Jump to content

Nehotarare de incepator/neavizat


LaGrandeMafia

Recommended Posts

Salut tuturor,

 

In primul rand as vrea sa fac "mea culpa" pt ca, desi sunt fan inrait BMW, am descoperit atat de tarziu site-ul. Better late than never.

 

Dupa un tur de forta pe forum m-am hotarat sa va adresez cateva intrebari legate de hotararea mea de a-mi cumpara un BMW.

 

Datele problemei sunt urmatoarele:

 

Vreau o serie 3 sau serie 5, diesel, an fabricatie maxim '97. Nu am cum sa dau pe masina mai mult de 6000E. Asta din cauza si ca, dupa achizitionare, intentionez sa o supun unui mic tuning, care consta in: jante 17, short-shift, schimbat finala (nu traseu evacuare complet Borla pt ca nu vreau sa ma dau mare pe strada ca am masina de Nascar, e doar pentru placerea mea personala). Toate astea, plus reparatiile rezultate in urma unei verificari in service, ma mai duc la 1-2000E. Deci 6000 max pret de cumparare.

 

Ce as vrea sa aflu de la voi ar fi costurile de intretinere ale unei astfel de masini. Stiu ca e BMW si ca nu sunt preturile asa de jos ca la Dacie, dar totusi vreau sa stiu daca ma pot incadra la buget. Buget lunar de intretinere+benzina ar fi cam 5-6 milioane (sa zicem 7, desi deja ar insemna efort).

 

Pentru ce intentionez sa folosesc masina:

 

-drum acasa-serviciu zilnic

-o iesire ocazionala din Bucuresti, maxim 1 data pe luna ca atat am timp

-drumuri zilnice de colo-colo, prin Bucuresti, seara, in aglomeratie, si noaptea

(deci ma intereseaza mai mult consumul redus decat HP)

 

As avea nevoie de la voi, pe lg costurile de intretinere, si de o estimare cu privire la modelul cel mai potrivit, daca merita mai mult sa o iau din afara (desi asta ii cam creste pretul final fata de cel de cumparare).

 

Intreb asta pt ca, functie de raspunsurile voastre si informatiile din alte surse, ma pot decide daca am suficiente resurse ca sa o iau acum in primavara sau daca trebuie sa mai astept sa creasca salariul :)

 

Sper sa nu o considerati o intrebare tampita de genul "care e mai bun intre X si Y, care e cel mai tare model disponibil etc." pt ca asta nu e deloc scopul meu. Sper sa nu ma dezamagiti prea tare. Eu vreau BMW de cand ma stiu si alta masina nu sunt tentat sa-mi iau. Deci daca raspunsul e nefavorabil asta inseamna sa mai merg cu metroul inca un an-doi :blink:

 

Multumesc frumos pt atentie.

Edited by LaGrandeMafia
Link to comment
Share on other sites

Salut, si succes in cautare.

 

Sa iei de afara e exclus la banii astia (decit daca te bagi la recarosare si alte nebunii).

 

Inteleg ca vrei sa-i dai un aer sport, si atunci cel mai bine ar fi, dupa parerea mea, un 325tds, insa la banii pe care ii ai sincer nu cred ca gasesti.

 

Eu am cautat vreo 4 luni un diesel bmw 3/5 92-96, nu am gasit in stare acceptabila nimic la 7000, nicidecum la 6000. Tot ce am gasit rezonabil era un 318 d, de 90 cai, nu mai stiu exact, oricum, peste 6000.

 

Era un 525 tds la 7mii si ceva, insa prost intretinut in interior, mai am gasit un 325 tds revopsit total, dar accidentat serios si refacut (totusi masina mergea ok), la 7600, ultimul pret negociat, vreo doua alte 325tds pe la 6 mii si ceva, dar erau jalnice, jalnice, etc.

 

Ca sa fiu scurt, sfatul meu e sa iti pui cei 2000 extra in planul de achizitii, adica sa-ti iei ceva la 8000, care sa fie intr-o stare fff buna, si in timp sa-l modifici dupa gustul tau.

 

De ex un prieten a vindut un 525 E39 la 7500, super stare, super pret, ceea ce se cheama intr-adevar ocazie :blink:, dar deja imi luasem masina.

 

In plus, nu prea vind oamenii dieselurile bune in mijlocul iernii...

 

Nu fii descurajat de nota pesimista din tonul meu, dar f important: NU CUMPARA VREO CAZATURA ca iti maninca si banii si nervii. Asteapta pina vine masina pe care o vrei, eventual mai stringi bani.

 

Ai grija la pompa de injectie, mare grija la _chiulasa_ (sa nu se incalzeasca deloc peste mijloc), la caseta de directie.

 

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

In plus, nu prea vind oamenii dieselurile bune in mijlocul iernii...

 

Nu fii descurajat de nota pesimista din tonul meu, dar f important: NU CUMPARA VREO CAZATURA ca iti maninca si banii si nervii. Asteapta pina vine masina pe care o vrei, eventual mai stringi bani.

 

 

Bafta.

58733[/snapback]

 

Salut si multumesc pt urari. Pot sa astept si pana in primavara, nu trebuie neaparat sa il iau acum. Desi n-ar fi rau :)

 

Ideea este ca diferentele de pret la piese intre o masina din 93-94 sa zicem si una din 2001 sunt f.mari (cel putin pt mine) si, din moment ce bugetul nu-mi permite momentan, ma orientez catre una mai veche dar mai putin costisitoare.

 

Cazaturile evident ca sunt excluse. O fi masina veche dar nu ma dau cu angrenaje rasturnate o data sau de mai multe ori. Iar o masina calarita pe drumuri de tara nici atat.

 

Deci oricum e ceva de asteptat :blink:

Link to comment
Share on other sites

In ceea ce priveste bugetul destinat intretinerii unei astfel de masini sa inteleg ca nu aveti comentarii...  :blink:

 

59113[/snapback]

 

 

Este relativ.Depinde de starea in care este masina cand o cumperi.

Una peste alta, intretinerea costa destul de mult.BMW-ul nu este o masina ieftina la intretinere.

Link to comment
Share on other sites

In ceea ce priveste bugetul destinat intretinerii unei astfel de masini sa inteleg ca nu aveti comentarii...  :blink:

 

As fi vrut sa stiu daca e realist sau daca ma imbat cu apa rece... Stiu ca nu se poate face o estimare exacta, dar macar cat de cat acolo, sa-mi fac o idee...

59113[/snapback]

Costurile de intretinere cresc proportional cu pretul masinii :)

Iar dieselul e ceva mai scump la consumabile si piese.

Link to comment
Share on other sites

Ca numar de km anuali vor fi destul de multi, pt ca am mult de umblat in cursul saptamanii: 10-15.000 km anual. Deci Diesel e cea mai buna optiune din punctul asta de vedere. Plus ca trei sferturi din drumuri vor fi in Bucuresti. Si cat faci har-har pe la semafor merita sa ai diesel.

 

Costurile de intretinere cresc proportional cu pretul masinii

 

Sa inteleg ca daca iau o masina veche si, ca atare, ieftina, intretinerea ma costa mai putin decat pentru una mai buna dar mai scumpa? Nu te contrazic, dar e putin paradoxala afirmatia asta... :blink:

 

Ar insemna ca intretinerea unui 525d din '94 m-ar costa mai putin decat a unui 520d din 2001. Nu m-ar deranja sa fie asa, dar nu cred. Macar si pt motivul ca de pe cel din 2001 e mai putin probabil sa pice ceva...

Link to comment
Share on other sites

Ca numar de km anuali vor fi destul de multi, pt ca am mult de umblat in cursul saptamanii: 10-15.000 km anual. Deci Diesel e cea mai buna optiune din punctul asta de vedere. Plus ca trei sferturi din drumuri vor fi in Bucuresti. Si cat faci har-har pe la semafor merita sa ai diesel.

Sa inteleg ca daca iau o masina veche si, ca atare, ieftina, intretinerea ma costa mai putin decat pentru una mai buna dar mai scumpa? Nu te contrazic, dar e putin paradoxala afirmatia asta...  :blink:

 

Ar insemna ca intretinerea unui 525d din '94 m-ar costa mai putin decat a unui 520d din 2001. Nu m-ar deranja sa fie asa, dar nu cred. Macar si pt motivul ca de pe cel din 2001 e mai putin probabil sa pice ceva...

59255[/snapback]

 

10 -15 000 anual nu sunt multi (eu am masina din iunie si am facut pana acum 13000) si din unele calcule dieselul este rentabil la peste 25 000 de km pe an facuti mai ales in oras (acolo ai diferenta cea mai mare la consum intre benzinar si diesel)... poti face un calcul mai clar daca sa zicem pleci de la o suma ce reprezinta diferenta de pret datorata motorului care din punctul meu de vedere este de vreo 1500 - 2000 Euro in functie de masina... vezi cati litrii de benzina ai fi luat cu banii respectivi si apoi fa calculul in functie de anii in care vrei sa tii masina... eu zic ca diferenta se amortizeaza in minim 2,5-3 ani de utilizare in conditiile in care nu ai nici o problema cu masina diesel... vis-a-vis de raportul dintre pretul masinii si intretinere eu zic ca ai inteles putin gresit (sau ai inteles bine si vrei sa clarifici asta)... idee este ca daca iti iei in comparatie 2 masini model diferit din acelasi an (sa zicem 3-ar si 5-ar) automat o sa te coste mai mult 5-ar si deasemenea si intretinerea lui... daca la 3-ar iti iei benzinar si compari cu un diesel din acelasi an automat benzinarul va fi mai ieftin la cumparare si la piese (in linii mari nu chiar la toate pentru ca multe sunt comune)... deci daca vrei masina mai bine e sa pui un pret estimativ pe care esti dispus sa-l platesti si cred ca multi din cei de pe forum iti vor spune cam ce ai putea lua... e cel mai usor asa si pentru tine si pentru noi...

Link to comment
Share on other sites

Pentru ce intentionez sa folosesc masina:

 

-drum acasa-serviciu zilnic

-o iesire ocazionala din Bucuresti, maxim 1 data pe luna ca atat am timp

-drumuri zilnice de colo-colo, prin Bucuresti, seara, in aglomeratie, si noaptea

(deci ma intereseaza mai mult consumul redus decat HP).

 

Paragraful asta m-a dus cu gandul la Opel Astra. Am avut Astra cu motorul de 1.7 dti si in oras consuma 6-7 l/100. Mergea maxim 170, intretinere destul de ieftina etc. Este si mai aproape de bugetul tau si cred ca daca o cauti bine pe net poti sa o gasesti si prin Germania la banii astia (oricum arata altfel decat masinile rulate in tara din 2001, anul in care au fost ultimele importuri cu euro 2). Daca ti s-a pus pata pe BMW, la banii astia daca ai sansa gsesti un e36 benzinar (asa stiu eu ca sunt preturile).

Deci eu nu am facut decat sa iti dau si o alta varianta... Tu alegi.

Link to comment
Share on other sites

deci daca vrei masina mai bine e sa pui un pret estimativ pe care esti dispus sa-l platesti si cred ca multi din cei de pe forum iti vor spune cam ce ai putea lua... e cel mai usor asa si pentru tine si pentru noi...

 

Pai am pus pret aproximativ, man, la inceputul topicului. Am zis ca ma intereseaza sa dau cam 6000E plus 1-2000E pt reparatii initiale si/sau mici modificari.

 

Ca si model m-as orienta catre un 525tds din 93-94 sau un 318tds cam tot din anii aia. Dar decizia probabil ca o voi lua mai incolo...

Link to comment
Share on other sites

scuze, acum am vazut ca estimezi investitia la un 6000 plus inca vreo 1000-2000 de imbunatatiri... sfatul meu este ori un e36 benzinar cu motor mic (1,8 si facut in jur de 1997-1998) ori un Opel Astra 1,7 dti (la 7500 gasesti dupa 2000 destul de accesorizat) dupa cum a spus si alecsutzu... Intradevar senzatiile in BMW sunt super in comparatie cu dieselul dar daca bugetul tau lunar este cel pe care l-ai pus acolo BMW este la limita incadrat... eu bag 3,5 rezervoare pe luna in el si intra cam 50 litri la plin... il folosesc zilnic pentru mers la job sau plimbare in weekend si fac cam 2000 de km lunar... nu mai bag excursiile in discutie... gandeste-te bine si vezi cum stai cu banii pentru ca altfel o sa ai BMW dar os a te cam uiti la el...:blink:
Link to comment
Share on other sites

Ca numar de km anuali vor fi destul de multi, pt ca am mult de umblat in cursul saptamanii: 10-15.000 km anual. Deci Diesel e cea mai buna optiune din punctul asta de vedere. Plus ca trei sferturi din drumuri vor fi in Bucuresti. Si cat faci har-har pe la semafor merita sa ai diesel.

Sa inteleg ca daca iau o masina veche si, ca atare, ieftina, intretinerea ma costa mai putin decat pentru una mai buna dar mai scumpa? Nu te contrazic, dar e putin paradoxala afirmatia asta...  :blink:

 

Ar insemna ca intretinerea unui 525d din '94 m-ar costa mai putin decat a unui 520d din 2001. Nu m-ar deranja sa fie asa, dar nu cred. Macar si pt motivul ca de pe cel din 2001 e mai putin probabil sa pice ceva...

59255[/snapback]

10-15.000km nu sunt nici pe aproape foarte multi, ci dimpotriva, foarte putini. Daca intr-adevar atat faci pe an, uita de diesel. Daca te ingrijoreaza consumul chiar si cu doar 10-15.000km anual, orienteaza-te spre un motor mai mic.

 

Iar legat de intretinere, "ideea" e valabila si pentru E34/E39. Facand exceptie faptul, cum ziceai, ca masina fiind mai noua, este mai putin probabil sa faca probleme. Dar si daca face, o sa aprobi regula. In fond e doar o masina, si poate face probleme si dupa cativa km, de aia se acorda si garantie. Si ar mai fi aspectul ca E34 gasesti ceva mai usor la dezmembrari.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.