Jump to content

Oglinzi rabatabile electric BMW E46


cristivw

Recommended Posts

Azi am reusit sa montez si eu oglinzile pliabile.A fost mult de munca.Oricum a iesit foarte bine.Nu am avut timp de poze ca am prins si ceva ploaie lucrand afara.Ar trebui detaliat acest diy ca dupa schema electrica e destul de dificil.

Trebuie gandit mult.Cel putin la mine asa a fost.Si in plus de asta sunt multe piese de demontat la interior.

Desi am legat firul de k-bus habarnam la ce foloseste.Poate totusi cineva ma lumineaza.

XXL...Robert_Tau...sau altii care au mai facut....asteptam detalii cu privire la plierea oglinzilor cand se inchide masina si revenirea lor la deschiderea masinii.

:drinks:

Link to comment
Share on other sites

eu inca nu m-am apucat de treaba, am fost preocupat cu altele... descrie si tu operatiunea pe scurt, in special "wiringul", acolo am vazut si eu ca e ceva mai greu... :D

nu stiu ce e ala "wiring"......... :popcorn:

daca imi spui o sa incerc sa explic...chiar daca poze nu am ....din pacate.

Lucrarea merita pe deplin si e chiar util in parcari sa ai oglinzi pliabile.

Edited by Zoki
Link to comment
Share on other sites

Cablaj.

ok.

Incep prin a va spune ca eu am avut piesele de pe o alta masina,deci a fost ceva mai usor in sensul ca nu a trebuit sa-mi confectionez mufele(oricum nu este un lucru dificil).

Ca si piese am avut 1 modul cu mufa si 8 fire,2 oglinzi cu rabatare,1 buton cu 2 mufe(o mufa cu 5 fire,alta cu 6 fire).

Eu am avut oglinzi electrice cu incalzire fara memorie pe masina inaintea modificarii.

Sunt practic 8 fire de tras la modul:2 fire motoras rabatare oglinda sofer,2 fire motoras rabatare oglinda pasager,1 fir butonas actionare rabatare,1 fir la panoul de sigurante,1 fir la masa si 1 fir k-bus).Toate legaturile la fire trebuie cositorite si apoi izolate.

Oricine are ceva nelamuriri sau doreste sa-si monteze poate sa apeleze cu incredere.

Pot sa dau detalii pe PM sau la tel 0741667668.Din pacate...repet...nu am poze.

Link to comment
Share on other sites

Ok.Incerc sa explic.Sper sa inteleaga toata lumea si fara imagini.

Am inceput lucrare prin demontarea panoului de la usa soferului.Se da jos trimul de pe usa cu unlevier de plastic pt. a nu-l deteriora.Sub el se afla 2 suruburi torx(TR25).Apoi se scot cele 2 dopuri de sub manerul panoului tot cu levierul de plastic si aici mai gasim inca 2 suruburi (TR25).Scoatem butonul de reglaj oglinzi cu levierul de plastic,demufam(la mine am gasit 2 mufe a cate 5 fire) si sub buton mai este un surub torx(TR25).Dupa ce am desfacut cele 5 suruburi,putem trage cu grija de panoul de usa.El este tinut in clipsuri de plastic.Dupa ce am scos panoul de usa,trebuie sa demontam plasticul de protectie pt. difuzorul mic din dreptul oglinzii(qiuterul).Acest pastic este dintr-o bucata si se prelungeste pe usa in jos.Ca sa-l putem scoate trebuie sa luam jos cele 2 dopuri mici de plastic care il fixeaza(se pot scoate cu o surubelnitza dreapta(subtire-3mm).Dupa ce dam la o parte plasticul de protectie,sub el se afla 3 suruburi torx (TR 27) care tin oglinda.Luam jos oglinda si montam in locul ei noua oglinda cu sistem de pliere.Aceasta are in plus 2 fire atasate de ea(sunt de la motorasul de rabatare).Tragem firele prin interiorul usii(dupa ce am desfacut buretele izolant a carui mastic se poate taia cu un cutter) si le vom prelungi cam 1m jumate deoarece va trebui sa ajunga in partea cealalta a masinii la modulul de rabatare. :download:

Luam butonul cel nou cu butonas pt pliere si ne uitam la mufele acestuia.Una din mufele de pe masina(5 fire se poate pastra) iar cealalta mufa cu 5 fire se poate pastra si aceasta cu precizarea ca mai trebuie sa adaugam un pin mama la pozitia 6(este pt actionarea butonasului de rabatare) iar pe buton vom vedea ca exista un pin tata la pozitia 6.Nu avem cum sa gresim mufele pt. ca fiecare are alta forma.

Acest fir il prelungim 1m jumate si il izolam impreuna cu celelalte 2 fire ce vin de la motorasul de rabatare. :download:

Desfacem surubul de 8(cu cheie tubulara cu criket) ce tine cauciucul de protectie(tub) a mufei dintre usa si caroserie.Demontam pragul interior(este prins in cleme de plastic si iese fortat tot cu levierul de plastic).Demontam footrest-ul(desfacem surubul ce tine levierul pt deschidere capota-surubelnita cruce,apoi inca un surub care se afla sub levier-tot surubelnita cruce).Sub footrest se afla un dop de plastic mare care tine mocheta(iese greu de tot cu o surubelnitza plata).Si acesta trebuie scos pt. a reusi sa tragem frumos firele in masina.Demontam panoul de plastic de sub volan(cel care merge pana la pedalier).Este fixat in 3 suruburi cruce la mijloc,2 suruburi cruce in partea de sus de la torpedoul mic,2 cleme de o parte si de alta a capacului coloanei de directie-din aceste cleme se scoate prin tragere in jos,apoi mai este un cui de plastic in dreapta jos care poate fi scos prin tragere cu un cleste de cuie,sau cu o surubelnita plata(3 mm).Mai avem un clips de plastic in partea din spate,aproape de pedale-acesta trebuie rasucit dupa care iese. :download:

Am demontat toate aceste piese pt. a reusi sa tragem cele 3 cabluri(2 fire de la motoras rabatare oglinda sofer+ 1 fir de la butonas actionare rabatare).Eu am tras aceste fire(care au acum 1m jumate) prin usa,prin interiorul protectiei de cauciuc si prin gaura unde se afla mufa dintre usa si caroserie.In acest moment am avut firele in masina si le-am trecut prin spatele bordului pana pe partea cealalta a masinii la modul-dupa ce am scos torpedoul.(in modul se mufeaza pinul 1 si 2 motorasul de rabatare si pinul 12 comanda rabatare-firul de la butonas). :download:

In partea soferului am demontat torpedoul(are 3 suruburi cruce sus,2 suruburi cruce lateral unde se afla benzile de sustinere si un surub cruce in partea dreapta jos,apoi trebuie tras usor inspre noi-inspre spatele masinii,astfel torpedoul iese).Apoi desfacem pragul si plasticul din partea dreapta.Sub plastic mai este un dop de plastic dare tine mocheta(iese foarte greu,fortat cu o surubelnita plata).Trebuie scos si acela pt a avea loc sa tragem firele de la usa pasagerului in masina la modul.Aici la usa pasagerului demontam panoul de usa ca si in partea cealalta.Dupa ce scoatem oglinda si punem cea noua cu rabatare vedem ca mufa de pe masina se potriveste la fix.Avem in plus numai cele 2 fire de la motorasul de rabatare pe care le vom prelungi cam 50 cm si le vom trece la fel ca si la usa soferului,prin usa,prin cauciucul(tub) de protectie ce se afla intre usa si masina.Ajungem si cu aceste 2 fire la modul si se mufeaza in pinii 7 si 8 din mufa modulului. :download:

Taiem un fir 50 cm pe care il vom lega cu un papuc la surubul ce se afla in spatele panoului de sigurante-chiar in spate de tot in partea dreapta se observa un surub prins de caroserie.Acesta va fi masa.Il legam la pinul 5 al ufei modulului.

Taiem un alt fir de 50 cm la care legam un pin special pt panoul de sigurante-acest pin il vom clipsa in panoul de sigurante la pozitia 57 unde avem locul liber.Aici adaugam o siguranta de 5A.Celalalt capat al firului il legam la pinul 3 in mufa modulului. :download:

Taiem inca un fir de circa 1m jumate care il vom trage prin spatele bordului si il vom lega la firul 14 din mufa cu 26 pini de la ceasurile de bord.Ceasurile de bord se demonteaza din cele 2 suruburi superioare torx(TR25) si se trag spre noi.Apoi se scot cele 2 mufe,una mare si una mica.Pe noi ne intereseaza cea mare(26 pini).Am decojit putin cablul ce duce la pinul 14 din mufa si l-am cositorit apoi izolat.Celalalt capat al firului se leaga la pinul 11 din mufa modulului.Acest fir este pt K-Bus.Din cate am inteles acest contact se face deoarece la o anumita viteza oglinzile nu se mai pot plia in mers.

MODULUL VA TREBUI FIXAT IN SPATELE PANOULUI DE SIGURANTE(sunt mai multe locasuri goale si se poate fixa intr-unul din ele).

Montam ceasurile de bord la loc.....facem o proba sa fim siguri ca totul functioneaza si este legat corect....apoi montam totul la loc.....panouri de usi...etc.

Eu am facut lucrarea cu o rabdare de fier sa nu rup ceva.Apoi trebuie putina atentie la legatul firelor.Am cositorit absolut toate firele si le-am izolat.

Fiind la prima lucrare de acest gen a durat aproximativ 9 ore(cu ceva intruperi din cauza ploii).

Pt. mine personal a meritat efortul din plin,iar satisfactia personala a fost imensa.

Sper ca cei care doresc sa-si monteze sa inteleaga ceea ce am scris chiar daca nu sunt poze.Daca voi mai face inca o lucrare voi pune cu siguranta poze.

Mult succes tuturor.Daca aveti alte nelamuriri puteti apela cu incredere.

Link to comment
Share on other sites

:goodjob: :hi:

 

ce nu am inteles eu, e de ce a trebuit sa te duci pana la ceasurile de bord pt legatura cu k-bus, cand puteai sa il gasesti oriunde pe traseul firului alb/rosu/galben... mai e vreo "jmekerie" cu mufa aia de la ceasuri ?

Link to comment
Share on other sites

:goodjob: :hi:

 

ce nu am inteles eu, e de ce a trebuit sa te duci pana la ceasurile de bord pt legatura cu k-bus, cand puteai sa il gasesti oriunde pe traseul firului alb/rosu/galben... mai e vreo "jmekerie" cu mufa aia de la ceasuri ?

Sincer nu am idee.Daca asa scria acolo(mufa cu 26 pini)....asa am legat.Probabil e in legatura cu viteza de deplasare a masinii.Daca mergi cu o anumita viteza nu mai functioneaza rabatarea.

Apropo....sunt mai multe fire alb-rosu-galben chiar si acolo in mufa.Eu am legat la ala care trebuie(pin 14 - e usor de depistat ca e chiar pe capat).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

da. buna idee. poti sa o scri si aici sa nu se chinuie si altii :D merge si fara, dar e mai elegant si mai usor cum ai zis tu

ok...

 

deci:

ca sa evitati tot balamucul cu imposibilitatea manevrarii prin spatele tablourilor de sigurante, la introducerea unui nou pin va recomand sa urmati pasii de mai jos:

1. sa aveti un pin pt sigurante (desigur), si cu un fir atasat de el, destul de lung, depinde de lucrarea pe care o aveti de executat;

2. un alt fir, pentru ghidaj, se introduce prin locasul gol unde doriti sa puneti acel pin, din directia fata --> spatele tabloului, adica dinspre sigurante catre botul masinii;

3. acest fir il treceti prin pinul in cauza, exact prin mijlocul lui (printre cele doua lamele) in sensul in care ar intra o siguranta in pin,

4. faceti apoi un nod firului de ghidaj dupa ce l-ati trecut prin pin (lasati bucata de fir dupa nod ceva mai lunga, cca 7-8 cm);

5. trageti de firul de ghidaj catre fata tabloului, ghidand cu mana pinul catre locasul unde trebuie sa ajunga, pana ce pinul se fixeaza in locas (se va auzi un click usor);

6. trageti de coada firului de ghidaj (cea de 7-8 cm) in sens opus, moment in care firul va iesi din pin prin spatele tabloului...

7. ... gata ! :goodjob:

 

o schita sumara ar fi:

introducere pin sigurante.JPG

Link to comment
Share on other sites

pai daca bagi firul cum am scris eu la pct.2, adica prin fata tabloului, nu prin spate, atunci nu prea ai cum sa gresesti... decat daca esti miop :geek:

 

uite, am facut si schema sa fie mai usor de inteles :sorcerer:

 

sa fac si un DIY ?! :LMAO:

Link to comment
Share on other sites

:p eu v-am zis mai demult cum sa faceti

Hai sa va dau un pont cum sa bagati pinul in blocul de sigurante. In 10 sec. e intrat :rolleyes:

Prima data identificati locul din panoul de sigurante unde va veni introdus. Prin acel loc liber se introduce o lita subtire de vreo 50cm. La capat acea lita o cositoriti si o lipiti pe lateralul pinului ce va veni introdus. Faceti o mica lipitura pe lateral care sa nu incurce cand veti introduce siguranta in pin. Inainte de a trage lita indoiti putin opritorii pinului. Traget usor de lita si in acelasi timp ghidati usor cu mana pana cand acesta se apropie de locul gol. Trageti pana can auziti un click, inseamna ca pinul e la locul lui. Dupa ce pinul e intrat miscati stanga/dreapta pt. ca lita sa se rupa de acolo unde sa cositorit.

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

super. eleganta treaba...

SFAT : sa nu va fie lene sa bagati pin acolo unde trebuie : de exemplu la oglinzi rabatabile trebuie pe pinul 57, care este pe randul 2 de sigurante in panou. de lene sa nu ziceti ca bagati pe randul 1 ca-i mai comod. randul 1 nu functioneaza decat cu cheia pusa :) iar randul 2 tot timpul.

Link to comment
Share on other sites

:p eu v-am zis mai demult cum sa faceti

@Calin, daca citeam mai demult postul tau, eram profesor, la cat m-am chinuit cu pinul la sig.71 (pt geamurile electrice spate) si la sig. 57 (oglinzile rabatabile)...

 

eu m-am "desteptat" la fata locului :pardon:

 

dupa care l-am sunat pe @robytza sa ii dau "vestea buna" (culmea e ca si el facea aceeasi operatiune)... btw, este a doua oara cand amandoi facem aceeasi operatiune la masini, in acelasi timp, fara sa ne fi vorbit dinainte :scratchchin:

Link to comment
Share on other sites

din dezmembrari. iti trebuie pentru modul mufa de 26 pini cu blocator si gasesti o gramada pe orice instalatie de e46,e39,e90,e60. n-ar trebui sa te coste mai nimic acea mufa.

alte mufe nu-ti mai trebuie. decat pini ca sa te bagi cu ei in mufele de la usi.

Link to comment
Share on other sites

din dezmembrari. iti trebuie pentru modul mufa de 26 pini cu blocator si gasesti o gramada pe orice instalatie de e46,e39,e90,e60. n-ar trebui sa te coste mai nimic acea mufa.

alte mufe nu-ti mai trebuie. decat pini ca sa te bagi cu ei in mufele de la usi.

mersi, deci o mufa cu 26 pini

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.