Jump to content

BMWurile si dezavantajele RWD


Cumnatu

Recommended Posts

Intentionez sa achizitionez un BMW seria 5 ( nu stiu de care dar stiu ca o sa fie benzina pentru ca de obicei merg subturat rau gen 1300 ture in oras cu exceptia apucaturilor care le mai am si unde rup podeaua dar alea sunt rare comparativ ), probabil ceva 3L daca nu 3,5 L neaparat cutie automata.

Am mai condus o singura masina cu propulsie respectiv Mercedes C200 din 2005 ( am condus numai vara cu asta) .

Superba masina la finizaje si la tinuta de drum dar inchesuita rau si era si manuala.

De ce am amintit de acest Mertz?

Pentru ca mi s-a intamplat 1 data sa NU pot sa urc niste pietris de langa o sina de tramvai din cauza propulsiei. Se ingropau rotile din fata in pietris. A trebuit sa intorc si sa ies cu spatele .

Cu 1 zi inainte trecusem tot pe acolo cu un Opel Astra Clasic fara nici cea mai mica problema.

Apoi, mi-a mai povestit fostul sofer al respectivului Mertz cum ca la 130 km/h pe autostrada soarelui brusc a dat de o palma de polei si s-a invartit de i-au venit dracii. AU fost si 3 martori deci povestea e reala. Nici nu a apucat sa intre ESPul asa de mica era pata de gheata.

In plus, iarna trecuta ( decembrie 2007 ) urcam prin zapada de 30 cm catre cota 1400 la Sinaia alaturi de jeepuri. Asta cu masina de acum Chrysler 300M si m-a ajutat cutia automata, plecand de pe loc in a III-a lucru care mi-ar fi fost imposibil cu manuala. La baza urcusului erau parcate toate natiile de masini cu propulsie ce nu aveau sanse sa ajunga sus nici chiar cu lanturi.

 

BMWul care vreau sa il iau ( acum invat despre BMW ) vreau sa il tin 4-5 ani lejer daca nu for ever. NU sunt adeptul schimbarii masinii in ciuda faptului ca am schimbat 5 in 3 ani. Inca nu am gasit-o p-aia care sa ma satisfaca complet. Cred ca ar fi o seria 7 din 2000 dar cu tractiune integrala, motor de circa 3,5L. Dar cum BMW 4X4 .......

 

Revenind ontopic cu premisele de mai sus : va rog sa exprimati cazuri REALE prin care v-ati descurcat cu propulsie pe : ploaie masiva, iarba uda, pietris, nisip, zapada, polei.

Evident se presupune ca masina este echipata cu gumele catre trebuie.

NU concep sa imi iau o masina cu care sa nu pot sa intru oriunde ii permite garda la sol.

Din pacate la ninsoarea aia puternica ( prima ) din Bucuresti de iarna trecuta a trebuit sa imping cu masina 2 BMWuri pe stradutele din spatele blocului ca sa pot ajunge acasa. Acum nu stiu daca aveau sau nu cauciucuri de iarna ca era haos total dar stiu ca nu se miscau neam.

 

Deci vreau o masina allseason si as vrea sa fie Seria 7 dar nu imi permit decat Seria 5 anii 2000. Ma poate satisface din punctele de vedere de mai sus ?

 

Multumesc infinit petru ajutor !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ai deschis topicul asta .... :twoup:

Nu o sa auzi niciodata cuvinte rele de pe forumul asta .. legat de tractiunea spate ...

O sa citesti .. BMW-urile sunt mai tari decat tractiunea integrala ...

Si alte chestii de genul .. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Cand ai spus de propulsie, ma gandesc ca te-ai referit la propulsie/tractiune spate......

 

 

Daca ti-e frica de tractiunea spate, mai bine nu iei, altfel o sa stai la "panda" si cand face vreo figura pe zapada sau gheata, o sa spui..."eram precis ca o sa faca asa"....

Link to comment
Share on other sites

NU mi-e frica sa ma surprinda caci am norocul de a ma acomoda foarte repede cu orice masina ( la nivel de cateva zeci de ore ) dar mi-e frica cum ca nu o voi putea folosii integral.

Dupa cum ziceam, sper sa imi dovediti ca poate face fata oriunde ii permite garda la sol.

Link to comment
Share on other sites

Nu poate nimeni sa iti dovedeasca nimic.....nici tu, la randul tau, nu te poti baza pe asa ceva sau sa dai vina pe cineva ca ti-a spus ca poate si ca tu nu poti sa mergi pe unde vrei....fiecare are etaloanele lui, unul intra de doua ori in putina zapada, patineaza putin masina si i se pare ca nu face treaba deloc iarna cu ea, deci nu e buna....altul, patineaza de 5 ori si de 20 de ori isi face treaba perfect si e mai mult decat multumit....

 

 

Eu ma numar printre cei din ultima categorie, daca e sa ramai in zapada, ramai cu oricare....am ramas infundat si cu un Nissan Patrol acum ceva ani...

 

Cat am avut 523i, am mers cu jante pe 17" si pe spate aveam anvelope de 245/40 R17 ZR (deci sport) si am mers toata iarna care venise cu rotile alea, sistemul ASC+T fiind defect...ei, a mers perfect, nu am ramas niciodata in zapada, nu am avut surprize sa derapez neasteptat si nici nu am tinut-o in garaj....

 

Totul e sa gandesti cand te avanti in zapada si sa faci niste calcule in plus....nici tractiunea integrala nu face minuni si nu da peste cap legile fizicii....

 

Daca zici ca te acomodezi perfect in cateva zeci de ore e minunat (mie imi ia ceva mai mult cred...inca nu ma simt total in largul meu cu 535d-ul)...inseamna ca poti merge cu orice....

 

Apoi, la ce te referi cand spui ca vrei sa o folosesti integral ? doar nu vrei sa mergi iarna cu pedala la fund....sau sa pui frana in 15 m la semafor si ia sa inghete acolo....

 

Totul e sa gandesti bine si cand te hotarasti, iei ce crezi ca iti satisface nevoile/placerile cel mai bine (in functie de gradul lor de ierarhizare :twoup: ).....

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Daca mergi cu putina atentie .. e ok .Mai ales cu gume de iarna.Sincer nu stiu de unde vine teama asta a oamenilor pt. tractiunea spate.Si eu am auzit tot felu` de povesti ... ca te omori cu BMW`urile .. ca sunt dezavantajate datorita propulsiei , etc. .Sincer am vazut om care a derapat iarna si cu tractiunea fata.Integrala sta mai bine aia e cert.Dar acum depinde si ce anume vrei de la o masina.Clar nu e o masina cu care sa urci iarna pe munte cu gume de vara mai ales.Mie personal imi place mai mult decat tractiunea fata.E altceva :twoup:
Link to comment
Share on other sites

...va rog sa exprimati cazuri REALE prin care v-ati descurcat cu propulsie pe : ploaie masiva, iarba uda, pietris, nisip, zapada, polei.

Evident se presupune ca masina este echipata cu gumele catre trebuie.

Cu un E60 am mers pe toate alea descrise de tine mai sus si si altele mult mai rele (zapada viscolita, polei, gheata, ploaie torentiala, etc.) si am ramas surprins cit de bine s-a comportat masina. Daca nu o pui cu burta pe ceva zapada/noroaie si daca ai cauciucuri bune, nu o sa ai absolut nici o problema. Evident, adaptezi viteza, insa... pe zapada si gheata, depaseam tiruri si jeepuri si am vazut mai multe masini derapind si alunecind in sant. A mea nu a avut nici o problema.

Link to comment
Share on other sites

Iarna trebuie obligatoriu cauciucuri de iarna, altfel nu poti emite pretentii de genul" naspa cu trectiune spate", ca si cu price masina indiferent de tranctiune in conditii limita nu ai multe sanse de reusita, de fapt ce sa o mai lungim, din punctul meu de vedere oriunde mergi cu o masina tractiune fata poti merge si cu una cu rtractiune spate, sincer, evident de aceeasi clasa masinile. Evident masinile se vor comporta diferit insa odata ce te obisnuiesti cu tractiunea spate poti merge peste tot pe unde ai merge cu cea cu tractiune fata ... parerea mea :twoup:

 

Eu de exemplu locuiesc in Sibiu, anul trecut nu am avut nici un fel de probleme iarna cu masina, au fost 3 zile cand am lasat masina acasa pentru ca ningea foarte tare si urma sa ninga in continuare , insa nici daca aveam tractiune fata nu riscam sa merg cu masina, conditiile erau de asa natura .

 

Numai bine :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Stiu de Nokian si eu acum la a mea asta folosesc ( iarna ).

Multumesc mult de lamuriri.

M-am cam decis.

Acum trebuie sa gasesc pe cineva cu seria 5 de pe la noi din Bucuresti dispus sa ma faca si pe mine un test drive ( anii 98-2001 ) si eventual sa ma lase si pe mine sa conduc 2-3 km ca sa imi dau seama in definitiv daca imi place si cum se conduce si cum se sta la volan samd.

Gasesc elementar orice masina ai avea/conduce sa iti fie confortabila dpdv ergonomic scaun/pedalier/volan/fata de usa/cotiera.

 

Ma ajuta cinva in acest sens ( ofer la schimb test drive cu Chrysler 300m ) ?!

Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Intentionez sa achizitionez un BMW seria 5 ( nu stiu de care dar stiu ca o sa fie benzina pentru ca de obicei merg subturat rau gen 1300 ture in oras cu exceptia apucaturilor care le mai am si unde rup podeaua dar alea sunt rare comparativ ), probabil ceva 3L daca nu 3,5 L neaparat cutie automata.

Tu vrei motor de 3000 cmc si conduci cu 1300 ture??? Mai vrei si steptronic(cutie automata).

Nu pricep de ce.

Link to comment
Share on other sites

Daca mergi cu putina atentie .. e ok .Mai ales cu gume de iarna.Sincer nu stiu de unde vine teama asta a oamenilor pt. tractiunea spate.Si eu am auzit tot felu` de povesti ... ca te omori cu BMW`urile .. ca sunt dezavantajate datorita propulsiei , etc. .Sincer am vazut om care a derapat iarna si cu tractiunea fata.Integrala sta mai bine aia e cert.Dar acum depinde si ce anume vrei de la o masina.Clar nu e o masina cu care sa urci iarna pe munte cu gume de vara mai ales.Mie personal imi place mai mult decat tractiunea fata.E altceva :twoup:

am urcat eu cu masina mea pe partia de la bran si este destul de abrupta dar cu cauciucuri noi de iarna DUNLOP!

Cu dinalea de vara (Michelin Pilot) pe 17 m-am impotmolit la semenic :D , deci nu recomand nimanui experiente de genu`:twoup:

Link to comment
Share on other sites

Intentionez sa achizitionez un BMW seria 5 ( nu stiu de care dar stiu ca o sa fie benzina pentru ca de obicei merg subturat rau gen 1300 ture in oras cu exceptia apucaturilor care le mai am si unde rup podeaua dar alea sunt rare comparativ ), probabil ceva 3L daca nu 3,5 L neaparat cutie automata.

Tu vrei motor de 3000 cmc si conduci cu 1300 ture??? Mai vrei si steptronic(cutie automata).

Nu pricep de ce.

bine pusa intrebarea.

?????????

Link to comment
Share on other sites

Daca mergi cu putina atentie .. e ok .Mai ales cu gume de iarna.Sincer nu stiu de unde vine teama asta a oamenilor pt. tractiunea spate.Si eu am auzit tot felu` de povesti ... ca te omori cu BMW`urile .. ca sunt dezavantajate datorita propulsiei , etc. .Sincer am vazut om care a derapat iarna si cu tractiunea fata.Integrala sta mai bine aia e cert.Dar acum depinde si ce anume vrei de la o masina.Clar nu e o masina cu care sa urci iarna pe munte cu gume de vara mai ales.Mie personal imi place mai mult decat tractiunea fata.E altceva :twoup:

am urcat eu cu masina mea pe partia de la bran si este destul de abrupta dar cu cauciucuri noi de iarna DUNLOP!

Unde? La Bran pe partie?

Si era zapada?

Link to comment
Share on other sites

Tu vrei motor de 3000 cmc si conduci cu 1300 ture??? Mai vrei si steptronic(cutie automata).

Nu pricep de ce.

 

Pai iti explic simplu.

Acum am motor de 3.5L

La 2000 ture in viteza I ( tot pe automata ) deja am 30 km/h

Cand pana mea sa folosesc motorul turat cand in general din Gorjului ( unde stau ) pana la Apaca fac 25 minute (1,5 km) ?

Teoria de mai sus nu e valabila zilele astea ca e lumea in concediu dar in 75 % din an este.

Inchipuieti ca in 6500 ture in viteza I am 75 km/h.

Crezi ca ala din fata mea o sa o arda in halul asta ?

Cand prind ocazia ii dau de se blocheaza circulatia dar asta e destul de rar in Bucuresti ziua posibil.

Edited by Cumnatu
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
ca de obicei merg subturat rau gen 1300 ture

 

in general din Gorjului ( unde stau ) pana la Apaca fac 25 minute (1,5 km) ?

 

Asta inseamna ca nu prea mergi :D

 

Masinile cu propulsie au probleme uneori din cauza ca masa pe spate este mica, deci greutatea care apasa pe fiecare roata este mica . Si cum forta de frecare este dependenta de Greutate, e normal ca uneori masinile RWD sa aiba probleme .

De aceea e recomandat sa mergi iarna cu o bordura in portbagaj :twoup: !

O masina cu propulsie are probleme si atunci cand vrei sa urci o bordura cu spatele, dar nu perpendicular, ci cu fiecare roata in parte . Dupa ce urca prima roata, va ramane o greutate foarte mica pe cealalta roata => forta de frecare mica => roata va patina si masina va sta pe loc . Se intampla mai ales la masinile cu suspensie sport :D !

 

Pentru a mari forta de frecare iarna exista 2 solutii :

1. greutate mai mare pe spate ( bordura de care vorbeam mai sus )

2. cauciucuri de iarna ( cea mai buna solutie )

3. tehnica de sofat adecvata ( fara bruscari, atentie pe unde bagi masina )

4. diferential autoblocant :twoup: :X

Link to comment
Share on other sites

Intentionez sa achizitionez un BMW seria 5 ( nu stiu de care dar stiu ca o sa fie benzina pentru ca de obicei merg subturat rau gen 1300 ture in oras cu exceptia apucaturilor care le mai am si unde rup podeaua dar alea sunt rare comparativ ), probabil ceva 3L daca nu 3,5 L neaparat cutie automata.

Am mai condus o singura masina cu propulsie respectiv Mercedes C200 din 2005 ( am condus numai vara cu asta) .

Superba masina la finizaje si la tinuta de drum dar inchesuita rau si era si manuala.

De ce am amintit de acest Mertz?

Pentru ca mi s-a intamplat 1 data sa NU pot sa urc niste pietris de langa o sina de tramvai din cauza propulsiei. Se ingropau rotile din fata in pietris. A trebuit sa intorc si sa ies cu spatele .

Cu 1 zi inainte trecusem tot pe acolo cu un Opel Astra Clasic fara nici cea mai mica problema.

Apoi, mi-a mai povestit fostul sofer al respectivului Mertz cum ca la 130 km/h pe autostrada soarelui brusc a dat de o palma de polei si s-a invartit de i-au venit dracii. AU fost si 3 martori deci povestea e reala. Nici nu a apucat sa intre ESPul asa de mica era pata de gheata.

In plus, iarna trecuta ( decembrie 2007 ) urcam prin zapada de 30 cm catre cota 1400 la Sinaia alaturi de jeepuri. Asta cu masina de acum Chrysler 300M si m-a ajutat cutia automata, plecand de pe loc in a III-a lucru care mi-ar fi fost imposibil cu manuala. La baza urcusului erau parcate toate natiile de masini cu propulsie ce nu aveau sanse sa ajunga sus nici chiar cu lanturi.

 

BMWul care vreau sa il iau ( acum invat despre BMW ) vreau sa il tin 4-5 ani lejer daca nu for ever. NU sunt adeptul schimbarii masinii in ciuda faptului ca am schimbat 5 in 3 ani. Inca nu am gasit-o p-aia care sa ma satisfaca complet. Cred ca ar fi o seria 7 din 2000 dar cu tractiune integrala, motor de circa 3,5L. Dar cum BMW 4X4 .......

 

Revenind ontopic cu premisele de mai sus : va rog sa exprimati cazuri REALE prin care v-ati descurcat cu propulsie pe : ploaie masiva, iarba uda, pietris, nisip, zapada, polei.

Evident se presupune ca masina este echipata cu gumele catre trebuie.

NU concep sa imi iau o masina cu care sa nu pot sa intru oriunde ii permite garda la sol.

Din pacate la ninsoarea aia puternica ( prima ) din Bucuresti de iarna trecuta a trebuit sa imping cu masina 2 BMWuri pe stradutele din spatele blocului ca sa pot ajunge acasa. Acum nu stiu daca aveau sau nu cauciucuri de iarna ca era haos total dar stiu ca nu se miscau neam.

 

Deci vreau o masina allseason si as vrea sa fie Seria 7 dar nu imi permit decat Seria 5 anii 2000. Ma poate satisface din punctele de vedere de mai sus ?

 

Multumesc infinit petru ajutor !

 

Nu inteleg cum nu poti porni de pe loc cu a 3-a la o cutie manuala ?! poti si cu a 5-a sa pornesti de pe loc, numa sa fie cuplu suficient si sa te descurci cu ambreiajul...

Asta iarna Austria drum acoperit de zapada batatorita, 2 prieteni cu passat au urcat 1 prieten cu audi a3 nu a urcat , eu cu e39 2001 am urcat (toti aveam cauciucuri de iarna noi) un prieten cu seria 7 cu cauciucuri de iarna slick, nu a urcat fara lanturi.

 

Vara trecuta, pe pietris, pornire de pe loc in panta foarte mare, am lucrat cu ambreiajul putin, s-a aprins odata DSC-u dupa care am pornit de pe loc,

Asta toamna prin ungaria la 150 km/h in curba foarte foarte larga, ploua, si foarte multa apa pe jos, s-a aprins DSC-u in bord, fara ca eu sa simt vre-un disconfort, dupa 3-4 secunde de DSC aprins am lasat acceleratia, sa-i permit sa se stinga...

 

Fara probleme, unde nu se poate.. conteaza foarte mult si soferul, nu sunt eu cel mai experimentat, dar pot sa zic ca sunt un sofer prudent..

Link to comment
Share on other sites

Din pacate la ninsoarea aia puternica ( prima ) din Bucuresti de iarna trecuta a trebuit sa imping cu masina 2 BMWuri pe stradutele din spatele blocului ca sa pot ajunge acasa. Acum nu stiu daca aveau sau nu cauciucuri de iarna ca era haos total dar stiu ca nu se miscau neam.

 

Haha. Ce m-am distrat iarna trecuta. Toti prostii stateau acasa ca le era frica sa mearga si era asa de liber si frumos pe strazi. Eu am vazut numai masini FWD si AWD care se chinuiau. Asa zise 'jeepuri' care se chinuiau fara nici un folos sa urce borduri sa parcheze de unde plecasera. Taxiuri care ramasesera impotmolite.

 

Am condus prin zapada aia mare si prin troiene in care masina statea aproape pe burta pe strazile nedeszapezite dintre blocuri un seria 3 E46 320d. Era distractie la plecat si la venit acasa. La plecat ieseam mereu de pe strada nedeszapezita cu masina cam la 30 de grade de-a latul fata de drum, ca altfel ramaneam pe burta in troiene sau nu mai puteam vira deloc.

 

Si eu ma chinuiam 5 minute sa parchez, dar parcam tot urcand o bordura inalta. N-am ramas inzapezit absolut niciodata, si cand simteam ca sunt gata sa raman faceam balans dand repede inainte-inapoi.

 

Am mai mers si cu un seria 5 E34 525. Asta avea diferential autoblocant. Era o placere sa mergi cu el si de-abia astept sa vina iarna si zapezile mari sa ma bag prin zapada cu el. Cu asta am fost la Brasov si am ramas blocat pe un trotuar din Brasov cand vroiam sa parchez, dar mai mult ca sigur orice masina ar fi ramas acolo. Era gheata si nici o roata nu parea sa mai aib aderenta. Rotile fata intrasera dupa o bordura mica, erau cum ar fi intr-o groapa mica, si spatele mergea de-a latul. Cat balans i-am dat n-am reusit s-o scot si a venit un prieten care m-a impins un pic.

 

Am mai condus seria 5 E39 M5 prin zapada din Bucuresti. Si asta avea diferential autoblocant "by default" ca sa zic asa. Mergea peste tot pe unde ii permitea garda joasa.

 

Am mai fost pe un deal destul de abrupt prin Budapesta (dealul care urca la nu stiu ce monument statuie) cu un seria 5 E60 530i. Pe jos era zapada. La un moment dat am oprit si nu mai vroia sa inceapa sa urce. Tot patina si o lua lateral. A luat-o asa pana in bordura, dupa care a prins un pic aderenta, sau iar balans inainte-inapoi nu mai stiu, si a plecat. Ce-i drept mai era o masina FWD de clasa mica cu noi si ea n-a avut probleme la urcat.

 

RWD e foarte bun si iarna, atat timp cat masina e echipata cu pneuri corespunzatoare. Normal ca nu intra prin nametii prin care ar intra un ski-jet, dar nici nu e facuta pentru asta.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Asta toamna prin ungaria la 150 km/h in curba foarte foarte larga, ploua, si foarte multa apa pe jos, s-a aprins DSC-u in bord, fara ca eu sa simt vre-un disconfort...

 

dar pot sa zic ca sunt un sofer prudent..

 

:twoup:

 

nu sti tu curba :twoup:..... are raza foarte foarte mare :D...

 

nu trebuie sa va puneti problema, distrubutiei greutatii , s-au gandit cei de la bmw si pentru voi , distributia fiind 50:50.. deci nu e mai usoara de spate ca de fata , asa ca relax..

Link to comment
Share on other sites

...merge si un sac cu nisip in portbagaj :twoup: desi, daca ai anvelope de iarna bune, te descurci ca si cu orice alta tractiune.....nemai vorbind ca pe drum cu zapada, la deal, urca mai bine tractiunea spate decat tractiunea fata....

 

@Silos: "....PROPĂLSIE, propulsii, s.f. ForÞã care se exercitĂŁ asupra unui obiect (de obicei asupra unui vehicul), provocând ĂŽnaintarea lui. ♦ Sistem tehnic prin care se realizeazĂŁ propulsarea unui vehicul. [Var.: propulsiĂşne s.f.] – Din fr. propulsion, lat. propulsio, -onis."...propulsie, nu inseamna ca trage fata ori spatele.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.