Jump to content

Recommended Posts

Astazi m-am umplut de nervi. :twoup: Tocmai am schimbat ambreiaul la un E34 M50.. unde trebuie sa "tina" ambreiajul (relativ la cursa pedalei), sus sau jos? Tine sus si eu stiu ca ar trebui sa tina jos.

 

Problema sta asa:

 

Masina o am de 2 ani si ceva, anu trecut am schimbat ambreiajul: disc, placa, rulment. Pedala tinea foarte sus si m-am hotarat atunci sa-l schimb. Cand s-a desfacut acolo, discul era varza.

 

Am pus set LUK luat de la un magazin de pe Mihai Bravu (arabi). Dupa ce l-am montat, mergand 4-5 zile prin oras, am observat ca ambreiajul patina. Mai ales la regim de mers mai turat, se simtea cum patineaza si in plus se simtea si mirosul caracteristic.

 

Initial am banuit mecanicul ca nu l-a montat corect (m-am gandit ca ar fi pus discul invers), am mers la altcineva, care a desfacut si a observat ca mecanicul anterior montase corect. Acesta cel de-al doilea a fost de parere ca placa este defecta, si ca este prea moale si din cauza asta patineaza.. Nu mai tin minte care a fost explicatia exacta, cum a tras concluzia ca e placa proasta. M-am dus inapoi la magazin, banii au refuzat sa mi-i inapoieze, le-am aruncat placa noua inapoi, i-am injurat si am plecat. Probabil ca setul LUK era o facatura turceasca.. nu stiu.

 

Pe masina mi-am pus placa veche, care avea mici semne de uzura pe unde freaca discul, cu discul si rulmentul nou. In configuratia asta, ambreiajul nu mai patina si tinea jos, exact cum ar trebui sa functioneze unul nou.

 

Toate bune si frumoase timp de 1 an, pana acu 2-3 saptamani, cand forjand un pic masina mai tare, am simtit iar miros puternic de ambreiaj. Imediat m-am gandit ca saracul disc LUK, probabil contrafacut, s-a dus si el.

 

Am zis da-l dracu de LUK, am cumparat un set Sachs si am dat jos cutia, de data asta la al 3lea mecanic. Placa veche cu semnele corespunzatoare de uzura.. discul parea bun.. rulmentul bun. Surpriza, setul Sachs nu se potrivea!! (discul nu intra pe arborele cutiei, desi era dat ca fiind pentru masina mea). Mecanicul a inceput sa caute la furnizori. El mi-a spus ca a avut cu Sachs nenumarate probleme, si ca imi recomanda LUK. Eu i-am zis ca parca as incerca Sachs.

 

Pe catalogul Elit (www.elitecat.cz) producatori sunt Sachs si LUK, fiecare cu o gramada de variante. La Sachs era setul pe care-l aveam, la care nu se potrivea discul, si mai era unul dublu ca pret, pe care nu-l avea nimeni pe stoc. Variantele erau sa plec cu ambreiajul meu sau sa pun placa si disc noi LUK, si ele mai multe variante cu coduri diferite :D

 

Am luat o placa si un disc LUK cu coduri identice cu cele care se aflau pe masina. M-am uitat si la volanta, era LUK, mecanicul s-a uitat si el si a zis ca e buna. Mie mi se parea ca partea pe care apasa discul are urme de uzura, exact ca si placa.

 

Au montat placa noua, discul nou, si cu rulmentul vechi.

 

Rezultat: ambreiajul tine sus !!! :twoup: si nu imi dau seama inca daca patineaza, ca am zis sa-l menajez un pic la inceput. In exploatare normala sa zic asa, nu patineaza.

Singura chestie care s-a imbunatatit pare sa fie faptul ca atunci cand am A/C pornit si ma apropii de semafor, franez si scot din viteza, nu mai scade turatia. Inainte (avand A/C, montat acu cateva luni) mi se intampla ca atunci cand trebuia sa opresc de tot masina, calcam ambreiajul, scoteam din viteza, eliberam ambreiajul si turatia scadea brusc, motorul dand de multe ori chiar sa moara. Acum nu se mai intampla asta, dar tine sus, ceea ce nu mi se pare normal.

 

Ma gandesc sa-l dau dracu de ambreiaj si sa-mi cumpar orginal BMW, oricum nu costa mult in plus, dar mai intervine in joc si volanta.. o fi ce trebuie pe masina? Inainte nu aveam A/C, acum am.. poate n-are legatura.. dar in ETK apare ceva ciudat:

 

- volanta e data separat pentru cu / fara A/C.. dar culmea.. au acelasi cod!!

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20

- discul de ex e si el dat separat pentru cu / fara A/C.. dar din nou acelasi cod

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=21&fg=05

 

 

Ma poate ajuta cineva, eventual indruma la cineva care sa se priceapa si sa reuseasca sa-mi puna pe masina ce trebuie ?

 

La volanta cum imi dau seama dacae defecta.. uzura de la disc se pune? Masina are 325mii km sau mai mult si in afara de problemele astea, totul functioneaza perfect, majoritatea pieselor au fost schimbate, am bagat ceva bani, deci masina e intretinuta, nu e un cazan.

Link to comment
Share on other sites

Mi-am schimbat de curand ambreiajul. Pedala tinea sus, cam pe la 2/3 din cursa de cand am masina (~30K Km).

Acum pedala e un pic mai moale si comoda si tine in acelasi loc.

Nu am avut probleme nici inainte nici dupa ce am schimbat ambreiajul.

Edited by cos
Link to comment
Share on other sites

Mersi de raspuns :twoup: Din ce zici tu ar insemna ca este in regula si la mine. Pedala tine sus, 2/3 poate 3/4 din cursa, mai moale si mai comoda decat inainte.

 

Mi-ar placea insa sa tina jos :twoup:

Am schimbat si eu acum 2 luni kit-ul de ambreiaj. Nu-mi facea probleme-patina uneori putin la plecare de pe loc. Cel nou luat pe cod. Functioneaza perfect la fel ca inainte dar nu mai patineaza bineinteles. Nu conteaza producatorul. Si daca o sa tina mai putin de 200 000 km e ok oricum.

Link to comment
Share on other sites

intradevar tot ambreiajul difera la e34 (si e36) atunci cand masina e echipata cu AC (nu stiu de ce), stiu doar ca la modelele cu AC volanta e cu amortizor (e dubla la grosime) si discul e "plin" (adica fara arcuri), am impresia ca placa si rulmentul se potrivesc in ambele cazuri

am mai patit ca tija de la cilindrul receptor sa fie mai lunga si astfel ambreiajul sa tina sus cu tot kitul nou :twoup: verifica si asta

Link to comment
Share on other sites

@io's, salut :twoup: .. mi-a zis mecanicul ceva ca s-ar putea sa fie tija mai lunga.. banuiesc ca asta inseamna sa fie o improvizatie, nu?

 

e cumva in poza asta tija ? sa fiu eu sigur la ce ma uit.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=21&fg=10

 

volanta la mine era din 2 bucati pe masina, desi n-am avut A/C, iar discul montat e intr-adevar fara arcuri, nu e ca in poza de pe realoem.. destul de confuza treaba

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Pe mine ma scoate din sarite ca tine prea jos. Am schimbat pompa de ambreiaj si cilindrul, dar degeaba, iar ambreiajul a ramas la fel: tine jos si e putin mai tare decat normal.

@Piovra, singura solutie ar fi un kit de ambreiaj original montat pe volanta masinii in cazul in care aceasta nu este descentrata.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Intre timp m-am mai jucat cu masina, si comportamentul pare sa se fi schimbat radical in bine. Daca plec tare, scartaie rotile si cand dau viteza a 3a, iar in ronduri mai stranse cum sunt cele din complexul de magazine Orhideea, daca accelerez puternic in viteza a 2a masina pierde aderenta si derapeaza (pe uscat). Pana acum nu reuseam sa o fac sa derapeze pe uscat decat dand "japca" ambreiajului.

 

O sa ma uit la cilindrul ala, de fapt o sa merg la un mecanic sa se uite, poate reuseste o ajustare. Volanta n-are rost totusi sa o schimb. Mie nu imi place ca tine sus, ca nu pot elibera repede pedala. Cumva anuleaza efectul short-shiftului.

 

@Felix, la mine la E34 sunt tari si pedala de ambreiaj, si cea de acceleratie si manevrarea volanului... comparat de ex cu un E46 320d sau cu un Golf 4 din 2001.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

oameni daca tot vb de ambreaj si de pompe si cilindri nu stiti de ce tremura masina cand eliberez ambreaju????iam schimbat ambreaju si cica si volant aca trocanea la relantiii si de atunci cand dau drumu la abmbreaj tremura mai tare sau mai incet....asta depinde de cat de mult actionez ambreaju...daca e ambuteaj mare si tot o frec cu antaia si a doua tremura destul de tare, iar daca nu frec tare ambreaju tremura foarte putin........sa fie ceva la volanta ??? sau placa de presiune sau rulment??? o idee ceva?
Link to comment
Share on other sites

oameni daca tot vb de ambreaj si de pompe si cilindri nu stiti de ce tremura masina cand eliberez ambreaju????iam schimbat ambreaju si cica si volant aca trocanea la relantiii si de atunci cand dau drumu la abmbreaj tremura mai tare sau mai incet....asta depinde de cat de mult actionez ambreaju...daca e ambuteaj mare si tot o frec cu antaia si a doua tremura destul de tare, iar daca nu frec tare ambreaju tremura foarte putin........sa fie ceva la volanta ??? sau placa de presiune sau rulment??? o idee ceva?

 

Nu ai schimbat tot kitul de ambreiaj?

Link to comment
Share on other sites

oameni daca tot vb de ambreaj si de pompe si cilindri nu stiti de ce tremura masina cand eliberez ambreaju????iam schimbat ambreaju si cica si volant aca trocanea la relantiii si de atunci cand dau drumu la abmbreaj tremura mai tare sau mai incet....asta depinde de cat de mult actionez ambreaju...daca e ambuteaj mare si tot o frec cu antaia si a doua tremura destul de tare, iar daca nu frec tare ambreaju tremura foarte putin........sa fie ceva la volanta ??? sau placa de presiune sau rulment??? o idee ceva?

 

Nu ai schimbat tot kitul de ambreiaj?

 

 

ba da ...teoretic...da eu stiu ce au facut aia acolo??...........

Link to comment
Share on other sites

poope,la tine e placa,la trepta 1 ai senzatia ca tremura bordul,dar tremura toata masina,cu timpul ori o sa tremure ca dreacu,ori o sa inceapa usor sa-ti patineze ambreajul,acum depinde!!da te-ai dat cumva tare la ea dupa ce ai facut interventia,dar spune sincer te rog???

 

cat despre unde tre sa tina ambreaju,la mine tine sus,asa a fost mereu,dar am inteles ca se poate regla si asta,sau mai bine zis deregla!!sincer mie imi scartaie bine masina tot e34 am dar are km ceva mai putini si ambreajul e original,acu depinde si cum dai in ea,ca poti sa-ti prejesti discul dintr-o plecare de pe loc doar!!!la tine poate e schimbat ceva sau eu stiu,ca la mine e la 60 la 100 din cursa sa zic asa,plecarea!!bafta

Link to comment
Share on other sites

cat despre unde tre sa tina ambreaju,la mine tine sus,asa a fost mereu,dar am inteles ca se poate regla si asta,sau mai bine zis deregla!!sincer mie imi scartaie bine masina tot e34 am dar are km ceva mai putini si ambreajul e original,acu depinde si cum dai in ea,ca poti sa-ti prejesti discul dintr-o plecare de pe loc doar!!!la tine poate e schimbat ceva sau eu stiu,ca la mine e la 60 la 100 din cursa sa zic asa,plecarea!!bafta

 

la mine e cam la 80% din cursa, o sa investighez pe le cilindrul acela de ambreiaj. in fara de asta, observ ca functioneaza foarte bine deocamdata. nu prea m-am dat la el, l-am menajat, mai ales in primii 150km.

Link to comment
Share on other sites

poope,la tine e placa,la trepta 1 ai senzatia ca tremura bordul,dar tremura toata masina,cu timpul ori o sa tremure ca dreacu,ori o sa inceapa usor sa-ti patineze ambreajul,acum depinde!!da te-ai dat cumva tare la ea dupa ce ai facut interventia,dar spune sincer te rog???

 

cat despre unde tre sa tina ambreaju,la mine tine sus,asa a fost mereu,dar am inteles ca se poate regla si asta,sau mai bine zis deregla!!sincer mie imi scartaie bine masina tot e34 am dar are km ceva mai putini si ambreajul e original,acu depinde si cum dai in ea,ca poti sa-ti prejesti discul dintr-o plecare de pe loc doar!!!la tine poate e schimbat ceva sau eu stiu,ca la mine e la 60 la 100 din cursa sa zic asa,plecarea!!bafta

 

 

nu m-am dat man...nu merg ca dracu cu cea...mam dus frumos...tind sa cred ca aia au facut o treaba de mantuiala cu ambreaju meu si asa...se pare ca va mai trebui data jos cutia odata........alti bani alta distractie...sa fie placa de presiune zici tu????? si asa sunt simptomele tremura toata masina mai tare sau mai incet sau deloc si ambreaju prinde parca dintr-o data.....adica daca nu merg fin cu el in sus zmuceste....nu ar trebui sa aiba o cursa mai llunga in care sa prinda ambreaju sau asa e normal sa prinda.....nu mai tin minte cum era inainte..... e dubios tare la mine......

Link to comment
Share on other sites

da sa stii,poate sa fie din garnituri,e posibil sa ai un picut de uzura acolo!!si mai las-o nu te da inca la ea pana mai mergi c-am o mie de km,cum spun mecanicii pana se aseaza treburile acolo,eu stii ce am patit,bine nu la bmw la alta masina,am schimbat kitt-ul de ambreaj si nu am lasat-o si pe ea un pic sa se aseze si i-am dat o super forja,a doua zi eram la nea mecanicu,cica nu stiu ce s-a desprins din disc si a strambat o raza din aia de la placa si masina facea exact ca a lui Poope,numai ca mecanicul s-a prins si a demontat iar cutia a vazut kestia aia indoita si a indreptat-o,altfel probabil intr-o saptamana as fii schimbat iar placa si discul,iti dai seama ca ele se scarpinau intre ele!acum merge si au trecu mii de km de atunci,dasta iti spun mai las-o un pic si pe urma ia-o la talpa si daca nu scartaie pe masura,nu se infige bine ,inseamna ca iar tre sa treci pe la ei,dar de data asta stai cu ei acolo!!sai si sa auzim de bine!!
Link to comment
Share on other sites

da sa stii,poate sa fie din garnituri,e posibil sa ai un picut de uzura acolo!!si mai las-o nu te da inca la ea pana mai mergi c-am o mie de km,cum spun mecanicii pana se aseaza treburile acolo,eu stii ce am patit,bine nu la bmw la alta masina,am schimbat kitt-ul de ambreaj si nu am lasat-o si pe ea un pic sa se aseze si i-am dat o super forja,a doua zi eram la nea mecanicu,cica nu stiu ce s-a desprins din disc si a strambat o raza din aia de la placa si masina facea exact ca a lui Poope,numai ca mecanicul s-a prins si a demontat iar cutia a vazut kestia aia indoita si a indreptat-o,altfel probabil intr-o saptamana as fii schimbat iar placa si discul,iti dai seama ca ele se scarpinau intre ele!acum merge si au trecu mii de km de atunci,dasta iti spun mai las-o un pic si pe urma ia-o la talpa si daca nu scartaie pe masura,nu se infige bine ,inseamna ca iar tre sa treci pe la ei,dar de data asta stai cu ei acolo!!sai si sa auzim de bine!!

 

 

da au cam trecut 1000 de km cred.... am schimbat ambreaju de ceva vreme numa canu umblu mult cu masina.......u stiu ce sa zic.....o sa trec pe la alt mecanic sami schimbe tampoane motor si cutie si il intreb si pe el numa ca ala o sami spuna sa schimb tot ca dehh ar face si el un ban........nu stiu ce sa zic...

Link to comment
Share on other sites

e posibil sa nu aiba mare lucru,eu am patit la cealalta masina a mea,i-am dat rau in gura,imediat dupa ce am dat-o jos de pe cric,a doua zi eram la mecanic,insa al meu e de incredere,suntem cunostinte si mi-a zis ca puteau fii 2 cauze,sa fii uitat acolo o piulita ceva care mi-a strambat un pic placa de presiune si de acolo bataia sau sa fii zburat ceva din ambreaj cand i-am dat eu forja vreun nit ceva,pentru ca el s-a prins imediat ca e placa,a dasfacut iar si ghici,placa avea oraza daia indoita si una mai putin indoita,cert e ca omu iti dai seama ca nu mi lea pus strambe pe masina,a mai muncit odata degeaba ,deci nu avea nici un rost sa nu faca treaba bine de la inceput!1apoi a indreptat alea acolo s-a uitat atent sa nu fie cavea acolo le-a pus la loc si masina merge si acum cu kittul ala de ambreaj!!nu prea vad de ce sa schimbi tampoanele,daca pana sa umbli la ambreaj nu iti tremura,problema e tot acolo,cauta vreun amic care sa stie un mecanic bun si de incredere,bine e un paradox,mecanic bun si de incredere si mai ales care sa nu te amane de pe o zi pe alta!!da vezi si tu cum faci!sal

 

 

 

mai e posibil ca baietii tai,care ti-au mesterit-o sa fii schimbat doar discul si placa nu,poate le trebuia si ;or o placa,tu nu ai fost obisnuit cu noua cursa a ambreajului si ai zmucit-o de 2-3 ori si pe urma a inceput sa faca ca naiba!!s-au a facut de la inceput??

Link to comment
Share on other sites

e posibil sa nu aiba mare lucru,eu am patit la cealalta masina a mea,i-am dat rau in gura,imediat dupa ce am dat-o jos de pe cric,a doua zi eram la mecanic,insa al meu e de incredere,suntem cunostinte si mi-a zis ca puteau fii 2 cauze,sa fii uitat acolo o piulita ceva care mi-a strambat un pic placa de presiune si de acolo bataia sau sa fii zburat ceva din ambreaj cand i-am dat eu forja vreun nit ceva,pentru ca el s-a prins imediat ca e placa,a dasfacut iar si ghici,placa avea oraza daia indoita si una mai putin indoita,cert e ca omu iti dai seama ca nu mi lea pus strambe pe masina,a mai muncit odata degeaba ,deci nu avea nici un rost sa nu faca treaba bine de la inceput!1apoi a indreptat alea acolo s-a uitat atent sa nu fie cavea acolo le-a pus la loc si masina merge si acum cu kittul ala de ambreaj!!nu prea vad de ce sa schimbi tampoanele,daca pana sa umbli la ambreaj nu iti tremura,problema e tot acolo,cauta vreun amic care sa stie un mecanic bun si de incredere,bine e un paradox,mecanic bun si de incredere si mai ales care sa nu te amane de pe o zi pe alta!!da vezi si tu cum faci!sal

 

 

 

mai e posibil ca baietii tai,care ti-au mesterit-o sa fii schimbat doar discul si placa nu,poate le trebuia si ;or o placa,tu nu ai fost obisnuit cu noua cursa a ambreajului si ai zmucit-o de 2-3 ori si pe urma a inceput sa faca ca naiba!!s-au a facut de la inceput??

 

 

nu a facut de la inceput...la inceput era super sensibil ambreaju...adica avea o portiune super scurta in care prindea si tot zm,uceam cum zici tu...dar nu grav zic eu...dupa ai aam observat ca face asa........ma gandeam ca en ormnal pana isi da drumu ambreaju dar se pareca nu e normal deloc......la inceput era asa sensibil ambreaju ca mia fost greu sa ma obisnuiesc....ridicam si dintr-o data prindea..............prea instant zic eu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.