Jump to content

amortizoare


Ricky

Recommended Posts

am un bmw e46 318dA cu 171 mii km la bord, fabr. 06/2004. am fost recent cu masina la service sa testez suspensia(suspensie orig. din fabrica).

in urma testului au aparut pe listing valorile: 51% stanga fata, 53% dreapta fata, 80% stanga spate, 81% dreapta spate.

nush cat mai pot sa merg cu cele de pe fata si cat de mult afecteaza/accentueaza valorile astea deterioararea celorlalte elemente de directie in timp si nu stiu care ar fi limita inferioara recomandata in procente pentru a le schimba.

 

ma intereseaza parerea voastra ref. la doua modele de amortizoare asupra carora m-am oprit, respectiv koni fsd special si bilstein b4. in plus as vrea sa adaug si arcuri eibach pro kit daca este necesar.

 

asadar, ce imi recomandati pentru modelul meu in special? ar trebui sa schimb si arcurile odata cu amortizoarele sau sunt acceptabile cele originale pentru functionarea optima a celor doua modele de amortizoare enumerate masi sus? schimbarea suspensiei doar pe fata, avand in vedere valorile de mai sus, ar putea influenta in mod negativ stabilitatea masinii?

(pentru a nu lungi topicul inutil, as pefera pareri de la persoane care au avut experienta macar cu unul din cele doua modele de amortizoare)

 

multumesc pentru intelegere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

chiar nu are nimeni amortizoarele astea de la koni puse pe masinuta?

http://www.koni.com/190+M57d0acf4f16.html

 

as fi fost curios cum se comporta pe drumurile noastre suspensiile astea cu "active ride control", in special raportu' comfort/sportitivitate.

 

m-ar interesa si care firma aduce koni la preturi apropiate de cele de afara.

Link to comment
Share on other sites

ei bine, se pare ca nu aveti nici voi experienta cu koni fsd si ca o sa vorbesc singur ca televizoru. :twoup:

am verificat oferta pe piata si am descoperit niste preturi.

in jur de 780 lei costa bilstein b4 gas(se fabrica la sibiu) si in jur de 2100 lei koni fsd.(set de 4 ambele modele)

sincer mi se par scumpe fsd-urile. din ce am citit, se pare ca, fsd-urile reprezinta un compromis intre amortizoare clasice/stock si amortizoare sport, pastrand comfortul superior al unui amortizor clasic in combinatie cu calitatile sportive ale unui amortizor sport. totusi de remarcat este comfortul si nu neaparat sportivitatea.(asta dupa cum spun pe forumurile straine cei care le-au testat)

ca sa spun altfel, cu fsd-urile nu esti nici chiar pe cal, dar nici neaparat in caruta.

si uite asa ajungi sa te intrebi daca se justifica pretu' ridicat, avand in vedere ca nu reprezinta o tehnologie chiar asa noua si ca, nu te incalzeste cu nimic faptul ca sunt amortizoarele stock de pe lamborghini gallardo(ceea ce reprezinta oricum un plus de incredere).

 

merci de raspunsuri si va doresc la toti un lamborghini gallalrdo ca sa nu trebuiasca sa va mai ganditi la nevoie ce suspensii sa puneti pe BMW.

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

780 RON - 4 amortizoare Bilstein B4??? Mi se pare cam putin sincer. Eu totusi as merge pe B6, sunt un pic mai sportive si totusi ok pt drumurile noastre.

 

Unde le-ai gasit la pretul asta?

 

am gasit la reprezentanta bilstein romania care au si un shop in sibiu.

b4 sunt amortizoare concepute sa inlocuiasca amortizoarele stock la modelul meu de bmw.

mai bine pun o bara de rigidizare in loc de amortizoare sport. o sa am in curand greierasi in masina daca pun amortizoare sport pe drumurile care le frecventez eu. tot de asta nu-mi permit sa pun nici jante mai mari de 16. asi lua fara sa ezit amortizoare sport daca ar fi drumurile bune.

fsd-urile reprezinta un compromis pentru drumurile mele, dupa cum am postat mai sus, insa la un pret prea mare pentru ce vreau eu.

nu spun ca o sa merg pe b4, dar o sa ma documentez si despre alte modele care initial le-am exclus din lista mea.

 

sa inteleg ca daca e ieftin nu e bun?

poti sa iei de la altii aceleasi amortizoare la preturi mai mari, depinde de unde cumperi. poti sa meri la magazinul de piese de la coltul blocului si sa dai 10-11 mil. pe aceleasi b4 daca tu consideri ca ca e mai bine asa, in sensul ca pretul mai mare ar reprezenta un plus de calitate.

eu am cautat sa cumpar intotdeauna cat mai aproape de sursa.

scuze daca iti par rautacios, dar nu asta e intentia mea.

Edited by Ricky
Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc si eu sa cumpar de la Bilstein astia din Sibiu.

Stiam ca exista fabrica in Romania.

Intr-adevar, e mult mai rentabil sa cumperi de la fabrica decat de la distribuitori.

Un coleg si-a cumparat pentru E46 toate 4 amortizoarele si a platit vreo 900 RON.

A platit inainte si i-au venit prin posta. Pana acum este multumit de amortizoare.

Link to comment
Share on other sites

succes !!!

 

eu le-am luat de la o reprezentanta BMW din Germania, m-au costat aprox. 400 euro toate 4 !!!

 

parca merita totusi, nu?

 

merita, cum sa nu merite!? imi era si teama sa sun la reprezentanta pt. ca aveam impresia ca imi pun fsd-urile si arcuri noi la ce preturi credeam ca practica astia la reprezentanta.

merci de info.

Link to comment
Share on other sites

Ricky, nu e vorba de nici o rautate :twoup: Si eu am intrebat pentru ca mi se pare foarte bun pretul pt niste Bilstein-uri...nu am zis ca n-ar fi bune. Daca mergi pe drumuri aiurea, nu merita sa-ti iei sport clar, o sa-ti blestemi zilele :twoup: Bara ai de rigidizare face treaba buna sa stii, eu am asa ceva pe masina si chiar s-a simtit diferenta cand am pus-o.

 

O intrebare: amortizoarele tale pe fata la ~50% erau cumva si curse? sau doar si-au pierdut proprietatile?

 

mersi!

Link to comment
Share on other sites

Ricky, nu e vorba de nici o rautate :twoup: Si eu am intrebat pentru ca mi se pare foarte bun pretul pt niste Bilstein-uri...nu am zis ca n-ar fi bune. Daca mergi pe drumuri aiurea, nu merita sa-ti iei sport clar, o sa-ti blestemi zilele :twoup: Bara ai de rigidizare face treaba buna sa stii, eu am asa ceva pe masina si chiar s-a simtit diferenta cand am pus-o.

 

O intrebare: amortizoarele tale pe fata la ~50% erau cumva si curse? sau doar si-au pierdut proprietatile?

 

mersi!

 

nu sunt curse amortizoarele, insa ma interesez preventiv pt. masinsa. si da, mi se pare ca masina se inclina prea mult cand intru in curbe, de unde ar rezulta ca nu mai au aceleasi proprietati.

ideea e, cred eu, sa faci unele schimburi de piese mai din timp, altfel risti sa-ti cada toate in lant.

 

tu cu ce amortizoare ai experienta?

Edited by Ricky
Link to comment
Share on other sites

succes !!!

 

eu le-am luat de la o reprezentanta BMW din Germania, m-au costat aprox. 400 euro toate 4 !!!

 

parca merita totusi, nu?

 

Asta in Germania!

Oricum, ma duc azi la Bavaria... si o sa intreb si de amortizoare, sa vad cu ce scoruri se prezinta !

Edited by SlowDeath
Link to comment
Share on other sites

succes !!!

 

eu le-am luat de la o reprezentanta BMW din Germania, m-au costat aprox. 400 euro toate 4 !!!

 

parca merita totusi, nu?

 

Asta in Germania!

Oricum, ma duc azi la Bavaria... si o sa intreb si de amortizoare, sa vad cu ce scoruri se prezinta !

 

tine-ne la curent cu preturile.

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca exista tester pentru amortizoare .. la comprimare si decomprimare si iti spune exact in ce stare sunt ele.

Masina in general se inclina in curbe din cauza suspensei standard, sau varianta 2 .. din cauza ca sunt duse(dar nu poate fi neaparat varianta 2)

Daca vrei sa stea drepta in curbe iti trebuie ceva sport ... dar si suspensia sport are compromisurile ei.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

succes !!!

 

eu le-am luat de la o reprezentanta BMW din Germania, m-au costat aprox. 400 euro toate 4 !!!

 

parca merita totusi, nu?

 

Am fost la Automobile Bavaria si am intrebat de amortizoare pentru E36.

750 RON/bucata pe fata si 440 RON/bucata pe spate.

 

e limpede ca sunt mai scumpe decat la nemti.

asta e, noi romanii avem mai multi bani datorita salariilor mai mari. :twoup:

merci de info.

Edited by Ricky
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

pe un e 36 am suspensie sport(amortizoare Monroe si arcuri APEX galbene) Masina e prea joasa iar amortizoarele sunt praf(pe fata sunt curse si pe spate sunt mancate de rugina in zona bucselor superioare)

Intrebarea e ca daca schimb doar amortizoarele se va ridica putin masina, macar 2 cm? Si daca nu,atunci ce arcuri si amortizoare sa iau, la un pret bun,pentru E36,320i,touring ,'95 ?

Sper sa o rezolv pina nu sparg baia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ma gandesc si eu sa cumpar de la Bilstein astia din Sibiu.

Stiam ca exista fabrica in Romania.

Intr-adevar, e mult mai rentabil sa cumperi de la fabrica decat de la distribuitori.

Un coleg si-a cumparat pentru E46 toate 4 amortizoarele si a platit vreo 900 RON.

A platit inainte si i-au venit prin posta. Pana acum este multumit de amortizoare.

 

 

are cineva idee cum pot sa iau legatura cu magazinul de la fabrica?

 

o sa fac un test la amortizoare si ma gandeam sa iau bilstein b4 daca e cazul

Link to comment
Share on other sites

La ce service ai mers sa-ti testezi amortizoarele? Sper ca in Bucuresti.. daca nu, imi recomanda cineva un service ok la care sa mi le testez si eu? Am impresia ca ar cam trebui schimbate si la mine, dar as vrea sa vad si foaia cu cifrele mai intai :)

 

nu am ajuns inca...cred ca o sa ma duc la o statie itp

Link to comment
Share on other sites

ªi-a luat un amic niºte amortizoare Bilstein produse În România ºi nu l-au Þinut decât 17 000 km.

 

 

de ce mi-era mie frica...made in romania

 

daca trebuie sa schimb amortizoarele o sa iau bilstein din germania

 

la fostu meu Golf4 am schimbat cureaua de distributie cu una Contitech (alea care se fac in TM), nici o problema, masina merge si-n ziua de azi

nu cred ca-i o problema

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.