Jump to content

BMW VS Dyno


Cumnatu

Recommended Posts

Salutari !

La mine la Chrysler 300m, din cei 252 HP declarati, din cauza trenului de rulare se regasesc pe Dyno undeva la 198-202 functie de test.

Nu e nimic defect, chiar e un rezultat f bun. In state cu greu se sare de 180 hp

Asta la motor aspirat generatie 1997 pur american de 3.5 L

 

La nemtesti in general si la BMW in special cam care este raportul dintre ce se declara i ce se constata la roata pe Dyno ?

( evident din experiente proprii doresc raspunsuri )

Multumec MULT !

Link to comment
Share on other sites

Cica exista normele alea SAE si nu mai stiu cum. Iar SAE e puterea de la motor cu TOATE accesoriile cuplate inclusiv trenul de rulare.

Iar la americane pe cutii automate e undeva intre 15 si 25% pierderea.

Pe manuale ( inclusiv Dodge Charger motor 6L ) e undeva la 10% pe manuala.

Asta pe dyno.

 

Pe BMW, cazuri concrete, cum e ?

Edited by Cumnatu
Link to comment
Share on other sites

La ce standuri Dyno avem, nu trebuie sa te miri cand puterea la roata e mai mare decat cea a motorului declarata de fabricant...

...sau 7 masuratori cu 7 rezultate diferite.

 

Pai am zis eu de putere mai mare la Dyno decat la carte ?

Ca sunt TOATE rezultatele flagrant diferite nu ma mira la ce ciorba e la noi dar concret, chiar niciunul dintre voi nu ati dat intr-un dyno ca sa puteti povestii carte vs dyno ?

 

Logica intrebarilor mele e simpla, conduc masina cu 200 hp la roata, mugeste incredibil de suav dupa 2500 ture si nu as vrea nimic mai jos, doar trebuie sa evoluez nu ?

Presupunand ca ma satisface dpdv confort si pozitie la volan samd o serie 5 vrea sa stiu ca cei aproape 200 hp de la motorul 2,5 sunt acolo ( sau nu ) la locul lor la roata. Daca nu , trec mai sus si tot asa.

Edited by Cumnatu
Link to comment
Share on other sites

la toate masinile, puterea declarata de producator nu este puterea de la roata ci puterea efectiva a motorului

 

Adica puterea de la volanta.

 

Motivul pentru care puterea de la roata este mai mica decat puterea de la volanta este evident si anume pierderile de putere din transmisie.

Link to comment
Share on other sites

la toate masinile, puterea declarata de producator nu este puterea de la roata ci puterea efectiva a motorului

 

Adica puterea de la volanta.

 

Motivul pentru care puterea de la roata este mai mica decat puterea de la volanta este evident si anume pierderile de putere din transmisie.

 

 

exact, nu-mi mai aminteam cum ii spunea la volanta :twoup:

 

cu cat sistemul de transmisie e mai complex cu atat puterea scade si creste consumul. de ex la tractiunea spate sau 4x4 puterea scade/consumul creste mai mult decat la cele cu tractiune fata din cauze de transmisie pe lant in loc de curea, cardan, diferential, etc.

Link to comment
Share on other sites

la toate masinile, puterea declarata de producator nu este puterea de la roata ci puterea efectiva a motorului

N-ai sa vezi un bmw cu 231cp cu "acte in regula" sa aiba reali 190-200...doar daca e praf motorul.

Link to comment
Share on other sites

"

si in cazul asta Tico ajunge la 15 CP???????????????????????????????????????

incredibila tehnologia asta"

 

NU inteleg nimic din replyul asta.

 

"

N-ai sa vezi un bmw cu 231cp cu "acte in regula" sa aiba reali 190-200...doar daca e praf motorul.

 

"

Sunt de acord cu tine. Si eu am "auzit" ca la nemtesti valorile declarate sunt mult mai aproape de cele reale.

Insa mia-r place sa aud asta de la un detinator care a facut testul si nu de la unii mecanicii fundului.

Link to comment
Share on other sites

The US standard for SAE HP means the manufacturer must now have all accessories hooked up to the engine, ie alternator,power steering,fan, air cleaner, exhaust etc. The old standard was misleading due to the fact that the engine was run on a stand with NO power robbing accessories attached. In the US advertised horse power must be correct or the lawyers (barristers) take over. Mazda had to buy back or offer other incentives to Miata owners when they found out the new ones didn't have the advertised HP, The same thing happened to Ford when the Mustang Cobra was found out to be short also. Most German manufactures underrate their cars a bit so they don't get into this in the US (Porsche & BMW)

 

Deci s-ar putea sa fi fost relativ bun testul dyno :twoup:

Link to comment
Share on other sites

The US standard for SAE HP means the manufacturer must now have all accessories hooked up to the engine, ie alternator,power steering,fan, air cleaner, exhaust etc. The old standard was misleading due to the fact that the engine was run on a stand with NO power robbing accessories attached. In the US advertised horse power must be correct or the lawyers (barristers) take over. Mazda had to buy back or offer other incentives to Miata owners when they found out the new ones didn't have the advertised HP, The same thing happened to Ford when the Mustang Cobra was found out to be short also. Most German manufactures underrate their cars a bit so they don't get into this in the US (Porsche & BMW)

 

Deci s-ar putea sa fi fost relativ bun testul dyno :twoup:

 

 

interesant, si ce-i drept acum imi aduc aminte ca in mom in care am luat primul bmw e34 520i l-am dus pe dyno si avea 148 de cai din cei 150 declarati; dar masina era din 93 si posibil ca unii dintre ei sa fi dat ortu'. Testul l-am facut la targul vitan, unde se testeaza masinile SH.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.