Jump to content

E60 525i 218 CP 3,0 l


LRD

Recommended Posts

Deschid acest topic din dorinta de a afla parerea celor care detin un E60 525i varianta cu motorul de 3,0l (mai precis 2.996cmc), 218 CP, deci motorul care a inlocuit motorizarea anterioara, tot de 218 CP, dar de 2,5 l .

La seria 5 aceasta motorizare noua a fost introdusa mai de mult, la seria 3 doar din 2007. Eu detin un 325i cu aceasta motorizare. Sunt multumit de motor, dupa cum se stie acesta are la baza tehnologia BMW EfficientDynamics, curba de cuplu este optima avand valoarea maxima de 270 Nm intre 2400 - 4200 ture si incredibil, se poate conduce chiar economic in ciuda cilindreii mari (cu conditia sa schimbi vitezele dupa indicatia bordului !) iar la condusul urban motorul nu este necesar sa fie turat excesiv. Singura problema ar fi raspunsul motorului la accelerarea in reprizele din cadrul unor depasiri in viteza cand parca masina nu "sare" suficient de dinamic cu toata retrogadarea intr-o treapta inferioara si accelerarea la maxim (s-ar putea sa fie o impresie subiectiva)

De fapt motorul acesta provine din motorul mai puternic de la 530i cu aceiasi cilindree, dar de 272 CP, cuplu maxim 320/2750 ture, reducerea caracteristicilor facandu-se pe baza de soft, dar acest aspect presupune si posibilitatea inversa, ca printr-o interventie la soft sa-i creasca caracteristicile de putere si cuplu, mai apropiate de motorul de la 530i. Deci intrebarea este: dintre cei care detin 525i cu acest motor, a incercat cineva sa faca cu succes un ciptuning? Exista cineva in Bucuresti care poate face in conditii bune o astfel de interventie? Si ar mai fi o problema de discutat: se spune ca acest motor ar fi foarte sensibil la folosirea unei benzine fara plumb proaste (eu alimentez cu benzina de 95 de la OMW si de la Luc Oil si pana acuma a fost toul in regula), a avut cineva probleme cu sistemul de injectie din acest motiv?

Astept pareri!

Link to comment
Share on other sites

DIferentele sunt si de ordin tehnic, ce mai importanta fiin admisia total diferita pentru varianta de 272 CP care foloseste 3-stage-intake-manifold spre deosebire de a ta care are single stage. Teoretic, cu aceasta modificare si o remapare, poti ajunge in ~280CP, dar costul ei e de3-4000$ afair. Vezi ca s-a discutat destul de amplu pentru seria 3 pe e90post.com
Link to comment
Share on other sites

DIferentele sunt si de ordin tehnic, ce mai importanta fiin admisia total diferita pentru varianta de 272 CP care foloseste 3-stage-intake-manifold spre deosebire de a ta care are single stage. Teoretic, cu aceasta modificare si o remapare, poti ajunge in ~280CP, dar costul ei e de3-4000$ afair. Vezi ca s-a discutat destul de amplu pentru seria 3 pe e90post.com

Pentru mine nu este inca actuala problema masina fiind in prezent in garantie, dar daca lucrurile stau asa cum spui, adica nu este totul o problema de soft ci si de mecanica, inseamna ca o astfel de actiune complexa (dar realizabila, am inteles) nu se poate face decat de cineva care sa ofere si garantie, adica sau la un dealer BMW (in Romania oare s-ar face daca masina este inca in garantie?) sau la o firma specializata (cred ca doar dincolo !). Dar ma gandesc ca oricum mai bine iesi facand contra cost interventia mecanica de care spuneai plus o remapare (colaborand bineanteles cu o firma serioasa) decat sa pierzi vanzand masina la o vechime mica si sa cumperi ulterior o varianta 330i

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.