 

V multumesc tuturor pentru ajutor.

Link to comment
Share on other sites

Da, ai gandit bine.

 

318i cu 143cp se fabrica dupa 2001 luna 10 dar absolut toate au euro 4, iar pt asta ai o taxa de 324 euro. deci foarte mica

 

acuma referitor la intrebarea daca iti permiti sa-l intretii. la veniturile tale, atata timp cat iti iei benzinar o sa-ti permiti lejer sa-l intretii cu o singura conditie. Sa nu iei o masina cu mai mult de sa zic 120 mii. asta ca sa nu ai probleme vreodata si sa-ti permiti sa ti masina mai multi ani fara probleme. nu ai de facut decat sa schimbi uleiul si filtrele si sa-i bagi benzina :twoup: cam asta ar fi. garantat.

 

consumul in Bucuresti este undeva la 12 dar intr-un oras mai mic cum e Clujul scoti 10. la drum lung mult mai putin, cam 7 si chiar mai putin.

 

Nu te lua dupa clisee. Daca iti recomanda cineva 320i sa sti ca exista 325i .. iar daca iti recomanda cineva 325i exista si 330i .. si chiar m3.

 

Alege tu cum crezi dar sa nu iei sub 318i 143 cp.

 

Casa de piatra!

Link to comment
Share on other sites

recomand oricand 320i dar la bugetul lui cea mai buna varianta e 318i. km putini pe bani putini. asta e toata ideea

 

eu am 318ci si sunt la al 3-lea bmw si desi am avut nopti nedormite pe tema celor 6 cil pe care i-am avut ulterior sub forma unui diesel :twoup: acuma dorm foarte linistit. bag benzina si atat. urmatoarea masina va avea 6 cil benzina dar pana atunci o sa dorm foarte linistit. :twoup:

Edited by B.M.W.
Link to comment
Share on other sites

cea mai buna masina e aia pe care o ai. daca e sa o luam asa mereu exista alta mai buna.

 

in fine revenind la topic. omul vine de la matiz....... eu nu cred ca are rost sa o dam pe fitze gen 6 cil de pe acuma. o sa-si dea singur seama. noi l-am sfatuit doar. depinde si de om si de nevoile fiecaruia

 

omu ne intreaba daca isi permite sa intretina un bmw. raspunsul e da in conditiile in care alege o masina cu km putini si preferabil benzina care e mai putin pretentioasa decat dieselul. 318i este un compromis bun .. de ce sa ii spunem acuma ca nu merita?

 

v-am lasat ma dezabonez

Edited by B.M.W.
Link to comment
Share on other sites

Doi la mana, am condus masini atat pe benzina (inclusiv cu motor de 6.000 cmc, in USA), cat si motorina. Nu zic, cel pe motorina consuma mai putin, are cuplu etc. Dar motoarele cu balls sunt cele pe benzina, parerea mea. Americanii au o vorba: "the only engine that worths is a V8". V8 -ul asta a devenit legenda la ei.... si e pe benzina:). De fapt, nu stiu ce argument mai tare pot sa aduc decat ca imi plac benzinarele :twoup: . Si acum tanjesc dupa sunetul de V8 in 6000 de ture...

 

Motoarele pe motorina sunt mai putin fiabile, cel putin dupa parerea mea.

Motivul cel mai plauzibil este calitatea scazuta a motorinei din Romania.

 

Oricum, frumoase cuvinte despre V8-uri. :D

 

 

Daca as gasi in banii astia un 320i euro IV l-as lua pe ala, cat ca e mai mare motorul, dar sincer consider ca pentru inceput imi ajung 143 de cp. Mai incolo, om vedea. Cert e ca dupa 15 minute cu un BMW m-am hotarat ca vreau si eu unul... Cine stie ce se intampla dupa un an, doi cu BMW :twoup:

Ar fi bine daca ai face cate un test-drive cu un 320i si un 318i inainte de achizitie.

Astfel vei stii care-i alegerea mai potrivita pentru tine.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.