Jump to content

probleme motor?


algys2

Recommended Posts

Salut, am si eu o intrebare....Am un 318i / 97 si nu stiu ce se intampla, sau dak asa e normal. La 100 km/h turometrul se duce la 3000 rpm iar la 120-130 km/h se duce la 3500-400 rpm. E normal sa fie asa turat? Astept un raspuns....sunt nou...nu va suparati pe mine!
Link to comment
Share on other sites

Salut, am si eu o intrebare....Am un 318i / 97 si nu stiu ce se intampla, sau dak asa e normal. La 100 km/h turometrul se duce la 3000 rpm iar la 120-130 km/h se duce la 3500-400 rpm. E normal sa fie asa turat? Astept un raspuns....sunt nou...nu va suparati pe mine!

 

Algys2, da este normal, pentru ca asa sunt rapoartele. Un test ar fi sa vezi daca in 1a cum se spunea mai sus, ajungi la rosu si ai 60, si daca in a2a ajungi la rosu cam pe la 90-95... inseamna ca totul e ok....

 

130 la ora = 4000rpm....

Link to comment
Share on other sites

La mine (e un pic mai noua a mea, poate e diferit motorul) la 120 am vreo 3500 iar la 190 am 5300. As vrea sa incerc si eu faza cu a 1-a pana la dunga rosie, sa vad cat am. Dar, la mine incepe dunga rosie punctata de la 6000 si se face continua pe la 6300 sau 6500. Pana unde e ok sa ma "duc"?
Link to comment
Share on other sites

Masina ta e echipata (avand injectie electronica) cu un limitator, care ii taie alimentarea atunci cand ajunge la turatia maxima.... 6500 este limita de turatie, exact unde se termina punctat rosu.

 

Din cate stiu eu exista 2 cutii de viteze (motorul n-are nimic de a face cu asta) o cutie care 1a duce pana la 60 @6500rpm (limita) si a2a 90 (limita)... iar cealalta cutie, care n-am vazut inca pe e46 , 1a 75 si a2a 120.

 

Ideea e ca pt un timp scurt poti calca aceleratia blana, vei vedea ca daca ramai cu picioru pe aceleratie, cand ajungi la 6500 masina va da in nas, nu o sa mai traga, si o sa faca un sunet "rat-ta ta ta ta ta "

 

Si la a lui, si la a ta, si la a mea, avem aceasi cutie, doar motoru difera.... (aceleasi rapoarte).... noi toti o sa avem 219km/h la 6500 in a5a si mai mult nu o sa se paote (vezi limitarea din injectie)

Link to comment
Share on other sites

Adica masina mea ajunge la 219? In talon zice 206. Ma asteptam la un 210 asa (aratati pe bord). Stiu cum face o masina cand ii taie alimentarea. Cu a mea nush daca am trecut vreodata de 5500. Este riscant sa ajung pe la 6000? Asa prin oras, cand merg mai sportiv. Adica, afecteaza motorul? Oricum, din cate stiu puterea maxima este la 5500.
Link to comment
Share on other sites

Adica masina mea ajunge la 219? In talon zice 206. Ma asteptam la un 210 asa (aratati pe bord). Stiu cum face o masina cand ii taie alimentarea. Cu a mea nush daca am trecut vreodata de 5500. Este riscant sa ajung pe la 6000? Asa prin oras, cand merg mai sportiv. Adica, afecteaza motorul? Oricum, din cate stiu puterea maxima este la 5500.

 

 

Daca ai ulei bun in ea, si ill schimbi la timp... nu la 15 mii, la 10mii, n-ar trebui sa ai probleme, ideea e sa nu ramai cu picioru in podea, si sa o tii turata mult, dar asa sa o duci pana in limitare, pac schimbi, o duci dinou in limitare, n-ar trebui sa ai probleme. Ulei bun, ulei la nivel(nici mai mult nici mai putin)... nu uita ca bmw totusi este marca de performanta. Eu am masina de cateva luni bune, si asa merg cu ea... nu tot timpu dar cand am chef de putina distractie....

 

Viteza de 219km/h este viteza maxima pe care ti-o poate oferi cutia + diferentialul, asta in caz ca nu ai m3, sau diessel care are alta cutie, si alt grup diferential. Nu te lua ce scrie in talon, nu intodeauna datele de acolo sunt corecte, insa, daca ai un 316, sau 318, poate ca da, motorul nu reuseste sa duca masina pana la 219.

Edited by Raz6633
Link to comment
Share on other sites

Masina mea este cea din semnatura. 318i din 2000 (de fapt sf lu 1999). deci 16valve 117 cai. Am ulei f bun, zic eu. Castrol 5w 40, pus acum 1500km (cand am schimbat si filtrul de ulei, de aer si de benzina). Eu cand vreau sa ma distrez cum ai zis tu ma duc la 5000. Dar acu parca mi-ai mai dat curaj, desi masina mea are peste 8 ani.. Eu o am de 2 luni. Arata f bine si la exterior, si la motor, si la interior. Toti care au vazut-o mi-au zis ca e f bine intretinuta, ca am gasit-o f bine. Pe bord zicea cand am luat-o in jur de 98000km. Initial nici nu m-am gandit la asta, ca ar fi adevarat. Dar acum.. parca as zice ca ar fi ceva sanse sa fie reali :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Masina mea este cea din semnatura. 318i din 2000 (de fapt sf lu 1999). deci 16valve 117 cai. Am ulei f bun, zic eu. Castrol 5w 40, pus acum 1500km (cand am schimbat si filtrul de ulei, de aer si de benzina). Eu cand vreau sa ma distrez cum ai zis tu ma duc la 5000. Dar acu parca mi-ai mai dat curaj, desi masina mea are peste 8 ani.. Eu o am de 2 luni. Arata f bine si la exterior, si la motor, si la interior. Toti care au vazut-o mi-au zis ca e f bine intretinuta, ca am gasit-o f bine. Pe bord zicea cand am luat-o in jur de 98000km. Initial nici nu m-am gandit la asta, ca ar fi adevarat. Dar acum.. parca as zice ca ar fi ceva sanse sa fie reali :twoup:

 

Eu am 320 tot din 2000, si iti spun, ca merg foarte des cu ea, cum ti-am zis.... Nimic nu se compara cu sunetul la 5-6000rpm.... insa aici este singura chichita de ce tie in talon iti scrie 206, la doar 117cp, i normal ca sa nu mai aiba vlaga peste 200km/h ... dar daca ai mers cu 200 e foarte foarte bine, tinand cont ca un logan (nenorocit) mai mult de 180 nu poate, cu 115cp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.