Jump to content

Cutia automata...in repaos la semafor, in modul D sau P ?


Recommended Posts

@Ciupanezu: stii ca de obicei sunt de acord cu tine :twoup: , dar de data asta sa stii ca te inseli. Eu am testat la semafor sa stau in D sau sa stau in N. Daca resetezi cu putin timp inainte de semafor, de exemplu 2-3 km, indicatorul din OBC de consum mediu/100 km (asta ca sa fie sensibil la variatii, pt ca daca ai facut inainte 500 km, nu se va modifica asa usor) si stai in D vei observa ca creste consumul foarte repede iar daca stai in N nu.

 

Adevarul e ca nici n-am stat sa ma gandesc prea mult la asta. :twoup:

 

Probabil ca asa este insa mai importanta este uzura asupra cutiei.

 

Daca aceasta trecere in N la fiecare semafor dauneaza cutiei?

 

Iar frana de motor poate fi facuta in modul Manual desi nu cred ca este o idee prea buna pentru ca reprezinta in mod evident o uzura in plus pentru cutie.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

@Ciupanezu: Nu vad de ce s-ar uza cutia ? Bine de exemplu frati'mio ma stresa la Roverul lui din '93 sa nu folosesc geamurile automate ca se uzeaza si se strica :twoup: Daca vezi legatura directa intre gradul de folosire si uzura, poti gandi asa, dar nu e obligatoriu sa fie asa, sunt curios ce s-ar putea strica daca muti intre N si D ?

 

@Dizlpower: Asa e, parca la Golf 3 era asa. Dar la a mea nu face asa, nu stiu la alte modele.

Link to comment
Share on other sites

@Ciupanezu: Nu vad de ce s-ar uza cutia ? Bine de exemplu frati'mio ma stresa la Roverul lui din '93 sa nu folosesc geamurile automate ca se uzeaza si se strica :twoup: Daca vezi legatura directa intre gradul de folosire si uzura, poti gandi asa, dar nu e obligatoriu sa fie asa, sunt curios ce s-ar putea strica daca muti intre N si D ?

 

se toceste pielea de pe maneta :twoup:

Link to comment
Share on other sites

e un topic lung cat casa si pe e46 fanatics si nici baietii aia nu au ajuns la vro concluzie solida despre cum e mai bine...

poate avem noroc noi si stie cineva exact cum functioneaza cutiile astea si ne poate explica ce si de ce e mai bine...altfel sunt doar pareri nefondate

de exemplu eu as fi de acord cu un consum putin mai mare daca asta ar scutii cutia de o uzura simtitoare, dar daca aceasta uzura este insesizabila atunci evident as face trecerea tot timpul pentru o economie de benzina..dar nu am vazut undeva vreo dovada cum ca aceasta uzura ar fi insesizabila...

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

eu raman in D la semafoare, oricum nu am decat D, R si N. Nu exista P.

 

Si oricum, chiar si in D daca o las, dupa app 10 secunde, in cazul in care este panta o ia in spate ca si cum ar fi in N, deci presupun ca trece singura intr-un fel de mod N dupa un anumit timp. Deci stau si cu piciorul pe frana cand stationez in D.

 

O fi alta smecherie la SMG... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

eu raman in D la semafoare, oricum nu am decat D, R si N. Nu exista P.

 

Si oricum, chiar si in D daca o las, dupa app 10 secunde, in cazul in care este panta o ia in spate ca si cum ar fi in N, deci presupun ca trece singura intr-un fel de mod N dupa un anumit timp. Deci stau si cu piciorul pe frana cand stationez in D.

 

O fi alta smecherie la SMG... :twoup:

 

SMG e alta poveste, cu automata n-ai cum sa cazi in spate ca trage si in D.

Link to comment
Share on other sites

@Ciupanezu: Nu vad de ce s-ar uza cutia ? Bine de exemplu frati'mio ma stresa la Roverul lui din '93 sa nu folosesc geamurile automate ca se uzeaza si se strica :twoup: Daca vezi legatura directa intre gradul de folosire si uzura, poti gandi asa, dar nu e obligatoriu sa fie asa, sunt curios ce s-ar putea strica daca muti intre N si D ?

 

Pai daca o pui in N de foarte multe ori pe zi, presiunea uleiului variaza, uzura asupra ambreiajelor creste.

 

Gandeste-te cam la cate semafoare stai zilnic si-ti vei da seama de cate ori bagi inutil in N.

Link to comment
Share on other sites

Pai daca o pui in N de foarte multe ori pe zi, presiunea uleiului variaza, uzura asupra ambreiajelor creste.

 

Gandeste-te cam la cate semafoare stai zilnic si-ti vei da seama de cate ori bagi inutil in N.

 

Pai cum variaza presiunea cand este in N? :twoup:

De ce s-ar uza abreiajele daca este scoasa in mod repetat din D?Te-ai gandit ca de fiecare data cand pornesti motorul si bagi in viteza, prima treapta prin care trece schimbatorul este R?Deci R, creste presiunea, N, scade presiunea, D creste iar.

Gandeste-te cam de cate ori pornesti masina intr-o zi, intr-o saptamana, intr-un an...s-ar cam uza ambreiajele alea repede.

 

 

ps

De fapt tu chiar stii cum functioneaza o cutie de viteze automata, sau le zici si tu pe incercate, poate tine? Te intreb la modul serios, nu cu intentia de flame.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
eu raman in D la semafoare, oricum nu am decat D, R si N. Nu exista P.

 

Si oricum, chiar si in D daca o las, dupa app 10 secunde, in cazul in care este panta o ia in spate ca si cum ar fi in N, deci presupun ca trece singura intr-un fel de mod N dupa un anumit timp. Deci stau si cu piciorul pe frana cand stationez in D.

 

O fi alta smecherie la SMG... :twoup:

nu cred ca pot sa inteleg cum lucreaza cutia ta, daca in mod normal o lasi in D ea ar fi cuplata in treapta 1, nu? cum naiba poate sa se miste masina in spate daca esti in panta? si daca accelerezi intra in viteza? tare as vrea sa vad live cutia ta SMG! poate o sa am ocazia cat mai curand :twoup:

 

da, daca accelerez intra singura in 1 sau 2, ma rog depinde cum fac setarile pt smg, dar asta e alta poveste...

 

foarte comod oricum.

Link to comment
Share on other sites

Pai daca o pui in N de foarte multe ori pe zi, presiunea uleiului variaza, uzura asupra ambreiajelor creste.

 

Gandeste-te cam la cate semafoare stai zilnic si-ti vei da seama de cate ori bagi inutil in N.

 

Pai cum variaza presiunea cand este in N? :twoup:

De ce s-ar uza abreiajele daca este scoasa in mod repetat din D?Te-ai gandit ca de fiecare data cand pornesti motorul si bagi in viteza, prima treapta prin care trece schimbatorul este R?Deci R, creste presiunea, N, scade presiunea, D creste iar.

Gandeste-te cam de cate ori pornesti masina intr-o zi, intr-o saptamana, intr-un an...s-ar cam uza ambreiajele alea repede.

 

Nu stiam ca presiunea este constanta indiferent de treapta.

Link to comment
Share on other sites

Acum serios, vorba lui Bavaria: Stie cineva sigur cum functioneaza cutia automata ?

 

Pentru ca in mod clar statul in D:

 

1) uzeaza franele pt ca trebuie apasate mai puternic decat daca stai in N;

 

2) uzeaza motorul pentru ca tremura putin deoarece exista cuplu pe roti dar e tinuta pe loc din frana. Ca si cum ai accelera cu frana apasata.

 

Sau varianta 3) cel mai tare se uzeaza cutia ca tot o treci prin trepte ? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

1) Hai sa nu exageram. :twoup:

 

Uzura mai mare a franelor in cazul masinilor cu cutie automata se datoreaza mai mult faptului ca nu se utilizeaza frana de motor decat foarte rar, cei mai multi folosesc cutiile in modul automat sau sport.

 

2) La mine nu tremura.

 

3) Eu chiar sunt impresionat de fiabilitatea cutiilor steptronic. Este normal sa exista uzura dupa sute de mii de km.

Link to comment
Share on other sites

Cum nu tremura ? Bine nu tremura tare, dar stai in D pe loc pe loc si vezi ca motorul are un sunet mai jos. Apoi stai in N.

 

Daca o chestie e sigura, apoi asta e sigura: in D tremura putin. Poate si pt ca tu ai motor mai mare nu simti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

la tine, la ce model ai, e60, chiar nu are importanta, cand esti la viteza 0, convertizorul de cuplu se decupleaza automat. ( eo smecherie sa fac economie de combustibil, de la asta venea diferenta de consum mia mare la automate in oras..)

Asa ca stai fix cum vrei..

Dar oricum se sta si in D fara probleme la modele mai vechi fara aceasta facilitate. Daca stai mai mult timp o bagi in P si sanatate. Cel putina asa scrie la mine in carte.

Link to comment
Share on other sites

la tine, la ce model ai, e60, chiar nu are importanta, cand esti la viteza 0, convertizorul de cuplu se decupleaza automat. ( eo smecherie sa fac economie de combustibil, de la asta venea diferenta de consum mia mare la automate in oras..)

Asa ca stai fix cum vrei..

Dar oricum se sta si in D fara probleme la modele mai vechi fara aceasta facilitate. Daca stai mai mult timp o bagi in P si sanatate. Cel putina asa scrie la mine in carte.

Ai cumva o sursa oficiala cu informatia cum ca la viteza 0 se decupleaza convertizorul automat in D? Eu am cutie ZF GA6HP26Z. Nu e problema de consum, ci eram curios ce se intampla in interiorul cutiei in situatii de genul asta.

Mersi pentru raspunsul anterior!

Link to comment
Share on other sites

da, e pana si in wiki la ZF, e descris si in TIS si in multe alte surse..

Toate cutiile cu 6 trepte de la e60 si e90 incoace sunt asa..

Ai dreptate! Merci!

Am gasit si eu.

Cred ca n-o sa mai schimb pe N la semafoare.

1.jpg

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.