Jump to content

Trepidatii la 170km/h


chriss

Recommended Posts

Am dat o tura zilele trecute pan` la mare. Pe autostrada am decis sa vad ce poate masina (o am de 2 luni). Am jante de tabla pe 15" cu cauciucuri de iarna destul de uzate. Merge f bine pana la 170. Apoi am simtit trepidatii. Nu erau f puternice, dar erau. Se simtea si in volan, dar si in caroserie: se observa o mica vibratie a oglinzi interioare. Am calcat-o mai departe si am obs ca dupa 180-190 au disparut. La 200 am fost surprins cat de frumos mergea. Eram 4 in masina (eu si 3 fete :twoup: ) + bagajele aferente. La intoarcere, cand eram doar 2, mi s-a parut ca trepidatiile apareau mai devreme, pe la 150-160.

 

Voi ce ziceti? Sa merg sa echilibrez rotile? De la asta o fi? De cauciucuri n-am bani acum. O sa fac si iarna cu astea. In cateva sapt mai trag o fuga pe la mare..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Discuri? Nu cred ca au nicio treaba in cauzl meu. Una din fete supraponderala? Nush ce sa zic. Daca avea sanii f mari se pune? :twoup:

 

io's stai trankila, n-am mers tot drumu asa. Eram cu un prieten cu golf plus de 1.6 :twoup: Am stat in 150-170

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

auzi, Atotputernicule... o arzi cu cauciucuri belite de iarna, si bati tobele ca fugi cu 200 la ora ? aha... bun, dar de ce te plangi ca face masina aiurea ? un BMW este o masina care face ca orice alta masina care este prost intretinuta.. asa ca a ta. (...auzi... e normal sa faca un BMW asa la 150...) pfff...

 

"stai trankila"... asta ce jargon obosit mai e ?

 

fetele alea stiu ele ce stiu de au ramas acolo.... adica la mare.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

Din moment ce pneurile de iarna sunt sunt proiectate sa ofere aderenta optima la temperaturi scazute, e clar ca daca mergi cu 200 km/h pe o temperatura de ~ 30 de grade, pneurile se vor incalzi foarte tare si nu vor avea deloc aderenta la franare. Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

E clar de la cauciucuri.

 

30grade doar ? Pai daca sunt 35 anuntate , la sol sunt si 40-45-50 de grade , sa nu mai vorbim si de viteza . La 200 pneul se incalzeste si mai mult ca sigur ai aer in ele , nu azot ...... isi pierd multe din proprietati.

 

Eu am roti pe 17 , cauciucuri de vara Michellin Pilot Sport 245/40 spate si 225/45 fata si pot sa iti spun ca nu bat/troncane absolut deloc nici macar la 200 , si nici pana acolo deloc si nici peste .

 

Conteaza mult cauciurile , enorm pentru stabilitatea si calitatea franarii de la viteza in caz de ceva Doamne fereste......sa nu mai vorbim de siguranta ta.

Link to comment
Share on other sites

Ideea e in felul urmator, trecand peste toate lectiile de condus, si toate atacurile asupra nebuniilor tale, aceste vibratii au aparut, datorita:

 

- Anvelope de iarna, cu indice de viteza scazut, <170km/h (pericol)

- Jante tabla, posibil indoite, si necentrate (vezi ca jantele de tabla nu sunt intodeauna perfecte, si la viteze mari pot aparea vibratii de acest gen) cu jante de aliaj usor nu ai probleme de acest fel.

- Vezi sa ai rotiile pe fata echilibrate, din cand in cand mai sar plumbii de pe ele din cauza gropilor.

 

Si cam atat.... Insa data viitoare cand mai alergi cu masina 'defecta' macar fa-o cand esti singur, asa mori doar tu, si nu alti/alte nevinovati. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Hai mah ca nu sunt chiar cauciucuri d-alea cu sarmele iesite :twoup:. Oricum, ideea era: trepidatia o fi de la echilibrat sau de la cauciucurile de iarna? Sau e normal sa faca asa un bmw la o viteza ca asta? /:twoup:

In primul rand, cauciucurile de iarna au un indice f mic de viteza de obicei, si e undeva pe la 180km/h. Te joci cu viata ta, cand poti sa iei ceva pe 15" foarte ieftin.

Link to comment
Share on other sites

30grade doar ? Pai daca sunt 35 anuntate , la sol sunt si 40-45-50 de grade , sa nu mai vorbim si de viteza . La 200 pneul se incalzeste si mai mult ca sigur ai aer in ele , nu azot ...... isi pierd multe din proprietati.

 

Se subintelege ca asfaltul are mai mult de 30 de grade si ca pneurile datorita frecarii se incalzesc mult mai tare.

Nu cred ca azotul le-ar mentine la o temperatura mai scazuta.

Link to comment
Share on other sites

Intre aer si azot diferenta e de cateva procente. Verificati cantitatea de azot din aer :twoup:

Nu inteleg de ce ati sarit pe mine ca de ce merg asa? Erati cumva cu mine in masina? Hai mai scutiti-ma cu astea. Topicul era simplu: este de la cauciucuri (care, apropo, au indice de viteza 190, si, uzate din punctul meu de vedere, inseamna ca nu sunt noi, au cateva mii de km, nu ce credeti voi) sau de la jante (necesita echilibrat).

Voi mergeti cum credeti voi cu masina, eu merg asa cum o simt. Si daca am vrut sa ma duc la 200 pt 2-3 minute, si am vz ca nu face urat, asta e problema mea.

Iar faza cu "de ce cumpara unii bmw daca n-au bani de cauciucuri?". Nu stiu, poate din pasiune? Poate ca dintr-un singur salariu nu-si permit sa cumpere un set de cauciucuri (din cauza altor cheltuieli). Poate e nevoie sa astepte cateva luni, dar in cateva luni deja e iarna..

 

Pana acum mi-a facut placere sa postez pe forumul asta si sa-l citesc, dar acum ati fost rautaciosi..

Link to comment
Share on other sites

Nu vrea nimeni sa te jigneasca insa ai facut ceva foarte periculos.

 

Gandeste-te ca nu circuli singur pe sosea, mai sunt multe alte masini.

 

In plus, pneurile nu vor mai fi bune nici la iarna pentru ca ai rulat cu ele si primavara si vara deci sunt compromise.

Link to comment
Share on other sites

auzi, Atotputernicule... o arzi cu cauciucuri belite de iarna, si bati tobele ca fugi cu 200 la ora ? aha... bun, dar de ce te plangi ca face masina aiurea ? un BMW este o masina care face ca orice alta masina care este prost intretinuta.. asa ca a ta. (...auzi... e normal sa faca un BMW asa la 150...) pfff...

 

"stai trankila"... asta ce jargon obosit mai e ?

 

fetele alea stiu ele ce stiu de au ramas acolo.... adica la mare.

 

Daca deschizi ochii si te fortezi un pic ai sa vezi ca nu "ma plang" de ce face masina asa. Ci INTREB de ce face masina asa. Pt ca in opinia mea ar fi doua cauze: cauciucurile (care nu sunt "belite" (alt jargon obosit) asa cum zici tu, cunoscatorule; sau jantele.

 

Nu vrea nimeni sa te jigneasca insa ai facut ceva foarte periculos.

 

Gandeste-te ca nu circuli singur pe sosea, mai sunt multe alte masini.

 

In plus, pneurile nu vor mai fi bune nici la iarna pentru ca ai rulat cu ele si primavara si vara deci sunt compromise.

 

Nu stiu daca a fost ceva chiar asa periculos. Eu, care am fost la volan, stiu cel mai bine ce am simtit. Ceilalti pasageri nici nu si-au dat seama k am marit viteza (de la 140). Daca se simtea instabilitate sunt sigur ca se alarmau. Pericolul principal cu rotile de iarna este ca pe caldura au o aderenta mult mai mica. Este nevoie sa mentionez ca nu se vedea nicio masina in fata mea? Sau pe prima banda?

Sunt f constient ca exista un pericol, tocmai de aceea n-am mai repetat. Am vrut eu o data. La intoarcere am scos kiar un consum f bun, mergand cu 130-140 (si nu era aglomerat)

Link to comment
Share on other sites

Nu e doar aderenta. Cauciucurile de iarna sunt proiectate sa ramana moi pana la nu stiu ce temperatura, foarte scazuta. Tu poti face chiar si explozie mergand cu cauciucurile alea.

 

La fel ca si stefann, am 225/45/17 fata si 245/40/17 spate, indicele e ZR, cauciucuri de vara. Deci cu mult peste 230 km/h. Si tot mi-a fost groaza cand am incercat. Cum a zis Ciupanezu, nu esti singur pe sosea.

 

Daca esti pasionat, cumpara machete BMW. O masina trebuie intretinuta si nu trebuie sa reprezinte un pericol pentru ceilalti. Poate nu e cazul tau, dar niste cauciucuri sh poti sa pui, iesi in 2 milioane, si sunt sigur f bune(in cazul in care nu iti permiti noi).

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca a fost ceva chiar asa periculos. Eu, care am fost la volan, stiu cel mai bine ce am simtit. Ceilalti pasageri nici nu si-au dat seama k am marit viteza (de la 140). Daca se simtea instabilitate sunt sigur ca se alarmau. Pericolul principal cu rotile de iarna este ca pe caldura au o aderenta mult mai mica. Este nevoie sa mentionez ca nu se vedea nicio masina in fata mea? Sau pe prima banda?

Sunt f constient ca exista un pericol, tocmai de aceea n-am mai repetat. Am vrut eu o data. La intoarcere am scos kiar un consum f bun, mergand cu 130-140 (si nu era aglomerat)

 

 

Motivul pentru care passageri tai n-au simtit nimic, este simplu, erau toate 3 femei, ori nu te supara pe mine, dar in mod concret o femeie (oare care, nu pasionata) ar putea sa mearga cu masina in 3 roti si sa nu-si dea seama de vreo problema....

 

Pe aceasta cale da-mi voie sa-ti spun o mica povestioara de a mea: Si eu am fost la mare acum 2 zile, plecat de dimineata pe la 5 toate bune si frumoase, in masina eram cu prietena, un amic si prietena lui.... La drum intins, 150-160, eu cu amicul vorbeam de masina etc etc, ele 2, machiaj etc etc.... am prins o portiune de drum mai buna, mai libera, si i-am dat talpa... 190-200-210, ele 2 in continuare, rimmel creioane etc etc.... la care tovarasul meu, " uite cat de stabila e la 200" imediat cum au auzit cele 2, au lasat fardurile deoparte " CUM ???!!? AVEM 200 la ORA?!?!? "

 

Deci ca sa vezi... in legatura cu acel " n-a simtit nimeni in masina "

Link to comment
Share on other sites

Pai nu stiu ce ai vrut sa subliniezi cu povestioara. Tocmai am spus ca acelasi lucru s-a intamplat si la mine. Niciuna n-a simtit. Si, tipa din dreapta, s-a uitat pe bord si a inceput sa tipe sa o las mai incet sa nu-mi explodeze vreun cauciuc (stia situatia).
Link to comment
Share on other sites

Pai nu stiu ce ai vrut sa subliniezi cu povestioara. Tocmai am spus ca acelasi lucru s-a intamplat si la mine. Niciuna n-a simtit. Si, tipa din dreapta, s-a uitat pe bord si a inceput sa tipe sa o las mai incet sa nu-mi explodeze vreun cauciuc (stia situatia).

 

Tu ai mentionat ca " n-a simtit nimeni nimic " logic ca n-a simtit nimeni nimic, vezi ce passageri ai avut...... Sunt sigur ca daca mai aveai in masina cineva mai in tema cu masinile, si-ar fi dat si el seama.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
da' eu nu inteleg ce este asa de surprinzator ca se comporte masina normal la 200 la ora, este firesc, care-i misterul ? ar trebuie sa fuga tabla de pe ea sau ce... ?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.