Jump to content

Vreau un sfat pt incarcarea bateriei


chriss

Recommended Posts

Bateria originala (BMW) este cam "moale". Are bulina neagra (inseamna ca nu e moarta, dar trebuie incarcata). Acum am alta pe masina.

In weekend dau o fuga pan la munte si ma batea gandu sa pun bateria asta descarcata ca sa se incarce pe drum (ca p-aci prin buc nu prea are cum). Problema e ca e prea descarcata ca sa-mi porneasca motorul. Cum sa fac? Daca pun bateria descarcata si pun clesti pe cea buna, porneste? Adica sa iau curent de la cea buna, fara sa fie pusa pe vreo masina care sa aiba motorul pornit in acest timp? Oricum o s-o iau si pe cea buna la mine, in caz de orice.

Link to comment
Share on other sites

Stai asa, ca nu te inteleg. Adica cum am zis eu? Sau cum? Eu ziceam sa conectez cu clesti bateria buna la bornele celei slabe (care va fi montata pe masina) ca sa pornesc motorul. Apoi o deconectez si imi vad de drum ca sa se incarce. Asta ai vrut sa zici si tu?

 

Or fi suficienti 150km ca sa o pun pe picioare?

Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu risti cu bmw-ul...porneste celalata masina, apoi scoate bateria de pe ea (in tot acest timp sa nu turezi absolut deloc motorul) si pune-o pe cea de la bmw, lasand-o la incvarcat vreo 15 min (dupa ce pui bateria, poti sa turezi motorul) si mai apoi o pui pe bmw si dai cheie.....sau, pui celalata baterie pe bmw cat sa-l pornesti si apoi scoti bateria si o pui pe cealalta in loc....chestia e ca nu mai stiu cum e cu electronica asta mai noua de acum, dar mai demult, daca scoteai bateria de pe masina si accelerai, ardeai diode si niste chestii pe acolo....

 

l.e: Cred ca cel mai bine, si mai sigur este cu clesti de pornire: dar nu sa ii legi direct la borne...vezi ca este un plus, pe undeva pe sub capota, special pentru treaba asta....tragi celalta masina langa cu motorul pornit, pui plusul la borba aia cu plus (e acoperita cu un capacel rosu) si cablul de la minus de la bateria celalta il pui pe bmw la masa pe undeva, la motor (parca este si borna de minus, daca nu este un fel de cargil pentru agatat motorul in caz de ridicare de pe sasiu).

 

Daca vrei, te pot ajuta :twoup:

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Daca pui bateria in fata masinii si pui clestii, cred ca iti porneste miercuri....sau poate ca tot astazi

 

Poti lasa si motorul pornit vreo jumatate de ora, daca nu pleci tot atunci.....apoi o sa-ti porneasca si a doua oara...asta daca nu e moarta bateria si te iau durerile de cap pe la munte.....

 

L.E.: Toate sistemele astea electrice multe, pe care le au masinile noi pe ele, la pornire iti forteaza bateria celalta, si daca nu e pusa direct pe borne cu cablurile ei originale, e cam greu de pornit...de asta zic sa tragi curent de pe cealalta masina pornita....

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Poi stai un pic. In primul rand nu stiu care este plusul de la motor. Dar daca conectez clestii la bornele bateriei montate pe masina (cea slaba) nu porneste? Trebuie neaparat la borna de la motor? Dupa ce o pornesc asa, nu tre sa o mai opresc pana la destinatie, banuiesc. Si, pe drum ar tb sa nu prea folosesc consumatoare gen casetofon, clima?
Link to comment
Share on other sites

Vorbesc din propira experienta, da :twoup:

 

Pune atotputernicule cum iti spune cum vrei tu, dar daca nu merge, incearca cum ti-am scris eu...e valabil si pentru perioada de iarna, cand Ciupanezul, daca o sa procedeze asa, probabil o sa trebuiasca sa faca si focul langa masina...:twoup:

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Poi stai un pic. In primul rand nu stiu care este plusul de la motor.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=12&fg=29

 

Dar daca conectez clestii la bornele bateriei montate pe masina (cea slaba) nu porneste? Trebuie neaparat la borna de la motor? Dupa ce o pornesc asa, nu tre sa o mai opresc pana la destinatie, banuiesc. Si, pe drum ar tb sa nu prea folosesc consumatoare gen casetofon, clima?

 

Faci cum vrei.

 

Daca mergi 100 km este suficient.

Poti sa folosesti si clima si casetofonul.

Link to comment
Share on other sites

Vorbesc din propira experienta, da :twoup:

 

Pune atotputernicule cum iti spune cum vrei tu, dar daca nu merge, incearca cum ti-am scris eu...e valabil si pentru perioada de iarna, cand Ciupanezul, daca o sa procedeze asa, probabil o sa trebuiasca sa faca si focul langa masina...:twoup:

probabil vroia sa spuna cu bateria din portbagaj deconectata la minus :D

Link to comment
Share on other sites

Vorbesc din propira experienta, da :twoup:

 

Pune atotputernicule cum iti spune cum vrei tu, dar daca nu merge, incearca cum ti-am scris eu...e valabil si pentru perioada de iarna, cand Ciupanezul, daca o sa procedeze asa, probabil o sa trebuiasca sa faca si focul langa masina... :D

 

Inseamna ca plusul de la motor este pus degeaba, ar trebui sa le transmiti celor de la BMW. :twoup:

 

Eu am procedat asa si a mers, probabil ca masina mea e facuta la Pitesti si d-asta. :D

Link to comment
Share on other sites

Mai mult ca sigur....:twoup:

 

Probabil ca stii pentru ce sunt trecute doua amperaje pe baterie, unul e amperajul normal in functionare si celalalt e amperajul la pornire, de asta la diesel se recomanda baterii cu amperaj mai mare (cel de-al doilea)...

 

Ciupanezule, incearca sa faci diferenta intre cablul de la borna bateriei si cel de la cablu cumparat din peco....Nu se transmite aceeasi intensitatea a curentului, printr-o sectiune mult mai mica a cablului.....

 

Cred ca nu le mai scriu celor de la BMW...are cine le scrie :twoup:)

Link to comment
Share on other sites

Hai, nu va mai ciondaniti. Pana la urma o sa recurg la metoda cea mai simpla: pun bateria slaba pe masina. Inainte sa plec la drum trag obosita de dacie brec langa bmw, conectez clestii, pornesc dacia, turez nitel cateva minute, apoi pornesc bmw-ul. Apoi plec la drum, cu bateria buna in portbagaj, just in case. Edited by chrisatotputernicu
Link to comment
Share on other sites

Hai ca tocmai s-a ivit o solutie si mai buna. M-a sunat acum tata si a zis ca o sa duca la un prieten la service bateria sa o puna pe redresor. Dupa ce o incarca o las 2-3 zile si apoi o pun pe masina. Daca a tinut curentu si merge bine, inseamna ca ma pot baza pe ea.
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca te chinui degeaba.Daca bateria ta are peste 5 ani nu te mai gandi ca o mai repari.Cumpara alta noua.

bateria mea a sucombat dupa aprox 7 ani, fara avertizari prealabile.

una noua rezolva toate problemele. nu cred ca ti-ar placea sa impingi masina plina cu bagaje in concediu.

Link to comment
Share on other sites

Ei, stai sa ne intelegem. Nu stiu cat de veche este bateria (masina o am de 2 luni). Bulina este neagra nu galbena (deci trebuie incarcata nu schimbata, conform manualului).

 

Am zis ca ma duc pan` la munte, nu ca ma duc in concediu la munte. Am fost la mare cu prietenii acu cateva sapt si nici nu am vrut sa ma gandesc sa pun bateria aia sa fac experimente aiurea, sa-mi stric vacanta.

 

Baterie noua am deja, faza e ca n-am dat (eu) bani pe ea. Si daca merge aia a lui pe care scrie BMW as prefera-o in locul asteia :twoup: Daca nu o sa tina curent o arunc si o pastrez p-asta care o am.

 

Dar oricum, s-a rezolvat. Azi va fi pusa pe redresor. Apoi o sa o montez pe masina si vreo saptamana doua o sa merg si cu cea noua dupa mine in portbagaj, asa de siguranta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.