Jump to content

BMWurile si dezavantajele RWD


Cumnatu

Recommended Posts

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

"Toata" nu adlitteram. Doar in sensul ca are mai multa greutate decat atunci cand sta masina in plan orizontal. Pe cand la RWD este exact pe dos.

Spatele la RWD e mai usor la coborare decat pe orizontal. (fizica elementara).

 

Poti folosi asta in avantajul tau doar cand urci cu un RWD.

Link to comment
Share on other sites

Bun. Si de unde ai scos tu 70-30% ? La BMW cel putin e 50-50%.

 

Ca sa nu mai zic ca nu inteleg de ce consideri tu ca e mai bine ca la o masina care deja are mai multa greutate pe fata sa mai vina si cea de pe spate... se duce ca trenul. RWD are un pic mai multa greutate pe spate astfel incat au un pic de aderenta si rotile de pe spate ca sa franeze si ele.

Link to comment
Share on other sites

"Toata" nu adlitteram. Doar in sensul ca are mai multa greutate decat atunci cand sta masina in plan orizontal. Pe cand la RWD este exact pe dos.

Spatele la RWD e mai usor la coborare decat pe orizontal. (fizica elementara).

 

Poti folosi asta in avantajul tau doar cand urci cu un RWD.

 

Usor off-topic, mie imi place ca toata lumea se arunca in aprecieri pe baza fizicii 'elementare' - cum se distribuie masa cand masina urca, cand coboara, cand pune frana. Dar toata lumea sare foarte usor peste faptul ca fizica aia care se invata oriunde in alta parte decat la facultatea de fizica se aplica doar corpurilor solide si omogene, iar fortele sunt externe corpurilor respective. Masina nu e in niciun caz un corp solid si omogen, si pun pariu ca nimeni de pe forumul asta nu are cunostintele fizice necesare ca sa calculeze ce forta se aplica pe o roata intr-un moment dat.

 

Asa, la bunul simt, intr-adevar spatele e probabil mai usor la coborare. Dar cu cat, si daca asta conteaza intr-adevar la tractiune, nu poate spune decat cineva care proiecteaza masini..

 

Am incheiat paranteza :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Asa, la bunul simt, intr-adevar spatele e probabil mai usor la coborare. Dar cu cat, si daca asta conteaza intr-adevar la tractiune, nu poate spune decat cineva care proiecteaza masini..

 

Am incheiat paranteza :twoup:

 

Stiu ca ne incadram in alta parte. Si ca situatia e mult mai complicata cand ai de studiat o roata. (si greutatea pe centimetru patrat etc)

Doaream sa simplific situatia si ma refeream strict la repartitia maselor.

 

Daca impingeam panta pana la 90 de grade pe spate nu o sa mai am apasare de loc (o sa am 100% greutatea in fata).

 

Evident 70-30 a fost scos la nimereala. Undeva intre orizontal (50-50) si vertical(100%-0) repartitia este 70-30. La acel moment frana de motor la RWD este de cel putin 2 ori mai ineficienta decat la FWD.

 

Pe aceleasi roti daca ai greutate mai multa ai si aderenta mai buna (asta e motivul pentru care la dacie daca puneai 2 oameni pe capota urcai mai bine - si tot asta e motivul pentru care unii umbla cu saci de nisip la bmw in porbagaj.). Chiar nu trebuie sa proiectezi masini ca sa iti dai seama de ce.

Link to comment
Share on other sites

"Toata" nu adlitteram. Doar in sensul ca are mai multa greutate decat atunci cand sta masina in plan orizontal. Pe cand la RWD este exact pe dos.

Spatele la RWD e mai usor la coborare decat pe orizontal. (fizica elementara).

 

Poti folosi asta in avantajul tau doar cand urci cu un RWD.

 

Usor off-topic, mie imi place ca toata lumea se arunca in aprecieri pe baza fizicii 'elementare' - cum se distribuie masa cand masina urca, cand coboara, cand pune frana. Dar toata lumea sare foarte usor peste faptul ca fizica aia care se invata oriunde in alta parte decat la facultatea de fizica se aplica doar corpurilor solide si omogene, iar fortele sunt externe corpurilor respective. Masina nu e in niciun caz un corp solid si omogen, si pun pariu ca nimeni de pe forumul asta nu are cunostintele fizice necesare ca sa calculeze ce forta se aplica pe o roata intr-un moment dat.

 

Asa, la bunul simt, intr-adevar spatele e probabil mai usor la coborare. Dar cu cat, si daca asta conteaza intr-adevar la tractiune, nu poate spune decat cineva care proiecteaza masini..

 

Am incheiat paranteza :twoup:

 

bine ca ti-ai gasit tu sa dai lectii de fizica,ceea ce se intampla cu traiectoria pe care o ia masina tot fizica e numai ca nu stim sa o explicam ,o explicam prin ce am simtit cand am condus asta e nu ne lua cu corp solid si omogen ca nu suntem la ora de fizica

Link to comment
Share on other sites

Cam asta am simtit eu cand am condus (dezavantaj net la RWD). Cam asta este explicatia mea. Daca voi sunteti mai destepti veniti cu alta.

 

Chiar daca sunt foarte multe alte lucruri care concura - apasarea (greutatea) pe roata cred ca are o pondere foarte mare in distanta de franare.

(conteaza si diametrul rotii, si presiunea, si aderenta anvelopei si forta de franare etc etc).

 

Daca toate astea sunt identice (presupunem teoretic ca avem 2 masini cu aceleasi roti) diferenta va fi facuta de greutatea pe roata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.